Av:n palkanlaskijat ja muut viisaat: kuinka paljon on 3720€ palkasta
21,5%? Mä en tajua saamaani palkkakuittia ja sen veroprosentin laskutapaa sitten millään.
Kommentit (55)
345€, mutta siltikään en saa summia täsmäämään, vaikka tuo olisi otettu lisäprosentilla.
Siihen nähden, ettei osaa prosenttilaskua ;-))
Aika hyvä palkka.....
Haarakonttori ja firma kaatunu??
Velkaa täytyy olla ihan maksimit ja kotitalousvähennykset yms.
Jos sulla ei ole kamalasti vähennyksiä, niin kuukauden tulorajan täytyy olla paljon tuon alle ja osa palkasta mennyt lisäprosentilla. Mun palkka on n. 4200 ja alle 3000 jää käteen, ja on silti isot matkakulut. Palautusta tuli muutama kymppi. Mun mieskin maksaa mun mielestä enemmän kuin 21,5 % ja sillä tulot n. 2500 e/kk.
Siihen nähden, ettei osaa prosenttilaskua ;-))
Aika hyvä palkka.....
Haarakonttori ja firma kaatunu??
joten eiköhän se ole laskenut prosenttilaskun ihan oikein...
Velkaa täytyy olla ihan maksimit ja kotitalousvähennykset yms. Jos sulla ei ole kamalasti vähennyksiä, niin kuukauden tulorajan täytyy olla paljon tuon alle ja osa palkasta mennyt lisäprosentilla. Mun palkka on n. 4200 ja alle 3000 jää käteen, ja on silti isot matkakulut. Palautusta tuli muutama kymppi. Mun mieskin maksaa mun mielestä enemmän kuin 21,5 % ja sillä tulot n. 2500 e/kk.
Ihme nillitystä kun kysytään ihan eri asiaa.
mulla menee 4 tonnin tuloista veroa 29,5% eli kun ei ihan täysillä töitä tee niin just viittii.
siitä palkastahan siis lähtee muutakin kuin vain se 21,5 prosenttia varsinaista veroa prosenttilasku on helppo laskea niin, että selvität ensin yhden prosentin, joka on yksi sadasosa eli 3720 jaettuna sadalla on 37,20 eli se on yksi prosentti sitten kerrot sen yhden prosentin sillä määrällä mitä haet, eli tässä 21,5:llä eli 37,20 x 21,5 on 799,80 joka on siis palkastaasi lähtevä veron osuus terveisin yksi koulunkäyntiavustaja :)
Oletpa hankalasti laskenut. Helpompaa on yksi lasku 0,215*3720=799,80. Palkastahan menee myös eläkemaksut. Taitaa olla lähemmäs kaksi prosenttia niiden osuus. Minua askarrutta vain, että miten noin tietämätön ihminen (ei osaa prosenttilaskuja eikä tiedä, että palkasta menee myös eläkemaksut) voi saada noin hyvää palkkaa!
tuo meikäläisen työ joka pistää selittämään asiat mahdollisimman kouraantuntuvasti. :) Kyllä minä osaan prosenttilaskut yhdellä jos toisella tapaa, mutta ihmiselle, joka ei hiffaa mikä prosentti on, on tämä osoittautunut kaikkein selkeimmäksi tavaksi selittää asia. t. kka
Minusta tämä koulunkäyntiavustajan esimerkki, prosenttilaskua osaamattomalle on erinomainen. Tolla tavalla sen saattaa oppiakin :)
Siksi, että tässä ketjussa kysyttiin, miten prosenttilasku lasketaan.
Pahoittelen, jos sain mielesi kuohumaan. :) Sekin kuuluu työhöni. ;)
t. kka
345€, mutta siltikään en saa summia täsmäämään, vaikka tuo olisi otettu lisäprosentilla.
siitä palkastahan siis lähtee muutakin kuin vain se 21,5 prosenttia varsinaista veroa prosenttilasku on helppo laskea niin, että selvität ensin yhden prosentin, joka on yksi sadasosa eli 3720 jaettuna sadalla on 37,20 eli se on yksi prosentti sitten kerrot sen yhden prosentin sillä määrällä mitä haet, eli tässä 21,5:llä eli 37,20 x 21,5 on 799,80 joka on siis palkastaasi lähtevä veron osuus terveisin yksi koulunkäyntiavustaja :)
Oletpa hankalasti laskenut. Helpompaa on yksi lasku 0,215*3720=799,80. Palkastahan menee myös eläkemaksut. Taitaa olla lähemmäs kaksi prosenttia niiden osuus. Minua askarrutta vain, että miten noin tietämätön ihminen (ei osaa prosenttilaskuja eikä tiedä, että palkasta menee myös eläkemaksut) voi saada noin hyvää palkkaa!
tuo meikäläisen työ joka pistää selittämään asiat mahdollisimman kouraantuntuvasti. :) Kyllä minä osaan prosenttilaskut yhdellä jos toisella tapaa, mutta ihmiselle, joka ei hiffaa mikä prosentti on, on tämä osoittautunut kaikkein selkeimmäksi tavaksi selittää asia. t. kka
Minusta tämä koulunkäyntiavustajan esimerkki, prosenttilaskua osaamattomalle on erinomainen. Tolla tavalla sen saattaa oppiakin :)
Siksi, että tässä ketjussa kysyttiin, miten prosenttilasku lasketaan.
Pahoittelen, jos sain mielesi kuohumaan. :) Sekin kuuluu työhöni. ;)
t. kka
Ei ainakaan aloituksessa. Kysyttiin vain paljonko... ja ap kertoi saaneensa saman kuin muutkin. Eli osaa kyllä kertolaskun. Juu ja kyllä, tuollainen aikuisen ihmisen lukemisen ymmärtämättömyys saa kiehumaan.
Kysy palkanlaskijalta ja tule sitten kertomaan meillekin :)
t. kirjanpitäjä
Kysy palkanlaskijalta ja tule sitten kertomaan meillekin :) t. kirjanpitäjä
Ihan älytöntä kysellä täältä jos itsekin ton prosentin tajusit, eiköhän ne palkkiksessa osaa sanoa miksi ei täsmää!
Velkaa täytyy olla ihan maksimit ja kotitalousvähennykset yms. Jos sulla ei ole kamalasti vähennyksiä, niin kuukauden tulorajan täytyy olla paljon tuon alle ja osa palkasta mennyt lisäprosentilla. Mun palkka on n. 4200 ja alle 3000 jää käteen, ja on silti isot matkakulut. Palautusta tuli muutama kymppi. Mun mieskin maksaa mun mielestä enemmän kuin 21,5 % ja sillä tulot n. 2500 e/kk.
Ihme nillitystä kun kysytään ihan eri asiaa.
Tämä ei ole mikään kysymys-vastaus -palsta, vaan keskustelufoorumi. Keskustelulla on tapana rönsyillä.
Mutta ei tuo vajaa 4000 ja lähellä 20 oleva prosentti ole mitenkään ihmeellinen. Itselläni oli 23 % ja vielä tuli palautuksia kotitalousvähennyksestä. Lainan korkokin oli ihan tavallinen 600/vuosi (puolet koroista). En kuulu kirkkoon, se vaikuttaa vähän, ja maksan liiton jäsenyyden itse laskulla (ei mene suoraan palkasta)
verokortista se, onko sinulla kuukausiraja vai vuosiraja verotuksessa, mikä on yläraja normaaliprosentille ja lisäprosentille ja ylittyikö tuo raja. Ja kai kyse oli kuitenkin joulukuun palkasta vai maksetaanko jossain tammikuun alussa jo tammikuun palkka? Jos kyseessä oli tammikuun palkka, niin vuosituloraja ei tietenkään pitäisi ylittyä, kuukausiraja tietenkin voi ylittyä; tuohon pidätysprosenttiin nähden aika matala veroprosentti eli onkohan joulukuussa ollut tavallista enemmän tuloja?
Jos ei selviä, kysy toki palkanlaskennasta.
Itselläni ei ole noin pientä veroprosenttia ollut sitten äitiyslomavuoden ja velkaa ja matkakuluja on kuitenkin ihan riittämiin. Palkka tällä hetkellä samaa tasoa AP:n kanssa, uuden verokortin mukaan veroprosentti 27,5.
Ei ainakaan aloituksessa. Kysyttiin vain paljonko... ja ap kertoi saaneensa saman kuin muutkin. Eli osaa kyllä kertolaskun. Juu ja kyllä, tuollainen aikuisen ihmisen lukemisen ymmärtämättömyys saa kiehumaan.
sinua nyt kiukuttaa se, että vastauksen lisäksi menin selittämään tavan, jolla vastauksen sain.
Aloituksessaan kysyjä ei kertonut saaneensa jo itse jonkin vastauksen, joten en tosiaan voinutkaan ymmärtää lukemaani, koska ei ollut, mitä lukea. :)
t. kka
Ei ainakaan aloituksessa. Kysyttiin vain paljonko... ja ap kertoi saaneensa saman kuin muutkin. Eli osaa kyllä kertolaskun. Juu ja kyllä, tuollainen aikuisen ihmisen lukemisen ymmärtämättömyys saa kiehumaan.sinua nyt kiukuttaa se, että vastauksen lisäksi menin selittämään tavan, jolla vastauksen sain.
Aloituksessaan kysyjä ei kertonut saaneensa jo itse jonkin vastauksen, joten en tosiaan voinutkaan ymmärtää lukemaani, koska ei ollut, mitä lukea. :)
t. kka
Ja kieltämättä ärsyttää tuollainen tapa selittää asioita, olemme kuitenkin ihan aikuisia täällä.
Ei ainakaan aloituksessa. Kysyttiin vain paljonko... ja ap kertoi saaneensa saman kuin muutkin. Eli osaa kyllä kertolaskun. Juu ja kyllä, tuollainen aikuisen ihmisen lukemisen ymmärtämättömyys saa kiehumaan.sinua nyt kiukuttaa se, että vastauksen lisäksi menin selittämään tavan, jolla vastauksen sain.
t. kka