Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko 9-v tytöllä olla jo murrosikä?

Vierailija
16.01.2012 |

Mielialat heittelevät, vastoinkäymiset tekevät kiukkuiseksi, äiti on ällö ja kaikki mitä yritän sanoa on väärin. Kokee itsensä toisaalta hirmu epävarmaksi, toisaalta on hyvin rohkea ja nauttii esillä olemisesta. Sitten taas hirveätä elämäntuskaa ja kaikki on päin peetä. Hui, mitähän tämä on parin vuoden päästä..

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

'9v uhma'.

Tilanne helpottaa todennäköisesti vielä vähäks aikaa ennen varsinaista murrosikää.

Olen joskus kuullut että oikein hankala uhma 9v iässä voi kertoa helpommasta murrosiästä.

Vierailija
2/6 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi koulu on kuulemma tylsää.

Ja äiti tosiaan konnien konna. Ja kuitenkin iltaisin tullaan viereen pötköttelemään ja muutenkin välillä vain äiti kelpaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojalla tosin yleinen angsti, kun hermo menee. Tyttö kohdistaa sen suoremmin äitiin, kas kas.

Mutta illalla tullaan halimaan ja pötköttelemään myös ja yöllä tunkisivat viereenkin, jos vaan mahtuvat. Se 9v poikakin, jo lähes minun mittainen köriläs.

Puolihuumorilla miehen kanssa ihmetellään, että voiko niillä olla jo murrosikä alkamassa, kun ovet paukkuu ja kyyneleet virtaa, mutta joku uhma sitten vissiin tosiaan taas vaan.

Vierailija
4/6 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

9v:lla voi jopa alkaa menkatkin, jolloin voi olla murrosikä. Lisäksi monella voi kasvaa jo karvaa, tulla finnejä, kasvaa rinnat yms. murrosikään liittyvää.

Jos teillä on muutosta vain käytöksessä, eikä mitään fyysisiä merkkejä, niin ei ole murrosikää.

Vierailija
5/6 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko uhmaa vai mitä mutta tuntuu tosi pahalta. Tyttö on tosin valitellut rintojen arkuutta, muita fyysisiä merkkejä ei ole. Eilenkin itki että hän on masentunut, ei jaksa leikkiä ja kukaan kaveri ei ikinä soita hänelle. Sitten taas toisaalta oli koko päivän leikkinyt kivasti kaverinsa kanssa, tosin minä olin patistanut soittamana kaverilleen, jottei hautautuisi taas koko päiväksi kirjaa lukemaan. Osaa olla erittäin dramaattinen tyttö ja nauttiikin varmaan tavallaan siitä että saa minut tolaltaan puhumalla masennuksesta jne. Otan nämä jutut varmaan liian vakavasti. t. Ap

Vierailija
6/6 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun toinen rintarauhanen alkoi kasvaa. Itselläni murrosikä alkoi myöhemmin. Joten todellakin voi olla jo murrosikää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän