Korva rutisee, humisee, ratisee. Mitään ei tartu pumpiliin, kun kokeilee.
Mitä tää on?
Tuntuu kamalalta.
Alkoi yöllä, on jatkunut jo tunteja. Ei varsinaisesti ole kipeä, mutta kauheata tosiaan tuntuu.
Kommentit (56)
Minulla tuli kyseinen rätinä korvaan pari päivää sitten kun olin uimassa. Saitko koskaan korvaa ennalleen ja kauanko kesto?
Sulla on varmaankin vain niskat jumissa..
Mulla itellä alkoi eilen illalla. Välillä se loppui ja joskus alko alusta. Se tuntuu ihan hirveeltä!
Mulla sama ja lentäessä pahenee nousun yhteydessä oikein kivuksi. Ihan kuin olisi vettä korvassa muttei ole.
Mulla oli tuollaista, ei kipua -> korvatulehdus. Elämäni ensimmäinen ja toistaiseksi ainoa.
Itselläni on kyseinen vaiva kestänyt nyt n. 3 kk.
Korvalääkärissä kävin ja en sieltä hullua hurskaammaksi tullut. Tinnitukseksi määritteli vaivan, mutta kuten edelläkin, mitään helpotusta en tähän vaivaan saanut. Korvan rumputus, nyintä, jumputus (miksi sitä nyt kuvailisi..), on pahinta nukkumista yrittäessä ja jos onnistun nukahtamaan, herään siihen toistuvasti. Työskentelen kolmivuorotyössä ja tämä vaiva on jo saattanut minut hulluuden partaalle, vähien unien ja epämukavuuden vuoksi 😰
Toi on ihan hirveetä mulna on nyt tällä hetkellä korvas tuntuu painetta mut ei oo lukos ja tuntuu siltä et ois vettä korvassa (vasemmas) ja tuntuu siltä et on tulos myös oikeeseen 😞😰😥😧😲
Mulla ollu samankaltaista raksuntaa ja naksuntaa vasemmassa korvassa jo reilun kuukauden, olenki täs jo miettiny ja näitä juttuja tääl lukies et ei taida kuitenkaan mitäävakavaa olla kun ei säre millään lailla. No kattelen täs nyt vähä aikaa ja sitte painun lekuriin.
Minulla sama asia vasemmassa korvassa tuli kun pidin kuulokkeita :( ärsyttävää
Mulla alkoi korvat ratista ja tärykalvo nykiä 3 vuotta sitten. Sitten alkoi ulina ja se ei mennytkään pois. Käytän nykyään white noise -videoita nukkumiseen - kokeilkaa te joita tämä vaivaa! Löytyy huminaa, kohinaa, tiskikonetta, pesukonetta, puron solinaa, aaltoja, tuulta, sadetta... nukun todella hyvin vaikka päässä on 24/7 palohälytin.
Tuo on siis juttu joka tulee jos on liian kovassa äänessä paljon esim jos pitää kuulokkeiden ääntä liian kovalla niin sitten sitä voi tulla ja ne yleensä menee pois vähän sjan kuluessa
Vanha ketju, mutta samaa oiretta ollut. Kestänyt jo yli viikon. Ärsyttävä ja ahdistava vaiva, mutta toivottavasti menee joskus ohi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä, mä oon yllättynyt, ei vielä kukaan!. Kilpirauhasen vajaatoiminta tietysti.
Kilppari ja matala rauta
torakka tai hirvi kärpänen korvassa.
Tää on melkein sääntö kun poikkeus, että joku alkaa vittuilee jossain vaiheessa. Mitä vitun väliä sillä on onko välimerkkejä vai ei. Tunge ne ahteriis ja opettele itse olemaan kunnioittava toisia kohtaan.