Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka hoitaa alle 6-vuotiastasi?

Vierailija
11.01.2012 |

1. Onko hän päiväkodissa (kunnallinen, yksityinen), perhepäivähoitajalla, kotona (äidin, isän, hoitajan kanssa) vai hoitoringissä? Mitä maksaa?

2. Missä haluaisit lapsesi olevan hoidossa, jos mikään ei rajoittaisi?

Kerro lapsen ikä, perheenne tulotaso ja asuinseutu:)

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. 3v ja 5 vkotona minun kanssani (äiti). 2 x viikossa kaupungin kerhossa, 3 h. Samoin oli kaksi vanhinta, jotka nyt ekalla ja kolmannella.

2.Jos saisin valita, tilanne olisi juuri tämä. Koska olen saanut valita.

Kuukausitulot (käteen jäävät) n. 3500 € lapsilisien kera, vuosittain osingot olleet n. 20 000- 25 000 €, mutta nyt ei ole varmaa tuleeko enää ensi vuonna mitään kun firmaan vaikuttanut yleinen taloudellinen tilanne. Asutaan Espoossa.

Vierailija
22/51 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Olen hoitanut kaikki kolme kotona, nuorimman ollessa 1½v aloitin työt pph:na, joten kotona on omat lapset edelleen.

2. Käytännössä maksaa sen, minkä omat vie tilaa, enkä voi ottaa hoitolapsia. Eli tällä hetkellä en voi ottaa kuin 3 lasta. Nuorin oma (4v) vie vielä koko paikan, ja toinen puolikkaan paikan (eskari ), kolmas on isompi koululainen eli ei vie mitään.

Jos mikään ei rajoittaisi, olisin hoitanut pelkästään omia siihen asti kun nuorin menee kouluun. Mutta tämä ratkaisu tulee hyvänä kakkosena, koska omat saan kuitenkin hoitaa itse.

Kuukausitulot yhteensä n.3000e/kk. Asuinpaikka itä-suomi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Kotona, pph-äiti eli minä hoidan. Ei maksa mitään, mutta lapsi vie yhden paikan ja näin ollen omat tuloni pienemmät kuin täydellä ryhmällä vieraita lapsia.

2. Näin on hyvä, tykkään työstäni :) Ideaalitilanteessa, jos olisi taloudellisesti mahdollista hoitaisin mielelläni vain omia lapsiani, kuten aiemminkin vastannut kollega.

Keskituloisia kaiketi ollaan, ja etelä-Suomessa asutaan.

Vierailija
24/51 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi 4v pph:lla eli minulla. Kuuluu hoitoryhmääni ja maksan hänestä hoitomaksua.

Näin tulee olemaan kunnes eskari alkaa. Isompi lapsi koulussa. Ollut eskariin kotihoidossa.

Ihannetilanne olisi olla kotirouva. Niin että saisin olla kotona ja hoitaa vain omat lapset

Vierailija
25/51 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yksityinen on.

2. nykytilanne hyvä

3. lasten iät 2, 4 ja 8

Perheemme tulotaso erinomainen, asuinpaikkana ei ole Suomi.

Vierailija
26/51 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Päiväkodissa kahtena aamuna viikossa klo 7 - 12, muuten hoitaa äiti eli minä.

2. Olisi kokonaan kotihoidossa, jos minulla ei olisi kokopäivätyö. Päiväkotiaamuilla turvataan lapselle ryhmäytymistä ja ohjauksen vastaanottoa ihan jo esikoulu - ja kouluvalmiuttakin ajatellen. samalla minä saan mahdollisuuden uppoutua hetkeksi täysin omaan työhöni.

Maalla asutaan. Perheen nettotulot n 5000 e/kk.

Vierailija
27/51 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti ja isä hoitaa eikä maksa tietenkään mitään. Näin on haluttu lapset hoitaa ja työt järjestetty niin, että se onnistuu. 6 lasta ikävälillä 14-1v. Pienipalkkaisia olemme molemmat ja asutaan Lapissa.

Vierailija
28/51 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mua voi ärsyttää nää kyselijät, jotka ei sitte itte vastaa..

Vierailija
29/51 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mua voi ärsyttää nää kyselijät, jotka ei sitte itte vastaa..

minusta se on jotenkin kohteliastakin, ettei ite kilju kurkku suorana omia mielipiteitään, vaan kysytään siis muilta ensin. Lisäksi ei anna mitään ennakkokäsitystä alkuperäisen kysymyksen motiivista.

Terv. ohis, jonka lapset jo yli 6v.

Vierailija
30/51 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
31/51 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Onko hän päiväkodissa (kunnallinen, yksityinen), perhepäivähoitajalla, kotona (äidin, isän, hoitajan kanssa) vai hoitoringissä? Mitä maksaa? 2. Missä haluaisit lapsesi olevan hoidossa, jos mikään ei rajoittaisi? Kerro lapsen ikä, perheenne tulotaso ja asuinseutu:)

1. 2 ja 4-vuotiaat pph:lla. Kunnallinen maksimimaksu menee.

2. En vaihtaisi. Kun ensimmäinen lapsi aloitti hoidossa ajattelin että haemme päiväkotipaikkaa jo ennen eskari-ikää. Nyt toivomme saavamme pitää lapset ihanalla pph:lla eskari-ikään asti. Pienempi saisi mielellään jatkaa pph:lla isomman siiryessä päiväkodin eskariin.

Kahden korkeakoulutetun vanhemman perhe Etelä-Suomessa, vuosiansiot yhteensä n. 80 000 e.

Vierailija
32/51 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden saan vielä hoitaa kotona, sitten kunnalliseen päiväkotiin. Hoitaisin mieluusti 3v asti kotona, mutta taloudellisesti liian tiukkaa tekisi. Asuin paikkakunta n.40 km helsingistä ja tulot tällä hetkellä kuukaudessa yhteensä (netto) n.2600.. ai niin + lapsilisät. Kun meen töihin niin n. 3400..+ ne lapsilisät..

Vierailija
33/51 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitajana minä (yh-isä) tai hoitaja, olen periaatteessa kokopäiväisesti töissä mutta nyt olen hätäratkaisuna kotona osan päivistä, kunnes saan päätettyä lasten hoidosta. mll:ltä tilattu hoitaja 1-3 päivänä viikossa, muulloin minä hoidan lapsia. maksaa noin 300-1000e/kk, josta sitten kotitalousvähennys. Tuloni noin 4000e/kk.

Vierailija
34/51 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona hoidan, lapset ovat 3,5v ja 5v11kk.

Ei maksa mitään

Haluaisin, että voisin hoitaa jatkossakin lapset itse.

Tulotaso vaihtelee.

Asumme keski-suomessa, maalla

Vierailija
35/51 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on aika suurta miettimistä vaativa järjestely. lapsi 7kk, minä opiskelen ja olen osa-aikaisesti töissä, mies tekee vuorotyötä. mun vanhemmat asuvat lähellä ja meillä on myös pari palkattua luottohoitajaa sekä hätätilanteessa mll. esim. viime viikko meni näin:

ma: mies töissä 6-14 jolloin minä ja lapsi oltiin kotona, minä luennolla 14-18. mies haki vauvan yliopistolta tullessaan, ilta oltiin kotona.

ti: mies töissä 6-14, minä luennolla 10-16, 9:30-14:30 meillä oli hoitaja. loppuilta kotona.

ke: minä luennolla 8-12, josta töihin 19 asti. mies töissä 13-21, vaari oli vauvan kanssa 12:30-19:30.

to: minä päivän vauvan kanssa kotona, mies töissä 13-21.

pe: minä töissä 8-12:30 jolloin mies ja vauva kotona, mies toi vauvan mun työpaikalle juuri kun pääsin, ja meni töihin 13-21.

la: mies töissä 6-14. minä ja vauva oltiin mummolassa aamupäivä, jolloin minä kirjoitin esseetä. loppuilta kotona miehen ja vauvan kanssa.

su: kaikki kotona. mä kirjoitin aamupäivällä esseetä ja illalla mies käy kaverinsa kanssa ulkona.

tää järjestely on toki vähän suunnittelua vaativa ja aika kiireinenkin, mutta sopii meille ihan hyvin. vauva on loppujen lopuksi muun kuin mun tai miehen kanssa vain 10-20h/vk, tästäkin osa isovanhempien kanssa. rahaa menee sen verran, mitä hoitajille maksetaan, noin 150-400e/kk.

Vierailija
36/51 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

välivuotta pitävä pikkusiskoni hoitaa meillä kotona 2-vuotiasta lastani. ollaan miehen kanssa töissä ja sisko tekee 35-40h/vk, maksamme hänelle 1600e kuukausipalkan, josta osa on tietty tukia yms. siskoni on kokenut lastenhoitaja, mutta ihaninta tässä on silti se, että hoitaja on meidän tuttu ja rakas perheenjäsen, lapsellemmekin siis loistohoitoja. välillä he ovat siskoni kotona ja joskus vanhemmillamme, mutta pääasiassa meillä. käyvät puistoissa, kahviloissa, muskarissa, jumpassa ja joskus ovat jonkun siskon meillekin tutun kaverin kanssa (osalla lapsia, joista on tullut lapsemme kavereita), sillä haluamme siskon hoitavan lastamme kuin omaansa, emme ole turhan kaavamaisia:)

tässä on parasta ehdottomasti juuri sukulaisuus, sisko joustaa jos myöhästymme, lapsi on kipeänä tai tarvitsemme yöhoitajaa, mutta myös me annamme hänelle ihan erilaisia vapauksia (syö meillä aina mitä haluaa, nukkuu sängyssämme päikkärit, käyttää konetta ja lukee kirjoja yms). sopii meille loistavasti tämä järjestely, tosin ensi vuodeksi täytyy varmaan keksiä jotain muuta, kun sisko hakee opiskelemaan.

Vierailija
37/51 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan siksi, koska hoitopaikalle ei varsinaisesti ole tarvetta kun en ole töissä.

Lapsi käy kyllä joka arki-iltapäivä 3 tunnin ajan kerhossa tapaamassa kavereitaan ja hankkimassa kouluvalmiuksia :) Lysti maksaa n. 150e/kk.

Näin on tosi hyvä, en haluaisi vaihtaa mihinkään muuhun vaihtoehtoon. Paitsi ehkä siihen, että voisin itse tehdä jotain osa-aikatyötä lapsen ollessa kerhossa.. Ei siksi ettäkö perheemme tulotaso sitä vaatisi (miehen palkka Suomen mittapuun mukaan huikea), mutta olisi kiva olla edes toisella jalalla työelämässä itsekin.

Asumme ulkomailla.

Vierailija
38/51 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä yhteenlasketut tulot 5500.

Vierailija
39/51 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on aika suurta miettimistä vaativa järjestely. lapsi 7kk, minä opiskelen ja olen osa-aikaisesti töissä, mies tekee vuorotyötä. mun vanhemmat asuvat lähellä ja meillä on myös pari palkattua luottohoitajaa sekä hätätilanteessa mll. esim. viime viikko meni näin: ma: mies töissä 6-14 jolloin minä ja lapsi oltiin kotona, minä luennolla 14-18. mies haki vauvan yliopistolta tullessaan, ilta oltiin kotona. ti: mies töissä 6-14, minä luennolla 10-16, 9:30-14:30 meillä oli hoitaja. loppuilta kotona. ke: minä luennolla 8-12, josta töihin 19 asti. mies töissä 13-21, vaari oli vauvan kanssa 12:30-19:30. to: minä päivän vauvan kanssa kotona, mies töissä 13-21. pe: minä töissä 8-12:30 jolloin mies ja vauva kotona, mies toi vauvan mun työpaikalle juuri kun pääsin, ja meni töihin 13-21. la: mies töissä 6-14. minä ja vauva oltiin mummolassa aamupäivä, jolloin minä kirjoitin esseetä. loppuilta kotona miehen ja vauvan kanssa. su: kaikki kotona. mä kirjoitin aamupäivällä esseetä ja illalla mies käy kaverinsa kanssa ulkona. tää järjestely on toki vähän suunnittelua vaativa ja aika kiireinenkin, mutta sopii meille ihan hyvin. vauva on loppujen lopuksi muun kuin mun tai miehen kanssa vain 10-20h/vk, tästäkin osa isovanhempien kanssa. rahaa menee sen verran, mitä hoitajille maksetaan, noin 150-400e/kk.

tienataan yhteensä noin 4000e/kk ja asutaan Helsingissä.

Vierailija
40/51 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoni, emme ole saaneet pienemmälle vielä pk-paikkaa alueeltamme. Eli hän menee hoitoon kun paikka saadaan ja isompi jää mummon hoiviin toistaiseksi, kerhoa kolmesti viikossa.