Onko teillä "vierasvaraa", jos minuutin kuluttua joku tuttavasi soittaisi ja kysyisi voiko tulla kahvittelemaan luoksesi varttitunnin kuluttua, etkä ennätä käväistä kaupassa?
Kommentit (93)
Tarjoisin leivonnaisia pakasteesta ja karjalan piirakkoja. Aina kotonaleivottua pakasteessa.
En tarjoile kahvia tutuille enkä tuntemattomille.
Ei ole. Kauppaan on kilsa, kaks mutta en lähtisi hakemaan.
Meille äkkivieraat tulee pullien kanssa, meillä ei koskaan ole vierasvaraa.
Sain äsken ruokajonosta pullaa joten juuri tällä hetkellä olisi. Säästössä mulla ei koskaan ole mitään herkkuja.
Suklaata löytyy ja tarpeet kauralastuihin.
Ei ole. Jos tulee kutsumatta/ilmottautumatta niin saa olla tyytyväinen, jos even pääsee sisälle.
Yleensä ei ole. Kauppaan 10 km. Tutut tietävät tämän ja tuovat pullaa tullessaan jos sitä haluavat. Kahvit keitän aina, ei tarvitse olla niin tuttukaan.
No tavallaan olisi. Kotona on keksejä, kääretorttua yms. mutta tarkoitukseni on nautiskella ne itse :D
Mulla on viimeksi käynyt vieraita joskus kolmisen vuotta sitten?
Niin eka murhe ei todella olisi vierasvara.
Ei ole eikä nyt muutenkaan sopisi tulla.
Jäätelöä ja tuoreita mansikoita olis. Pumpernikkeleitä. Voileipätarvikkeetkin.
Välillä voisi olla tarjottavaa, välillä ei. Tosin en kyllä todellakaan päästäisi ketään kotiini varttitunnin varoitusajalla, vähintään vuorokautta ennen pitää ilmoittaa.
Ei ole. Kahvia yleensä löytyy. Tosin ihmiset ei niitä tarjottavia niin kaipaakaan. Jos jotain haluavat, tuovat mukanaan.
Ei ole vierasvaraa eikä tule. Eiväthän ihmiset nykyään tuolla lailla piipahda käymään odottaen saavansa tarjoomuksia. Aloituksen kuvaamassa tilanteessa sanoisin, että tuo mieleistä kahvileipää tullessasi, minä keitän kyllä kahvit. Oletan, että kylään itsensä kutsuja on sen verran tuttu, että noin voi sanoa.
Kyllä aina jotain löytyy. Tosin 24h Alepa on 100m päässä, eli sekään ei ole ongelma.
Ongelma tulee siitä, että en ota yllätysvieraita vastaan :)
En pidä kaapissa vierasvaraa, eikä muutenkaan ole ruokavarastoa. Vieras olisi kuitenkin aina tervetullut, enkä usko että ketään tuntemaan ihmistä haittaisi tarjoilujen puute. Jos olisi nälkä, niin voisimme käydä yhdessä kaupassa tai tilata ruokaa.
Ei ole kahvia, joten saisi tyytyä teehen. Sattumalta on kakku kaapissa, kun eilen leivoin. Yleensä ei ole kuin leipää tarjottavaksi.
Eipä ole, koskaan ollut. Kahvikin on tänä päivänä niin kallista, että ehkä "en olisi kotona juuri nyt."
Lähikauppa on 250 metrin päässä. Jos vieras ei tule ilmoittamatta, ehdin oikein hyvin hakea jotain tarjottavaa klo 7-23 välillä.