Mies sitte suutahti mulle, kun en äänestänytkään Niinistöä.
Käytiin esunnuntaina äänestämässä ja mies on tuputtanut mulle kokoajan, että äänestäisin Niinistöä, niin selvitään yksillä vaaleilla.
No mähän en sitte tehnytkään, niinkus mies ehdotteli, vaan äänestin Väyrystä, koska se on minusta noista kaikista pätevin.
Erehdyin sitte siitä miehelle mainitsemaan kun se kysyi, niin vielä tänäänkin töihin lähteissään se muisti siitä jauhaa.
On tää politiikka ihmeellistä. Me ei juurikaan muuten riidellä mistään, mutta nyt tämmöisestä pitää miehen alkaa jankuttaa ja haastaa riitaa.
Kommentit (27)
Väyrystä mäkin meinaan äänestää. Tai Essayahia. Voi olla että ekaksi äänestän Essayahia ja tokaksi Väyrystä, sillä kyllä se toiselle kierrokselle voi päästä.
Muuten on ihan turha suuttua toisten valinnoista. Me ollaan miehen kanssa täysin vastakkaista mieltä politiikasta, se on kokkari ja mä siinä demari/vasuri linjassa. Ei olla koskaan tapeltu vaan kummatkin kunnioittaa toisen valintoja. Usein olen äänestänyt demaria ja vielä maahanmuuttajaa. Nyt äänestän Haavistoa ja mies Niinistöä.
huomattavasti halvempaa, jos olisi vain yksi äänestyskierros, siinä mies on oikeassa. Mutta sinullahan on oikeus käyttää oma äänesi niin kuin haluat, vaikka mies kiihtyy vaalitilanteissa nollasta sataan, niin se on voi, voi, eipä se mies sille mitään voi.
Itsekin olen pääni sisällä ollut nyreä, kun olen olettanut, että mies äänestää Niinistöä (on kokkari-henkinen, vaikkei puolueen jäsen). En tosin ole ääneen mitään sanonut.
No, eilen mies sanoi, että jos sittenkin äänestäis Haavistoa :D Olin ihan riemuissani, vaikka vaan ykskantaan totesin, että se lienee hyvä valinta.
Jos on epäilys, että voi tulla riitaa, niin ap:n kannattaa olla ihan hiljaa jatkossa siitä, ketä äänestää.
Äänestitte molemmat viisaasti, onnea!
Meillä samat puoluelinjat ja välillä ärsyttää miehen konservatiiviset mielipiteet, vaikka osaakin ne pääosin ihan fiksusti perustella. Mietin onko kellään muulla tällaista "ongelmaa".
Muuten on ihan turha suuttua toisten valinnoista. Me ollaan miehen kanssa täysin vastakkaista mieltä politiikasta, se on kokkari ja mä siinä demari/vasuri linjassa. Ei olla koskaan tapeltu vaan kummatkin kunnioittaa toisen valintoja. Usein olen äänestänyt demaria ja vielä maahanmuuttajaa. Nyt äänestän Haavistoa ja mies Niinistöä.
Sano miehellesi, että asumme demokratiassa, emme Venäjällä tai Pohjois-Koreassa, jos se vielä jankuttaa yksistä vaaleista.
Mutta olisin minäkin järkyttynyt, jos puoliskoni olisi niin lyhytmuistinen, että äänestäisi Väyrystä...