Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Av:n palkanlaskijat ja muut viisaat: kuinka paljon on 3720€ palkasta

Vierailija
11.01.2012 |

21,5%? Mä en tajua saamaani palkkakuittia ja sen veroprosentin laskutapaa sitten millään.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

verokortista se, onko sinulla kuukausiraja vai vuosiraja verotuksessa, mikä on yläraja normaaliprosentille ja lisäprosentille ja ylittyikö tuo raja. Ja kai kyse oli kuitenkin joulukuun palkasta vai maksetaanko jossain tammikuun alussa jo tammikuun palkka? Jos kyseessä oli tammikuun palkka, niin vuosituloraja ei tietenkään pitäisi ylittyä, kuukausiraja tietenkin voi ylittyä; tuohon pidätysprosenttiin nähden aika matala veroprosentti eli onkohan joulukuussa ollut tavallista enemmän tuloja?

Jos ei selviä, kysy toki palkanlaskennasta.

Eli vuosituloraja ei voi mitenkään olla ylittynyt, jos sellainen kortti on käytössä.

Vierailija
42/55 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo prosenttilaskusta väittely. Ei tässä siitä keskusteltu vaan siitä, miksi palkasta on pidätetty noin paljon. Ei kukaan oikeasti luule, että prosenttilaskussa olisi tehty joku yksinkertainen laskentatavan virhe eikä ole mitään väliä, kuinka tuon prosentin laskee, kunhan tulos on oikea. Nyt ei ole ja siihen on syynsä, jotka palkanlaskija varmaan selvittää. Lapsellista natinaa asian vierestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t.ap

Vierailija
44/55 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näihin kysymyksiin:

1) Ei, en laske itse prosenttilaskuja näin monimutkaisesti. Selitän ne näin silloin, kun kysyjä ei itse osaa niitä laskea, kuten aloituksesta saattoi ymmärtää ja muutama muukin näin kirjoitti ymmärtäneensä.

2) Kun aloitin kirjoittamaan vastaustani, ei muita vastauksia tähän aloitukseen vielä näkynyt.

Hyvää päivänjatkoa!

t. kka

Vierailija
45/55 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näihin kysymyksiin:

1) Ei, en laske itse prosenttilaskuja näin monimutkaisesti. Selitän ne näin silloin, kun kysyjä ei itse osaa niitä laskea, kuten aloituksesta saattoi ymmärtää ja muutama muukin näin kirjoitti ymmärtäneensä.

2) Kun aloitin kirjoittamaan vastaustani, ei muita vastauksia tähän aloitukseen vielä näkynyt.

Hyvää päivänjatkoa!

t. kka

Kerrot saaneesi vastauksen noin, mutta kuitenkaan et laske noin.... no ihan sama :)

Tule ap sitten kertomaan mitä palkanlaskija sanoi.

Vierailija
46/55 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon kokoiseen palkkaan nähden?

Vierailija
47/55 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on näköjään tosiaan opintojen äiti...

Minä voin laskea prosenttilaskun monella tapaa, kuten varmasti moni muukin. Minä selitän prosenttilaskun näin silloin, kun kysyjällä on itsellään vaikeus ymmärtää prosentteja. En oleta enää tässä vaiheessa kysyjällä olevan ko. vaikeus, kun on tullut ilmi, että hän jo itsekin sai saman vastauksen, mutta en voinut sitä tietää luettuani pelkän aloituksen.

Selvittikö tämä jo sinulle asian, vai jutellaanko vielä lisää?

t. kka

Vierailija
48/55 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

'Jos sulla ei ole kamalasti vähennyksiä, niin kuukauden tulorajan täytyy olla paljon tuon alle ja osa palkasta mennyt lisäprosentilla.'

Ei kysytty paljonko sulla on velkaa, vaan jos nuo puuttuu niin prosentti on aivan liian pieni....

Mä kyllä ihmettelen miten nämä ihmiset pärjää missään töissä, vai puratteko kaikki turhaumat täällä palstalla. Tää palsta on aivan kamala, pitäis jättää kokonaan.

Velkaa täytyy olla ihan maksimit ja kotitalousvähennykset yms. Jos sulla ei ole kamalasti vähennyksiä, niin kuukauden tulorajan täytyy olla paljon tuon alle ja osa palkasta mennyt lisäprosentilla. Mun palkka on n. 4200 ja alle 3000 jää käteen, ja on silti isot matkakulut. Palautusta tuli muutama kymppi. Mun mieskin maksaa mun mielestä enemmän kuin 21,5 % ja sillä tulot n. 2500 e/kk.

Ihme nillitystä kun kysytään ihan eri asiaa.

Vierailija
49/55 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voin laskea prosenttilaskun monella tapaa, kuten varmasti moni muukin. Minä selitän prosenttilaskun näin silloin, kun kysyjällä on itsellään vaikeus ymmärtää prosentteja. En oleta enää tässä vaiheessa kysyjällä olevan ko. vaikeus, kun on tullut ilmi, että hän jo itsekin sai saman vastauksen, mutta en voinut sitä tietää luettuani pelkän aloituksen.

t. kka

Siis olen jo aikaa sitten ymmärtänyt että opetat asiaa tietämättömälle sen noin. Eli se ei saa mua jankkaamaan, vaan se että sanot näin: "sinua nyt kiukuttaa se, että vastauksen lisäksi menin selittämään tavan, jolla vastauksen sain". Eli minä ymmärrän tuon siten, että laskit laskun myös itse noin. Sitten kuitenkin sanot ettet laske noin, ainoastaan opetat noin. En voi sietää epäloogisuutta.

Vierailija
50/55 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. kka

Siis olen jo aikaa sitten ymmärtänyt että opetat asiaa tietämättömälle sen noin. Eli se ei saa mua jankkaamaan, vaan se että sanot näin: "sinua nyt kiukuttaa se, että vastauksen lisäksi menin selittämään tavan, jolla vastauksen sain". Eli minä ymmärrän tuon siten, että laskit laskun myös itse noin. Sitten kuitenkin sanot ettet laske noin, ainoastaan opetat noin. En voi sietää epäloogisuutta.

Pahoittelen, että tästä tuli nyt tämän suuruusluokan dilemma. Tosiaan tähän vastaukseen laskin sen noin, samalla kun asiaa selitin, eli se kohta sanomastani oli totta. Sitten ilmeisesti en pitäytynyt yhtä pakonomaisesti logiikassa kiinni kuin sinä, ja vastasin etten laske prosenttilaskuja noin. Jos minä nyt esitän vielä yhdet pahoittelut ja lisään em. sanomisiini, etten YLEENSÄ laske prosenttilaskuja noin, niin voimmeko aikuisina ihmisinä jättää asian tähän? :)

t. kka

Vierailija
51/55 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kyllä oiealla alalla. Sulla on mahtavat lehmänhermot. Siis positiivisessa mielessä! ;-))

joka on näköjään tosiaan opintojen äiti... Minä voin laskea prosenttilaskun monella tapaa, kuten varmasti moni muukin. Minä selitän prosenttilaskun näin silloin, kun kysyjällä on itsellään vaikeus ymmärtää prosentteja. En oleta enää tässä vaiheessa kysyjällä olevan ko. vaikeus, kun on tullut ilmi, että hän jo itsekin sai saman vastauksen, mutta en voinut sitä tietää luettuani pelkän aloituksen. Selvittikö tämä jo sinulle asian, vai jutellaanko vielä lisää? t. kka

[/quote]

[/quote]

Pahoittelen, että tästä tuli nyt tämän suuruusluokan dilemma. Tosiaan tähän vastaukseen laskin sen noin, samalla kun asiaa selitin, eli se kohta sanomastani oli totta. Sitten ilmeisesti en pitäytynyt yhtä pakonomaisesti logiikassa kiinni kuin sinä, ja vastasin etten laske prosenttilaskuja noin. Jos minä nyt esitän vielä yhdet pahoittelut ja lisään em. sanomisiini, etten YLEENSÄ laske prosenttilaskuja noin, niin voimmeko aikuisina ihmisinä jättää asian tähän? :) t. kka

Vierailija
52/55 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. edellinen

"Pahoittelen, että tästä tuli nyt tämän suuruusluokan dilemma. Tosiaan tähän vastaukseen laskin sen noin, samalla kun asiaa selitin, eli se kohta sanomastani oli totta. Sitten ilmeisesti en pitäytynyt yhtä pakonomaisesti logiikassa kiinni kuin sinä, ja vastasin etten laske prosenttilaskuja noin. Jos minä nyt esitän vielä yhdet pahoittelut ja lisään em. sanomisiini, etten YLEENSÄ laske prosenttilaskuja noin, niin voimmeko aikuisina ihmisinä jättää asian tähän? :)

"

Vierailija
53/55 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan on suorastaan hermojen lepuutusta tämä palstailu verrattuna erityislasten ja -nuorten kanssa matikan ja muiden aineiden tahimiseen. Ja minä kyllä suuresti nautin työstäni. :))

t. kka

Vierailija
54/55 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mikä sun verokortissa on vuosituloraja ja oletko valinnut kumulatiivisen ennakonpidätyksen (vaihtoehto A)? Jaat sen tulorajan 12:lla ja saat kumulatiivisen kuukausitulorajan. Jos kuukauden bruttopalkkasi ylittää sen summan, menee ylimenevä osuus lisäprosentilla.

Jos et ole toimittanut muutosverokorttia niin tammikuun palkka verotetaan viimevuoden verokortilla (nollattuna).

t.palkkis

Vierailija
55/55 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukana työttömyysvakuutus- ja työelämaksut, niistä tulee yhteensä n. 5 % lisää ennakonpidätyksen lisäksi, kun laskin ne yhteen tuon veroprosentin kanssa, päästään aika lähelle sinne yli 900 euroon. Mutta sitten jos tuo on pelkkä ennakonpidätys, en tiedä mistä kysymys.

Eli kannattaa aina laskea oman veroprosentin lisäksi noin 5 % pois, niin päästään lähelle sitä summaa, minkä saa käteen:-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän