Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenen velvollisuus on ilmoittaa Kelalle

Vierailija
13.01.2012 |

Hoidan lapsia eräässä perheessä sillä aikaa kun he ovat töissä. Osa palkastani on siis Kelan yksityisen hoidon tukea, joka perheelle on myönnetty. Nyt tässä kuussa työtuntini ovat olleet vähäisemmät, kuin mitä normaalisti ja palkkani siis myös paljon vähemmän. Kuuluuko minun ilmoittaa tuosta muutoksesta Kelaan, vai työnantajani, joka tukea on hakenut?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ette ilmoita, saat täyden palkan? Eikö se ole kaikkien etu?

Vierailija
2/24 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viiden tunnin hoitoa viitenä tuntina viikossa. Jos se ylittyy, tarkoilla tunneilla ei ole väliä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylittynyt tuo 5h/pv. Ollut yleensä neljän tunnin päiviä, muutama kahden tai kolmen tunnin päivä.

Vierailija
4/24 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkaan jos kuvio menee niin, että perhe nostaa rahat ja hyödyntää sitten sinua vaihdellen niin, ettet edes tiedä ennakkoon tulojasi.



Lomailla toki voit, mutta tuo ei kuulosta siltä.



Sinuna ottaisin asian tiukasti puheeksi ensin sen perheen kanssa.

Vierailija
5/24 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylittynyt tuo 5h/pv. Ollut yleensä neljän tunnin päiviä, muutama kahden tai kolmen tunnin päivä.

miksi ilmottaisitte? Sen kuuluu ilmoittaa joka tukea on hakenutkin mutta minä ainakin antaisin olla. Kukaan ei tule sitä kyselemään jälkeenpäin.

Vierailija
6/24 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna ottaisin asian tiukasti puheeksi ensin sen perheen kanssa.

mutta käsitin että maksaa silti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/24 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ap kirjoittaa, että on tienannut paljon vähemmän.



Ja tukea nostetaan väärin perustein, jos hoitoaika ei ylitä 5 tuntia päivässä. Perhehän huijaa nyt tuen itselleen! Ja hyväksikäyttää sitten vielä ap:ta törkeästi!

Vierailija
8/24 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä siis tähän asti on ylittynyt tuo 5/h päivässä, mutta tässä kuussa lapset ovat olleet kipeitä ja toiselle on tulossa hampaita, joka kiukututtaa pientä kovasti. Äidillä on mahdollisuus joustaa työajoissaan ja onkin tehnyt nyt lyhyttä päivää tämän kuun. Eivät siis nosta rahaa "turhaan", on vain tällainen poikkeuksellinen kuukausi. Ja on kieltämättä ollut turhauttavaa kun ei tiedä miten pitkiä päiviä on tulossa ja pelottaa pienet tulot tältä kuulta. Mutta ehkä nyt sitten kysyn työnantajan mielipidettä ensin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/24 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ap kirjoittaa, että on tienannut paljon vähemmän.

Ja tukea nostetaan väärin perustein, jos hoitoaika ei ylitä 5 tuntia päivässä. Perhehän huijaa nyt tuen itselleen! Ja hyväksikäyttää sitten vielä ap:ta törkeästi!

vähemmän kun perheen maksama PALKKA on pienempi, ei se poissulje sitä että tuo TUKI maksetaan ap:lle kokonaisuudessaan.

Vierailija
10/24 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä siis tähän asti on ylittynyt tuo 5/h päivässä, mutta tässä kuussa lapset ovat olleet kipeitä ja toiselle on tulossa hampaita, joka kiukututtaa pientä kovasti. Äidillä on mahdollisuus joustaa työajoissaan ja onkin tehnyt nyt lyhyttä päivää tämän kuun. Eivät siis nosta rahaa "turhaan", on vain tällainen poikkeuksellinen kuukausi. Ja on kieltämättä ollut turhauttavaa kun ei tiedä miten pitkiä päiviä on tulossa ja pelottaa pienet tulot tältä kuulta. Mutta ehkä nyt sitten kysyn työnantajan mielipidettä ensin.

Käsittääkseni työsopimus on ehtonakin tuolle tuen maksatukselle... Eli eihän se ole sinun vika että lapset sairastavat, palkka juoksee silti...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/24 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ap:n ei tarvi välittää muusta kuin, että hänen tilille tulee oikea summa rahaa joka kuukausi.

Jos kela perii tukea takaisin, se perii sen vanhemmilt.a

Vierailija
12/24 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen tukeen ollenkaan, kun kerran sen ehdot eivät täyty!



Nythän ne saa aika lailla ilmaiseksi sen lapsensa hoidon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/24 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se ap:n vika ole sen lasten sairastelu, hänelle pitäisi maksaa sama palkka joka tapauksessa.

Vierailija
14/24 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksetaan suoraan minun tililleni, niin kyllä se luultavasti minulta peritään, jos Kela tukea alkaa takaisin perimään.



Totta kai on työsoppari, eihän sitä tukea muuten edes saa. Siinä vaan ei ole tainnut olla mainintoja lasten sairastumisesta, eli miten silloin toimitaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/24 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset


Totta kai on työsoppari, eihän sitä tukea muuten edes saa. Siinä vaan ei ole tainnut olla mainintoja lasten sairastumisesta, eli miten silloin toimitaan.

työsopimuksessa sanotaan palkásta ja työtunneista. Ne ovat sitovia. Ja vielä kerran: kela EI voi mitään takaisin periä jos et mitään ilmoituksia tee. Ei se voi arvata että juuri tässä perheessä äiti onkin ollut kotona tavallista enemmän.

Vierailija
16/24 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä tuollaista "älä ilmoita" mentaliteettia. Totta kai ilmoitan, tai pyydän että työnantaja ilmoittaa. Ehkä se on niin että rehellisyydestä kärsii tässä tapauksessa, mutta ainakin mulla on hyvä omatunto. Eikä se multa ole pois, vaan perhehän se tässä tapauksessa enemmän palkkaa joutuu maksamaan, kun tuki ei olekaan enää osa palkkaani.

Vierailija
17/24 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutaan joistakin kympeistä, korkeintaan parista satasesta. Ei ole kuule mitään väliä sellaisilla summilla. Ihan sama. Keittäkää vaikka sumpit.

Vierailija
18/24 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että joku viitsii huijata tuollaisia summia tuolla tavoin.

Vierailija
19/24 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että joku viitsii huijata tuollaisia summia tuolla tavoin.

Vierailija
20/24 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheellähän ei ole siihen lainkaan oikeutta.