Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

apua.. 2,5v nukkumaan meno on ihan hullua!

Vierailija
18.01.2012 |

2,5v ei tottele mitään. KAIKKI ollaan yritetty. viety sänkyyn 1000000000 kertaa, mutta lähtee sieltä HETI pois. naureskelee ja pelleilee. Ei auta mitkään unikoulut tai muut. Mies on rauhallinen, mutta tänään jopa häneltä meni totaalisesti hermot. 2 tunnin nukuttamisen jälkeen mies vaa piti lasta sängyssä, lapsi sitten itki vaa ja nukahti ku oli huutanut ittensä ihan väsyksiin.

Ei auta jos ollaan vieressä, potkii ja pomppii vaa. Poika herää aamulla klo 8-9 ja nukkuu joskus (ehkä 3 kertaa viikossa) n. 20-25min päikkärit. Iltapala, hampaidenpesu, iltasatu ja sänkyyn meno on klo. 21-22.

keinot ja kärsivällisyys vähissä. mitä avuksi?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päikkäreillä ei tässä rutiinissa ole merkitystä, nukkuu tai on nukkumatta. Olennaista on, ettei sängystä tulla pois ollalla. Itsekseen saa kai jokainen hiljaa pohtia maailmaa. Myös taapero.

Vierailija
22/35 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakekaa vaikka resepti rauhoittavia (itsellenne) pariksi kuukaudeksi jotta jaksatte.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä saattaa kuulostaa hassulta, mutta lapsi kuulostaa yliväsyneeltä. Jos on ihan yliväsynyt ja käy ylikierrosilla, niin nukttamisesta ei tule mittää. Jos nukahtaa välillä iltapäivisin sohvalle, niin viittaa siihen että iltapäiväunet olisivat ihan terpeen. Ja illalla koittakaa laittaa aikaisemmin sänkyyn. Kun lapsi on vielä rauhallinen. Pimeähkö huone ja rauhallinen iltasatu. Voitte myös yrittää siirtää isomman kanssa samaan huoneeseen. Ryhmäpaine toimii pienilläkin:) Siksi esimerkiksi päiväkodeilla lapsen nukkuvat samassa tilassa ja moni nukahtaa helposti. Se ettei saa illalla nukkamaan ei aina viittaa siien että päiväunet olisivat tarpeettomat. Kokeile edes. 2,5 v on vielä tosi pieni.

Vierailija
24/35 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja päivällä kunnolla ulkoilua ja illalla rauhoittumista. Telkkari yms kiinni pari tuntia ennen lapsen nukkumaan menoa. Rauhallisia leikkejä jo hyvissä ajoin. Ei mitään pelleilyjä ja velleilyjä eikä vieraita... seiskan jälkeen ihan rauhallista elämää.

ja ulkona ollaa päivittäin. rauhallisia leikkejä aina klo.18 jälkeen. samat iltarutiinit joka ilta. kyllä kaikki on kokeiltu.

ja edelleenkin toi poika kiipee pinnasängystä pois tosi helposti. ja pinnis on vauvalla jo käytössä.

ap

Vierailija
25/35 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö oikeesti saa uhmaikästä kakaraanne nukkumaan? Mua vaan naurattaa kun aikuinen ei pärjää uhittelevalle pikkupirulle. Ei ole kuria. Ne, joilla on kunnon kuri( auktoriteettiset/päättäväiset vanhemmat) ei ole tuollaista ongelmaa. Tottakai lapsi käyttää tilaisuutta hyväkseen, kun vanhemmat lellii pilalle tossa iässä. Jos antaa joissain aina periksi niin yrittää ne sitä joka asiassa. Sitten kun itse saan lapsia, niin kasvatan heistä hyväkäytöksisiä ja kurilla(ilman väkivaltaa tietty) joku voi sanasta "kuri" saada heti omia johtopäätöksiä. Uhmaiässä on tehtävä säännöt selväksi, jos ette halua teidän "kullannuppujen" nuorena olevan ostarirähjääjä, joilla ei ole mitään kunnioitusta ihmisiä kohtaan. 3-vuotias jo osaa kunnioittaa jonkunverran aikuista, jos häntä on siihen opetettu vaikka ailahteleva ikä onkin, mutta kyllä ne elopellossa eläneet pennut tunnistaa jokapaikassa, jolle vanhemmat ei edes halua pärjätä. Eikö teillä oikeesti ole muuta keinoa kun se ainainwn lässytys ja lelliminen? Luuletteko että ne pennut oikeesti uskoo, täytyy sanoo et nauraisin mäki :D

Vierailija
26/35 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittakaa ylös iltarutiniit ja piirtäkää tekstin viereen kuva.

Kiinnittäkää kuva seinään. Kerratkaa lapsen kanssa koko ajan mitä seuraavaksi tapahtuu. Näyttäkää kuvaa sormella. Nyt pestään hampaat. Sitten luetaan satun sun huoneessa. Sitten mennään petiin.

ei auta

ap

Vierailija
27/35 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri on ylivirittynyt.

Aikaistakaa tunnilla.

Vierailija
28/35 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö oikeesti saa uhmaikästä kakaraanne nukkumaan? Mua vaan naurattaa kun aikuinen ei pärjää uhittelevalle pikkupirulle. Ei ole kuria. Ne, joilla on kunnon kuri( auktoriteettiset/päättäväiset vanhemmat) ei ole tuollaista ongelmaa. Tottakai lapsi käyttää tilaisuutta hyväkseen, kun vanhemmat lellii pilalle tossa iässä. Jos antaa joissain aina periksi niin yrittää ne sitä joka asiassa. Sitten kun itse saan lapsia, niin kasvatan heistä hyväkäytöksisiä ja kurilla(ilman väkivaltaa tietty) joku voi sanasta "kuri" saada heti omia johtopäätöksiä. Uhmaiässä on tehtävä säännöt selväksi, jos ette halua teidän "kullannuppujen" nuorena olevan ostarirähjääjä, joilla ei ole mitään kunnioitusta ihmisiä kohtaan. 3-vuotias jo osaa kunnioittaa jonkunverran aikuista, jos häntä on siihen opetettu vaikka ailahteleva ikä onkin, mutta kyllä ne elopellossa eläneet pennut tunnistaa jokapaikassa, jolle vanhemmat ei edes halua pärjätä. Eikö teillä oikeesti ole muuta keinoa kun se ainainwn lässytys ja lelliminen? Luuletteko että ne pennut oikeesti uskoo, täytyy sanoo et nauraisin mäki :D

niin ehkä opit.. lapsi on niin villi että pomppii joka paikasta. olen mustelmilla kun yritin eilen estää ettei lyö ja pompi. helppo sanoa kun sulla ei ole lapsia vielä :D hahaha

Vierailija
29/35 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitä on täällä aika ajoin. Joko nämä vanhemmat eivät näe omaa toimintaansa tai sitten eivät halua nähdä. Tai heillä ei ole oikeasti käsitystä mitä ne asiat tarkoittaa...

Minä tarkoitin sillä telkkarilla sitten sitä, että kukaan ei sitä katso. Ja muilla että tietokoneet yms ovat myös kiinni.

Samoin leikki on asia, joka helposti ymmärretään eritavoin. Mutta siitä ei sen enempää.

Eikä minun uskominen tai uskomatta oleminen helpota ap:n elämää millään tavalla. Puhu neuvolassa.

Vierailija
30/35 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ulkona ollaa päivittäin. rauhallisia leikkejä aina klo.18 jälkeen.

ap

seuraavaksi:

lapsi on niin villi että pomppii joka paikasta. olen mustelmilla kun yritin eilen estää ettei lyö ja pompi. helppo sanoa kun sulla ei ole lapsia vielä :D hahaha

Minun mielestä joka paikassa pomppiminen ja rauhallinen leikki eivät todellakaan ole sama asia!

Vierailija
31/35 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitä on täällä aika ajoin. Joko nämä vanhemmat eivät näe omaa toimintaansa tai sitten eivät halua nähdä. Tai heillä ei ole oikeasti käsitystä mitä ne asiat tarkoittaa...

Minä tarkoitin sillä telkkarilla sitten sitä, että kukaan ei sitä katso. Ja muilla että tietokoneet yms ovat myös kiinni.

Samoin leikki on asia, joka helposti ymmärretään eritavoin. Mutta siitä ei sen enempää.

Eikä minun uskominen tai uskomatta oleminen helpota ap:n elämää millään tavalla. Puhu neuvolassa.

ja meillä ei ole telkkaria, sen takia ei ole myöskään päällä.

kaikki on oikeesti kokeiltu. kaikki neuvot mitä tännekin tuli. vuoden ajan on ollut tää nukkumameno vaikeeta. sen takia kysyin onko jotain mitä ei olla kokeiltu. alkaa voimat loppua. no ainakin kärsivällisyys on kasvanut kun jokaikinen ilta poika viedään takaisin sänkyyn vähintään 100 kertaa.

ap

Vierailija
32/35 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ulkona ollaa päivittäin. rauhallisia leikkejä aina klo.18 jälkeen.

ap

seuraavaksi:

lapsi on niin villi että pomppii joka paikasta. olen mustelmilla kun yritin eilen estää ettei lyö ja pompi. helppo sanoa kun sulla ei ole lapsia vielä :D hahaha

Minun mielestä joka paikassa pomppiminen ja rauhallinen leikki eivät todellakaan ole sama asia!

sitten jossain vaiheessa alkaa lelut lentämään ja lapsi alkaa riehumaan ja pomppimaan. yritetään estää se riehuminen.

ap

Vierailija
33/35 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te vain yritätte saada hänet niitä leikkimään.

Sinun ongelma on oikeasti isompi ko tuo nukkumaan meno. Se alkaa kaiketi jo hyvissä ajoin päivällä ja saa sitte loppuhuipennuksen nukkumaan mentäessä.

Meidän esikoinen alkoi nukkumaan meno taistelun kun aloitti eskarissa. Siihen asti pph:lla ja tasaisen tappava elämä. Eskarin ope kehui kuinka lapsi leikkii yhden pojan kanssa tosi kivasti jne. Näin sitten kotona kerran kyseistä leikkiä!! Aivan järkyttävää hyppimistä, karjumista ja murinaa! Ei tietoakaan leikistä, se oli taistelua. Toki sekin kuuluu eskareiden elämään, mutta ei se varsinaista leikkiä ole, jota pitäis tukea ja vahvistaa... Ei siellä eskarissa muutkaan asiat toimineet, ei ollut suunniteltua toimintaa jne. Joululta vaihdettiin toiseen. Illat rauhoittuivat viikossa normaaleiksi ja kaikki oli hyvin.

Vierailija
34/35 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minun vanhempi muksu oli samassa vaiheessa, niin yhtenä keinona käytin rauhallista heijaamista.

Laitoin mukelon polvieni päälle, tuin niskaa kädelläni, tutti suuhun ja unirätti käteen lapselle ja aloitin heijaamisen. Välill sai heijata pitkäänkin. Kun lapsi oli ihan pihalla jo, ostin hänet pinnasänkyyn ja unta riitti aamuun asti. Tää loppui sitten aikanaan, kun pikkusisko syntyi. Jaksamista teille kaikille

Vierailija
35/35 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minun vanhempi muksu oli samassa vaiheessa, niin yhtenä keinona käytin rauhallista heijaamista.

Laitoin mukelon polvieni päälle, tuin niskaa kädelläni, tutti suuhun ja unirätti käteen lapselle ja aloitin heijaamisen. Välill sai heijata pitkäänkin. Kun lapsi oli ihan pihalla jo, ostin hänet pinnasänkyyn ja unta riitti aamuun asti. Tää loppui sitten aikanaan, kun pikkusisko syntyi. Jaksamista teille kaikille