Mitkä (oudot) jutut sua kammottavat
mua on lapsesta asti kammottaneet järveen uponneet tavarat. Kerran meiltä katkesi katiskasta naru ja se katiska jäi sinne järveen. En enää koskaan uskaltanut uida lähellekkään sitä paikkaa minne katiska oli uponnut.
Samaiselta mökiltä myös katosi meidän soutuvene, ilmeisesti kovassa tuulessa oli päässyt karkuun. Tämä soutuvene juttu on mua kammottanut aina, se tulee vieläkin joskus mun uniin. Soutuvene kellumassa yksin keskellä järveä tai uponneena...
Kommentit (192)
Minuakin pelottaa ajatus että olisin pienellä veneellä/uimassa ison aluksen vieressä.
Veden alla olevat esineet inhottavat myös.
Kammoan ajatusta että joutuisin ajamaan parkkitaloon, mutta tämä ei kai ole mitään outoa :)
Ymmärrän disco-kammoista täysin! Ahdistavaa juuri tuollainen kuvailemasi yökerhomeininki.. Viihdyn paremmin pubeissa ja tanssilattiattomissa baareissa.. Siellä ei ole tilanne niin paha..
Veden alla lymyilevät jättimäiset kivet. Hyi kamala. Niitä on mökin järvessä paljon. Ne näyttää sellasilta limaisilta isoilta hirviöiltä. Aaargh!!!
itseni täyspäiseksi tämän ketjun myötä!
EN pidä joistain asioista, vaikkapa jos raskasta esinettä raahataan hiekkaisella laattalattialla, tai hämähäkeistä, mutta en kyllä kammoakaan niitä. Tai mitään muutakaan.
itsekin pelkäsin Forssaa aina ohi mennessä. Omituinen pikkukaupunki Turkuun/Hml menevän tien varressa.. Sitten jouduin työn puolesta muuttamaan Forssaan. Tutustuin kaupunkiin ja ihmisiin enkä enää pelännyt. Kaupunki hyväksyi minut yhdeksi heistä. P.S. Kyllä täällä on myös ulkomaalaisia. Väkivaltaa esiintyy ihan yhtä paljon kuin muuallakin.
en voi mennä lähellekään kivettyjä rantoja. Luonnostaan jyrkät rannat ei kammota yhtään, eikä laiturit. Ehkä ajatus siitä, että putoaa veteen ja edessä on vain limainen pystysuora kiviseinämä saa mut paniikkiin.
Mua pelottaa laskeutua portaita alas. Ylöspäin meneminen ei niinkään kammota.
Varmaan jotain korkeenpaikankammoa... Mut joskus nään oikein kauhukuvia et oon korkeiden portaiden yläpäässä enkä uskalla tulla alas :D
Sit mulla on kans toi reikäkammo, yhh noi kuvat mitä joku linkitti oli ihan hirveitä, oikein kylmät väreet menee ku ajatteleekin! Joskus Maraboulla oli sellasta suklaata mis oli ilmareikiä näkyvissä, muistaako joku? No se oli hyvää mut mua ällötti ihan älyttömästi ne reiät, aattelin et oon yksin tän pelkoni kanssa mut en vissiin ookkaan :D
Ja kaikki isot koneet pelottaa, sanoin vedenalaiset, esim laiturin tolpat, inhottavaa nousta esim. järvestä pois laiturin tikkaita pitkin ku ne on siel veden alla. Ja veneen pohjat ja propellit, en voi olla lähelläkään, ihan kamalaa :D
sellaset mielikuvat esim reikäkuviot ja säikeet.
noista mun kammotuksista. Jostainhan ne kai kielii...
Etenkin kauppojen suuret valokyltit. En osaa sanoa mistä tuo pelko johtuu. Täysin irrationaalinen.
Ei ne nyt suoraan kammota. Mutta ällöttää. Kaikkien muiden, paitsi omat. Ja vähän omatkin - en esim halua samalla pyyhkeellä enää kuivata muita vartalon osia, jos olen pyyhkinyt siihen jalat.
Olen itsekin tätä ihmetellyt. :) En voisi ikinä hieroa kenenkään jalkateriä. Pikkulasten jalat ei ällötä kuitenkaan.
ontelot, onkalot, tai miksi niitä kuvailisi. Se täällä taanoin pyörinyt photoshopattu kuva ontelomaisesta nännistä oli kauhistus x 10! Jossain forumilla joku kertoi kammoavansa isoja koneita tai rakennelmia ja silloin tajusin, että ne kammottavat minuakin.
esim:
http://www.astana-hotels.net/images/astana-city/bayterek.jpg
http://edge.ebaumsworld.com/mediaFiles/picture/19242/902525.jpg
Mulla on ihan sama fobia kuin ap:lla. Sen lisäksi kammoan sukellusveneitä, en voi edes katsoa vedessä olevan sukellusveneen kuvaa. Tykkään kyllä uida ja sukeltaa enkä pelkää esim. valaita tai edes haita tms.
Uidessa pelkään että hiuksiini osuu hukkuneen hiuksia, ja se ruumis pulpahtaa eteeni...
mutta sanoisin, että aika moni kammoaa vedenlalaisia asioita. Mua ainakin ällöttää ja pelottaa sikana kaikki vedenlalaiset kivet, uppotukit, vesikasvit ja muut. On kamalaa, jos uidessa hipaisee jotakin limaista kiveä. Myös soutaminen kivikkoisella alueella ällöttää, kun niljaiset kivet kohoavat veden syvyyksistä. Ehkä sitä ain miettii, mitä siellä kivenkoloissa ja mutapohjassa oikein elelee...
Olen kuullut kyllä muiltakin tällaisia näkemyksiä.
siis sellaiset vähän kohollaan olevat.
Kasvoissa olevat lävistykset on kuvottavia.
Jalkojen lisäksi inhoan sukkia. Sääret ja reidet ei inhota ja siksi sukkahousut menettelevät. Mutta esimerkiksi miesten jalat ja sukat ällöttävät todella paljon enkä sen takia voi ehkä ryhtyä seurustelemaankaan.
Mistähän tämä voisi johtua?
Ei ne nyt suoraan kammota. Mutta ällöttää. Kaikkien muiden, paitsi omat. Ja vähän omatkin - en esim halua samalla pyyhkeellä enää kuivata muita vartalon osia, jos olen pyyhkinyt siihen jalat.
Olen itsekin tätä ihmetellyt. :) En voisi ikinä hieroa kenenkään jalkateriä. Pikkulasten jalat ei ällötä kuitenkaan.
Monilla tuntuu olevan trypofobia eli reikäpelko. Mua taas hirvittää kaikki luonnossa esiintyvät näppylät ja pisteet (kasvien sairaudesta johtuvat), hyönteisten munat ynnä muut. Siis tähän tyyliin:
http://www.kotihiiri.com/polku/kuvat/20080207_20060909_ls.jpg
http://talk.mthai.com/uploads/2010/04/27/29002-attachment.jpg
http://yle.fi/ecepic/neon4/archive/00439/Munia_laudalla_439729b.jpg
Onko tälle olemassa mitään oikeaa nimeä? Tyhjät reiät ja rykelmät ei pelota, mutta monet näppylät ja kohoumat. Jopa näppylähanskat toisinaan ällöttää, varsinkin jos näppylät on punaisia.
Mua ällöttää ajatus, että hampaat osuisivat johonkin villavaatteeseen. Kylmät väreet kulkevat selkäpiitä, jos joku pitää vaikka villalapasta suussaan. Tai meinaan saada hepulin, jos joku hankaa villaisella materiaalilla toista villaista pintaa.
olet sairas.