Kuka hoitaa alle 6-vuotiastasi?
1. Onko hän päiväkodissa (kunnallinen, yksityinen), perhepäivähoitajalla, kotona (äidin, isän, hoitajan kanssa) vai hoitoringissä? Mitä maksaa?
2. Missä haluaisit lapsesi olevan hoidossa, jos mikään ei rajoittaisi?
Kerro lapsen ikä, perheenne tulotaso ja asuinseutu:)
Kommentit (51)
hoitajat. tykätään! lapsi 3,5v, maksaa 400e/kk.
lapsi aloitti päiväkodin syksyllä, siihen asti mies halusi olla hänen kanssaan kotona, mutta nyt on meidän aika olla jo töissä ja lapsen hoidossa.
lapset 6kk ja 3v. ei maksa siis mitään, tai no isän ansionmenetyksen, muttei suoranaisesti. tulot tällä hetkellä 4000e.
1. Yksityinen englanninkielinen päiväkoti, maksaa muistaakseni jotain 280 e / kk
2. Samassa päiväkodissa, missä hän nyt on. Se on ihan huippupaikka.
3. 4-vuotias, 140K/vuosi, maakunnassa asutaan
hoitajat etelä-suomessa pienessä kunnassa. maksaa jotain 300e/kk, tulomme noin 4000e/kk. Mies olisi halunnut jäädä kotiin hoitamaan lasta minun palattua töihin, mutta tuntui järkevimmältä saada molemmat jo sorvin ääreen. lapsi nyt 4v, hoidon aloittaessa 2,5v, ollaan päiväkotiin tosi tyytyväisiä.
4v ja 5v ovat kaupungin kerhossa 3*3tuntia viikossa. Maksaa 43e/kk.
Kaksivuotias on kotihoidossa ja itse hoidan.
Kuusivuotias on eskarissa 4h/päivä, loppuajan hoidan itse.
Ja noin juuri haluaisinkin olevan. Lapsille vähän ohjelmaa, mutta pääasiassa vapaata oloa ilman erillistä ohjelma-aikataulua.
Yksinhuoltajaäiti pääkaupunkiseudulta jonka käteenjäävät tulot+tuet yhteensä 2700e/kk.
1. pph (joka sattuu asumaan naapurissa), mitä se nyt maksokaan, en muista.. yksityinen on.
2. Kotona olisin ehkä mieluiten, mutta olen yh, joten töihin paluu tuli aika pian vastaan. säästöjä ei ollut kun lasten isä häipyi varoittelematta, enkä itse tietenkään ollut ollut tienaamassa kun olin lasten kanssa kotona.
Asutaan pohjois-suomessa, keskiverto tulotaso. Mies ihan hyväpalkkasessa duunarityössä ja minä kotona.
1. lapset kotona mun kanssani, ei maksa mitään
2. Kotona mieluusti hoidan, mutta kun lapset on tehty niin nuorimman allessa joku 3v, haetaan varmaan pk-paikkaa alle kouluikäisille. Kiva isompienkin tulla koulusta ja eskarista (siis eskarilainen haetaan tietty) kotiin, kun äiti on laittanut välipalaa ja auttaa läksyissä.
1) hoidossa yksityisessä luontopäiväkodissa, maksan 450 eur/kk, kokopäivähoito (lapsi on hoidossa 9-15)
2) tekisin varmasti lyhennettyä työviikkoa jos se olisi taloudellisesti mahdollista, hoitopaikkaa en kuitenkaan vaihtaisi mistään hinnasta, sen verran mukava tuo pieni päiväkoti on
3) asun lapsen kanssa pk-seudulla, kk tulot ovat noin 3000 eur
1. PVK, oliko se nyt 254 e vai mikä se korkein hoitomaksu? En muista...
2. Missä haluaisit lapsesi olevan hoidossa, jos mikään ei rajoittaisi? Samainen pvk
Kerro lapsen ikä, perheenne tulotaso ja asuinseutu
Lapsi 1v5kk, tulot jotain 80-90 t/v ja siis Turun seutu
1. mun isä (eli pappa) hoitaa yksityisen hoidon tuella plus kaupungin tuki.. öö mikä se olikaan en nyt muista.. kotona 3-vuotiasta ja 7-vuotiasta (ekaluokkalla) poikiamme
2. aivan loistava järjestely, kuopus alkaa syksyllä käymään myös kerhossa ja parikertaa kuussa pk:lapsiparkissa että saa lapsikontakteja =) ja puhe kehittyisi
3. bruttotulot .4000 kuussa pk:seutu
11 kk vanhaa lastamme. tämä on nyt hyvä järjestely, mutta vuoden sisään kotiin jää joko isä tai sitten palkataan hoitaja. päiväkotiin ollaan ajateltu sitten yli 3-vuotiaana. tampere.