Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 37v ja pidän ihmistä pullossa kasvaneena

Vierailija
15.01.2012 |

ellei mun ikäisenä tioedät keitä olivat Suomessa punaiset ja valkoiset...

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten on edes mahdollista ettei tähän ikään mennessä olisi näitä asioita oppinut? t.35v manselainen jonka isoisoisä kuoli Tampereen taisteluissa

Vierailija
2/69 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis muuta kuin sisällissodan osapuolia? Mikä oli heidän sosiaalinen taustansa ja jakaumansa, mitä olivat heidän arvonsa ja tavoitteensa? Miten heille kävi? Kenelle heistä?

Minä olen historiantutkija (dos.) mutta en silti osaa vastata tuohon kysymykseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitään syvällistä analyysia. On olemassa ihmisiä jotka eivät todellakaan tiedä mitä ne käsitteinä olivat mieti sitä!

Vierailija
4/69 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja en tiiä eikä vittuukaan kiinnostaa punaset ja valkoset tai sodat...

Vierailija
5/69 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siel sodassa?

Ja oi voi varmaan saat pojoja jossain työhaastattelussa selittämällä punasia ja valkosia..:D

sori

Vierailija
6/69 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saati oppinut mitä ne olivat :D:D mahtaisiko kukaan haluta palkata tällaisia tolloja jos tulisi puhetta työhaastattelussa näistä eikä hakija tietäisi asiasta mitään? Tuskin vaan...itse ainakin pitäisin ihmistä ihan dillenä.

Vierailija
7/69 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on uskomattoman paljon tietämättömiä ihmisiä Suomessa. Historian perusasiat pitäisi tietää jokaisen peruskoulun käyneen. Oudon vaikutelman antaa, jos yli 15v ihminen ei tuotakaan asiaa tiedä.

Vierailija
8/69 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vaikka kuinka monta kertaa näitäkin asioita kerrataan koulussa niin ihmiset eivät niitä muista. Miksi? koska ne eivät ole taviksen elämässä tärkeitä. Yleissivistävänä historia ja uskonto ovat ok, mutta muuten ihan turhia ulkoaluettavia aineita.

Vierailija
9/69 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jo lapsena opin keitä olivat punaiset, valkoiset ja mikä oli kansalaissota. Tiesin myös milloin suunnilleen käytiin maailmansodat jne...miten on edes mahdollista ettei näitä tietäisi jos vähänkään on lukenut lehtiä ja pitänyt korvat auki? En tajua :D

Vierailija
10/69 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät jää mieleen niistä kun edelleen puhutaan ja keskustellaan joka mediassa...ihminen on tyhmä ei voi mitään!

Vierailija
11/69 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku sota :D

Herrajumala:D

ja mitä vittua pitäs olla ees kiinnostunut jostai

saatanan vanhoista edesmenneistä sodista????

Mikä pätemisen tarve teil on,kotiäidit???:D

Vierailija
12/69 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat eläneet sen aikakauden joten on se säälittävää jos nykyajan pullamössösukupolvi ei mitään asiasta tiedä eikä osoita mitään kiinnostusta :( mitä se kertoo ihmisestä?

Vierailija
13/69 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla tekemisen puute ku miettii jotai ikiaikasia sotia.

Ok,mulle riittää se että tiedän että sodalla se itsenäisyys hankittu meille.Kunnioitan veteraaneja.

Tiedän aika paljo näistä jutuista juu,mutta en

haluu ajatella,miks pitäs????

Vierailija
14/69 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

osoittaa suurta tyhmyyttä. Itse en ainakaan palkkaisi mihinkään hommaan noin tietämätöntä ja tynnyrissä kasvanutta ihmistä sillä se kertoo ihmisestä paljon muutakin kuin sen ettei tiedä kansalaissodista tai maailmansodista.

Vierailija
15/69 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siitä puhutaan vielä paljon ihan kuten maailmansodistakin.MITEN ON MAHDOLLISTA ETTEI JOKU TIEDÄ? Sellainen jonka älli ei ole ihan kunnossa...

Vierailija
16/69 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyajan pullamössöt tosiaan osoittavat kiinnostusta ja kunnioitusta omia juuriaan kohtaan etenkin kun kyse on kutienkin lähimenneisyydestä. Monen idiootin omat isoisovanhemmat ovat olleet tässä mukana :(

Vierailija
17/69 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikään kuin aivohiin ei jäisi mitään vaikka varmasti on usein elämänsä aikana näistä kuullut. Huolestuttavaa!

Vierailija
18/69 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tajua minäkään miten on voinut edes välttyä oppimasta näitä...

Vierailija
19/69 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuijottaa vain tyhmistäviä ohjelmia telkkarista. Pidän typeränä ihmistä joka ei välitä tietää maansa historiasta.

Vierailija
20/69 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuoli Tampereen taisteluissa ja pidän minäkin ihan uskomattomana asiana sitä että tällaista tietämättömyyttä todella esiintyy. Totta kai nämä asiat painuvat pikku hiljaa unholaan mutta HALOO SIITÄ ON SENTÄÄN VAJAA 100V AIKAA JA KOSKETTAA EDELLEEN TÄSSÄ YHTEISKUNNASSA. Siitä puhutaan edelleen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi