kuukautiset 3päivää myöhässä ja nyt raskaana, emme voi pitää lasta
Onko lääkkeellinen tyhjennys näin alkuvaiheessa helpoin vai mikä on helpoinn keskeytysmuoto?
Vauvaa emme voi pitää, sillä meillä on vauva (minulle tehty sektio 4kk sitten) ja toinen 2-vuotias.
Kommentit (64)
kyllä mä suren enemmän jos mun metrin korkunen cannabis kasvi kuolis kun jos vahingossa liiskaisin lattialla olevan siemenen..
alkio ja sikiö, eivät ole sama asia. Katsoin dokumentin pietarin teiniabortit ja oli kamalaa katsottavaa kun 20-30viikolla abortoitiin terveitä vauvoja käytännössä ilman syytä. Mutta nyt on kyse alkiosta.
Ja jos ei ole, niin kertoisitko minulle arvon ap, millä logiikalla perustelet itsellesi sen, että alkio muuttuu jossakin vaiheessa ihmiseksi, jos ei ole sitä jo alusta saakka? MIkähän tämä mystinen transformaatiopiste olisi?
ihmisyyden kriteerejä tarkasti analysoida, mutta lienee myös selvää, että esim. juuri hedelmöittyneellä munasolulla ei ole esim. tietoisuutta. Minusta ainakin jonkinasteinen tietoisuus on välttämätön ihmisyyden kriteeri. Joten en kyllä näe esim. 2 päivää vanhaa alkiota ihmisenä. Eli joudutaan kuitenkin siihen ongelmaan, että ihmisyys "ilmestyy" vasta jossain vaiheessa raskautta. Tässä yhteydessä on turha puhua siitä, että alkiolla on "potentiaalisuus" tulla tietoiseksi, koska niin on pelkällä munasolullakin.
Ap ei kyllä taida olla ihan tosissaan.
alkio ja sikiö, eivät ole sama asia. Katsoin dokumentin pietarin teiniabortit ja oli kamalaa katsottavaa kun 20-30viikolla abortoitiin terveitä vauvoja käytännössä ilman syytä. Mutta nyt on kyse alkiosta.
Ja jos ei ole, niin kertoisitko minulle arvon ap, millä logiikalla perustelet itsellesi sen, että alkio muuttuu jossakin vaiheessa ihmiseksi, jos ei ole sitä jo alusta saakka? MIkähän tämä mystinen transformaatiopiste olisi?