Harrastin viime vuoden liikuntaa vähintään 6 tuntia viikossa. Haluatko treenivinkkejä?
Kommentit (25)
käyn kyllä 4-5 kertaa viikossa eri jumpissa ja peri kertaa viikossa salilla mutten tarvitse mitään vinkkejä. Eli on täällä muitakin treenaajia.
mutta tahtoisin olla. Ehkä viitisen vuotta sitten harrastin tuon verran myös liikuntaa, enkä enää tiedä mistä se kipinä siihen tuli.
Mitä suosittelet, mistä saisin taas innon.
Onko se vain paras laittaa lenkkarit jalkaan ja lähteä reippaalle lenkille. Ja mikä liikunta sopii parhaiten, kun mihinkään aikatauluun sidottuun juttuun en voi lähteä.
Ja pakko vielä kysyä, kuinka pitkään adrenaliini pitää sinut hereillä, jos käyt lenkillä kymmeneltä. Olen huomannut, että lapseni on ainakin hankala saada unta heti harkkojen jälkeen.
liikun joka viikko pyörällä/kävellen ton verran ja monta kertaa uimassa/viikko ja painan 76 koska syön liikaa..
mutta tahtoisin olla. Ehkä viitisen vuotta sitten harrastin tuon verran myös liikuntaa, enkä enää tiedä mistä se kipinä siihen tuli.
Mitä suosittelet, mistä saisin taas innon.
Onko se vain paras laittaa lenkkarit jalkaan ja lähteä reippaalle lenkille. Ja mikä liikunta sopii parhaiten, kun mihinkään aikatauluun sidottuun juttuun en voi lähteä.
Itsellänikin into lopahtaa hyvin pian tauon aikana. Eli ei siihen uudelleen aloittamiseen auta muu kuin ottaa itseään niskasta kiinni ja lähteä liikkumaan, vaikka vaikeaa onkin. Parin kolmen viikon säännöllisen treenin jälkeen hommaan jää koukkuun, eikä malta pysyä poissa. Lenkkeily on siitä huippua, että se ei tosiaan ole aikaan eikä paikkaan sidottu. Kesäisin on niin pitkään valoisaakin, että liikkua voi oikeastaan minä vuorokauden aikana tahansa. Toinen vaihtoehto on pilates/jooga/jumppa DVD. Niitäkin löytyy hyviä.
Ja pakko vielä kysyä, kuinka pitkään adrenaliini pitää sinut hereillä, jos käyt lenkillä kymmeneltä. Olen huomannut, että lapseni on ainakin hankala saada unta heti harkkojen jälkeen.
Puolitoista tuntia treenin jälkeen on energinen olo, eikä uni maistu. Mutta sen jälkeen sitäkin paremmin! AP
käyn kyllä 4-5 kertaa viikossa eri jumpissa ja peri kertaa viikossa salilla mutten tarvitse mitään vinkkejä. Eli on täällä muitakin treenaajia.
Tsemppiä uuden vuoden treeneihin! AP
Minulla keskiarvoinen viikon treenimäärä on 10 tuntia. Viime viikon olin lomalla ja treeniä tuli 16 tuntia.
Liikunta on kivaa. Tsemppiä sinulle ap.
tuo on varmaan juuri se pointti, että koukuttuu.
t. se innoton, jota vastauksesi tsemppasi
no ei toi oomitään liikun joka viikko pyörällä/kävellen ton verran ja monta kertaa uimassa/viikko ja painan 76 koska syön liikaa..
Mä en laske hyötyliikuntaa eli työmatkoja (2,5 h viikossa), kauppareissuja (3 h viikossa) tai muita kevyitä kävelyitä tms. lainkaan "liikunnaksi". Mulle ne on jokapäiväistä elämää :) AP
Minulla keskiarvoinen viikon treenimäärä on 10 tuntia. Viime viikon olin lomalla ja treeniä tuli 16 tuntia.
Liikunta on kivaa. Tsemppiä sinulle ap.
10-16 tuntia on todella paljon! Respect. AP
Salilla n. 4 tuntia. Silloin kun juoksua on 100km niin silloin salille ei ehdi tekemään kuin lyhyemmät treenit.
Huonommilla ilmoilla korvaan joskus juoksun niin, että juoksen ensin salille 5km, soudan 40 minuuttia, teen punttitreenin 40minuuttia ja juoksen kotiin 5km.
Talvella korvaan osan juoksusta hiihdolla. Kesällä saatan taas pyöräillä. Mutta hiihdossa ja pyöräilyssä on se ongelma vain, että jos korvaa 10km juoksulenkin hiihdolla, pitää hiihtää 20km. ja pyöräillä 30km eli nämä lajit vaativat aikaa enemmän, vastatakseen teholtaan juoksua.
Salilla teen voimaa eli lyhyttä sarjaa raskailla painoilla. Siksi haluan usein juosta salilta pois, koska se hermotuttaa jalkojen lihaksia ihan eri tavalla kuin niin, että ajaisin kotiin autolla ja kotona sitten venyttelisin. Hyöty on suurempi.
Tässä suurinpiirtein jotain viikon treeneistä.
Minulla keskiarvoinen viikon treenimäärä on 10 tuntia. Viime viikon olin lomalla ja treeniä tuli 16 tuntia. Liikunta on kivaa. Tsemppiä sinulle ap.
10-16 tuntia on todella paljon! Respect. AP
Salilla n. 4 tuntia. Silloin kun juoksua on 100km niin silloin salille ei ehdi tekemään kuin lyhyemmät treenit.
Huonommilla ilmoilla korvaan joskus juoksun niin, että juoksen ensin salille 5km, soudan 40 minuuttia, teen punttitreenin 40minuuttia ja juoksen kotiin 5km.
Talvella korvaan osan juoksusta hiihdolla. Kesällä saatan taas pyöräillä. Mutta hiihdossa ja pyöräilyssä on se ongelma vain, että jos korvaa 10km juoksulenkin hiihdolla, pitää hiihtää 20km. ja pyöräillä 30km eli nämä lajit vaativat aikaa enemmän, vastatakseen teholtaan juoksua.
Salilla teen voimaa eli lyhyttä sarjaa raskailla painoilla. Siksi haluan usein juosta salilta pois, koska se hermotuttaa jalkojen lihaksia ihan eri tavalla kuin niin, että ajaisin kotiin autolla ja kotona sitten venyttelisin. Hyöty on suurempi.
Tässä suurinpiirtein jotain viikon treeneistä.
Mulla ei jalat kestä tollaisia juoksumääriä! Keväisin ja syksyisin pyrin juoksemaan 40 kilsaa eli noin kolme lenkkiä viikossa, mutta loppuaika täytyy kyllä tehdä jotain muuta. Oletko juossut paljon maratoneja tai ultramatkoja? Noilla kilometreillä ei varmaan ole juttu ei mikään! Itselläni on vain yksi kokonainen (4:05) ja muutama puolikas takana. AP
Monenlaista kisaa on takana ja taustalla nuoruuden kilpaurheilu. Siksi liikunta on jäänyt tavaksi, vaikka en enää kilpaile juoksussa.
Salilla n. 4 tuntia. Silloin kun juoksua on 100km niin silloin salille ei ehdi tekemään kuin lyhyemmät treenit. Huonommilla ilmoilla korvaan joskus juoksun niin, että juoksen ensin salille 5km, soudan 40 minuuttia, teen punttitreenin 40minuuttia ja juoksen kotiin 5km. Talvella korvaan osan juoksusta hiihdolla. Kesällä saatan taas pyöräillä. Mutta hiihdossa ja pyöräilyssä on se ongelma vain, että jos korvaa 10km juoksulenkin hiihdolla, pitää hiihtää 20km. ja pyöräillä 30km eli nämä lajit vaativat aikaa enemmän, vastatakseen teholtaan juoksua. Salilla teen voimaa eli lyhyttä sarjaa raskailla painoilla. Siksi haluan usein juosta salilta pois, koska se hermotuttaa jalkojen lihaksia ihan eri tavalla kuin niin, että ajaisin kotiin autolla ja kotona sitten venyttelisin. Hyöty on suurempi. Tässä suurinpiirtein jotain viikon treeneistä.
Mulla ei jalat kestä tollaisia juoksumääriä! Keväisin ja syksyisin pyrin juoksemaan 40 kilsaa eli noin kolme lenkkiä viikossa, mutta loppuaika täytyy kyllä tehdä jotain muuta. Oletko juossut paljon maratoneja tai ultramatkoja? Noilla kilometreillä ei varmaan ole juttu ei mikään! Itselläni on vain yksi kokonainen (4:05) ja muutama puolikas takana. AP
Viime vuosina enemmän triathloneita Monenlaista kisaa on takana ja taustalla nuoruuden kilpaurheilu. Siksi liikunta on jäänyt tavaksi, vaikka en enää kilpaile juoksussa.
Millainen pyörä sulla on? Entä treenaatko paljon uintia? AP
Voihan olla, että treenaat silti ihan päin honkia ja samalla tuntimäärällä voisit saada paljon enemmänkin aikaseksi. Vai mitä tarkoitat vinkeillä?
En siis pahalla sano, vaan yritän vain esittää, että otsikon logiikka pettää.
Millä perusteella liikunnan määrä pätevöittää sut neuvomaan muita? Voihan olla, että treenaat silti ihan päin honkia ja samalla tuntimäärällä voisit saada paljon enemmänkin aikaseksi. Vai mitä tarkoitat vinkeillä?
En siis pahalla sano, vaan yritän vain esittää, että otsikon logiikka pettää.
että treeninaisin ihan päin honkia, mutta väittäisin kyllä jotain liikunasta tietäväni. Ehkäpä jopa keskivertopalstailijaa enemmän. Tuo tuntimäärä nyt vain kertoo harrastuneisuudestani. Mutta selvästi täällä on myös paljon kovempia mimmejä! Sinäkin varmasti olet sellainen :) AP
Triathlonin täysmatkojako?
Viime vuosina enemmän triathloneita Monenlaista kisaa on takana ja taustalla nuoruuden kilpaurheilu. Siksi liikunta on jäänyt tavaksi, vaikka en enää kilpaile juoksussa.
Millainen pyörä sulla on? Entä treenaatko paljon uintia? AP
AP
Teetkö enemmän vapailla painoilla vaiko laitteilla?
ja sen päälle 1 x vkossa kuntosali. Enempää en oikeasti ehdi.
Kerro millä painoilla teet kuntosalilla? Teetkö enemmän vapailla painoilla vaiko laitteilla?
En oikeastaan treenaa kyykkyjä salilla lainkaan, vaan teen ne pumpissa.
Rinnan ja yläselän teen laitteilla (n. 30kg ja 3x10 sarjat), ojentajat, hauiksen ja olkapäät vapailla painoilla. Teen useampaa liikettä 5-10 kilon painoilla. Alaselän penkissä ja vatsat pallolla. AP
Olen iltaliikkuja, joten minulle ei ole mikään ongelma lähteä vaikka kympiltä lenkille, jos en aikaisemmin ehdi. Asun myös salin vieressä ja sinne on 10 minuutin kävelymatka.