Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kenen velvollisuus on ilmoittaa Kelalle

Vierailija
13.01.2012 |

Hoidan lapsia eräässä perheessä sillä aikaa kun he ovat töissä. Osa palkastani on siis Kelan yksityisen hoidon tukea, joka perheelle on myönnetty. Nyt tässä kuussa työtuntini ovat olleet vähäisemmät, kuin mitä normaalisti ja palkkani siis myös paljon vähemmän. Kuuluuko minun ilmoittaa tuosta muutoksesta Kelaan, vai työnantajani, joka tukea on hakenut?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukeen ei ole oikeutta, jos hoitoaika ei ylity.

Perhe myös hyväksikäyttää ap:ta.

Vierailija
22/24 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksetaan suoraan minun tililleni, niin kyllä se luultavasti minulta peritään, jos Kela tukea alkaa takaisin perimään.

Tämän tiedän, koska olen hoitanut yksityisen pk:n asioita. Joskus vanhemmat eivät huolehtineet esim muuttuneita tulotietoja ja niitä tukia perittiin takas myöhemmin. Mutta ne perittiin aina vanhemmilta, myös silloin ko jäi ilmoittamatta hoitosuhteen loppuminen. Lasku meni vanhemmille ja vanhemmat kiikuttivat sen päiväkotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sinulle 21, juuri näinhän se on, mistään pienestä summasta ei ole kysymys. Otan asian puheeksi työnantajan kanssa.

Vierailija
24/24 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kela voi maksaa sen suoraan hoitajallekin.

Ei se ole vanhemmille osoitettu tuki, vaan nimenomaan hoitajalle.

Meillä lapset on käyneet yksityisessä päiväkodissa ja kela maksoi tuen suoraan heille. Meille tuki ei koskaan tullut.