Lue keskustelun säännöt.
Lapsella selektiivinen mutismi
13.01.2012 |
Ei suostu oikein puhumaan kenenkään perheen ulkopuolisen kuullen. Mitä tälle tilanteelle voi tehdä? Olen ihan hajalla.
Kommentit (4)
Mä kävin neuvolalääkärin juttusilla tästä tilanteesta pari vuotta sitten. Sieltä saatiin lähete lasten psykiatriselle polille ja siellä ollaan oltu siitä lähtien asiakkaana.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Tästä asiasta tulee palautetta pk:n suunnalta jatkuvasti. Tuttavaperheissä on samanikäisiä lapsia ja kaikki tuntuvat ihmettelevän meidän lasta. Muilla lapsillamme ei ole tällaista ollut. Olemme kyllä miettineet käyvämme lastenpsykiatrilla.
ap
Meillä nyt 15v tyttö joka sai diagnoosin 4-5-vuotiaana.
On edistynyt mutta ei ole vieläkään täysin "normaali". Aristelee varsinkin ikäisiään.
nyt lapsi täyttää 7v. ja osittain jossain tilanteissa tuo on helpottanut, mutta yleisimmin ei puhu perheen ulkopuolisille mitään...
Minä ikäinen teidän lapsi on? Oletko missä vaiheessa huomannut tuon? Onko muutenkin ujo/arka?