Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko outo kun en halua ulkomaille lomalle tai muuallekaan? ov

Vierailija
18.01.2012 |

Eräs kaveri ihmetteli suunnattomasti kun en halua lähteä lomalla minnekään...

Mulle ei vaan sovi tuollainen lomailu, ennemmin rentoudun kotona kun että lähden viikoksi jonnekin lomalle jossa mennään pääk olmantena jalkana paikasta toiseen ja takaisin tullessa pestään viikon aikana kertyneet pyykit...

älkääkä nyt alkako huutamaan että se on ihan kivaa tms... jollekin se sopii mutta mulle ei.

mä mieluummin olen kotona ja pesen sitä pyykkiä sitä mukaa kun sitä tulee eikä tarvii stressata mistään.

Kerran olen ollut etelässä lomalla enkä saanut siitä minkäälaista kipinää niin en ymmärrä miski minun sinne väkisin pitäisi sitten mennä?

Joku kylpyläviikonloppu on ihan jees sillon tällö mutta en sinnekän mitenkään kaipaa.

Mua ahdistaa se että kotona mua odottaa kaikki hommat kuitenkin sen lomankin jälkeen ja lomalla mennyt kauhea määrä rahaa jolla oisin voinut vaikka ostaa uuden sohvan tms...

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikeastaan saa niistä lomista mitään. Olen kyllä matkustellut paljonkin varsinkin pakosta lapsena ja nuorena koska vanhempani ovat matkahulluja. Mutta minua ei ole koskaan oikein kiinnostanut esim. nähtävyydet. Minulle riittää yhtä hyvin että näen ne kuvassa tai vaikka tv-dokumentissa, en saa mitään ekstraa siitä että pällistelen sitä Eiffel-tornia tai Kiinan muuria paikan päältä. En ole kulinaristikaan vaan vieroksun outoja makuja joten ruokien takiakaan en ulkomailla välitä käydä.

Ja lisäksi stressaa pirusti yleensäkin kaikki muutokset, en esim. saa nukuttua vieraissa paikoissa ja aina ahdistaa matkoilla että jos myöhästyn lennoilta, bussista, entä jos eksyn, pelottaa vieraan kielen puhuminen.

Näin ollen mulla ei ole ollut edes passia yli kymmeneen vuoteen enkä ole matkoilla käynyt. Mitäpä niihin rahaa käyttämään kun ei niistä edes nauti.

Vierailija
2/47 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAIKKI likaiset vaatteet voi pesettää hotelilla, tämä tosin maksaa yleensä aika paljon, Edullisempaa on etsiä pesula ja jättää vaatteet sinne ja hakea ne/pyytää toimittamaan hotelille samana tai seuraavana päivänä. Vieläkin edullisempaa on pestä ne pyykit pesulassa itse. Joten ei ole mikään pakko alkaa heti pyykkiä pesemään jos ei halua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

merestä ja lasten ilosta :)

Minäkään en ole erityinen nähtävyyksien ystävä, mutta rakastan ihania hiekkarantoja. Yyterikin on ok, mutta pidän myös lämmöstä, joten olen valmis maksamaan vähän siitä ilosta, että vesi on lämmintä ja hiekka valkoista.

Vierailija
4/47 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

temperamentti- tms ero ihmisissä ,että toiset janoaa niitä uusia kokemuksia ja vaihtelua enemmän ja toiset haluaa tuttua ja turvallista. Pätee niin matkailuun kuin muihinkin asioihin. Itse olen päinvastaista tyyppiä kuin ap (joskus tuntuu ,että liiankin levoton.)

Vierailija
5/47 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAIKKI likaiset vaatteet voi pesettää hotelilla, tämä tosin maksaa yleensä aika paljon, Edullisempaa on etsiä pesula ja jättää vaatteet sinne ja hakea ne/pyytää toimittamaan hotelille samana tai seuraavana päivänä. Vieläkin edullisempaa on pestä ne pyykit pesulassa itse. Joten ei ole mikään pakko alkaa heti pyykkiä pesemään jos ei halua.

Pyykkiä pesemäänhän mä lomalle lähdenkin! Eikä tarvitse pelätä vieraita ruokiakaan kun ottaa kaikki ruuat Suomesta mukaan ja kokkaa kolme ateriaa päivässä siellä!

Vierailija
6/47 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eihän kaikkien todellakaan tarvitse matkustaa, kamala hiilijalanjälkikin tulee niistä monista lennoista. Olet ekologinen ja mukavuuden haluinen. Ulkomaille matkustelu ei kuitenkaan tarkoita pyykkivuoria ym. kuvailemiasi asioita. Ulkomaillakin voi ottaa oikein rennosti :-) Jokainen kuitenkin lomailee ihan omalla tavallaan, minäkin rakasta mökkeilyä! Kuitenkin käyn n. neljä- viisi kertaa vuodessa ulkomaanmatkalla. Aina pitää olla jokin reissu tiedossa, nytkin on kaksi kevään aikana. Ei se ulkomaille meno kuitenkaan mikään itseisarvo ole. Loma on rentoutumista varten ja jos sen tekee parhaiten kotona, niin ihan vapaasti! Hölmöintä olisi matkustaa vain siksi, että jotenkin "kuuluu", mutta ettei siitä nauti ollenkaan.

Vierailija
7/47 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä viihdyn ihan hyvin kotona (kuten myös teini-ikäinen lapsenikin, jonka ajan vie harrastus yleensä).

Ei ole mitenkään ahdistava ajatus, että olisin loman kotona. Mutta viihdyn ihan hyvin myös ulkomailla. Aina en kuitenkaan halua lomilla mihinkään.

Vierailija
8/47 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole outoa, onhan paljon ihmisiä, jotka ei halua matkustaa. Sitten on taas meitä, jotka käyttävät kaikki rahansa ja vapaa-aikansa matkusteluun. Minua "ahdistaa" kaikki raha, mikä ei ole käytetty matkusteluun. Esim. sisustuksen uusiminen on minusta maailman turhinta. Näin erilaisia me ihmiset ollaan.

Vierailija
9/47 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain muutakin kun pelkät valokuvat lomamatkalta...

=)

Ja kyllä, en pidä kuumasta, saan aina kauhean päänsäryn jos on liian kuuma, siinäkin tietty yksi syys miksi en hingu minekään etelään, ja ehkä tietty se että joku 3000€ on meille suunnattoman suuri raha ja tuollaisille reissuille pitäisi säästää rahaa muutama vuosikin helposti niin ennemmin laitan sen rahan johonkin jota voin päivittäin kotona katsella...

ap

Vierailija
10/47 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kun kysyt, niin vastaan, että mielestäni olet vähän outo. Tai siis ainakaan omassa kaveripiirissäni ei aivan sinun kaltaisiasi ole. Toki matkustelun määrä vaihtelee kovastikin tuttavapiirissä, mutta sinun kaltaisiasi, joille matkustelu on aivan kategorisesti epämiellyttävää, ei ole.

Minä myös viihdyn loistavasti kotona. Toisaalta kotona olen joka tapauksessa sen 300+ päivää vuodesta...ja haluan ehdottomasti nähdä ja kokea muutakin. Nautin suunnattomasti rennosta lomailusta, ja nimenomaan siitä, että EI ole niitä kotihommia tehtävänä. Eihän loman jälkeen mitään ihmeellistä "työvuorta" ole kotona odottamassa. Pyykit pesuun ja nurmikko leikkuuseen (kesällä) niin se on siinä. Loman aikana nimenomaan EI ole mitään stressiä, kun ei tarvitse stressata ruoan laitosta tms.

Mutta en minä sinulle halua omia ajatuksiani "myydä". Vastaus kysymykseen tosiaan on, että "olet vähän outo", mutta ei sen enempää. Pääasia on, että olet tyytyväinen. Sen verran "opastan", että jos sinulla on lapsia, niin ehkä heille olisi ihan fiksua vähän näyttää maailmaa, etteivät he 18-vuotiaaksi istu kotona.

Vierailija
11/47 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahankäyttöä samoin kuin minä :)

Kun sitä sisustukseen tms käyttämistä pidetään yleensä järkevämpänä kuin matkustelua.

Vierailija
12/47 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...vielä, että tosiaan jos olet kerran ollut "etelässä" jossain peruskanariakohteessa, niin käsitän ihan hyvin ettet välttämättä saanut sitä kipinää.

Vierailija
13/47 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmeisesti ette nauti lämmöstä, hyvistä ruoista, merestä ja lasten ilosta :) Minäkään en ole erityinen nähtävyyksien ystävä, mutta rakastan ihania hiekkarantoja. Yyterikin on ok, mutta pidän myös lämmöstä, joten olen valmis maksamaan vähän siitä ilosta, että vesi on lämmintä ja hiekka valkoista.

Inhoan kuumaa, ruoat ulkomailla on useimmiten kummallisia ja ällöttäviä (mulla on joku perustavanlainen uusien makujen kammo, en tykkää mistään muusta kuin sellaisesta mihin olen lapsena tottunut), ja lapsetkin on ihan iloisia täällä kotimaassakin. Lasten aikana ei olla koskaan minnekään matkusteltukaan kyllä kun mies on samanlainen kotihiiri kuin minäkin, ettei kiinnosta mihinkään lähteä.

Vierailija
14/47 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon 30-40-vuotiaita perheellisiä, jotka eivät juurikaan ulkomailla käy, vaan raha käytetään esim. remonttiin, mökkiin tms. Ja eivät kuitekaan ole mitään pienituloisia.

Tällä palstalla näihin vastaa aina vain ne,jotka matkustelevat ja siksi nämä vastaukset vääristävät kuvan matkailusta.

Vierailija
15/47 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tästä nyt hyvänen aika pidä mitään vastakkain asettelua tehdä! Eiköhän nyt suurin osa ihmisistä ole keskitien kulkijoita tässäkin--> pitävät niin sisustamisesta kuin matkailusta. Toki painotukset vaihtelevat yksilöittäin, mutta olisi aivan typerää jotenkin ajatella, että "pidän sistustamisesta, joten en matkaile!" tai päin vastoin.

Vierailija
16/47 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nurkkakuntaisen kuvan: et tykkää "ulkomaalaisista" ruoista, on liian kuuma jne. Olisi kamalaa olla noin rajoittunut ja kykkiä vain himassa. Sorry, tää on mun mielipiteeni.

Vierailija
17/47 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon 30-40-vuotiaita perheellisiä, jotka eivät juurikaan ulkomailla käy, vaan raha käytetään esim. remonttiin, mökkiin tms. Ja eivät kuitekaan ole mitään pienituloisia.

Tällä palstalla näihin vastaa aina vain ne,jotka matkustelevat ja siksi nämä vastaukset vääristävät kuvan matkailusta.

nämä ovat yleensä niitä ihmisiä, jotka työn puolesta joutuvat olemaan paljon pois kotoa.

Vierailija
18/47 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillon pitää valita.

Eihän tästä nyt hyvänen aika pidä mitään vastakkain asettelua tehdä! Eiköhän nyt suurin osa ihmisistä ole keskitien kulkijoita tässäkin--> pitävät niin sisustamisesta kuin matkailusta. Toki painotukset vaihtelevat yksilöittäin, mutta olisi aivan typerää jotenkin ajatella, että "pidän sistustamisesta, joten en matkaile!" tai päin vastoin.

Vierailija
19/47 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen matkustellut paljon ja rakastan matkustelua, mutta jotenkin matkustelu on vähän menettänyt kiinnostavuuttaa kun tuntuu, että olen käynyt jo kaikkialla missä haluankin :) Toki lapset pitää viedä Välimerelle joka vuosi ja joku Euroopan kaupunki kerran vuodessa on myöskin ollut ohjelmassa vuosia, mutta ei näistä matkoista enää mitään erityisiä kicksejä saa. Ehkä jos lähtisin Australiaan, se olisi jotain erityistä.

Vierailija
20/47 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin paljon että vois tehdä ihan mitä vaan niin saattaisin EHKÄ käydä jossain viileässä maassa... mut ehkä kuitenkin silloinkin valitsisin vaikka suomessa pohjoisen loman ennemmin kuin lähtisin ulkomaille.

Ja minä en ole se joka sanoi jotain siitä ruuasta, mulle kelpaa ihan mikä vaan, en vierasta outoja tai uusia makuja =)

ap