Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten maalainen matkustaa 2,5-vuotiaan kanssa Hkiin?

Vierailija
10.01.2012 |

Olipa nulju otsikko, mutta kysymys kuuluu: olen matkustamassa 2,5 -vuotiaan kansssa junalla Helsinkiin reissuun. Perillä on tiedossa kilometrin kävely, jos käytämme ratikkaa, vain sata metriä. Lisäksi menemme Areenaan Apassionata-showta katsomaan.

Kannattaako ottaa rattaat? Meillä ei ole käytetty niitä ainakaan kohta vuoteen kertaakaan. Mahtaako olla turha ottaa niitä, jaksaako se niissä istua reissussakaan? Miten te toimisitte?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

A) saat niillä ilmaisen matkustuoikeuden julkisissa lapsen kanssa

B) lapsesi on turvassa vilkkaan liikenteen keskellä rattaissa.

Itselleni ei tulisi mieleenkään päästää 2,5-vuotiastani "irti" kaupungissa, vaikka onkin melko rauhallinen tapaus. Hän ei ole tottunut kovaan liikenteeseen, varomaan autoja ja pyöräilijöitä jne., kun täällä maalla menee ehkä pari autoa tunnissa tiellä :)

Vierailija
2/17 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

todennäköisesti suostuu olemaan. Sinulla on kuitenkin varmaan aika lailla tavaraa mukana (evästä, vaippaa, varavaatetta) ja sulle tulee kuumat paikat, jos raahaat kaksivuotiasta kädestä ja kaikkea kamaa laukussa. Rattaat on mukavampi ratkaisu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ja KIITOS huomiosta, en muistanutkaan tuota vapaamatkustaja-pointtia. Eli rattaiden kanssa myös aikuinen ilmaiseksi?

En tosiaan meinannutkaan päästää lasta irti liikenteeseen, vaan kantaa sylissäni. Todennäköisesti lapsi ujostelee väkijoukkoja ja tunkee syliin muutenkin. Mutta rattaat on siinä vaiheessa sitten hyvä tavaroiden raijaamiseen.

(Veljeni vaimo muuten sanoi, etten millään voi lähteä reissuun Kikestä ostettujen ysäri-sateenvarjorattaiden kanssa, koska paljastan junttiuteni Helsingissä heti. No ei voi mitään, näkyy se varmaan muutenkin kauas.)

Vierailija
4/17 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja saat itsekin matkata ilmaiseksi rattaiden kanssa, jos sinulla on lapsi mukana.

Kerro sille kaverillesi, että KUKAAN ei välitä siitä miltä Helsingissä näytät. Mitä pienempi paikkakunta, sen enemmän on katsottava mitä päälleen laittaa. Näin se vaan on.

Vierailija
5/17 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perillä on kuitenkin kävelyä enemmänkin sillä Arenaallekin on kuitenkin matkaa kävellä, kun mikään bussi/ratikka ei mene viereen. Ja jos rupeaakin väsyttämään niin saa nukkua ja pystyt paremmin vahtimaan lasta.

Vierailija
6/17 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan, täällä ei kiinnosta millaiset ne rattaat on, ei tosiaankaan.

Ehkä espoolaismammoja leikkipuistoissaan, mutta sinnehän sä et ole menossa vai mitä?

Vierailija
7/17 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollei, ottaisin niihin valjaat, että jos on tiukka paikka (esim kulkuvälineeseen meno tai poistuminen) ja lapsella raivari samaan aikaan, pysyy turvallisesti kyydissä.

Tervetuloa näille kulmille!

Vierailija
8/17 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rattaita ja koin liikkumisen ilman niitä helpompana ja vapauttavana, mutta asutaankin Helsingissä, joten lapsille tuttua tuo liikkuminen kaupunkiympäristössä. Jaksavat myös kävellä, koska ovat tottuneita siihen. Ystävän lapsi taas sinkoilee ympäriinsä, joten rattaat turvallisempi vaihtoehto, vaikka fyysisesti jaksaakin kävellä. Kantamista en suosittele, se on liian rankkaa itsellesi. Tee niin kuin teille parhaiten sopii:)

Vierailija
9/17 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tiedäthän, että junalla Pasilaan ja siitä on lyhyt kävely Areenalle? Ja tosiaan, täällä ei kiinnosta millaiset ne rattaat on, ei tosiaankaan.

Katsohan ap reittiopas.fi -sivustolta ehdotetut kulkuyhteydet. Kuljen itse Pasila - keskusta -väliä ja huomauttaisin, että näin pakkasilla junat ei koko ajan kulje luotettavasti, kannattaa siis huomioida omissa aikatauluissa.

Ei Helsingissä ketään kiinnosta, oletko maalainen vai et. Maalaiselta tietysti vaikutat, jos käyttäydyt törpösti, jäät aina kaikkien eteen seisoskelemaan teille, rullaportaisiin tai muuten käyttäydyt hidastavasti tai epähuomioivasti. Perusmaalaisjärjellä kyllä selviää.:)

Vierailija
10/17 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Helsingissä mitataan välimatkoja minuuteissa ja toi on lyhyt kävely.

Vierailija
11/17 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös pikkulapsi kävelee tuon välin 10 minuutissa?

Täällä Helsingissä, missä itse asun, käytetään järkeä, kun mietitään kulkuyhteyksiä. Jos jonkun paikan viereen pääsee julkisilla niin yleensä suunnittelen aikataulut niin, jos on joko kiire, pienen lapsen kanssa tai muista syistä kulku mahd. vaivalloisempaa, jos sääolosuhteet on vaikeat. Järjenkäyttö on siis sallittua sielläkin puolella Helsinkiä!

Hyötyliikuntakin on ok, jos kaikki olosuhteet puoltavat sitä.

Vierailija
12/17 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

;) Joo nä mä olen asunut Helsingissä melkein koko ikäni, että ymmärrän kyllä, että sinne mahtuu monennäköistä tallaajaa. Mieheni siskon kommentti oli silti hauska.

Kyllä mä taidan ne rattaat ottaa tavaroita varten. Ja niin ei tosiaan jäädä Pasilassa, kun menemme ensin kaverin luo Kamppiin. Eli kävelyä ihan ytimessä tiedossa - rattaat voi olla turvallisin.

Sekin kyllä vähän mietityttää, olenko haukkaamassa liian ison palan, kun vien noin pienen Apassionataan. Jaksaako se edes olla siellä. Itse olen nähnyt Apassionatan monta kertaa, ja onhan se aivan lumoava. Aikuiselle hevoshullulle ainakin.

Vierailija
13/17 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähteä vaan suoraan laiturilta kohti Areenaa.

Sitä mietin jaksaako 2,5 v katsoa moisen shown

Vierailija
14/17 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Helsingissä, missä itse asun, käytetään järkeä, kun mietitään kulkuyhteyksiä. Jos jonkun paikan viereen pääsee julkisilla niin yleensä suunnittelen aikataulut niin, jos on joko kiire, pienen lapsen kanssa tai muista syistä kulku mahd. vaivalloisempaa, jos sääolosuhteet on vaikeat. Järjenkäyttö on siis sallittua sielläkin puolella Helsinkiä!

10 min on lyhyt kävely ja pikkulapsi menee rattaissa. Kyllä reittiopas täälläkin on käytössä. Sun mielestä Pasilan asemalta on siis mahdoton kävellä vai? Kyllä mä edelleenkin sanon, että siitä on lyhyt kävely. Ja verrattuna esim siihen, että lähdet julkisilla niin kävellen olet jo perillä...

Vierailija
15/17 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Helsingissä joulun alla 4-vuotiaan kanssa, joka jo jaksaa kävellä, mutta Hesa on Hesa. Siellä ei lapsi jaksa kävellä sellaista tappovauhtia, mitä aikuiset paahtaa.

Meillä oli rattaat. Välillä tyttö käveli, välillä istui rattaissa, ja oli tosi hyvä juttu, että ne olivat mukana.

Ennen bussin lähtöä tyttö nukahti rattaisiin, vaikka ei ole nukkunut päiväunia enää vuoteen...

Kyllä reissaaminen väsyttää pientä matkalaista, ota rattaat mukaan vaan, saat sinne vaikka omia tavaroitasi, jos ei lapsi niissä istu.

Vierailija
16/17 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo pitää siis kaivaa ne (rumat kierrätys)rattaat tuolta varaston perukoilta reissua varten.

Vierailija
17/17 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 min on lyhyt kävely ja pikkulapsi menee rattaissa. Kyllä reittiopas täälläkin on käytössä. Sun mielestä Pasilan asemalta on siis mahdoton kävellä vai? Kyllä mä edelleenkin sanon, että siitä on lyhyt kävely. Ja verrattuna esim siihen, että lähdet julkisilla niin kävellen olet jo perillä...

Koska reittiopaskin ehdottaa kävelyä. Mutta tosiaan toimin muuten noin kuten itse kuvailin.

10