Korva rutisee, humisee, ratisee. Mitään ei tartu pumpiliin, kun kokeilee.
Mitä tää on?
Tuntuu kamalalta.
Alkoi yöllä, on jatkunut jo tunteja. Ei varsinaisesti ole kipeä, mutta kauheata tosiaan tuntuu.
Kommentit (56)
Lihasten jumitila aiheuttaa mm. tinnitusta ja jopa korvasärkyä, paineen tunnetta ja korvan lukkiutumista.
voi myös olla alipainetta, en tiedä voiko sitä hoitaa mitenkään vai meneekö itsestään ohi...
Heippa, itselläni on vähän samantyylinen
ongelma. Kun puhallan vasemman puolen posken täyteen ilmaa, vasemman puolen korvassa rätisee ja joskus jopa vinkuu. "Puhalluksen jälkeen" korvaan sattuu, ja kun hieron tämän jälkeen poskea/leuan-seutua tuntuu rätinä taas korvassa. Kellään samanlaista vaivaa? Mikä auttaisi?
tarkoita samaa, että sinne olisi mennyt vettä.
Nenäsuihkeet ja antihistamiinit voisi auttaa.
Ei siellä mitään vaikkuja ole!!!
Ihan järkkyjä ohjeta annatte!
Tai niin luulisin, niska/hartiat eivät tosin ole sillä tavalla jumissa että olisivat koko ajan kipeänä, mutta kuitenkin kipeytyvät aina välillä ja niska raksuu kun sitä kääntelee. En ole käynyt missään hoidattamassa vaivaa, kun en tiedä mikä tähän sitten auttaisin, tuskin ainakaan mikään pelkkä hieronta. Lihaksia olen toki kotikonsteilla yrittänyt jumpata.
On tätä tosin kestänyt jo 10+ vuotta, joten pikku hiljaa tässä on tottunut.. Välillä tuo ääni ärsyttää, mutta ihmeen hyvin sen pystyy blokkaamaan pois.
Lihasten jumitila aiheuttaa mm. tinnitusta ja jopa korvasärkyä, paineen tunnetta ja korvan lukkiutumista.
Minulla nuo oireet = korvatulehdus
jotta helmiäiskasvaimen mahdollisuus voidaan sulkea pois.
ja ihmettelin että mikäs aloitus tää on? ;D
Eiköhän vaiva ole parantunut kun aloitus on tehty 15.1.2012
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 09:36"]
Eiköhän vaiva ole parantunut kun aloitus on tehty 15.1.2012
[/quote]
Voisikohan joku muu samasta vaivasta saada apua tästä ketjusta, vaikka AP:n tilanne olisikin jo ratkennut?
Esimerkiksi itselleni asia on ajankohtainen, ja ihan hyvä tietää mitä muut ovat vastanneet, VAIKKA vastaukset olisivatkin vuodelta 2012.
Moro,
kyseessä ilmeisimmin korvatorven eli välikorvaa ja nielua yhdistävän käytävän toimintahäiriö. Aika yleinen vaiva esim flunssan jäljiltä. Oireena tuo ritinä ja pauke ajoittain, kuulokin voi ohimenevästi heikentyä jos suurempi paine-ero pääsee kehittymään.
Itsestään paraneva vaiva, yleensä helpottaa muutamassa kuukaudessa. Ellei helpota esim 3-4kk aikana, voisi korvalääkärin arvio olla kertaalleen paikallaan. Aiemminkin hakeutuu arvioon jos korva kovasti kipeytyy tai kuulo oikein häiritsevästi heikkenee.
t.lekuri
p.s. Googlella löytyy lisätietoa Eustachian tube dysfunction
Perkele mun korva rutisee.Se on rutissu aiemminkun joskus pari vuotta sit,kävin kyl lääkärillä sillon mut tais lakata itestään.Nyt tiistai ni rutisee eilen rutisi,sunnuntaina ei mut lauantaina tää niinkun taas alko.Se niinku rutisee kun liikutan leukoja ja kun taputtelen sormella tohon korvan seutuville.Jostain joskus luib et jollain oli ollu korvassa hius mut tiedä näistä.Jos tää kauan jatkuu niin käyn putsauttaan korvat Vai onko jollain ratkasua tautiin.Vitun ärsyttävää kun vainoissa luulee et joku hämähäkki muninu korvaa :D
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 07:54"]Moi!
Mulla on joskus syksyllä alkanut tinnitus ensin mun korvat meni tukkoon ja sit niitä alko särkee ja sitten ne alko soida oon käyny lääkärillä eivät kuulemma osaa auttaa sitte joskus pari viikkoo myöhemmin sain ne jotenki avautumaan mut sitte ne alko sillee raksumaan että kun nielaisin niin ne raksahti ja kun haukottelin mut silti ne soi ja sit aina ku rakastuin niitä sillee et niinku nopeasti avaan suun niin isoksi kun saan nii sit ne ei soinu kunnes seuraavana aamuna ku herään nii taas joka päivä sama juttu mut sitte ku tänään heräsin ne soi hiljaa eikä ne raksunu paljoo mut ku yritin sitä samaa juttu et nopeesti raksautan ne niin se ei toiminu se ei raksunu vaan kuulu semmone outo ääni niinku plop tai semmone en osaa oikee kuvailla oon ihan hädissään en tiedä mitä teen en voi herättää äitiä voisko joku auttaa?
[/quote]
Ketään ei kiinnosta auttaa kun et osaa alkeellisimpiakaan välimerkkiasioita paapatat vaan yhteen putkeen koko paskan jaksatko itse lukea tällaista vähän epäilen jospa opettelisit kirjoittamaan palaa sitten asiaan
Sinne korvaan on mönkiny hämähäkki tai joku muu öttiäinen. Russakka siellä suhisee ja rapisee. Kohta sieltä korvasta kömpiikin jo uusi torakkasukupolvi. Voi ilonpäivää, korvastasi tulee äiti! :')
Purentalihasten jumi voi aiheuttaa noita myös
Oltiin uimassa ja sukeltelin siellä paljon sen jälkeen olin ihan väsy ja kuumeessa sitten alko tää korvan naksuminen kun nielen.Onko tää vakavaa?
Ei siis mitään kamalaa kipua mutta kummia tuntemuksia ja mm. korkeat äänet "särkyivät" korvassa todella epämiellyttävästi