Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten auton tuulilasi sulaksi?

Vierailija
16.01.2012 |

Ihan jäässä ja kohta pitäis lähteä kauppaan.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan jotain tekemistä ilman kosteuden kanssa, mutta en tosiaankaan jaksa sillä päätäni vaivata, asut varmaan jossain sisämaassa missä kuiva ilma..? minä taas rannikolla

Vierailija
22/40 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään fysiologisia syitä tähän, mutta aikas montaa autoa olen ajanut 20 vuoden aikana ja niin siinä vain käy

Minäkin olen ajanut autoa 20 vuotta, eikä ajon aikana ole lasit jäätyneet. Jäätyyhän ne tietysti taas ajon jälkeen ja aamulla on skrapattava uudelleen (jos ei käytä lämmitintä), mutta sitä nyt tuskin tarkoitit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olen tuulilasin raapinut auki, lähden ajamaan, ja kohta on uusi jääkerros ikkunassa, asun tosiaan rannikon tuntumassa

sorry, menen nyt työpaikkaruokalaan, palaan vänkäämään tästä asiasta n. puolen tunnin kuluttua :D

Vierailija
24/40 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainetta on joka sulattaa jään ikkunasta.En tiedä kyl minkä niimistä se on.Sukulaiseni käyttää sitä.

Vierailija
25/40 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
26/40 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen kylmäkäynnistys syö auton elinikää. Eihän se sillä hetkellä tunnu, mutta ajaa sen kymmenen vuotta autolla jota ei talvisin lämmitetä, niin kyllä se jo moottorin kokonaiskestävyydessä tuntuu.

Eikö AP:n autossa ole edes moottoritilan lämmitintä? Vaikka ei olisikaan sisätilan lämmittimelle pistoketta, niin konetilan lämmityksellä saadaan auto paljon nopeammin lämpimäksi, jolloin sisätiloihin puhallettava ilmakin lämpenee nopeammin. Aina kannattaa käyttää auton esilämmitystä jos on kylmä keli (moni suosittelee jo alle +5C lämpötiloissa, mutta tässäkin on paljon koulukuntaeroja).

Vaikka noiden asennukset on kalliita, niin sellainen kannattaa Suomen pakkasilla olla. Mielummin maksan ennaltaehkäisystä tonnin, kuin että tietoisesti lyhentäisin auton elinikää kymmenillä tuhansilla kilometreillä. Rempat tulee tiheämpään tahtiin, ja siinä sen kustannuksen näkee.

Tietysti jos AP:n auto on joku viiden tonnin riisikuppi niin sittenhän se on sama, sellaiset sietääkin vaihtaa parempiin. :)

Vierailija
27/40 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusavuttomuus kun on huipussaan niin vinkki : muovipussiin kuumaa vettä ja sillä "hieroo" lasit lämpimäksi. Auto tietty käymään jotta lämpenee.

Muovipussikonsti sopii myös lukkojen sulattamiseen.

Vierailija
28/40 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se sisälämmitin. Maksaa kyllä, mutta viimeksekin se saatiin tinkittyä auton ostohintaan. Hintaa ei laskettu, mutta toi asennettiin ja jotain muutakin pientä lisää saatiin samaan hintaan.

Vierailija
29/40 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ne aiheuttavat sähköpiikkejä ja näin rikkovat sähkötolppia esim. isoilla parkkipaikoilla.

se sisälämmitin. Maksaa kyllä, mutta viimeksekin se saatiin tinkittyä auton ostohintaan. Hintaa ei laskettu, mutta toi asennettiin ja jotain muutakin pientä lisää saatiin samaan hintaan.

Vierailija
30/40 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis painetaan sitä nappia siinä kojelaudassa ja tuulilasi lämpiää, jolloin jää siitä sulaa.

Mikä tässä on niin vaikeeta?

Vierailija
31/40 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nappeja,vaikka onkin 2004v mallin auto..

Vierailija
32/40 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis painetaan sitä nappia siinä kojelaudassa ja tuulilasi lämpiää, jolloin jää siitä sulaa.

(Muistelee kaiholla ex-autoaan....)

Vierailija
33/40 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

uudelleen ajon aikana. Onneksi täällä sisämaassa siitä tarvitsee kärsiä vain harvoin. Mutta siihen ei oikeastaan auta muu kuin pysähtyminen ja lasin puhtaaksi raaputus.

Juuri tuossa yhtenä aamuna alijäähtynyttä vettä sateli, varpaat jäässä ja naama kuin saunassa ajelin, eikä sekään meinannut auttaa.

Vierailija
34/40 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alijäähtyminen kuulostaa aika täsmälliseltä selvitykseltä uudelleenjäätymisilmiölle :)

p.s. lihapullat oli hyviä työpaikkaruokalassa

Vierailija
35/40 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Mondeossa on tuulilasin lämmitys.

Ah, todella loistava keksintö näillä ilmoilla!

Vierailija
36/40 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ollut sekä Fiestassa että Focuksessa.

Vierailija
37/40 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olen tuulilasin raapinut auki, lähden ajamaan, ja kohta on uusi jääkerros ikkunassa, asun tosiaan rannikon tuntumassa

sorry, menen nyt työpaikkaruokalaan, palaan vänkäämään tästä asiasta n. puolen tunnin kuluttua :D

Kysyn ihan ystävällisesti jäätymisestä, koska itsellä ei ole kokemusta sellaisesta, vaikka autoa olenkin ajanut parikymmentä vuotta. Vai sanotaanko sitä nykyään vänkäämiseksi?

Vierailija
38/40 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn ihan ystävällisesti jäätymisestä, koska itsellä ei ole kokemusta sellaisesta, vaikka autoa olenkin ajanut parikymmentä vuotta. Vai sanotaanko sitä nykyään vänkäämiseksi?

vastasin vänkäämisestä sille, joka kehotteli aivojen käyttöön tämän asian tiimoilta ;)

minäkin keskustelin asiallisesti sitä lauselmaa ennen

Vierailija
39/40 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ollut sekä Fiestassa että Focuksessa.

Mulla on kokemusta vaan Mondeosta, joten siksi mainitsin ton Mondeon.

Eli taitaa olla ihan yleinen kaikissa Fordeissa.

(Edelleen kaiholla muistelee ex-autoaan...)

Vierailija
40/40 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei tota mulla olisi mersu ml jonka lasille on tullu vettä ja jäätynyt nyt siinä on sellanen iso jää kerros tiedättekö millä jäät irtois