Vegetaristeiksi pakotetut lapset
Mua säälittää kaikkien ituhippien lapset, jotka ei saa evolutionaalisesti luonnonmukaisinta ravintoa. Ihminen on SEKASYÖJÄ, antakaa edes lapsillenne sille kuuluva ravinto!!! Ja nyt kun täällä riehuu noi jugurttikeskustelut, niin sanon heti ennenkuin joku näsäviisastelija ehtii: ei ole ne danoninotkaan luonnonmukaisin ja terveellisin vaihtoehto.
Olkaa itse vaikka miten Eettisesti Tiedostavaa kansalaista, mutta älkää antako lastenne kärsiä valinnoistanne! Selitykseksi ei kelpaa mikään "lapsi on luonnostaan hyvä ja saa syödä tapettuja eläimiä sitten kun itse haluaa". Vanhempien tehtävä on tehdä PÄÄTÖKSIÄ LASTEN PUOLESTA HEIDÄN PARHAAKSEEN. Ja lapselle parasta on terveellinen, luonnonmukainen ravinto. Kyllä: liha voi aiheuttaa syöpää, mutta ei sitä tarvitsekaan kiloa päivässä vetää.
Mitä muuten tehdään vegaaniperheissä, joilla ei syystä tai toisesta onnistu imetys? Palkataan imettäjä?!? :D
Kommentit (43)
Ja lapseni saavat tarkkaan lasketut ravintoaineet ruuastaan, toisin kuin roiskeläppäpizzoja syövät "lihansyöjä"lapset.
Paitsi sitä B12, jota jokaisen vegaanin on otettava purkista. Älä sotke roiskeläppien syöjiä lihansyöjiin, ne ovat kaksi aivan eri asiaa.
Mulle on ihan sama mitä aikuiset syövät, mutta lasten tervyden ustannuksella ei kannata leikkiä. Varsinkin kunkyseessä on ideologinen dieetti, ei terveyteen ja hyvinvointiin perustuva.
satutko tietämään, onko oluthiivassa B12-vitamiinia? Tuosta tekstistäsi tuli mieleen, että itse söin yhteen aikaan oluthiivaa, mutta en enää muista, mitä kaikkea siinä oli.
Ei ole B12 tai ei ainakaan siinä muodossa että ihmiskeho voisi sitä hyväksikäyttää. Sama juttu merilevän kanssa.
t. vegaani
(muuten ravintohiiva - oluthiiva - on hyvä b-vitamiinin lähde)
Ne pähkinät ja siemenet vaan ihan oikeasti sisältävät juuri niitä hyviä rasvoja. Joissain kuten saksanpähkinässä on jopa merkittävästi Omega-3 -rasvoja, muissa yleensä omega-6:tta joka sekin on terveellistä kasvirasvaa.
Ravitsemussuositukset ei tosiaan suosittele valkoista viljaa, eikä normaali sekaruoan syöjälle sellaista voi suositellakaan koska ruoan kuitupitoisuus tuppaa olemaan liian alhainen muutenkin. Täysin eri tilanne on jos kyseessä on muutenkin kuitua erittäin paljon saava vegaani, ja niillekin tuota valkoista viljaa suositellaan lähinnä silloin jos runsas kuitu aiheuttaa jollekin henkilölle oireita. Ravinteitahan saa enemmän toki täysjyväviljasta.