Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyttö tulossa, entä jos ei olekkaan??

Vierailija
17.01.2012 |

Eli nyt on alkanut pikkuhiljaa huolestuttamaan, että tuleekohan sieltä tyttö sittenkään..

Olen RV 35 ja kaikki tavarat ovat ostettu tyttöä varten(paljon v.punaista yms.)

Ultraajatäti kyllä sanoi kaksi kertaa että -"Joo, tyttö tämä kyllä on"

Eli miten mahdollista on, että sieltä tulee sittenkin poika?

Pelottaa suunnattomasti, koska tämä tyttölupaus on todella toivottu.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kysyin rakenneultrassa, että kummaltako näyttää. Hetken kätilö kuvaa katseli ja tuumasi, että kyllä tämä tytöltä näyttää.

En olisi siihen uskonut, mutta jouduin ennen tuota rakenneultraa lapsivesipunktioon, jossa samalla saimme selville sukupuolen 100%:n varmasti, koska se tutkittiin kromosomeista. Eli uskallan luottaa siihen, että meille on se tyttö tulossa. :)

Pikkusiskolle lupailtiin rakenneultrassa poikaa ja onnessaan rupesi ostelemaan kaikkea vaaleansinistä. Sitten jossain kohtaa rupesi epäilemään, mutta viime viikon keskiviikkona pieni poika näki ensimmäisen kerran päivänvalon. :)

Vierailija
2/51 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tyttö sieltä tulee. No kun uskalsin ultrassa kysyä että kumpi tulee, niin sanoi että melko varmasti terve tyttö on tulossa. Helpotuksen (ja onnen kyyneleet ei meinannu loppua. :) Pikkuhiljaa uskalsin alkaa ostelee tyttötavaroita, ja ihmiset kaikki väitti kiven kovaa mulle että iso poika on tulossa kun on niin selvä poikamaha ja kaikkea. Mutta itse olin varma että tyttö tulee ja niin meidän (iso ja terve) esikoistyttö näki päivän valon viime helmikuussa.. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaaloita ym. pitäisi kieltää sukupuolen kertominen. Miten vanhemmat ei malta odottaa synnytykseen asti??

Ei kyllä ole kaikki muumit laaksossa, jos vaatteiden värin ja sisustuksen takia haluatte tietää, onko tulevalla lapsellanne pippeli tai pimppi.

Säälittävää!

Vierailija
4/51 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaaloita ym. pitäisi kieltää sukupuolen kertominen. Miten vanhemmat ei malta odottaa synnytykseen asti??

Ei kyllä ole kaikki muumit laaksossa, jos vaatteiden värin ja sisustuksen takia haluatte tietää, onko tulevalla lapsellanne pippeli tai pimppi.

Säälittävää!

Minä halusin tytön, poika olisi ollut pettymys (toki varmasti olisin rakastanut poikaakin, mutta olen erittäin onnellinen tytöstämme). Jos olisin saanut tietää että poika on tulossa, olisin voinut valmistella itseni siihen. Minusta taas on naurettavaa ettei (muka) haluta tietää ja sitten kuitenkin väännetään kersa toisensa perään kun aina vaan tulee niitä hemmetin poikia, eikä yhtään ihanaa, kaunista prinsessaa..

Vierailija
5/51 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan käsitä tätä. Joku amerikkalaislehti kirjoitti 50-luvun puolella, että nyt on poikien väri sininen, tyttöjen punainen, ja sen vuoksi suomalaismammat pelkää, että jos tuleekin toista sukupuolta, pitää ostaa kaikki uudestaa. Meinaatteko, ettei se vaaleansininen turvaistuin ole yhtä turvallinen tytölle? Poika puklaa herkemmin, jos on vaaleanpunainen pukluliina?

Voi teitä. Itse hankin kaikkia mahdollisia värejä, pieni vauva ei edes erota kovin nopeasti niitä kunnolla toisistaan. Varsinkaan jotain vaaleanpunaista ja -sinistä. Ja vaatteiden tarkoitus on jokin muu, kuin julistaa maailmalle, että meidän lapsi on tätä sukupuolta.

Vierailija
6/51 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittävää!

Minä halusin tytön, poika olisi ollut pettymys (toki varmasti olisin rakastanut poikaakin, mutta olen erittäin onnellinen tytöstämme). Jos olisin saanut tietää että poika on tulossa, olisin voinut valmistella itseni siihen. Minusta taas on naurettavaa ettei (muka) haluta tietää ja sitten kuitenkin väännetään kersa toisensa perään kun aina vaan tulee niitä hemmetin poikia, eikä yhtään ihanaa, kaunista prinsessaa..

vaikka uskaltaisin jopa väittää, että minun pienet poikani ovat varmasti kauniimpia kuin sinun tyttösi :D

Vierailija
7/51 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittävää!

että kaikki monen pojan perheet eivät todellakaan ole toivoneet mitään prinsessaa. Meillä esimerksi kaksi poikaa ja todella toivomme kolmatta poikaa. Jos luoja suo olisi mukava saada vielä neljäskin poika. Että puhu vain omasta puolestasi!

Vierailija
8/51 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tytöille ja pojille sopii myös samat värit. Esimerkiksi keltainen, lila, riskea, turkoosi, oranssi....ym. On paljon värejä mitä voi hyvinkin käyttää molemmilla. Vaikka minä kyllä ostin pojallenikin pinkkiä ja tytölleni sinistä.

Vierailija
9/51 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bruno ei ole erehtynyt kertaakaan

se edellinen tästä ketjusta

Tiedän ainakin kahdesta vaaleanpunaiseen huoneeseen tuodusta pojasta :)

Vierailija
10/51 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten halusimme vielä iltatähden ja se oli poika. Kysyin kätilöltä olisiko aihellista käydä ultrassa, olin kumminkin jo 37v. Kätilö oli tuttu jo edelisten raskauksien takia ja asui samalla asuntoalueella ,kuin mekin. Mitä sinä tarvitset ultraa, ovathan nuo edelliset lapsetkin terveitä. Ei taitais nykyään onnistua tuo? Siis yllätyksiä kaikki ja mieleisiä !

Vierailija
11/51 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ultraaja sanoi, että 98 prosenttisesti osutaan oikeaan. Naistenklinikalla siis tämä. sanottiin, että tyttö ja tyttö tuli. Ultrassa rv 20 vauva/sikiö pyllisteli kyllä niin sopivasti, että hyvin kokematon ultraaja olisi saanut olla jos ei olisi nähnyt, että tyttö. Kun itsekin osasin sen katsoa, sillä olin googletellut kuvia etukäteen miltä näyttää poika- ja miltä tyttösikiön jalkovälissä tuossa vaiheessa ultrassa. Kysyin synnärillä kätilöltä, että tuleeko usein sellaisia tapauksia, että sukupuoli onkin eri kun ultrassa sanottiin, niin kuulemma hyvinhyvin harvoin. Pari kertaa kuulemma on tullutkin tyttö, vaikka on sanottu poika....

Vierailija
12/51 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että syntyvän lapsen sukupuoli olisi ollut jotain muuta kuin ultraaja olisi sanonut.

Mulla ekasta ei kerrottu ja tokasta sanottiin että tytöltä näyttää ja niinhän sieltä tyttö tuli.

Vierailija
13/51 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se 4D aina niin varma ole.

Vierailija
14/51 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas lapsemme katsottiin raskauden aikana kolme kertaa (eri lääkäreiden toimesta) tytöksi. Ultra oli tavallinen, ei mikää D. Silti lopputulos oli poika. Hieman hämmentävä kokemus, sillä olin itse luottanut lääkäreiden arvioon. Eihän siinä muu auttanut kuin laittaa vaaleapunaiset tyttövaatteet pois ja ostaa tilalle pojalle sopivia vaatteita. Nyt monta vuotta myöhemmin muistelen asiaa hymyssä suin.

Vierailija
15/51 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttötavarat tai poikatavarat? Tarvitseeko tyttövauva jotakin erilaista kuin poikavauva? Oikeasti?

Vierailija
16/51 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljän tytön jälkeen(heistä en koskaan kysynyt, kumpaa sukupuolta ovat)uskalsin jo viidettä lasta odottaessani kysyä, kumpikohan sieltä mahtaa tulla. Kysyin ehkä eniten siksi, jotta olisin kaikille "poikaa tyrkyttäville vatsan muodosta ennustaville" sanoa totuuden. Lääkäri, joka ultrasi, kertoi tulokkaan olevan pojan, mutta minä en uskonut. Ostin neutraalin värisiä vaatteita, en kertonut kuitenkaan kenellekään, kumpi ultrassa näkyi. Raskaus oli aivan erilainen kuin neljä aiempaa, ja poikahan sieltä tuli! Tytöt ovat ihania, mutta niin on tämä poikakin! Tuntui jälkeenpäin hölmöltä, kun olin suotta pahoittanut mieleni useasti sivullisten huomautuksista, että kyllä se pitää vielä sinun poika yrittää saada ym. typerää. Nyt vasta tajuan, että oma lapsi on aina ylpeyden aihe, sukupuolesta, erilaisuudesta tai poikkeavuudesta riippumatta. Mutta saa kysyä ultrassa, kumpiko on tulossa!:):):)

Vierailija
17/51 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttötavarat tai poikatavarat? Tarvitseeko tyttövauva jotakin erilaista kuin poikavauva? Oikeasti?

ja vaaleenpunasia/-lilojatutteja, sekä tytönhuoneeseen sopivia lakanoita, verhoja, pinnasuojuksen, váunut, vaateteita yms yms. Olisin hajonnu jos olis pitäny ostaa poikientavaroita..

Vierailija
18/51 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

... mutta kätilö ennusti poikaa.

Nyt on ihan sama kumpi tulee, mutta on tosi hyvä että kysyimme, koska olin jotenkin niin jumppiintunut tyttöajatukseen että poika olisi ollut ihan shokki.

Mutta sinänsä vihaan sekä pinkkiä että vaaleansinistä siinä määrin että todella ottaa päähän miten heikot värivalikoimat lasten vaatteissa on.

Pojilla tosin vähän paremmat: kuljen päivittäin tarhan pihan ohi jossa leikkii siniharmaissa, keltaharmaissa, viherharmaissa, sateenkaarenvärisissä ja ärtsyn aniliininpinkkiharmaissa vaatteissa lapsia. Viimeksimainitut tyttöjä, muut kuin aniliininpinkkiharmaat poikia XP

Vierailija
19/51 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten 4D:ssä voi erehtyä, siis lääkäri. Itse en ymmärtänyt 4D:ssäkään, mitä lääkäri minulle näytti, kun sanoi, että tuossa se nyt näkyy. Mutta sitten lääkäri selvensi, että se on tyttären merkki, ja tytärhän siellä tosiaan oli.

Vierailija
20/51 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy 4D-ultrassa. Se on 100% varma ja lääkäri näkee muutakin tärkeää kuin sukupuolen.

4D ultraa ei kovin mielellän tehdä enää viikon 30 jälkeen, koska vauvan ollessa jo niin iso näkymä ei ole enää niin selkeä. Ap:han kertoi olevansa rv 35:llä :) Ainakin pelkän sukupuolen selvittämiseski on turha maksaa itseään kipeäksi noilla viikoilla eikä ole edes takuuta, että sitä saataisiin näkymään. Parempi vain odotella muutama viikko, silloin saa kaikkein parhaan varmuuden :)