Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yleensä ne, jotka kirjoittavat olevansa TEMPPERAMENTTISIA

Vierailija
11.01.2012 |

ovat niitä vähän koulutettuja siivoajia ja lähäreitä.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei osaa edes kirjoittaa kyseistä sanaa oikein.

Vierailija
2/19 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se todellakin siis on temperamenttinen, ei tempperamenttinen.

PS: olen YTM, toimittaja ja aina ollut tunnereaktioiltani nopea ja ailahtelevainen. Siis temperamenttinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkein hirveimmät, tuulella käyvät ihmiset jotka olen tavannut, ovat olleet johtotehtävissä, usein oman yrityksen johdossa. Kun kettumaisen luonteen yhdistää sekä valtaan, että stressiin, niin jälki on aika kamalaa.

Vierailija
4/19 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta koulutukseltani DI joten en taida kuulua tyypilliseen ryhmään sitten. Minussa on puolet latinoverta joten syytän sitä vähän epäsuomalaisesta luonteestani.

Vierailija
5/19 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se todellakin siis on temperamenttinen, ei tempperamenttinen. PS: olen YTM, toimittaja ja aina ollut tunnereaktioiltani nopea ja ailahtelevainen. Siis temperamenttinen.

vain kiivas temperamentti.

Jollakin toisella voi olla rauhallisempi temperamentti, mutta ei se tarkoita ettei hänellä olisi temperamenttia.

Vierailija
6/19 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se todellakin siis on temperamenttinen, ei tempperamenttinen. PS: olen YTM, toimittaja ja aina ollut tunnereaktioiltani nopea ja ailahtelevainen. Siis temperamenttinen.

Jollakin toisella voi olla rauhallisempi temperamentti, mutta ei se tarkoita ettei hänellä olisi temperamenttia.

Vierailija
7/19 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kirjoitusvirheellä tai ei, minusta ne aikuiset, jotka ilmoittavat olevansa temperamenttisia, ovat yleensä hieman epävakaita luonteeltaan ja purkavat omia epävarmuuksiaan, ikäviä tunteitaan jne. kanssaihmisiinsä (huom. EI kaikki).

Vierailija
8/19 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai muiden ihmisten kaltoinkohtelu.

Itse ainakin miellän temperamenttisen luonteen nopeiden tunnereaktioiden ja vilkkaan ihmisen luonteeksi. Jos jollakulla on rauhallinen temperamentti, hän yleensä on hiukan hitaampi, varovaisempi ja harkitsevampi. Silloin vastakohtana on vilkas, tunnepitoinen ja nopea. Ei se automaattisesti tarkoita, että purkaa pahaa mieltään läheisiinsä tai vaikkapa kaupan kassaan. Se tarkoittaa sitä, että kyseinen henkilö on eläväisempi kuin keskivertotemperamentilla varustettu ihminen. Hän kokee ilon ja surun näkyvällä tavalla ja on valmiimpi jakamaan tuntemuksensa kuin varautuneempi ihminen. Toki hän saattaa myös purkaa suuttumustaankin äkkipikaisella tavalla, mutta se taas on opeteltu juttu. Usein temperamenttiset ihmiset harmittelevat epäonnea ääneen siinä missä rauhallisempi luonne vain harkitsee, ilmaistako asia toisille vai ei.

Vierailija
9/19 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tiedän kyllä, että se kirjoitetaan temperamentti siis yhdellä p:llä. Et taida itsekään olla kovin koulutettu ;)

Vierailija
10/19 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikilla on temperamentti. Toiset ovat hissukampia ja toiset reikäpäitä. Siis jo aloittaja on siinä väärässä, että joku olisi temperamenttinen. Se kun on "väärin" sanottu. Sori =). Ja tämä opetettiin ihan lähärikoulussa.

Vierailija
11/19 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on pääsääntöisesti joko vittumaisia ja äkäisiä, tai loukkaantuu helposti ja pistää vuosisadan draamailun pystyyn.

Vierailija
12/19 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap :D Sekosit hienosti omaan näppäryyteesi.

Lisää kärkeviä mielipiteitä??? :D

Vierailija
13/19 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikkea aina selitellään ikään kuin millekään asialle ei voisi itse mitään tehdä. Olipa sitten kyse uusperheeseen lasten pykäämisestä tai pettämisestä tai mistä ikinä.

Mä olen itsekin ollut "tempperamettinen", eli suoraan sanottuna huonokäytöksinen. Sitten totesin,että ei kenenkään kyllä tarvitse multa mitään paskaa sietää, ja muutin käytöstäni.

Siihen kyllä pystyy normaali terve ihminen.

Vierailija
14/19 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kuin sain mielialalääkityksen. Viimeiset 5 vuotta olen ollut tasainen, rauhallinen ja suhkoht onnellinen, ei se ollutkaan mun luonne vaan oikea vika päässä, eli serotoniinin määrässä. Suosittelen kaikille tempperamenttisille.

Vierailija
15/19 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kuin sain mielialalääkityksen. Viimeiset 5 vuotta olen ollut tasainen, rauhallinen ja suhkoht onnellinen, ei se ollutkaan mun luonne vaan oikea vika päässä, eli serotoniinin määrässä. Suosittelen kaikille tempperamenttisille.

Vierailija
16/19 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

runsaasti temperamenttia, mutta sen ei todellakaan tarvitse ilmentyä vittuiluna, ilkeilynä tai draamailuna, vaan ne ihmiset vaan tekevät, innostuvat, puhuvat, saavat aikaan paljon. Ja nopealla temmolla.

Terv lähäri täälläkin.

Vierailija
17/19 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole sama kuin impulssikontrollin puute.

Voi olla voimakkaat tunteet, nopea ja tunneilmaisultaan avoin ja silti huomioida kanssaihmiset ja olla päästämättä sammakoita suusta.

terveisin runsaasti temperamenttia omaava KTM joka osaa huomioida myös ympäristönsä.

Vierailija
18/19 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keltikangas-Järvinen on kirjoittanut aiheesta hyvän kirjan. Yhdellä t:llä.

tai muiden ihmisten kaltoinkohtelu.

Itse ainakin miellän temperamenttisen luonteen nopeiden tunnereaktioiden ja vilkkaan ihmisen luonteeksi. Jos jollakulla on rauhallinen temperamentti, hän yleensä on hiukan hitaampi, varovaisempi ja harkitsevampi. Silloin vastakohtana on vilkas, tunnepitoinen ja nopea. Ei se automaattisesti tarkoita, että purkaa pahaa mieltään läheisiinsä tai vaikkapa kaupan kassaan. Se tarkoittaa sitä, että kyseinen henkilö on eläväisempi kuin keskivertotemperamentilla varustettu ihminen. Hän kokee ilon ja surun näkyvällä tavalla ja on valmiimpi jakamaan tuntemuksensa kuin varautuneempi ihminen. Toki hän saattaa myös purkaa suuttumustaankin äkkipikaisella tavalla, mutta se taas on opeteltu juttu. Usein temperamenttiset ihmiset harmittelevat epäonnea ääneen siinä missä rauhallisempi luonne vain harkitsee, ilmaistako asia toisille vai ei.

Vierailija
19/19 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ei tarkoita, että rähjään alaisille vaan asiakkaille selän takana ja asioille ja kiivahdan kotona. Onneksi mies on niin hidas hämäläinen, ettei se ehdi edes huomata!