Olen läski. Haluan laihduttaa. Neuvoja?
Mikä ruokavalio olisi hyvä ja paljon liikuntaa viikossa minimi? Elokuuhun mennessä haluaisin 20kg pois.
Kommentit (15)
mutta aika moni joka ei oikeasti ole lihava alkaa laihduttaa. Esim. 170cm pitkä ihminen kuvittelee että normaalipaino on korkeintaan 50kg, ja tuntee 65 kiloisena itsensä todella läskiksi.
http://laihdu.suntuubi.com
u49@suomi24.fi
JOS KIRJOITAT, älä kerro nimeäsi, kirjoita huonoimmalla sähköpostillasi, kuten tuokin minun on,
eli perusta sp. kirjoita keksityt nimet, älä omaasi.
kerro postiin ikäsi, painosi, perhesuhteesi, asuinseutusi,
voi olla että jaksan vastata, minä kyllä tiedän oikean tavan ja tyylin.
tyylini sopii paremmin pienessä ympyröissä eläville,
ehdotan elämäntapoja ja aivan tavallista joka kaupasta saatavaa edullista ruokaa.
Ideani yksi, syö valmisruokaa, tiedät kalorit, eikä tule nälkä ruokaa valmistaessa.
Toinen idea, älä tee hikiliikuntaa ainakaan 2-3 viikon aikana, eikä se myöhemminkään ole välttämätöntä.
Sillä hikiliikunnassa kuluu muutamia ravintoaineita joita ei pysty heti korvaamaan ja silloin ei saa ruokahalua tyydytetyksi.
syö pieniä määriä max 2-300g, ei kalorittomiakaan saa syödä enempää,
erityisen kiellettyä suolaiset ryuoat, kalorittomat limpsat.
Perusidea on opettaa vatsa ja opetella syömään PIENIÄ kokonaisaterioita, jotta ei tee ensimmäisen ruoan jälkeen mieli vielä "vähän leipää", pullaa, tai muutakaan.
perusidea myös, kun opettelet syömään vähemmän, joka päiva 7-10 päivää, vatsa ei sen jälkeen enää pyydäkään ruokaa, vaan vatsa tietää että sitä ei tule ja vatsa hakee ruokaa kysymättä läskeistä.
TUOHON em. rytmiin ei heti pääse, mutta pitää odotella ja yrittää, kun saa hyän viikon putken, silloin on uskomattoman helppoa, ruoka maistuu paljon paremmalta.
Sillä varmana olet huomannut, se ensimmäinen ruoka on aina parempaa kuin sitten syönnin aikana olisi ja lopussa ruoka ei ole enää mitenkään hyvää, on vain tapa syödä kaikki pois.
joo... tässä puolet jo tulikin,
tiedän varmaan, kunpa joku kirjoittaisi sen selvemmin, kirjoitustaitoni on lähellä nollaa.
elokuun alkuun pn puolivuotta. Ja siinä ajassa "tahdot laihtua 20 kiloa"?
Ja minimiravinnolla?
Ookei.
Eli mä en siis vastaa sinulle. Vastaan kun haluat tietää miten laihduin 20 kiloa, miten ja missä ajassa.
Hyvä ajatus.Itselläni paino nousi huimasti raskausaikana ja jonkin aikaa sen jälkeen. Se vaikutti kokonaisvaltaisesti mielialaan ja itsetuntoon jne. Itse laihdutin vaivihkaa, ikäänkuin en kiinnittänyt niin paljon huomiota siihen, että "nyt tässä laihdutan" vaan tein pieniä elämänmuutoksia, päätin esim. että en syö ollenkaan herkkuja (paitsi silloin kun olen kylässä). PIenensin annoskokoja ja esim. kävelin aina rappuset hissin sijaan. LIäski olisi kiva jos löytyisi jokin laji, josta nautit! Jotain liikuntaa, mikä olisi hauskaa tai rentouttavaa, esim. uinti? Tai zumba? Jos et liiku paljon, esim. kerta viikkoon voisi olla hyvä alku. Tsemppiä! Pysy johdonmukaisena ja päättäväisenä, mutta älä piiskaa liikaa itseäsi vaan tee kevennyksestä mukava, iloa tuottava projekti.
Tarkoitsu oli kirjoitaa, että lisäksi olisi kiva eikä Lläski olisi kiva :)
ruokavaliolla lisäämättä liikuntaa lainkaan. Kaikilla ei ole mahdollisuutta ajan tai varojen puolesta mennä liikuntaryhmiin tai kuntosaleille.
Tavallinen kävelykin on virkistävää ja siitä oppii nauttimaan ilman laihdutustavoitteita.
Ruokavalion suhteen kannattaa aluksi miettiä omat heikkoudet ruuan suhteen. Usein auttaa laihtumaan varsin pienet muutokset, joista tässä muutama esimerkki:
-vaalea leipä vaihdetaan ruisleipään
-sokeristen mehujen tilalle kevytmehuja
-makeitten jukurttien sijaan maustamatonta jukurttia marjoilla
-pullan tilalle ruisleipää
-kasviksia lisää, etsi omat suosikit
-pienennä annoksia
-napostelu pois, säännöllinen ruokarytmi
-paljon vettä
-älä jätä mitään kokonaan pois ruokavaliosta, vaan harvenna ei-terveellisten lajien käyttöä
Onnea matkaan!
ps älä sorru ihmedieetteihin, joita kukaan ei voi noudattaa loppuikää
Puolet kaikesta syömästäsi monipuolisesti kasviksia (ei perunaa). Syö säännöllisesti, ei välipaloja. Joka aterialla , aamupalasta iltapalaan, täytät puolet lautasesta kasviksilla, jotka syöt ensin. Nauti mauista,mausta ruoat monipuolisesti mausteilla. Syö hitaasti. Juo paljon vettä. Jätä mehut minimiin, samoin alkoholi.
Liiku päivittäin tunti, vaikka sitten erissä. Vähintään 3 kertaa viikossa tuon tunnin olisi hyvä olla oikeasti hikiliikuntaa.
Tässä ei ole kyse ruokavaliosta, vaan elämäntavasta.
että oikeesti haluat ja päätät että NYT jos koskaan, kukaan ei voi laihduttaa sun puolesta. Sitten - älä ajattele että olet dieetillä vaan yritä muuttaa tapoja, älä kiellä itseltäsi mitään mutta muista että "voi syödä hyväskää mutta ei joka päivä". Liikunta on suuri osa laihdutusta. TÄRKEÄ asia on suunnitteleminen, liikunnan suhteen siis. Suunnnittele esim sunnuntaisin tulevaa viikkoa ja SEURAA sitä. Jos ajattelet vain että "tällä viikolla käyn uimassa" niin päivät menee etkä mene uimahalliin ja yhtäkkiä on jo lauantai taas. Itse suunnittelen joka sunnuntai mun viikkoa, kun on lapsia ja 3vuorotyö niin ei toimisi muuten mitään. Sitten tiedän heti esim huomenna kun herään että klo 11 on spinningtunti ja pakkaan laukun valmiiksi ja lähden (vapaapv huomenna). Onnistut kyllä elokuuhun mennessä jos jaksat kunnolla tsempata. Itse aloitin syyskuussa 2009 uusi elämäni. Painoin silloin 99kiloa. Jätin kokonaan karkit ja keksit koska se oli mun pahe. Treenaan sen jälkeen 4-5 kertaa viikossa (spinning, bodypump ja piltes ja powerwalk) mutta muuten syönyt suht normaalisti. Noin 10 kk meni ja painoa lähti 17kiloa, nyt ollut jo vuoden samoissa ja yritä saada vielä viitisen kiloa pois. Olo on ihana...
Aloitin elämäntaparemontin tämän viikon maanantaina. En ole ehtinyt liikkua yhtään ja olen myös ollut kipeänä. Olen syönyt normaalia ruokaa, mutta hyvin pieniä annoksia. Paljon vettä ja paljon vihanneksia. Aamu-, väli-, ja iltapalat ovat joko jugurttia, yksi leipä tai jokin hedelmä. Ekan viikon saldo -3kg. BMI oli maanantaina 31.6.
Eli itse en suosittelisi mitään ihmedieettiä laihdutuskeinoksi vaan ihan tavallista ruokavaliota. Kaikkea saa syödä, vähän. Itselleni suon herkkupäivän myös kerran viikossa. Näin vältän repsahtamasta totaalisesti. Viikon jaksaa hyvin, kun tietää, että viikonloppuna odottaa palkinto. On se sitten suklaapatukka tai viineri. Liikunta on toki hyvästä, mutta enimmäkseen laihdutuksessa on mun mielestä kyse siitä, mitä syö. Pitää liikkua tosi paljon laihtuakseen sen ansiosta.
esim tämä viikko
su: spinning 30+ pump 45min
maa: spinning 45 min
tii: pilates
ke: -
to: bodypump
pe: powerwalkkävelylenkki (noin 6,5kilsaa tunnissa)
la: spinning 45min
su: -
oikeasti läski, vai kuvitteletko vaan. Jos olet läski, onko liikaa 10kg vai 50kg.
oikeasti läski, vai kuvitteletko vaan. Jos olet läski, onko liikaa 10kg vai 50kg.
auttaa oikeasti oppimaan järkevät ruokailutavat (jos ei lähde mihinkään keskustelufoorumeiden älyttömiin dieettivouhotuksiin) eikä mitään ei tarvitse kieltää kokonaan.
Eli elän pääasiassa hiilihydraateilla:leivällä, leivonnaisilla, jätskillä ja karkilla. Syksystä lähtien olen laihtunut 11 kg.
Moi! Laihduin tekemellä elämän muutoksen ja ottamalla avukseni laihdutuslääkkeen. Muutin ruokavalioni vähärasvaisemmaksi ja söin monipuolisesti kolmesti päivässä. Aamulla luonnonjogurttia ja marjoja,päivällä kanasalaattia illalla lohta ja vihanneksia. Kokeilin uutta laihdutuslääkettä nimelta Orlistat Sandoz ja otin kapselin aina ennen ruokailua silla siinä vaikuttava aine estää noin neljäsosan aterioden sisältämästä rasvasta imeytymästä kehoon ja voi laihtua jokaista pudotettua kahta kiloa kohti vielä yhden lisää. Se auttoi minua saavuttamaan tavotteitani nopeammin ja helpommin. Lisäksi aloin urheilemaan lisää, itse tykkään uimisesta ja kävelystä niillä on helppo aloittaa :)