Ette kai te kotiäidit ole tosissanne
laittamassa miestänne pyykkäämään, silittämään tai tiskaamaan hänen tullessaan töistä?!?
Kyllä ne hommat kuulkaas kuuluu sille pullantuoksuiselle kotiäipälle.
Kommentit (60)
ettei niitä suositella pestävän astianpesukoneessa. Samoin isot uunivuuat yms. on näppärintä pestä käsin. Ja uunipellit eivät astianpesukoneeseen edes mahdu.
Enpä ole aiemmin kuullutkaan, että joku ei koskaan ikinä milloinkaan tiskaisi yhtään mitään käsiin, jos omistaa astianpesukoneen.. Mutta trollihan tuo olikin.
Ai että jos mies kerrankin oma-aloitteisesti tiskaa,niin ihan toivoton nössykkä on. Ei jumantsukka, ette naiset voi olla tosissanne. Aika heikoilla se miehuus taitaa eräillä olla :-D
Tänäänkin mies alkoi tiskata heti kun oli syönyt. Eikö olekin järkyttävää, mies joutuu tekemään kotitöitä :o
Aika halvallakin saa ostettua. Teille tosin pitää asentaja tulla laittamaan se kun miehes tuskin osaa mitään miestenhommia tehdä, kuseekin istualtaan ja kävelee kuin naiset, sipsutus vaan kuuluu ja äänikin on naisen heleä kiminä. :D
Jos on astianpesukone ja silti käsin tiskaa kyllä nupissa jotain hämminkiä on ilmiselvästi. Tiiäthän sen kun hölmöläiset kantoi säkillä valoa pimeään, miehes tekee vähän samoin vertauskuvannollisesti. :D
Jos se kotitöiden tekeminen (edes osittain) on NIIIIIIN rankkaa, kun käy myös töissä, niin kuka helvetti ne hommat sitten tekee, kun molemmat vanhemmat käyvät töissä??
No yleensähän se menee niin, että tässäkin tilanteessa kaikki tekee nainen. Miksipä mies vapaamatkustajan osastaan luopuisi..?
Silitän vaatteetkin, tosin mies haluaa itse silittää kauluspaitansa.
Hoidan lasten nukutuksen, ruokkimisen ja ulkoilun, riidat, kaupassakäynnin.
Miehelle jää: työssäkäynti, imurointi ja koulukyydit (osan aikaa).
joka on ihan 2000-luvulla. Auttaa kyllä kotitöissä ihan vapaaehtoisesti.On kyllä ihanaa kun mies tulee töistä ja tarjoutuu vaikka tiskaamaan, jotta meikäläinen saa levähtää kahden pienen lapsen hoidon ja kodinhoidon lomassa. Mies osaa myös laittaa ruokaa, siivota ja pestä pyykkiä.Osaa myös puhua ja pussata. Olen kyllä kiitollinen, että mulla on näin ihana mies, eikä mikään luolamies turnipsi!
päivän aikaan puhtaana ja ette kykene lapsia siinä samalla katsomaan.
Muistaakseni minä tein vastaavina päivinä vielä ruoat, luin lehtiä, vietin aikaani netissä ja kävin kaupassa.
Tero
ja kun mies tulee kotiin, hän alottaa tekemällä minulle (ja hänelle) ruuan, eiks olekkin kauheaa.
senkin laiska lehmä.
Jos se kotitöiden tekeminen (edes osittain) on NIIIIIIN rankkaa, kun käy myös töissä, niin kuka helvetti ne hommat sitten tekee, kun molemmat vanhemmat käyvät töissä??
mutta voitko kuvitella, että kotihommia voi myös jakaa näin 2000-luvulla kun eletään (ainakin jotkut parit) tasavertaisessa suhteessa!
ja kun mies tulee kotiin, hän alottaa tekemällä minulle (ja hänelle) ruuan, eiks olekkin kauheaa.
senkin laiska lehmä.
ilman että joku on vieressä neuvomassa tai avustamassa, liian helpolla pääsee ja ei ihmekään kun osaamattomiksi sanotaan. Aivan täysiä tunareita kun yksin pitäisi selviytyä vuorokausi 6kk. ikäisen vauvan kanssa, surullista.
mutta voitko kuvitella, että kotihommia voi myös jakaa näin 2000-luvulla kun eletään (ainakin jotkut parit) tasavertaisessa suhteessa!
Siihen suuntaan tavallaan yritin vihjaillakin.. Että yhdessä voi niitä tehdä. Oli toinen töissä ja toinen ei tai molemmat töissä tai molemmat kotona.
toisaalta eipä hän saa kotoa seksiäkään. Ja koko tilinsä menee yhteiselle tilille, johon vain minulla on tunnarit.
On sitä 2000 vuotta sittenkin miehet tehnyt kotihommia, kuka hommasi ruuan kotia, kuka piti rosvot loitolla?
toisaalta eipä hän saa kotoa seksiäkään. Ja koko tilinsä menee yhteiselle tilille, johon vain minulla on tunnarit.
siis miehelläs, tuskin se sulta mitään haluiskaan.
On sitä 2000 vuotta sittenkin miehet tehnyt kotihommia, kuka hommasi ruuan kotia, kuka piti rosvot loitolla?
Tässä mitään koulutusta tarvitse, että pystytään jakamaan arkisia asioita elämässä.
mutta kuka haluaa miehen, jolla on taskussa 2 euroa eikä pankkikorttia? Rahat ovat minulla.
mutta kuka haluaa miehen, jolla on taskussa 2 euroa eikä pankkikorttia? Rahat ovat minulla.
Nythän sua voisi sanoa huoraksi ihan hyvällä omatunnolla :)
on tänään leiponut sämpylöitä ja mies vei lapsia harkkoihin. Olisiko miehen pitänyt maata työpäivän jälkeen sohvalla?
Entä jos miettii että mies laittaisi sämpylöitä ja minä veisin lapsia harkkoihin?
Tai jos on jotain siivottavaa niin miksi nainen ne tekisi?
Sen käsitän että nainen ei mitään tekisi vaan hyödyntää työssäkäyvän miehen laittamalla tälle KAIKEN mutta jos kotona ollessa siivoilee lastenhoidon ohessa niin ei siinä ole paljoa illaksi enää tekemistä.
Minulle tasapuolisuus on että kun molemmat on kotona niin molemmat tekee: on tehty näin myös silloin kun itse olin töissä ja mies oli lomautettuna.
Kyllähän ne kotihommat jatkuu silloinkin kun mies tulee kotiin, vai? Onko se niin että mies saa lojua illan sohvalla ja äiti puurtaa siis illankin ilman mitään omaa aikaa? Kyllä siellä töissä yleensä ottaen vaan on helpompaa kun kotona, saa pitää ruokatunnin rauhassa, saa olla aikuisten seurassa jne... Meillä on niin että miehen ei tarvi tehdä juurikaan kotihommia tullessaan, mutta lasten kanssa täytyy olla ja onkin mielellään. Minä taas teen mielelläni kotitöitä kun saa rauhassa tehdä ilman että pitää vahtia pienintä, selvittää riitoja, pyyhkiä pyllyjä siinä samalla. Minulle rauhassa tehtävät kotityöt ja se että pääsee yksin vaikka kauppaan on todellakin luxusta hektisen päivän päälle, mies taas nauttiin kun saa viettää aikaa lasten kanssa vaikka ulkoillen. Ei se nyt niinkään oikein ole että kotona oleva tekee 16 h työpäivän lasten ja kodinhoidon kanssa ja mies tekee 8 h töissä ja löhöää tai harrastaa illan vielä jos äiti saa heräillä yötkin vauvan kanssa!
Mieheni osallistuu perheemme elämään vastaamalla n. kerran päivässä (jos ehtii) lasten sähköposteihin tai soittamalla minulle n. kerran päivässä.
Muuten näemme vain sunnuntaisin tai lomilla.
Arkisin mies on harvoin kotona ennen kuin menen nukkumaan ja herää huomattavasti aikaisemmin kuin muu perhe.
elämäntilanteessa.
Mitäkö teen? No hoidan lapsia ja pihaa, olen mukana lasten harrastustoiminnassa vastuuhenkilönä ja lisäksi aktiivisesti SPR:n ystävätoiminnassa vapaaehtoisena ja kouluttajana. Teen myös opintoja avoimeen yliopistoon ja harrastan liikuntaa. Eipä ole aika tullut vielä pitkäksi.
Luulenpa, että vietän aikani huomattavasti mielekkäämmin kuin moni työssä käyvä. Itse olen tyytyväinen, kuten myös mienheni ja lapseni. Se on tärkeintä.