kuukautiset 3päivää myöhässä ja nyt raskaana, emme voi pitää lasta
Onko lääkkeellinen tyhjennys näin alkuvaiheessa helpoin vai mikä on helpoinn keskeytysmuoto?
Vauvaa emme voi pitää, sillä meillä on vauva (minulle tehty sektio 4kk sitten) ja toinen 2-vuotias.
Kommentit (64)
että on raskasta sillä eräs äiti joka oli tehnyt abortin, katui sitä niin pahasti että näki kaikki yöt painajaista jossa lapsi huusi ämaan alta haudasta äitiään hakemaan hänet pois. Joutui mielisairaalaan muttei edes sieltä saanut apua vaan teki itsemurhan. Siitä arvelen että on tuskallista tehdä abortti. Onhan se oman lapsen murhaamista, sitä ei voi kiieltää.
en kestä näitä viestejä mut silti mun on pakko avata nähdä ihmisten julmuus. tiesithän että tämä vauvan alku on yhtä tärkeä kuin nyt syntynyt lapsesi. Nyt vain pitää päättää kummalta päätät päivät jos et kahta jaksa. Toki lain puolesta pääset helpommalla murhaamalla vatsassa olevan, henkisesti tilanne on yhtä tuskallinen.
ottamaan sun lääkkeet ja en itke vaikka vetäisit vähän od oletko muuten joskus murhannut jo syntyneen lapsesi vai mistä revit "tiedon" miten raskasta se on?
mä olen kuullut semmoisista jotka kuulevat myös "huutoa haudan takaa" ja arvaa mitä? Osa niistä ei ole ikinä edes ollut raskaana!!! Ja kuitenkin ne on päätynyt myös sairaalaan mallia mieli. Miten tämän selität? Jotkut niistä on ollut miehiä voisko olla että ne on jotenkin kokenut "tappaneensa monta sielua" koska eivät ikinä pystynyt synnyttämään omia lapsia?
että on raskasta sillä eräs äiti joka oli tehnyt abortin, katui sitä niin pahasti että näki kaikki yöt painajaista jossa lapsi huusi ämaan alta haudasta äitiään hakemaan hänet pois. Joutui mielisairaalaan muttei edes sieltä saanut apua vaan teki itsemurhan. Siitä arvelen että on tuskallista tehdä abortti. Onhan se oman lapsen murhaamista, sitä ei voi kiieltää.
en kestä näitä viestejä mut silti mun on pakko avata nähdä ihmisten julmuus. tiesithän että tämä vauvan alku on yhtä tärkeä kuin nyt syntynyt lapsesi. Nyt vain pitää päättää kummalta päätät päivät jos et kahta jaksa. Toki lain puolesta pääset helpommalla murhaamalla vatsassa olevan, henkisesti tilanne on yhtä tuskallinen.
ottamaan sun lääkkeet ja en itke vaikka vetäisit vähän od oletko muuten joskus murhannut jo syntyneen lapsesi vai mistä revit "tiedon" miten raskasta se on?
mä olen kuullut semmoisista jotka kuulevat myös "huutoa haudan takaa" ja arvaa mitä? Osa niistä ei ole ikinä edes ollut raskaana!!! Ja kuitenkin ne on päätynyt myös sairaalaan mallia mieli. Miten tämän selität? Jotkut niistä on ollut miehiä voisko olla että ne on jotenkin kokenut "tappaneensa monta sielua" koska eivät ikinä pystynyt synnyttämään omia lapsia?
ko. henkilö itse oli sitä mieltä että johtui abortista ja kaikki tämä alkoi abortin jälkeen.
voi noinkin käydä, mutta huomattava, ehkä jopa suurin osa abortin tehneistä ei traumatisoidu millään lailla. Aiheesta julkaistiin vähän aikaa sitten joku kirjakin (olikohan Ruotsissa), missä naiset kertoivat selvinneensä abortista hyvin.
Ap, saata varmaan lääkkeellisen keskeytyksen tuossa vaiheessa. Voimia.
ko. henkilö itse oli sitä mieltä että johtui abortista ja kaikki tämä alkoi abortin jälkeen.
ei näitä asioita kehtaa päin naamaa sanoa vaikka mieli tekisi, äin kuitenkin moni ajattelee abortista. Syntymätön on vaan yhtä arvokas kuin jo syntynyt. Niin se vaan on. Mielestäni edes äidin mahdollinen kuolema askauden seurauksena ei riitä abortin syyksi jos kuolema ei ole varma, silloin pitää harkita onko äiti vai syntyvä vauva arvokkaampi. Olisitko itse valmis kuolemaan lapsesi tähden? Minä olisin. Ehkä olen vain liian hyväsydäminen. En kestä että ihmisiä murhataan, tuntuu tosi pahalta, jokainen meistä on yhtä arvokas on mielipiteeni mutta jos joku on valmis murhaamaan toisen, sellaista en pidä arvokkaana.
Jo syntyneiltä lapsilta olisit valmis riistämään äidin -.-
Minä jos olisin tilanteessa että pitäisi päättää vauvan ja itseni väliltä, valitsisin itseni jo syntyneiden lasten takia. Ja tekisin abortin.
Sori, mutta en pysty laittamaan alkiota muiden lasteni edelle.
myös että niin voi käydä myös ILMAN ABORTTIA EIKÖS? Esimerkiksi on myös semmoisia (ja paljon) jotka ovat kokeneet synnytyksen / lapsen saannin niin mullistavana asiana että niille on käynyt samoin ja päätynyt hautaan tai osastolle. Miksi muuten luulet olevas niin paljon parempi ihminen kun moni muu täällä että sulla ois joku valta tuomita muita? Mee vaikka tosiystävänä sitten kusemaan vaikka sen sun kaverin haudalle jos se keventää sun mieltä ja saat siitä hyvän olon;-)
Meillä on kaksi lasta ja lapsiluku täynnä. Minulla on kohdun seinä heikossa kunnossa, sanottiin, että enää max.yksi lapsi saa tulla ja sekin pitää sektioida hyvissä ajoin, raskauksien väliksi suositeltiin ainakin vuosi. Haluamme panostaa oman elämänlaatuun ja näihin lapsiin täysillä, siksi kaksi on sopiva luku. Ajattelimme, että EHKÄ joskus kolmas, muttei missään nimessä nyt. Meillä on hyvin nukkuvat, terveet ja ihanat lapset. En ymmärrä aborttivastaisuutta tällaisessa tilanteessa. Tottakai minusta tuntuu pahalta ja nyt jo mietin kumpikohan se olisi, mutta samalla raskaus ja kolmas lapsi ahdistaa, kun kaikki on niin hyvin nyt. Haluan abortin heti, koska olen vasta 4+ viikolla.. kuka tie vaikka vauvalla ei ylipäätään olisi sykettä, ei olisi terve tai saisin muutenkin keskenmenon (keskenmenojahan sattuu 12 viikolle saakka paljon).
En minäkään ymmärrä, että tehdään niin paljon lapsia kuin tulee ja sitten ollaan ihan loppu, mutta tottahan se on jokaisen oma valinta.
Vaikka olen vasta 30, kärsin lapsettomuudesta pitkään ja nyt niitä tulee vaikka yrittää estää :(
mutta en silti tajua ap:n syytä keskeytykseen.
Sinulla on kaksi lasta ja näiden lasten hyvinvointi on myös tärkeä. Sitä kautta myös sinun oma hyvinvointisi on lapsillesi tärkeä.
Saman päätöksen tekisin itse myös. Näistä abortin vastaisista ihmisistä tuskin kovin moni on ollut itse sellaisessa elämäntilanteessa jossa asian miettiminen olisi ollut ajankohtaista muutenkin kuin "jos olisi" tasolla.
Voimia sinulle ja perheellesi ap :/
No voisitko sitten vastata, miksi ette käyttäneet ehkäisyä jos lapsiluku on täynnä? Jos sulle on tehty keisarinleikkaus vähän aikaa sitten niin samalla olis ollut näppärä pistää putket poikki.
Meillä on kaksi lasta ja lapsiluku täynnä. Minulla on kohdun seinä heikossa kunnossa, sanottiin, että enää max.yksi lapsi saa tulla ja sekin pitää sektioida hyvissä ajoin, raskauksien väliksi suositeltiin ainakin vuosi. Haluamme panostaa oman elämänlaatuun ja näihin lapsiin täysillä, siksi kaksi on sopiva luku. Ajattelimme, että EHKÄ joskus kolmas, muttei missään nimessä nyt. Meillä on hyvin nukkuvat, terveet ja ihanat lapset. En ymmärrä aborttivastaisuutta tällaisessa tilanteessa. Tottakai minusta tuntuu pahalta ja nyt jo mietin kumpikohan se olisi, mutta samalla raskaus ja kolmas lapsi ahdistaa, kun kaikki on niin hyvin nyt. Haluan abortin heti, koska olen vasta 4+ viikolla.. kuka tie vaikka vauvalla ei ylipäätään olisi sykettä, ei olisi terve tai saisin muutenkin keskenmenon (keskenmenojahan sattuu 12 viikolle saakka paljon). En minäkään ymmärrä, että tehdään niin paljon lapsia kuin tulee ja sitten ollaan ihan loppu, mutta tottahan se on jokaisen oma valinta. Vaikka olen vasta 30, kärsin lapsettomuudesta pitkään ja nyt niitä tulee vaikka yrittää estää :(
pidän aborttioikeutta hyvänä, mutta kyllä se abortti valitettavasti vaan monelle tulee henkisesti kalliiksi. Niillekin, jotka sen tekevät esimerkiksi sikiön vaikean vamman takia. Ja jos aborttiin päätyy, niin se tosiaan kannattaa tehdä hyvin aikaisessa vaiheessa.
Ap voi kyllä lapsensa pitää, mutta jos hän on jo nyt esimerkiksi vaikeassa tilanteessa ja tuntuu, että ei pärjää kahden lapsen kanssa ja on masennusta tai muuta, niin ehkä se kolmas sekoittaisi elämää vielä enemmän. Parempi lopettaa yksi elämä kuin tuhota monta. Mutta omia tunteita kannattaa käydä tarkkaan läpi ja tilannetta kartoittaa. Jos on turvaverkostoa ja tuntee pärjäävänsä, niin mikään ei estä kolmannen lapsen tuloa.
Ap:n kahden nuorimman lapsen ikäero ei ehkä ole niin hankala kuin sitä aluksi luulisi. Toinen osaa korkeintaan juuri ja juuri kävellä, mutta ei ole vielä uhmakas. Kahta lasta voi imettää yhtä aikaa ja raskaana imettäminen ei ole mikään ongelma. Vanhin lapsi taas on jo sen verran iso, toisen lapsen tullessa, että ehkä on jo vähän päässyt yli kahden vuoden uhmasta.
Ei nämä ihmiset täällä mitään hurmostele, vaan yrittävät tuoda esille tosiasioita, kuten sen, että abortti on iso asia ja on täysin mahdollista, että siitä kärsii vasta paljon myöhemmin tapahtuman jälkeen.
Tunnen erään, joka hyvin paljon abortin jälkeen alkoi puhumaan itsestään kovin negatiivissävytteisesti, mutta on kuitenkin tehnyt viisaan, mutta erittäin vaikean ratkaisun ottaen huomioon sen hetkisen tilanteen ja tunnetut faktat.
Jos kerran terveytesi takia oli tärkeää, että et tulisi missään nimessä raskaaksi heti, niin mitä perkelettä sinä aikuinen nainen oikein mokailet kuin mikäkin heikkolahjainen?
Siis. Sinä ja miehesi tiesitte lähtökohdan, sössitte ehkäisyn ja nyt oot pulla uunissa. Kestä nyt tekosi seuraukset kuin aikuinen. Mun mielestä silkalla huolimattomuudella alkuunpannun lapsen abortointi on kyllä murha.
Ei minulla ole masennusta, eikä elämäntilanne vaikea tai mitään muutakaan ongelmaa, mutta miksi tehdä siitä vaikea?
On meillä ollut ehkäisy käytössä (vaahtokapseli), jonka ehkäisyteho ei ole 100% kuten nyt saimme karvaasti todeta.
Ja minä pyysin sterilointia/kilpsejä, mutta en täytä kriteerejä - ei riitä ikä eikä lapsiluku.
Vaahtokapseli - hah. Luulitko sitä oikeaksi ehkäisymenetelmäksi? Kyllä nyt on aikuiset ihmiset sössineet pahemman kerran. On se kumma miten suurimman osan aborteista tässä maassa tekevät pienten lasten äidit.
mä aloitin joku aika sitten ketjun, jossa kyselin äideiltä aborteista. Sain paljon empaattisempia vastauksia, vaikka meillä vaan 1 lapsi. Mä en sitten ollutkaan raskaana, mut sain kuulla positiivisia kokemuksia, joissa oli tehty abortti. Ei kaikki siitä sekoa. Jotkut tekee parempaan saumaan myöhemmin vielä lapsia. Mun kokemus on sekä kaavinnasta että pilleristä. Pilleri sattui ja se 6 vkoa kestänyt vuoto oli helvettiä. Tästä kuitenkin jo 12v. Kysy neuvolasta! Toivotan voimia.
sijoitukseen vapaaehtoisesti. Lapsi saisi maailman onnellisimmat vanhemmat ja rakastavan perheen:)
sijoitukseen vapaaehtoisesti. Lapsi saisi maailman onnellisimmat vanhemmat ja rakastavan perheen:)
En voisi ikinä synnyttää vauvaa ja antaa sitä muille, jos synnyttäisin niin ilman muuta sen myös pitäisimme.
Toivottavasti saatte vauvan.. tuntuu pahalta oma tilanne, kun tiedän kuinka pahalta "lapsettomuus" tuntuu.
Haluan sen verran sanoa, että niin minulla kuin monella ystävällänikin, jotka ovat lapsettomuudesta kärsineet ovat lapsen lopulta saaneet. Yksi sai adoption kautta suomesta 4kk vauvan, kaksi sai keinohedelmöityksellä ja kaksi luomusti, kun olivat jo toivosta luopuneet.
kehittynyt ja se on elävä!!!!!!!!!!!! Hedelmöityksestä lähtien sillä on oma geneettinen koodi -siis oma, ihan niinkuin sullakin! Toisen kuukauden aikana sillä on jo sydän, silmät, nenä, suu ja hampaat ja vauveli on elävä!
Sitten tämän te imuroitte pois kuin pölyn ja kissan ja piskin tappoa itkette!
Sinulla ap on oikeus tehda ihan niinkuin susta itsestasi tuntuu. piste.
Kaikkea hyvaa sinulle ja perheellesi!
Ei minulla ole masennusta, eikä elämäntilanne vaikea tai mitään muutakaan ongelmaa, mutta miksi tehdä siitä vaikea?
On meillä ollut ehkäisy käytössä (vaahtokapseli), jonka ehkäisyteho ei ole 100% kuten nyt saimme karvaasti todeta.
Ja minä pyysin sterilointia/kilpsejä, mutta en täytä kriteerejä - ei riitä ikä eikä lapsiluku.
Eli tässäkin on ollut käytössä riittämätön ehkäisy. Ei heru ymmärrystä ei.
ole urbaanilegenda mutta monille tämän palstan lukijoille tuttu henkilö. Täällä kertoi tuntemuksistaan ennen murhaansa useasti.