Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies sitte suutahti mulle, kun en äänestänytkään Niinistöä.

Vierailija
16.01.2012 |

Käytiin esunnuntaina äänestämässä ja mies on tuputtanut mulle kokoajan, että äänestäisin Niinistöä, niin selvitään yksillä vaaleilla.

No mähän en sitte tehnytkään, niinkus mies ehdotteli, vaan äänestin Väyrystä, koska se on minusta noista kaikista pätevin.

Erehdyin sitte siitä miehelle mainitsemaan kun se kysyi, niin vielä tänäänkin töihin lähteissään se muisti siitä jauhaa.

On tää politiikka ihmeellistä. Me ei juurikaan muuten riidellä mistään, mutta nyt tämmöisestä pitää miehen alkaa jankuttaa ja haastaa riitaa.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että miltä tuntuisi, jos minä suuttuisin sinulle, kun et äänestä Väyrystä. Todella lapsellista toimintaa.

Vierailija
2/27 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä samat puoluelinjat ja välillä ärsyttää miehen konservatiiviset mielipiteet, vaikka osaakin ne pääosin ihan fiksusti perustella. Mietin onko kellään muulla tällaista "ongelmaa".

Ap. vastaa kuitenkin...

Meillä mies on lähinnä ekonomisti jo koulutuksensakin puolesta ja lähtöisin kokoomuslaisesta kodista.

Mä taas olen jonkin sortin sosialistinen humanisti ja vaikka työläiskodin kasvatti olenkin, niin vanhempani kannattivat demareitten sijaan aina keskustaa.

Molemmilla meillä on siis tavallaan tuo poliittinen ajatusmalli saatu jo äidinmaidossa.

Perheenarvot omassa kodissamme meillä molemmilla on yhteneväisen perinteiset ja siksi emme juurikaan koskaan riitele. Asioista keskustellaan kyllä useinkin, mutta yleensä hyvässä yhteisymmärryksessä.

Arvostamme molemmat hyvää koulutusta ja kovaa yrittämistä. Minä ehkäpä vielä miestäni enempi, koska olen itsekin lasten- ja kodinhoidon ohella aloittanut nyt uudelleen jatko-opintoni, jotka esikoisen syntymä keskeytti.

Siksi en edes voi kuvitella äänestäväni Haaviston kaltaista miestä, joka kyllä puhuu opintojen tärkeydestä, kuitenkaan itse panematta tikkua ristiin omalla kohdallaan.

Kyllä meillä varmaan jatkossakin tullaan sanoneeksi ketä kannatamme, vaikka mies nyt joskus siitä saattaiskin harmistua, jos olen mennyt äänestämään hänen mielestään pieleen.

Mielestäni tälläkertaa kuitenkin minun valintani oli perustellumpi, katsoo sitä miltä kantilta tahansa. / Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kaikki keskustelu on tervetullutta. :) Meillä on siis mieheni kanssa suht samanlaiset arvot mitä tulee jokapäiväisiin suhteeseemme vaikuttaviin asioihin kuten raha-asiat, työ ja perhe, rehellisyys, uskollisuus ym, mutta yhteiskunnallisista arvokysymyksistä tulee joskus kinaa. Siis maahanmuutto, vähemmistöjen oikeudet ja vastaavat. Joskus vain tuntuu vaikealta käsittää että miten joissain omaan perheeseen liittyvissä asioissa niin empaattinen ja huomioonottava mies ei kykene näkemään asioita isommassa mittakaavassa myös muiden kannalta.

Meillä samat puoluelinjat ja välillä ärsyttää miehen konservatiiviset mielipiteet, vaikka osaakin ne pääosin ihan fiksusti perustella. Mietin onko kellään muulla tällaista "ongelmaa".

Ap. vastaa kuitenkin...

Meillä mies on lähinnä ekonomisti jo koulutuksensakin puolesta ja lähtöisin kokoomuslaisesta kodista.

Mä taas olen jonkin sortin sosialistinen humanisti ja vaikka työläiskodin kasvatti olenkin, niin vanhempani kannattivat demareitten sijaan aina keskustaa.

Molemmilla meillä on siis tavallaan tuo poliittinen ajatusmalli saatu jo äidinmaidossa.

Perheenarvot omassa kodissamme meillä molemmilla on yhteneväisen perinteiset ja siksi emme juurikaan koskaan riitele. Asioista keskustellaan kyllä useinkin, mutta yleensä hyvässä yhteisymmärryksessä.

Arvostamme molemmat hyvää koulutusta ja kovaa yrittämistä. Minä ehkäpä vielä miestäni enempi, koska olen itsekin lasten- ja kodinhoidon ohella aloittanut nyt uudelleen jatko-opintoni, jotka esikoisen syntymä keskeytti.

Siksi en edes voi kuvitella äänestäväni Haaviston kaltaista miestä, joka kyllä puhuu opintojen tärkeydestä, kuitenkaan itse panematta tikkua ristiin omalla kohdallaan.

Kyllä meillä varmaan jatkossakin tullaan sanoneeksi ketä kannatamme, vaikka mies nyt joskus siitä saattaiskin harmistua, jos olen mennyt äänestämään hänen mielestään pieleen.

Mielestäni tälläkertaa kuitenkin minun valintani oli perustellumpi, katsoo sitä miltä kantilta tahansa. / Ap.

Vierailija
4/27 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on urpo. Mikä ihmeen syy se on, että "selvittäis vain yksillä vaaleilla". Todennäköisesti vain yksillä ei selvitä kuitenkaan, vaikka kuinka olisit Niinistöä äänestänyt. Ihme ukko sulla.

Vierailija
5/27 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on just samoin sanonut mulle, että mun pitäis äänestää Niinistöä että päästäis yksillä vaaleilla.. Olen sanonut etten missään tapauksessa äänestä Niinistöä. Ajattelin, että vain mulla on tälläinen mies, mutta on niitä sit muitakin :)

Vierailija
6/27 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannattaisi kertoa ketä äänestää, ainakaan jatkossa!

Noista kahdesta Väyrynen on kyllä munkin mielestä jotenkin luotettavampi vaihtoehto, mutta tiedä häntä....

Vierailija
7/27 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miehellesi ei kuulu yhtään se, ketä sinä äänestät. Jos sinun mielestä Väyrynen on paras ehdokkaista, sinä äänestät häntä ja sillä siisti.

Mutta toisaalta itse en olisi edes miehelle kertonut ketä äänestän.

Vierailija
8/27 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen pääni sisällä ollut nyreä, kun olen olettanut, että mies äänestää Niinistöä (on kokkari-henkinen, vaikkei puolueen jäsen). En tosin ole ääneen mitään sanonut.

No, eilen mies sanoi, että jos sittenkin äänestäis Haavistoa :D Olin ihan riemuissani, vaikka vaan ykskantaan totesin, että se lienee hyvä valinta.

Jos on epäilys, että voi tulla riitaa, niin ap:n kannattaa olla ihan hiljaa jatkossa siitä, ketä äänestää.

Minäkin olisin riemuissani, jos mies heittäisi jotain tuollaista :D. Koska se olisi jotenkin niin yllättävää. Mutta tuskin heittää, ja en aio presidentin vaaleista sen enempää keskustellakaan hänen kanssaan. Voi olla että hänen ehdokkaansa voittaa ja minun ei, mutta mitäpä siitä.

Vierailija
9/27 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on just samoin sanonut mulle, että mun pitäis äänestää Niinistöä että päästäis yksillä vaaleilla.. Olen sanonut etten missään tapauksessa äänestä Niinistöä. Ajattelin, että vain mulla on tälläinen mies, mutta on niitä sit muitakin :)

Uskoakseni aika monella miehellä on tuo sama tapa. Alkavat neuvoa perheen naisväelle, miten ois hyvä äänestää.

Kunnallisvaaleissa on kyllä usein samoilla linjoilla miehen kanssa oltukin, mutta nyt Paavo vain vei mun mielestä parhaana voiton. / Ap.

Vierailija
10/27 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äänestäisi, huh huh!

Vierailija
11/27 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin esunnuntaina äänestämässä ja mies on tuputtanut mulle kokoajan, että äänestäisin Niinistöä, niin selvitään yksillä vaaleilla.

No mähän en sitte tehnytkään, niinkus mies ehdotteli, vaan äänestin Väyrystä, koska se on minusta noista kaikista pätevin.

Erehdyin sitte siitä miehelle mainitsemaan kun se kysyi, niin vielä tänäänkin töihin lähteissään se muisti siitä jauhaa.

On tää politiikka ihmeellistä. Me ei juurikaan muuten riidellä mistään, mutta nyt tämmöisestä pitää miehen alkaa jankuttaa ja haastaa riitaa.

ja vielä kommari-kokkareita (rahanlevittäjät eurooppalaisille mm.kreikka) käski äänestää... hyi hyi

Vierailija
12/27 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kaikki äänestävät vain niinistöä ja haavistoa :D

Vierailija
13/27 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on liian pehmo, enkä usko että näillä kehitysaputyössä olleilla riittää kiinnostusta kotimaan huono-osaisille, kun niille on tärkeetä pelastaa mahdollisimman monta ylikansoitetun afrikan asukkia.

Vierailija
14/27 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdessä päätetään, ketä kannattais äänestää.

Vierailija
15/27 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pölvästi. Mitä se sitä haittaa, vaikka ei selvitäkään yksillä vaaleilla? Hänhän voi jättää äänestämättä toisella kierroksella, jos se tuntuu liaan raskaalta.

Vierailija
16/27 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkä kerro, ketä äänestit.

Vierailija
17/27 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kuulostaapa pöljältä mieheltä muuten, ihan kuin sinun äänestyskäyttäytymisesi olisi hänen tahtonsa jatke. Ja muutenkin toi "selvitään sitten yhdellä kierroksella", voi hyvää päivää:D

Vierailija
18/27 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että toisen kierroksen pitäminen maksaa reilusti kymmenen miljoonaa euroa, joka raha olis ollu tarpeeseen muuallekin. Esim. Kreikalle sen olis voinu antaa.

Muuten ihan tyhmää kertoa ketä äänestää. Tulee vaan hankaluuksia.

Vierailija
19/27 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuttua siksi, että äänestää jotain muuta kuin Niinistöä (ettei turhaan tulisi toisia vaaleja), niin kyllä minuakin saattaisi harmittaa, jos mies menisi äänestämään Väyrystä, ja se harmistus voisi jopa purkautua suuttumuksena. Vaikka tokihan jokaisella on oikeus äänestää ketä tahtoo. Mutta jos menee äänestämään Väyrystä, niin olisi parempi kun ei sanoisi sitä minulle... ;-)

Vierailija
20/27 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan sinun omaa tyhmyyttäsi, jos menit kertomaan, ketä äänestit.

Mulla oli muinoin mies, joka oli tulipunainen kommunisti ja politiikasta olisi kyllä saatu riitaa aikaan, jos olisin vähänkään innostunut aiheesta. Sitä varmaan harmittaa vieläkin, kun ei voi varmasti tietää, ketä milloinkin äänestin.