Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko outo kun en halua ulkomaille lomalle tai muuallekaan? ov

Vierailija
18.01.2012 |

Eräs kaveri ihmetteli suunnattomasti kun en halua lähteä lomalla minnekään...

Mulle ei vaan sovi tuollainen lomailu, ennemmin rentoudun kotona kun että lähden viikoksi jonnekin lomalle jossa mennään pääk olmantena jalkana paikasta toiseen ja takaisin tullessa pestään viikon aikana kertyneet pyykit...

älkääkä nyt alkako huutamaan että se on ihan kivaa tms... jollekin se sopii mutta mulle ei.

mä mieluummin olen kotona ja pesen sitä pyykkiä sitä mukaa kun sitä tulee eikä tarvii stressata mistään.

Kerran olen ollut etelässä lomalla enkä saanut siitä minkäälaista kipinää niin en ymmärrä miski minun sinne väkisin pitäisi sitten mennä?

Joku kylpyläviikonloppu on ihan jees sillon tällö mutta en sinnekän mitenkään kaipaa.

Mua ahdistaa se että kotona mua odottaa kaikki hommat kuitenkin sen lomankin jälkeen ja lomalla mennyt kauhea määrä rahaa jolla oisin voinut vaikka ostaa uuden sohvan tms...

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennemmin remppaan meidän taloa jossa kuitenkin vietän suurimman osan ajasta kuin että laittaisin ne rahat siihen lomaan ja harmittelisin seuraavat kaksi vuotta kun ei ole varaa tehdä remonttia...

Mutta juu, omia valintoja, ja ehkä voisin alkaa ajattelemaan toisin jos voittasin lotossa...

ap

Vierailija
22/47 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla lähdössä minnekään. Se on vakikysymys kaikkialla, että minne matkustatte lomalla? EI jaksa, kun olen opiskeluaikana matkustanut jo kaikkialla, enkä halua mennä perheen kanssa minnekään rantakohteeseen, koska ne ovat niiin bulkkia. Hukkaan heitettyä rahaa.

Pienten lasten kanssa matkustelu on muutenkin tosi stressaavaa, eikä mua huvita kiertää rattaiden kanssa missään raunioissa tai kiivetä vuorelle. Tai kieltää juoksevaa 4-vuotiasta jossain museossa tai ravintolassa. Lasten kanssa ne kohteetkin menee ihan hukkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla lähdössä minnekään. Se on vakikysymys kaikkialla, että minne matkustatte lomalla? EI jaksa, kun olen opiskeluaikana matkustanut jo kaikkialla, enkä halua mennä perheen kanssa minnekään rantakohteeseen, koska ne ovat niiin bulkkia. Hukkaan heitettyä rahaa. Pienten lasten kanssa matkustelu on muutenkin tosi stressaavaa, eikä mua huvita kiertää rattaiden kanssa missään raunioissa tai kiivetä vuorelle. Tai kieltää juoksevaa 4-vuotiasta jossain museossa tai ravintolassa. Lasten kanssa ne kohteetkin menee ihan hukkaan.

kun kerran olet käynyt IHAN kaikkialla? Mahtavaa, mulla tuohon menee kyllä vielä vuosia...

Vierailija
24/47 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla lähdössä minnekään. Se on vakikysymys kaikkialla, että minne matkustatte lomalla? EI jaksa, kun olen opiskeluaikana matkustanut jo kaikkialla, enkä halua mennä perheen kanssa minnekään rantakohteeseen, koska ne ovat niiin bulkkia. Hukkaan heitettyä rahaa. Pienten lasten kanssa matkustelu on muutenkin tosi stressaavaa, eikä mua huvita kiertää rattaiden kanssa missään raunioissa tai kiivetä vuorelle. Tai kieltää juoksevaa 4-vuotiasta jossain museossa tai ravintolassa. Lasten kanssa ne kohteetkin menee ihan hukkaan.

..ei millään pahalla. Aika kummaa ajattelua mielestäni. Jos 4-vuotiaan kanssa kun voi jo todellakin matkailla kovinkin mielekkäästi (ei vaippoja, ei päiväunia jne.). Tuon ikäinen nauttii uusista jutuista jo kovasti. Vähän pelisilmää vain paikan valinnassa, niin matkailu on erittäin antoisaa kaikille. Toki jos asenne on vinksallaan heti kättelyssä, niin aika hankalaa se tietysti on.

Onnittelut sinulle, kun olet "kaikki" paikat maailmasta nähnyt! En ole ikinä kuullutkaan kenestäkään läheskään sinun kaltaisestasi ihmisestä. Miten olet joskus ehtinyt opiskelemaan, kun olet kuitenkin pakollakin käyttänyt vähintään viisi vuotta koko maailman kaikkien paikkojen perusteelliseen koluamiseen?

Ja kun olet "kaikki" maailman paikat nähnyt, niin ihmettelen entistä enemmän, jos mielestäsi noista paikoista et löydä satoja 4-vuotiaan lapsen kanssa antoisia paikkoja??

Vierailija
25/47 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienten lasten kanssa matkustelu on muutenkin tosi stressaavaa, eikä mua huvita kiertää rattaiden kanssa missään raunioissa tai kiivetä vuorelle. Tai kieltää juoksevaa 4-vuotiasta jossain museossa tai ravintolassa. Lasten kanssa ne kohteetkin menee ihan hukkaan.

Minusta juuri pienten lasten kanssa matkustelu on tosi mukavaa, mutta kotona niiden kanssa menee hermot. Ympäristönvaihdos on tosi hyvä juttu lasten kanssa! Meidänkin riiviöt viihtyivät altailla, vesipuistoissa ja rannalla vaikka koko päivän hyvällä tuulella kun taas kotona ei.

Vierailija
26/47 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minuakaan innosta matkusta. Olen nuorena matkannut kiinnostavat paikat ja nyt minua ei saa matkailemaan enää kirveelläkään. En arvosta kanarioita, rohdoksia ja muita teennäisiä hiekkaranta-hotelli-vesipuisto kohteita. Yököttävän likaisia kaikki altaat ja hotellit, en antaisi lasten siellä nuolla edes jäätelöä. Yhtäkään lomaa ei ole kukaan tuttava viettänyt lasten kanssa etteikö joku vatsatauti tai ameeba ole iskenyt ja lääkärireissu lomakohteessa pakollinen. Masentavaa.

Vierailija
27/47 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minuakaan innosta matkusta. Olen nuorena matkannut kiinnostavat paikat ja nyt minua ei saa matkailemaan enää kirveelläkään. En arvosta kanarioita, rohdoksia ja muita teennäisiä hiekkaranta-hotelli-vesipuisto kohteita. Yököttävän likaisia kaikki altaat ja hotellit, en antaisi lasten siellä nuolla edes jäätelöä. Yhtäkään lomaa ei ole kukaan tuttava viettänyt lasten kanssa etteikö joku vatsatauti tai ameeba ole iskenyt ja lääkärireissu lomakohteessa pakollinen. Masentavaa.

Me ollaan kierretty kutakuinkin kaikki rantalomakohteet eikä mahatautia ole tullut edes Egyptissä. Ja on tosiaankin kierretty vesipuistot ja paikallisravintolat :) Mahataudin pelko ei oikein vakuuta matkustamattomuuden syynä.

Minusta on vähän outoa jos ihmistä ei yhtään huvita lähteä pois kotoaan.

Vierailija
28/47 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko muutenkin elämässä yhtä positiivinen?

Sanot nuorena matkanneesi kaikki mahdolliset kiinnostavat paikat ja seuraavassa kerrot, ettei sinua kanaria-rodokset kiinnosta...Sorry, ei oikein vaikuta uskottavalta. Jos olisit oikeasti edes vähän enemmän matkustellut, et puhuisi noista massaturismin tyyssijoista edes samassa kappaleessa. Jos massaturismikohteet eivät ole teidän juttu, niin paljon matkanneena sinun pitäisi tietää, miten paljon muuta erilaista ja mielenkiintoista maailmasta löytyy...Niin lapsia kuin aikuisiakin kiinnostavia kohteita.

By the way, tuttavasi ovat kyllä aikamoisia omituisuuksia, kun kerran JOKAISELLA on JOKAISELLA reissulla iskenyt vatsatauti tai joutunut lääkäriin...

Vierailija
29/47 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja asuin aika monia vuosia ulkomailla.

Nyt on hyvä Suomessa enkä edes kaipaa lomille ulkomaille. Tykkään kielistä ja kulttuureista, mutta en jaksa suunnitella lomia ja pakettimatkailua ja turistirysiä vieroksun.

Kotona on niin hyvä etten muualle kaipaakaan, outoa tai ei. =)

Vierailija
30/47 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eihän kaikkien tarvitsekaan tykätä samoista asioista :)

Minä tykkään matkailla, mutta siinä mielessä olen outo matkailija etten kaipaa Euroopan ulkopuolelle, minulle riittää tällä ihan tarpeeksi nähtävää ja koettavaa.

Vierailija
31/47 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun maapallo on jo nyt ekokatastrofin partaalla...

Eniten harmittaa se ennakkoluulo että kouluttautunut ja sivistynyt ihminen pakosti matkailee. Maailmasta voi oppia asioita muutenkin kuin pällistelemällä niitä paikan päällä.

Vierailija
32/47 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ongelma onkin siinä että aikuisista se olisi TODELLA tylsää... Eli me vanhemmat tykkäämme lomista joilla kierrellään ja katsellaan, kaupunkilomilla tulee helposti käveltyä jotain 15 km päivässä tai ylikin. 1 päivä rannalla vielä menisi, mutta sellainen lapsentahtinen löhöloma muutoin tuntuisi rahan hukkaan heittämiseltä kun aikuiset eivät siitä nauttisi. Rantapäiviä voimme viettää ilman että lähdemme ulkomaille (toki tässä on vuodenaikarajoitus).

Minusta juuri pienten lasten kanssa matkustelu on tosi mukavaa, mutta kotona niiden kanssa menee hermot. Ympäristönvaihdos on tosi hyvä juttu lasten kanssa! Meidänkin riiviöt viihtyivät altailla, vesipuistoissa ja rannalla vaikka koko päivän hyvällä tuulella kun taas kotona ei.

Vierailija
33/47 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ongelma onkin siinä että aikuisista se olisi TODELLA tylsää... Eli me vanhemmat tykkäämme lomista joilla kierrellään ja katsellaan, kaupunkilomilla tulee helposti käveltyä jotain 15 km päivässä tai ylikin. 1 päivä rannalla vielä menisi, mutta sellainen lapsentahtinen löhöloma muutoin tuntuisi rahan hukkaan heittämiseltä kun aikuiset eivät siitä nauttisi. Rantapäiviä voimme viettää ilman että lähdemme ulkomaille (toki tässä on vuodenaikarajoitus).

Muakaan ei nappaa lotrata lasten kanssa jossain vesipuistossa, koska mieluummin kiertelisin historiallisia kohteita ja kulkisin kaupunkien kulttuuririennoissa. Lasten kanssa ne vaan ei millään käy yksiin. Rakastan matkailla mieheni kanssa aikuisten lomilla. Lasten kanssa ollaan sitten lapsia kiinnostavasti kotikohteissa (en tosin lue jotain Tanskaa, Viroa tai Ruotsia ulkomaaksi).

Vierailija
34/47 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan kotona viihtyviä ihmisiä maailma vääränään. Ja sellainen olen minäkin. Ja mun mies vielä enemmän. Matkustaminen vaan on niin vaivalloista, kallista, eikä sen hinnan arvoista. Rentouttavampaa on lomailla kotona.

Ja ihan hyviä ihmisiä meistä on tullut, vaiika ei olla käyty kaukomailla. Euroopassa on pakko välillä käydä sukuloimassa, mutta siinä meidän matkustelut on olleet.

Vierailija
35/47 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai voishan se olla ihan hauskaa, mutta suomessakin on niiin paljon hyviä paikkoja näkemättä et koitetaan katsella ne ensin :))

Vierailija
36/47 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei viihdy kuumassa :-)

Ei ole matkailu kaikkien mieltä avartanut näköjään kuitenkaan. Kun mulle tulee kuumuudesta ja liiasta auringonpaisteesta migreeni, niin mieluummin mä olen kotona terveenä kuin nautin etelänlomasta päivittäisessä migreenissä nukkuen illat pimeässä meluttomassa huoneessa. Mahtais perhekin "nauttia".

Vierailija
37/47 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ns. levoton sielu ja haluaisin jatkuvasti kokea ja nähdä uutta. Mieheni sen sijaan kuuluu ap:n kanssa samaan ryhmään ja haluaisi vain rassata kotona vanhaa auton romuaan.

temperamentti- tms ero ihmisissä ,että toiset janoaa niitä uusia kokemuksia ja vaihtelua enemmän ja toiset haluaa tuttua ja turvallista. Pätee niin matkailuun kuin muihinkin asioihin. Itse olen päinvastaista tyyppiä kuin ap (joskus tuntuu ,että liiankin levoton.)

Vierailija
38/47 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä aikuisetkin nauttivat vesipuistoista ja rannoista! Eihän siellä nyt koko lomaa jaksa lotrata, mutta muutama päivä menee ihan kevyesti. Viime kesänä uskalsin viimein laskea Kamikaze-mäestä, joka oli tooodella korkea :)

Vierailija
39/47 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään välitä matkailusta. Jo Suomen kesät ovat liian kuumia, joten minnekään sitä lämpimämpään en halaja. Toisekseen vaan stressaa ajatus matkalaukkujen pakkaamisesta, matkojen ja lentolippujen varaamisesta, se hössötys ja suunnittelu... Ei vaan nappaa. Arki on jo muutenkin niin kiireistä, ettei jaksa yhtään mitään tuollaista.

Mieluummin teen jotain hyvää ruokaa ja pelaan/katson elokuvan omassa rauhassa ja hiljaisuudessa. Matkailkoot matkailusta pitävät ihan vapaasti, mutta minun juttuni se ei ole. Viihdyn kotona.

Vierailija
40/47 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä muitakin joka nauttii kotona olosta ja laittaa rahat vaikka niihin huonekaluihin, pihaan yms. Meidän perheestä kaksi muuta ovat myös kotona viihtyvää sorttia mutta kahdella matkajalka vipattaa. Itse en vain jaksa etsiä matkaa, tehdä suunnitelmaa, pakata, stressata, järjestää, valvoa lapsia... Paljon mieluummin rentoudun kotona ja teen lähiretkiä perheen kanssa. Olen aikoinaan reissanut ihan tarpeeksi, itse olen valinnut kotiin jäämisen ja siskoni taas reissaa koko ajan eri puolilla maailmaa ja asuu perheineen milloin missäkin maassa. Ja taas kohta saa selittää miksi ei mennä mihinkään... itse palan auringossa heti, samoin nämä perheen kaksi muuta kotihiirtä. Perheen reissumielisillä iho vain kivasti ruskettuu auringossa eikä kumpikaan käytä mitään suojavoiteita. Me punanahat kärähdetään varjossakin vaikka olisi suojavoiteissa koviakin kertoimia...