Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ravintolaillallinen ja kahden pääruoan/alkupalan tilaaminen

Vierailija
28.08.2024 |

Voi että kun ilkeäisin ravintolassa tilata joko kaksi alkupalaa tai kaksi pääruokaa :-) Olen isoruokainen eikä ravintolassa koskaan tule maha täyteen. Tosin jälkiruokaa en ikinä tilaa, koska en halua sekoittaa suolaista makean kanssa. 

Olisi ihana tilata tyypisesti kaksi alkuruokaa - vaikka cesarsalaatti JA bruschetta, tai sitten pääruoista risotto ja vaikka grillattu kala. 

Vaan ei kehtaa, etteivät ahneeksi luule. Ja koska tämä tulee esille, kerron, että pituus on 174 ja paino 63. 

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa vaan, siksi ne ruuat on siellä listalla. Itse tilaan yleensä muutaman alkuruoan ja kaikki jälkiruuat, kun niitä on niin vähän.

Vierailija
2/10 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilaa vaan, siksi ne ruuat on siellä listalla. Itse tilaan yleensä muutaman alkuruoan ja kaikki jälkiruuat, kun niitä on niin vähän.

No äh asiallisia vastauksia toivoisin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tilaan raakkuja. Ihanan kallista.

Vierailija
4/10 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä haluat, että tähän vastataan? Ravintolan idea on myydä ruokaa. Ei siellä kukaan pahastu, jos asiakas haluaa ostaa sitä. 

Voisi yleisemminkin sanoa, että kasvattakaa nyt hyvänen aika itsetunto. Jatkuvasti täältäkin saa lukea, miten ihmiset eivät kehtaa elää elämäänsä.

Tsiisös sentään, ei ketään kiinnosta sun tilaamat safkat.

Vierailija
5/10 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä et tilaisi ihan mitä ja kuinka paljon haluat? Se on aivan normaalia. Itse tilaan joskus neljä alkupalaa ja jälkiruuan, jos tekee mieli napostella erilaisia annoksia. Voithan ajatella olevasi vaikka ruokakriitikko, joka haluaa kokeilla muutamaa annosta arvionsa tehdäkseen, jos tuntuu oudolta tilata ns. liikaa. 

Vierailija
6/10 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöytä täyteen vaan. Mitä suoraan ujostelee. Kaverin kanssa usein tilataan 3-4 yhteistä alkupalaa jaettavaksi ja pääruoat.

Vierailija
7/10 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten niin et kehtaa? Sehän on aivan normaalia tilata varsinkin alkuruokia useampia. Missä ihmeen tynnyrissä olet elänyt?

Vierailija
8/10 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tilata pienen vuokallisen lisäkeperunaa. Eli ylimääräistä pottua.

Vierailija
9/10 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei kehtaa? Me käytiin juuri ravintolassa, yksi söi valmiin menun jossa oli 2 alkuruokaa, pääruoka, juustolautanen ja jälkiruoka. Muut seurueesta tilasivat listalta vastaavat.

Etenkin paremmissa ravintoloissa menut usein sisältävät 5 ruokalajia eli lienee ihan sopivaa tilata listaltakin vastaava määrä.

Vierailija
10/10 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, no täytyy kai rohkaistua. En tosin ikinä ole ollut seurueessa jossa olisi yks ihminen tilannut enemmän kuin ns. normaalia. AP