Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apuja av-mammat, eikö kummin kuuluisi hoitaa lasta??

Vierailija
12.01.2012 |

Mulla on 1,5vuotias lapsi ja nyt ollut aika raskasta kun ollut korvatulehduksia ja räkätautia.

Olen lapsen kummille puhunut tästä mutta ei ole ehdottanut itse hoitoapuja. Nyt joulun jälkeen lähetin tekstiviestin ja kysyin hoitaisiko lasta muutaman tunnin jotta pääsisin alemyynneille. Vastasi, että on kiireinen ja ollut vähän kipeänä itsekin. Nyt alkuviikosta lähetin viestin, että tulisisko meille vaikka lapsen päiväuniaikaan (voisi siis vain kahvitella ja lukea lehtiä) jotta voisin käydä vaateostoksilla, vastasi että ei nyt ainakaan tällä viikolla ehdi kun on töissä kiirettä ja on luvannut hoitaa siskontyttöään koko viikonlopun. Laittoi sitten että katsotaan joku kerta jos kaunis ilma niin voisi viedä lapsen johonkin lähipuistoon tunteroiseksi leikkimään ja laittoi vielä että kunhan kevätaurinko tulee esiin ja hymiön perään. Kevätaurinko? Siis ehkä maaliskuussa??

Kertokaapa omia mielipiteitä tästä, tulisiko kummin hoitaa (joskus) kummilapsia? Ihmettelen tätä meidän lapsen kummia kun siskontyttöään hoitaa mielestäni aika paljon, vie hesburgeriin, uimahalliin yms.

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
12.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä kyllä ajatellut, että kummi hoitaisi lasta edes joka kuukausi ja mistään yökylästä ei ole kysymys. Tuntuu kummalta, että siskontyttöä hoitaa paljon ja tuntuu nyt varsinkin kun olen väsy niin pahalta että toinen saa paljon apuja

et kummilla olis jotain tekemistä lastehoidon kanssa. Ei omien lasten kummien kohdalla, eikä myöskään omien kummilasten. Kummius on enemmänkin lapsen ystävyys-tehtävä. Hoitaminen taas on vanhempienauttamis- juttu. Kummilla ei ts ole velvollisuuksia vanhempia, vaan lasta kohtaan. ja lasakin kohtaan kristillisestä kasvatuksesta ja henkisestä tuesta huolehtimisvelvollisuus. On tosi outoa et sä olet kateellinen hänen siskonsa lasten hoidosta. Selvästikään ette ole edes läheisiä, kun et tunne/ymmärrä hänen arkeaan. Lastenhoitajan voi vaikka palkata, kummius on jotain erityistä. Kummi ei ole sun lapsenhoitoapulainen. Itse hoidan yhtä kummilastani, siskoni lasta, koska muutenkin olemme paljon tekemisissä. Kahta muuta tapaan silloin tällöin, juttelen kuulumisia, muistan joulut ja synttärit ja pyrin olemaan se erityinen, heistä kiinnostunut kummitäti. Olen siis kiinnostunut heudän kuulumisistaan, mutta tuntuisi tosi oudolta joku lastenhoitovelvollisuus. Sisarusten lapsia hoitaa luonnostaa, kun ollaan samaa perhettä tavallaan. Mun lasten kummeilla on ihan oma elämä, ja huomioivat lapseni ihan ok- tykkäävät heistä ja se riittää hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla