Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Italialainen kapu: En voi mennä laivaan, siellä on pimeetäkin :))

Vierailija
17.01.2012 |

http://www.ts.fi/online/ulkomaat/300270.html

Italialainen pettää ihan aina, noita ei voi edes miehiksi kutsua, jonkin sortin homon ja miehen välimaastoa.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, että Italiassa ei mikään toimi ja talous on kuralla ja kaataa vielä koko EU:n. Niillä on syntymävika.

Vierailija
2/39 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se toinen kapteeni, komentaja tai mikä nyt oli, niin siitä tuli mieleen että tuossa on mies paikallaan. Mutta tää kaatuneen laivan kapteeni, voi luoja mikä lusmu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tositilanteessa italialainen "comandante" huutaa kuin hinaaja luikerokapteenille. Sitä oli hyvä kuunnella.

Vierailija
4/39 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se toinen oli rannikkovartiosta tms eli ei merimies lainkaan. Kapteeni pisti kyllä taas kerran koko italilan naurunalaiseksi, eikä ollut ensimmäinen eikä viimeinen kerta.

Vierailija
5/39 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuuntelin ton koko haastattelun ja se on ihan paniikissa, ei meinaa saada vastattua oikein mitään kun on niin peloissaan. Ei kuitenkaan myöskään uskalla uhmata hänelle puhuvaa komentajaa vaan sanoo ettei kieltäydy palaamisesta. Lopussa vleläpä vastaa niin kuin suostuisi lähtemään laivalle mutta kuten tiedämme ei jätkä lähtenyt.

Jotenkin säälittävää että 52-vuotias mies menee tuommoiseen tilaan tosin onhan se aika kaamea tilanne varmasti kun tajuaa tuon luokka virheen koko kauheuden. Oudompaa kuin tuon videon paskat housuissa selittely on minusta se että jo kauan ennen laivan kallistumista schettinoon otti viranomaiset yhteyttä ja pyysivät evakuoimaan laivan mutta äijä ei suostunut. Kuolemat olisi voitu välttää jopa kokonaa jos silloin, 1,5 tuntia ennen kallistumista olisi määrätty heti evakuointi. schettino itse ei muuten edes ilmoittanut törmäyksestä vaan sen teki äijä jolle hän puhelimitse ilmoitti että pian ajetaan torvet soiden Giglion ohi, tulessa katsomaan... Tämä mies kuuli rysäyksen puhelun aikana ja ilmoitti eteenpäin. Schettino ei sittenkään myöntänyt törmäystä kun häneen otettiin yhteyttä vaan vain että on joitain ongelmia.

Koko ajan tulee lisää outoja piirteitä esiin tästä jutusta. En ymmärrä miksi kun laiva on jo karahtanut kiville siitä ei ilmoiteta ja sallita evakuointia. Ehkä Schettino on kuin pikkulapsi ja luulee että ongelma katoaa itsestään.

Vierailija
6/39 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tositilanteessa italialainen "comandante" huutaa kuin hinaaja luikerokapteenille. Sitä oli hyvä kuunnella.

Kyllä tulee cazzoa (kyrpä) ja huutamista, jättäneet mehukkaimmat sävyt suomentamatta harmi kyllä.

Vierailija
7/39 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuuntelin ton koko haastattelun ja se on ihan paniikissa, ei meinaa saada vastattua oikein mitään kun on niin peloissaan.

Täällä on taas stressitilanteen asiantuntijoita paikalla. Monet teistä joutuis shokkiin jo leivänpaahtimen kärähtämisestä ja sais putkinäön siitä. Ei tietäis yhtään miten toimia. Vähän kun lukee näitä alotuksia täällä, niin lössi on peukalo suussa jo normaaleissa kotiaskareissa jos joku laite ei toimi. Sit naureskellaan tämmöselle.

Aika säälittäviä olette.

Joo, kyllä kapteenin pitäis osata toimia, mutta kuin moni teistä oikeesti osais toimia kun tulee joku yllättävän tiukka paikka? Eikun niin, kirjotetaan tänne palstalle ja ootellaan neuvoja.

Vierailija
8/39 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuuntelin ton koko haastattelun ja se on ihan paniikissa, ei meinaa saada vastattua oikein mitään kun on niin peloissaan.

Täällä on taas stressitilanteen asiantuntijoita paikalla. Monet teistä joutuis shokkiin jo leivänpaahtimen kärähtämisestä ja sais putkinäön siitä. Ei tietäis yhtään miten toimia. Vähän kun lukee näitä alotuksia täällä, niin lössi on peukalo suussa jo normaaleissa kotiaskareissa jos joku laite ei toimi. Sit naureskellaan tämmöselle.

Aika säälittäviä olette.

Joo, kyllä kapteenin pitäis osata toimia, mutta kuin moni teistä oikeesti osais toimia kun tulee joku yllättävän tiukka paikka? Eikun niin, kirjotetaan tänne palstalle ja ootellaan neuvoja.

Vierailija
9/39 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka olisi valmis kuolemaan työnsä puolesta, jos olisi jo ehtinyt pelastua laivasta lähisaarelle, päästä pois palavasta talosta kun muita on vielä sisällä, kun kaikilla potilailla olisi tappava virus ja saisit sen itsekin varmasti, jos koskisit hoidettaviisi? KOtona odottaisi puoliso ja lapset.

MInä en ole niin pyhä enkä altruistinen, ehkä en siksi olekaan ammattisotilas tai laivan kapteeni tai kamikaze-lentäjä.

Tulee vain äärettömän paha olo siitä, että ihmisiä kuolee ja että yhtä miestä syytetään siitä kaikesta. Ympäri maailman levitetään valokuvia, jossa hän on naurettava luopio ja kusipää.

Vierailija
10/39 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika säälittäviä olette.

Laivan kapteenit kyllä tasan tarkkaa tietää, ettei paatista poistuta, kyllä tuokin sen tiesi, mutta kun oli pelkuri niin oli. Onko Italiassa yhtään oikeaa miestä, vaikea löytää varmaan. Tuntuu kaikki olevan luokkaa Berlusconi jne.

Vierailija
11/39 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka olisi valmis kuolemaan työnsä puolesta, jos olisi jo ehtinyt pelastua laivasta lähisaarelle, päästä pois palavasta talosta kun muita on vielä sisällä, kun kaikilla potilailla olisi tappava virus ja saisit sen itsekin varmasti, jos koskisit hoidettaviisi? KOtona odottaisi puoliso ja lapset.

MInä en ole niin pyhä enkä altruistinen, ehkä en siksi olekaan ammattisotilas tai laivan kapteeni tai kamikaze-lentäjä.

Tulee vain äärettömän paha olo siitä, että ihmisiä kuolee ja että yhtä miestä syytetään siitä kaikesta. Ympäri maailman levitetään valokuvia, jossa hän on naurettava luopio ja kusipää.

Sulla ei ole ilmeisesti tietoa siitä mitä tarkoittaa se että laivassa on kapteeni tai lentokoneessa?

Vierailija
12/39 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kukaan tiedä miten toimii oikeassa stressitilanteessa. Ei varmaan tämäkään kapteeni, jos ei koskaan joutunut sellaiseen. Jotkut jäätyy täysin ja ei tiedä yhtään mitä tehdä, vaikka olisi kursseilla ja kouluissa kerrottukin.

Vasta kun on käyny sen oman tulikokeensa, tietää kestääkö hermot vai ei.

Kovatkin jätkät hyytyy paineen alla, ja sit ne jotkut nössöt voi loistaa.

Vierailija
13/39 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kukaan tiedä miten toimii oikeassa stressitilanteessa. Ei varmaan tämäkään kapteeni, jos ei koskaan joutunut sellaiseen. Jotkut jäätyy täysin ja ei tiedä yhtään mitä tehdä, vaikka olisi kursseilla ja kouluissa kerrottukin.

Vasta kun on käyny sen oman tulikokeensa, tietää kestääkö hermot vai ei.

Kovatkin jätkät hyytyy paineen alla, ja sit ne jotkut nössöt voi loistaa.

Vierailija
14/39 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

[

Aika säälittäviä olette.

Mutta enpä olekaan sitten hakeutunut esim. Lento - tai merikapteeniksi tai vaikka kirurgiksi. Vaan valinnut työn jossa ei ihmishenget vaarannu jos menen paniikkiin.

Vierailija
15/39 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietäää mitä tietää.

Säkin tiedät mitä pitää tehdä jos rasvapannu roihahtaa tuleen.

Oi sit syttykin se kuivausliina. Niin ja se hellatuuletin.

Nyt sytty koirakin jo tuleen.

Sulla on kaks sekuntia aikaa toimia ennenkun sun hormi syttyy tuleen ja sä vaan pohdit siinä vieläkin.

Kärjistin hiukan, mutta mieti mitä tekisit.

Se kapteeni on varmasti paremmin valmistautunu kun sinä ja sun hellatuuletin.

Kyllä joo kaikki tietää kaikki turvallisuusohjeet ja sullakin on se hiilidioksidisammutin ja sammutuspeitto siinä, mutta kyse onkin siitä että osaatko käyttää niitä. Uskallatko soittaa hätäkeskukseen(suurin osa ei).

Eli painetaanko sitä punanista nappia oman egon uhalla.

Suurin osa menee lukkoon ja alkaa siirtää vastuuta -> siellä on jo henkilökuntaa.

Oma veikkaus on, että 80% ihmisistä toimis samoin, vaikka olis mitä kirjottanu alle.

Vierailija
16/39 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma tavallinen sympaattinen perheenisä tämäkin kapteeni ja tähän asti hoitanut työnsä kunnialla, pidetty hyvänä kapteenina ja luotettu firman lippulaivaristeilijäkin komentoon. Valitettavasti sitä ei tosiaan ennen oikeaan kriisiin joutumista kukaan tiedä kuuluuko lukkoon menijöiden vai toimijoiden joukkoon. Päältäkatsoen kova voi yllättäen jähmettyä ja aranoloinen nousta.tarmokkaaksi toimijaksi kun on hätä.

Vierailija
17/39 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta silti ymmärrän, että paniikki ja kuolemanpelko voi tehdä tepposet. Vaikka olisit kuinka ollut 25 vuotta vastuullinen lentäjä tai pelastaja (palomies), niin mistä sen tietää mitä pää tekee kun oma elämä on katkolla.

Olen itse heittäytynyt mahalleni suojatielle ja työntänyt lapseni pois kaahaavan auton alta. Ihme kyllä myöskään minulle ei käynyt mitään, mutta olin siinä silmänräpäyksessä valmis kuolemaan lapsen takia.

Yhtä hyvin saataisin nyt 20 vuotta myöhemmin luikkia ensin pakoon, jos ajaisin vahingossa itse toisen ihmisen päälle ja palailisin vasta sitten ottamaan vastuun teostani, ilmoittautuisin poliisille ja omaisille. Mistä minä tiedän miten toimisin äärimmäisessä tilanteessa NYT.

En tunne itseäni yhtään ylemmäksi ihmiseksi ja koe tarvetta liiskata sitä turmalaivan kapteenia.

Vierailija
18/39 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietäää mitä tietää.

Sulla on kaks sekuntia aikaa toimia ennenkun sun hormi syttyy tuleen ja sä vaan pohdit siinä vieläkin.

Kyllä joo kaikki tietää kaikki turvallisuusohjeet ja sullakin on se hiilidioksidisammutin ja sammutuspeitto siinä, mutta kyse onkin siitä että osaatko käyttää niitä. Uskallatko soittaa hätäkeskukseen(suurin osa ei).

Eli painetaanko sitä punanista nappia oman egon uhalla.

Suurin osa menee lukkoon ja alkaa siirtää vastuuta -> siellä on jo henkilökuntaa.

Oma veikkaus on, että 80% ihmisistä toimis samoin, vaikka olis mitä kirjottanu alle.

Mutta kaikki ei ole. Mulla on vastuu vaan mun lapsista ja ne hoitaisin heti ulos, sen jälkeen vasta soittelisin häkeen. Tuo kapteeni ja sinä vastaavassa tilanteessa varmaan juoksisitte ensin itse ulos, sen jälkeen soitto ja sitten odottaisitte että joku tulee ja pelastaa lapset.

Ihan turha tuota kapteenia on päähän silitellä. Se ei hoitanut velvollisuuttaan vaan luikki pakoon sitä. En ole ennen kuullut tuollaisista kapteeneista vaikka on noita laivaturmia muitakin ollut. Suuri häpeä!

Vierailija
19/39 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietäää mitä tietää.

Kyllä joo kaikki tietää kaikki turvallisuusohjeet ja sullakin on se hiilidioksidisammutin ja sammutuspeitto siinä, mutta kyse onkin siitä että .

Kuin se että tajuat tappaneesi juuri todennäköisesti useita ihmisiä ja tuhonneesi urasi ja perheesi elämän. Itse onnettomuushan ei ollut enää estettävissä.

Vierailija
20/39 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka on se että kapteeni mokas ja pahasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan