Risoo miehen palkan verotus
Tänään kattelin miehen verotietolappuja ja järkytyin taas kerran sitä verojen maksun määrää. Yli 30000 euroa!! Aivan järjetöntä!
Ei tarvi ihmetellä, miks ei ihan hyvä liksa tunnu näkyvän missään. Pitää vissiin muuttaa pois Suomesta ;).
Kommentit (33)
Kyllähän se ärsyttää kun mies on myynyt sielunsa ja kaiken aikansa työnantajalle. Bruttopalkka noin 17 000 euroa kuussa mutta käteen jää rippeet. Oma prosenttini ei ole kovin korkea, mutta silti miehen kanssa aina vitsaillaan, että muiden elämää tässä omalla kovalla työllä kustannetaan. Eihän asia todellisuudessa niin mustavalkoinen ole. Tuntuu vaan hassulta, julkista terveydenhuoltoa emme käytä, emme ole tarvinut mitään yhteiskunnan tarjoamia tukia (opintotukia, lapsilisiä) jne... :)
Koulutus maksaa, ja ilmeisesti kouluja olette käyneet Suomessa vuosikausia? Lasten päivähoitopaikat maksavat, katujen kunnostaminen maksaa, kulttuuri maksaa jne. jne.
Kyllähän se ärsyttää kun mies on myynyt sielunsa ja kaiken aikansa työnantajalle. Bruttopalkka noin 17 000 euroa kuussa mutta käteen jää rippeet. Oma prosenttini ei ole kovin korkea, mutta silti miehen kanssa aina vitsaillaan, että muiden elämää tässä omalla kovalla työllä kustannetaan. Eihän asia todellisuudessa niin mustavalkoinen ole. Tuntuu vaan hassulta, julkista terveydenhuoltoa emme käytä, emme ole tarvinut mitään yhteiskunnan tarjoamia tukia (opintotukia, lapsilisiä) jne... :)
Koulutus maksaa, ja ilmeisesti kouluja olette käyneet Suomessa vuosikausia? Lasten päivähoitopaikat maksavat, katujen kunnostaminen maksaa, kulttuuri maksaa jne. jne.
[/quote]
Veroilla kustannetaan NIIN paljon muutakin, kuin meidän opiskelijoiden makaronit.
Ovat synnyttäneet ulkomailla yksityisissä sairaaloissa, eivät osallistu kulttuuriproduktioihin, ovat palkanneet yksityiset opettajat, niin itselleen kuin lapsilleen, ovat perustaneet yksityiset leikkipaikat, eivät ota kela-korvausta edes yksityisistä terveyspalveluista, eivät sairastu syöpiin ym sairauksiin, joissa Suomessa on parhaat osaamiset yleisellä puolella (harvinaisia tauteja, kun ei kannata yksityisten hoitaa) eivät käytä kirjastoa, eivät katso yleä, käyttävät vain yksityisiä teitä.
Lisäksi heillä on oma valtio, joten maksavat ihan omaa poliisilaitostaan, oikeuslaitostaan jne.
Ovat synnyttäneet ulkomailla yksityisissä sairaaloissa, eivät osallistu kulttuuriproduktioihin, ovat palkanneet yksityiset opettajat, niin itselleen kuin lapsilleen, ovat perustaneet yksityiset leikkipaikat, eivät ota kela-korvausta edes yksityisistä terveyspalveluista, eivät sairastu syöpiin ym sairauksiin, joissa Suomessa on parhaat osaamiset yleisellä puolella (harvinaisia tauteja, kun ei kannata yksityisten hoitaa) eivät käytä kirjastoa, eivät katso yleä, käyttävät vain yksityisiä teitä.
Lisäksi heillä on oma valtio, joten maksavat ihan omaa poliisilaitostaan, oikeuslaitostaan jne.
Tasin sanoa, että VITSAILEMME ja että tiedän, ettei asiat todellisuudessa ole niin mustavalkoisia. Vitsailu tarkoittaa meidän kahden aikuisen perheessä sitä, että emme pidä asiaa absoluuttisena totena mutta mielikuvituksen avulla löydämme siitä jotain huvittavaa. Minusta on vain ollut huvittavaa mieheni myötä huomata, kuinka paljon hyvätuloiset oikeasti yhteiskunnan kirstuun rahaa syytävät. Itse rivi-insinöörin palkallani en sitä aikaisemmin ollut edes oikein käsittänyt. :)
T. 2
niin saa kyllä maksaakin puolet veroa!!!
Oma vika sitten jos on myynyt itsensä työlle, ei kannata sit haalia kaikkia töitä itselle.
Mun mies tienaa n. 40 000 vuodessa ja vero% ei ole kuin 21, joka on aika naurettavaa kun ajattelee että lähes kaikista tuista joilla köyhimmät elää pitää maksaa 20%. Sitten tukien saajia haukutaan siitä että elävät veronmaksajien rahoilla, hehän ovat suurimpia veronmaksajia!
Keventäkää vähän kulutustanne, jos ette tuolla tule toimeen.
Hassu ajatus, että teen niin korvaamatonta työtä, että minulle pitää maksaa monta kertaa enemmän palkkaa kuin vaikkapa kätilölle (en ole kätilö). Koska olen saanut neuvoteltua ja keploteltua itselleni kohtuuttoman palkan ja todennäköisesti myös kohtuuttomat muut edut, harmittelen vakavissani, kuinka köyhä olenkaan.
Äänestän Lipposta tai Arhinmäkeä heti huomenna, tämä oli hyvä muistutus meille tavallisille puurtajille. Kiitos vaalityöstä!! Koittakaa pärjäillä!
Keventäkää vähän kulutustanne, jos ette tuolla tule toimeen.
Hassu ajatus, että teen niin korvaamatonta työtä, että minulle pitää maksaa monta kertaa enemmän palkkaa kuin vaikkapa kätilölle (en ole kätilö). Koska olen saanut neuvoteltua ja keploteltua itselleni kohtuuttoman palkan ja todennäköisesti myös kohtuuttomat muut edut, harmittelen vakavissani, kuinka köyhä olenkaan.
Äänestän Lipposta tai Arhinmäkeä heti huomenna, tämä oli hyvä muistutus meille tavallisille puurtajille. Kiitos vaalityöstä!! Koittakaa pärjäillä!
niin saa kyllä maksaakin puolet veroa!!!
Oma vika sitten jos on myynyt itsensä työlle, ei kannata sit haalia kaikkia töitä itselle.
Mun mies tienaa n. 40 000 vuodessa ja vero% ei ole kuin 21, joka on aika naurettavaa kun ajattelee että lähes kaikista tuista joilla köyhimmät elää pitää maksaa 20%. Sitten tukien saajia haukutaan siitä että elävät veronmaksajien rahoilla, hehän ovat suurimpia veronmaksajia!
Tuohan ei pidä paikkaansa. Kela pidättää automaattisesti 20 ellei muuta ilmoita. Erotuksen saa veronpalautuksena sitten.
kunnon verotukseen, Urpilainen ehdottikin tätä jo! Niin teilläkin mies viettä kotona perheensä kanssa enemmän aikaa eikä tee töitä kaiken aikaa. Jää vähän muillekin, niin työttömyyskin vähenee. Hyv suuntaus, että kunnon verot ohjataan työhullut iskät lasten luo kotiin. Tuollaiset yli kymppitonnit kuussa on ihan turhaa.
Tuohan ei pidä paikkaansa. Kela pidättää automaattisesti 20 ellei muuta ilmoita. Erotuksen saa veronpalautuksena sitten.
kun tuo 20% ei edes riitä enää. Sain viime vuonna mätkyt, oltuani siis ed. vuoden äitiyslomalla ja kotihoidontuella. Eli sitä veroa maksetaan ihan oikeasti noin helkutisti enemmän. Veroviraston täti sanoi, että jos olisin tienannut palkkana saman, olisi veroprosenttini ollut 8.
Hahaha :D Jos mun mies maksaisi 30000 euroa vuodessa veroja niin menis miinukselle ja rankasti. Minä jäisin miinukselle niin paljon että velkahelvetti kohtaisi. Eli kyllä teillä on varaakin maksaa =)
Se joutaakin maksaa ja sen pitääkin maksaa, jotta mulla on. Näinhän se menee meillä suomessa, minkä tämäkin ketju taas osoittaa.
kun tuo 20% ei edes riitä enää. Sain viime vuonna mätkyt, oltuani siis ed. vuoden äitiyslomalla ja kotihoidontuella. Eli sitä veroa maksetaan ihan oikeasti noin helkutisti enemmän. Veroviraston täti sanoi, että jos olisin tienannut palkkana saman, olisi veroprosenttini ollut 8.
Mulla sama vika. Minä myös äitiyslomalla ja sen jälkeen kotihoidontuella ja mätkyjä sain. Pientäkin pienemmästä rahasta maksan järkyttävän määrän veroja. Oikea käsi antaa, vasen ottaa, vittu tässä ole mitään järkeä.
Mun puolesta saavat viedä sen kaksikymmentä prosenttia, mutta _sen pitäisi näistä rahoista riittää!_
Niin että täältä kun lukee aloitusta, tuntuu melko vähäiseltä ongelmalta. Että joku tienaa niin paljon että maksaa siitä noin paljon veroa. Mutta, kaikki on suhteellista, tiedän, tiedän...
Se on miehesi palkka, hänen tekemästä työstään. Ja ihan naurettavia palkkoja tuollaiset yli kymppitonnin palkat.
En usko, että niin korvaamattoman tärkeää työtä tekee. Pienipalkkaisilla aloilla olevia pitäisi kannustaa työntekoon nostamalla palkkoja.
Ne palkat on just sen verran mitä jäis työttömille. Niin mikä on sitten motivaationa!? Ja te jaksatte ruikuttaa kun mies saa hyvää palkkaa.
Se joutaakin maksaa ja sen pitääkin maksaa, jotta mulla on. Näinhän se menee meillä suomessa, minkä tämäkin ketju taas osoittaa.
Kaikilta kantokykynsä mukaan jotta valtiolla on. Koulujen, terveyden huollon, kirjastojen ja sen sellaisten pyörittämiseen. Sosiaalietuuksien jakamista voisi mielestäni rajoittaa nykyisestä reippaalla kädellä. Aivan liian lepsua nykyään.
-yh-kotiäiti kotihoidon- ja toimeentulotuella
*avaa sateenvarjon ja jää sen taaksen kyyristelemään*
Joo kuule ei noista tuista mitään palautuksia saa :DDD itsekin olin viime vuoden tammikuusta asti työttömyyspäivärahalla, sen jälkeen menin jollekkin kurssille, että saisin sen satasen kuussa enemmän kun en oikeita töitä kerran löytänyt. Sitten toukokuusta asti äitiyslomalla ja voi voi jouduin syyskuussa NOSTAA VEROPROSENTTIA 23:een :D tienasin tosiaan hurjat 8342 e viime vuonna... käteen jäi siis vuodelta 6500. että kellä ne rankat verotukset onkaan?