oletteko ajatelleet, mitä jos..
Jeesus olisikin ilmestynyt nykypäivänä? Mietin tätä joskus lapsena. Olisiko Jeesus esim. käyttänyt kännykkää? Surffannut netissä, syönyt sushia? :D
No, tällaista hömppää tuli mieleen kun ei muutakaan jaksa tehdä :D
Kommentit (45)
cissus: amen.hyvää ja suoraa puhetta pitkästä aikaa täällä.
josefiina4:
cissus: amen.hyvää ja suoraa puhetta pitkästä aikaa täällä.
Joskus määkin " hiillyn" kus mun Pelastajaa loukataan...minäkin kristityistä vähäisin(ja oikeesti tarkotan sitä,en kiillottaakseeni omaa kristillisyyttäni ja nöyryyttäni vaan ihan sillä että olen tavan perheenäiti monine synteineen!=()...ja joka päivä herään tähän Armoon!=)=)
että olin tosi kärttynen tuona ehtoona kun miehesi vedin juttuun mukaan,MUTTA se nyt on vaan tosiasia,että suurinosa muslimeiksi kääntyneistä(nimenomaan kääntyneistä näin kristityn kannalta)suomalaisista naisista tekee sen muslimimiehen takia!Miksiköhän!?No se nyt ei vaan ole mikään tosiasia ainakaan minun silmissäni. Minun tuntemistani suomalaisista musliminaisista SUURIN OSA on päinvastoin kääntynyt muslimeiksi nimenomaan ennen miehensä tapaamista. Ja sitten ne muutamat, jotka ovat kääntyneet avioliittonsa aikana - heidän miehillään ei ole useimmiten ollut asiaan osaa eikä arpaa, päinvastoin miehet noissa tapauksissa ovat olleet alussa jopa hiukan vihaisia ja hämmentyneitä, kun vaimo kääntyikin muslimiksi. Mutta varmasti on kaikenlaisia tapauksia, en sitä kiellä. Mutta kumma kyllä tämä stereotypia meistä käännynnäistä elää niin voimakkaana, että vaikka joillekin ihmisille kerron kääntyneeni ennen mieheni tapaamista niin edelleen se on miehen " vika" ;), pitäisi kai näyttää mustaa valkoisella tästä lähin ettei mies ollut edes tässä maassa kun sanoin uskontunnustuksen, joka on ihan leimatulla paperilla LOL.
vaan kuiteskin tuntemistani suomalaisista akoista jokka kääntyneet muslimeiksi,ja jotka sitten 5-10v eronneet miehestään...........ovat PALANNEET kristityksi!Miksi?
Kuulostaa sille, etteivät todellisuudessa edes sitten uskoneet. Itse en tuollaisia tapauksia tiedä yhtään, joten en voi oikeastaan kommentoida millään lailla. Tiedän kyllä tapauksia, joissa nainen on vaatinut eroa mm. sen takia, että miehelle uskonto ei ole ollut laisinkaan tärkeä ja sen jälkeen on avioitunut toisen muslimimiehen kanssa, vika ei ollut uskonnossa vaan miehessä.
Herää kysymys,oliko se heidän omaa uskoaan vai miehen yksinkertasta manipulointia???
Itselleni herää vain kysymys, että paljonkohan näitä kuvatunlaisia naisia on kun en itse tunne yhtään enkä ole edes kuullut..muuta kuin tällaisilla palstoilla kaikkien muiden kuin muslimien kertomana.
Mutta mitä olet mieltä suomalaisista naisista,jotka kääntyvät muslimeiksi vain ja ainoastaan miehen takia?Ja sitten kun tulee ero PALAAVAT kristityiksi?
No jos asia on tarkalleen ottaen noin, niin eipä ole usko sydämessä. Mutta Jumala tietää sen asian parhaiten, en voi tuomita ketään.
niin on koraani kuin on raamattukin muuttunut ajan myötä käännösten ym.asioiden takia!
Väärin. Koraani ei ole muuttunut, koska se on säilynyt täysin alkuperäisessä muodossaan arabiaksi ja siksi muslimit ympäri maailma opiskelevat Koraania ulkoa, että me kannamme sitä myös mukanamme eikä haittaisi vaikka kaikki kirjat hävitettäisiin. Käännökset ovat käännöksiä ja niitä tulisi todella kutsua Koraanin käännöksiksi, ei Koraaneiksi (koska ne sisältävät virheitä jossain määrin). Koraani on Koraani vain arabiaksi ja se säilynyt muuttumattomana yli 1400 vuotta.
Mutta meillä Kristityillä on puolustaja ...PYHÄ HENKI!;)ja se on syynä siihen miksi Kristitty ei äärimmäisessä hädässä tarvitse edes raamattua,hänellä on PYHÄ HENKI,joka puolustaa ja kertoo mikä on totuus!Amen sille!
En nyt tiedä mitä kuvittelet, mutta emme ajattele Koraanin suojelevan meitä tai antavan meille " asioita" konkreettisesti (siis voihan se uskoa vahvistaa ja antaa tietoa ja sitä se tekeekin mutta viittaan nyt muuhun). Jumala on meidän suojelijamme ja puolustajamme, emme tarvitse välittäjää tai mitään muutakaan. Jumalalle kiitos siitä, että uskontomme on selkeä.
Mutta kirjanoppineilta tämä on suljettu!;)Joten tästä asiasta me kaksi emme voi edes keskustella,kun jos olisit Pyhän Hengen olemassaolon itsessäsi,et jaksaisi väitellä moisista ja laitella linkkejä jos mille sivuille!
Vai on puolustuksen saaminen suljettua? Kyllä Jumala puolustaa uskoviaan, tästä löytyy ihan konkreettisia kertomuksia sekä islamin historiasta että meidän omakohtaisia kokemuksia.
Minun sanani ei paljon paina Jumalan sanan rinnalla ja islamissa on asioille on lähes aina selvät perusteet. Me emme arvaile tai tee asioita omien tuntemuksiemme perusteella, koska ihminen on inhimillinen ja erehtyväinen olento.
Kun Kristinusko on SYDÄMENUSKOA,sitä että Jeesus asuu mun sydämessä ja mulla on PyhäHenki puolustajani!
No niin se on kuule minunkin uskoni sydämenuskoa, mutta sen uskon lisäksi haluan myös tehdä asioita, joita Jumala ITSE on ohjannut tekemään.
Raamatusta uudesta testamentista löytyy viitteitä nimenomaan Jeesuksen sanomana harhaanjohtavista uskoista,joiden aika oli lähellä,jotka kieltävät ylösnousemuksen!!!!
No, samaten Koraani kertoo kristityistä. Mutta ero on siinä, kumpaa uskomme. Miksi väitellä tästä tai toitottaa sitä?
Joten musta kristittynä tuntuu todella uskomattomalta että te muslimit viittaatte meidän Pyhiin kirjotuksiin johtaaksenne meitä harhaan(et sinä mut sinun oppisi isät)
Anteeksi nyt vaan Cissus, mutta missä kohtaa tätä ketjua olen viitannut Raamattuun? Olen VAIN JA AINOASTAAN puolustanut omaa uskoani ja siitä sinulla tuntuu nousevan karvat pystyyn? Miksi? Ja mitä sinä tiedät minun oppi-isistäni? Luultavasti et juuri mitään. En lue tekstejä koskien Raamattua, joskus tullut poimittua tänne jotain liittyen johonkin keskusteluun muuta siihen se on jäänyt. Minulle kyllä riittää oman uskontoni opiskelu eikä sitä tarvitse selitellä Raamatulla.
sitä mä vaan ihmettelen,kun annat itsestäsi niiiiiiiiin " viisaan" kuvan,miksi sinä pyörit vauvapalstan elämänkatsomus.aihealueella???Herää kysymys,miksi????
Sinun mielestäsi muslimit eivät saisi tällä (ja muilla) keskustelupalstoilla oikoa vääriä käsityksiä islamista vaan teidän tulisi vapaasti, ilman vastapuolen kommenttia, saada puhua uskostamme mitä tahansa? Se on siis viisastelua, jos panee hanttiin ja kertoo oman näkemyksensä asiasta?
Rehellisyyden nimissä kirjoitat erittäin " ärsyttävästi" mikälienee tarkoituksesi tuolla...herättää ajatuksia vai käännyttäää???Jokaseen ketjuun vaikka kristittyjenkin puutut omalla muslimiudellasi...miksi???
No, kirjoitetun tekstin voi ymmärtää kovin väärin. Tarkoitukseni ei ole suinkaa ärsyttää, pyydän anteeksi jos koet kirjoitukseni niin. En todellakaan ole käännyttämässä ketään, minä en ihmisenä edes voi ketään käännyttää! Koska vain Jumala yksin voi johdattaa.
Huoh. Mikähän ketju nyt on ollut " vain kristittyjen" johon muut eivät saa puuttua? Tämä ketju alkoi sellaisena, mutta sitten joku veti islamin mukaan - ja silloin [b]asia koskee minua[/b] enkä kommentoi enää " kristittyjen inside -juttuja" . Miksi siis pitää vetää aina islam mukaan, pitäisi kysyä ennemminkin?
Mutta kymysys kuuluu,mikset vänkää omien uskovaistes kanssa,koska minä ainakin Kristittynä käyn erilaisilla palstoilla ja juttelemassa pappien kanssa ja vänkään asioista,ihan meitin omien uskonasioiden tiimoilta...mietin miten nää mun arkipäivässä toteutuu jne.jne.teetkö sinä tätä?saatko kyseenalaistaa jonkin pilkun siellä koraanissa...vai kuuluuko vastauksesi,että koraani on jumalalta tullut sana,jota ei ole arvosteleminen...jos näin on,olen todella surullinen!!!
Minun ei tarvitse " vängätä" uskon asioista, minä kyllä etsin tietoa uskonnostani ja jos en jotain tiedä, niin kysyn. Olen useammallakin musliminaisten palstalla.. miksi sinun pitää arvailla millaista muiden elämä on? Tätä en käsitä. Siitähän tämä alunperinkin lähti, kun aloit oletella asioita - se on ärsyttävää, ihan suoraansanottuna.
En todellakaan arvostele Koraania, koska se on Jumalan sanaa kokonaisuudessaan. Mutta voi olla, etten voi joitain kohtia ymmärtää, jolloin etsin tietoa siitä. Minä olen surullinen siitä, että ihmiset ottavat oikeudekseen olla viisaampia kuin Jumala ja jättää Hänen sanansa omaan arvoonsa, jos sattuvat keksimään itse parempaa.
Tämä keskustelu päättyy osaltani tähän. En ala vänkäämään.
p.s. Cissus hyvä, tämä on ek-palsta, ei " vain kristityille" -palsta.
tuhve:
Islamin uskoa ei kai voisi olla nykymuodossaan, jos Jeesus ei olisi tullut jo 2000 vuotta sitten. Olisikohan sitä lainkaan olemassa?
Tämähän jonkin verran aikoinaan herätti keskustelua. Nyt kun luin tuota naisten suuraa (4 eli an-nisaa), niin sieltä esimerkiksi löytyi tällainen kohta:
171. Te, joille on annettu Pyhä kirja, älkää menkö liiallisuuksiin uskonnossanne älkääkä sanoko Jumalasta muuta kuin totta. Messias, Jeesus, Marian poika, on ainoastaan Jumalan profeetta ja Hänen Marialle lähettämänsä Sana sekä Hänestä (hänen päällensä) tullut Henki; uskokaa siis Jumalaan ja Hänen lähettiläisiinsä älkääkä sanoko: »Kolminaisuus!» Ei, lopettakaa (Kolminaisuudesta puhuminen) omaksi hyödyksenne! Jumala on yksi ainoa Jumala. Luoksepääsemätön on Hänen majesteettiutensa, jotta Hänellä soveltuisi olemaan poika. Hänelle kuuluu kaikki taivaassa ja maan päällä; Jumala yksin riittää Suojelijaksi.
172. Messias ei koskaan ylenkatso osaansa: olla Jumalan palvelija, eivätkä sitä tee enkelitkään, jotka saavat lähestyä Häntä. Mutta ne, jotka ylenkatsovat Hänen palvelemisensa ja ovat röyhkeitä, Hän on kaikki kokoava eteensä.
173. ja silloin niille, jotka uskovat ja tekevät hyviä töitä, Hän on antava täyden palkan, lisäten vielä heille sulasta suosiostaan, mutta mitä niihin tulee, jotka ylenkatsoivat Hänet ja olivat röyhkeitä, niin Hän rankaisee heitä tuskallisella rangaistuksella,
174. eivätkä he löydä ketään suojelijaa eikä auttajaa Jumalaa vastaan
Tällaista opetusta ei ainakaan voisi löytyä koraanista, mikäli Jeesus ei olisi syntynyt 2000 vuotta sitten ja 300-luvulla ei olisi alettu puhua pyhästä kolminaisuudesta, mutta Muhammed olisi syntynyt 600-luvulla. Koraani ei siis voisi edes olla nykymuodossaan.
että olin tosi kärttynen tuona ehtoona kun miehesi vedin juttuun mukaan,MUTTA se nyt on vaan tosiasia,että suurinosa muslimeiksi kääntyneistä(nimenomaan kääntyneistä näin kristityn kannalta)suomalaisista naisista tekee sen muslimimiehen takia!Miksiköhän!?Miksi nuo miehet ei käänny kristityiksi???jne.jne.Mä oon tehnyt oman " päätelmäni" (itsekkin olen ollut muslimimiehen kanssa naimisissa,enkä ole vaihtanut uskoani,en todellakaan)ja olen seurannut tuttaviani,jotka olleet muslimimiesten kanssa,90% vaihtaneet uskontoaan.........mulle se kertoo vain ja ainoastaan tietynlaisesta naisen heikkoudesta,että odotetaan sitä unelmien prinssiä valkosine ratsuineen pelastaan neitoa ahdingosta ja se erilaisuus nimenomaan asiasta tekee jännittävämmän,suomineito saa vihdoin olla erilainen;)vaan kuiteskin tuntemistani suomalaisista akoista jokka kääntyneet muslimeiksi,ja jotka sitten 5-10v eronneet miehestään...........ovat PALANNEET kristityksi!Miksi?Herää kysymys,oliko se heidän omaa uskoaan vai miehen yksinkertasta manipulointia???
Ja koska itse olet noinkin intohimonen muslimiuskon puolustaja täytynee korjata omia ennakkoluulojani,eli tosiaan todennäkösesti tosiaan olet tehnyt ratkaisusi ennen miehesi tapaamista!Anteeksi!Mutta mitä olet mieltä suomalaisista naisista,jotka kääntyvät muslimeiksi vain ja ainoastaan miehen takia?Ja sitten kun tulee ero PALAAVAT kristityiksi?
Ja vielä..niin on koraani kuin on raamattukin muuttunut ajan myötä käännösten ym.asioiden takia!Mutta meillä Kristityillä on puolustaja ...PYHÄ HENKI!;)ja se on syynä siihen miksi Kristitty ei äärimmäisessä hädässä tarvitse edes raamattua,hänellä on PYHÄ HENKI,joka puolustaa ja kertoo mikä on totuus!Amen sille!Mutta kirjanoppineilta tämä on suljettu!;)Joten tästä asiasta me kaksi emme voi edes keskustella,kun jos olisit Pyhän Hengen olemassaolon itsessäsi,et jaksaisi väitellä moisista ja laitella linkkejä jos mille sivuille!Kun Kristinusko on SYDÄMENUSKOA,sitä että Jeesus asuu mun sydämessä ja mulla on PyhäHenki puolustajani!Ja tämän takia minä rukoilen sinunkin puolestasi!Raamatusta uudesta testamentista löytyy viitteitä nimenomaan Jeesuksen sanomana harhaanjohtavista uskoista,joiden aika oli lähellä,jotka kieltävät ylösnousemuksen!!!!Joten musta kristittynä tuntuu todella uskomattomalta että te muslimit viittaatte meidän Pyhiin kirjotuksiin johtaaksenne meitä harhaan(et sinä mut sinun oppisi isät)
Opista minä en sen kummemmin ole kirjoittaan,kun mun uskonelämäni on antautumista Jeesukselle ja yritän pärjätä omassa arkipäivässäni...sitä mä vaan ihmettelen,kun annat itsestäsi niiiiiiiiin " viisaan" kuvan,miksi sinä pyörit vauvapalstan elämänkatsomus.aihealueella???Herää kysymys,miksi????Ettet vain omaa ulkokuortasi" kiillottaaksesi vai uskotko täällä muka käännyttäväsi ihmisiä???(mission imbossible)
Rehellisyyden nimissä kirjoitat erittäin " ärsyttävästi" mikälienee tarkoituksesi tuolla...herättää ajatuksia vai käännyttäää???Jokaseen ketjuun vaikka kristittyjenkin puutut omalla muslimiudellasi...miksi???Henk.koht.mä näen silmissäni yksinäisen ihmisen...johon vastannet kertoen omasta erittäin sosiaalisesta kanssakäymisestäsi eril.ihmisten kanssa...jne.jne....................huuoooohhh!
Mutta kymysys kuuluu,mikset vänkää omien uskovaistes kanssa,koska minä ainakin Kristittynä käyn erilaisilla palstoilla ja juttelemassa pappien kanssa ja vänkään asioista,ihan meitin omien uskonasioiden tiimoilta...mietin miten nää mun arkipäivässä toteutuu jne.jne.teetkö sinä tätä?saatko kyseenalaistaa jonkin pilkun siellä koraanissa...vai kuuluuko vastauksesi,että koraani on jumalalta tullut sana,jota ei ole arvosteleminen...jos näin on,olen todella surullinen!!!