Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korva rutisee, humisee, ratisee. Mitään ei tartu pumpiliin, kun kokeilee.

Vierailija
15.01.2012 |

Mitä tää on?

Tuntuu kamalalta.

Alkoi yöllä, on jatkunut jo tunteja. Ei varsinaisesti ole kipeä, mutta kauheata tosiaan tuntuu.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvaan on päässyt kamalalta tuntuvaa reisihikeä T:santeri

Vierailija
2/56 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ollut samanlainen vaiva vuodesta 2002 saakka. Olen käynyt useita kertoja eri lääkäreillä. Ensimmäiseksi tutkitaan aina onko kuulo huonontunut. Ei ole ja homma jätetään siihen. Eräs lääkäri sanoi, että älä ajattele koko asiaa. Viime vuonna pyysin, että korva puhkaistaan. Lääkäri vastusti, mutta suostui. Ei auttanut sekään. Kai se sitten joskus ruumiinavauksessa selviää mikä oli...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä, mä oon yllättynyt, ei vielä kukaan!. Kilpirauhasen vajaatoiminta tietysti.

Vierailija
4/56 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!
Mulla on joskus syksyllä alkanut tinnitus ensin mun korvat meni tukkoon ja sit niitä alko särkee ja sitten ne alko soida oon käyny lääkärillä eivät kuulemma osaa auttaa sitte joskus pari viikkoo myöhemmin sain ne jotenki avautumaan mut sitte ne alko sillee raksumaan että kun nielaisin niin ne raksahti ja kun haukottelin mut silti ne soi ja sit aina ku rakastuin niitä sillee et niinku nopeasti avaan suun niin isoksi kun saan nii sit ne ei soinu kunnes seuraavana aamuna ku herään nii taas joka päivä sama juttu mut sitte ku tänään heräsin ne soi hiljaa eikä ne raksunu paljoo mut ku yritin sitä samaa juttu et nopeesti raksautan ne niin se ei toiminu se ei raksunu vaan kuulu semmone outo ääni niinku plop tai semmone en osaa oikee kuvailla oon ihan hädissään en tiedä mitä teen en voi herättää äitiä voisko joku auttaa?

Vierailija
5/56 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja just äsken sin ne jotenki raksautettuu et ne ei sillee paljoo soi mut kyl ne ihan vähän

Vierailija
6/56 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon sillee vähän flunssainen ollut koko ajan että jos se vaikuttaa jotenki

Vierailija
7/56 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Lekuri!

Sairastin muutaman angiinan tuossa n. Kuukausi sitten. Sen jälkeen toinen korvani on tuntunut siltä että se olisi lukossa mutta ei ole. Myöskin kovat äänet särähtävät korvaan. Se myöskin humisee ja tinnittää. Kipua tuntui myös saman puolen kaulalla/nielussa. Vaiva ei ole kokoaikainen, mutta sitä esiintyy viikoittain. Voiko johtua sairastetusta angiinasta?

Vierailija
8/56 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullaki korvissa humisee inisee tinnittää mutta oon oppinut kestämään. Ja vinkkinä ainakin mulla toimii. Mitä parempi mieliala ja mitä vähemmän mietin sitä sitä vähemmän kuulen sitä ja muistakaa nauttii elämästä

Vierailija
9/56 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne ei pumpulipuikko yllä kun on tärykalvo välissä.

Vierailija
10/56 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne ei pumpulipuikko yllä kun on tärykalvo välissä.

Vierailija
11/56 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla korva piti tollaista pari päivää, sitten se loppui. en tiedä mitä oli.

Vierailija
12/56 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvatulehdus?

Vierailija
13/56 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos korvassa on jotain joka pumpuliin tarttuu niin voit olla varma siitä että se tikku on suuren osan siitä jostain työntänyt syvemmälle ja tiukempaan sinne korvakäytävään.

Jos jollain pitää kaivella niin hiuspinnin lenksupäällä ja _todella varoen_.

Ja korvalääkärihän sanoisi että korviin ei mennä millään kyynärpäätä pienemmällä kaivelemaan.

Jos on ongelmia niin puhdasta öljyä kaataa korvaan ja antaa vaikuttaa hetken kyljellään makoillen. Öljy pehmittää kovettunutta vahaa joka pääsee sitten liikkumaan ulospäin purulihaksia käytettäessä - kuten korvan on tarkoituskin toimia.

Jos korvassa on tulehdus niin öljy ei aiheuta vahinkoa, mutta kaivelu taatusti aiheuttaa.

Vierailija
14/56 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei parane ikinä.Onnea!Mene lääkäriin!

Vierailija
15/56 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

apteekista auttaa.

Vierailija
16/56 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhdas öljy toimii, ei tarvitse edes apteekista ostaa kunhan sitä ei paistinpannusta käytön jälkeen kaatele.

Vierailija
17/56 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai terkkarilla tai vastaavalla, jotta kurkistaa korviisi. Luulisin, että on vain vaikusta tukkeutunut. Apteekista saa suihkeita, joiden pitäisi pehmittää ja irrottaa korvavahaa, mutta itseni ainakin pitää tuossa vaiheessa poistattaa terkkarilla tai vastaavalla vesipumpun avulla. Nopea ja tehokas, ei satu.

Vierailija
18/56 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinnitus tosiaan voi olla kohinaakin, ei välttämättä mikään selkeä piiiiiippaava ääni. V*ttumainen seuralainen, en muuta voi sanoa.

Vierailija
19/56 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene suihkuun ja päästä haaleaa vettä korvaan ja lisää painetta niin kauan kuin ei satu.PIdä ihan reilusti päätä kallellaan,saattaa tuntua oudolle mut se voi auttaa.Sit hölskytä vesi pois korvasta vaikka hyppimällä yhdellä jalalla=D

Mulle on ihan korvalääkäri ton neuvonut.

Vierailija
20/56 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli se lapsena ja muistan siitä vain sen rätinän ja huminan. Toki se voi olla jotain muutakin. mutta oli mitä oli, sinuna menisin joka tapauksessa käymään lääkärissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän