Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 22v, 7v tyttöni kaverisynttäreille ei tullut yksikään kutsuttu koulukaveri :(

Vierailija
09.01.2012 |

Olen saanut tyttäreni 15-vuotiaana. Olen edelleen samaisen poikaystäväni kanssa, kuin olen aina ollut. Eli tytön isän kanssa. Olen aina saanut halveksuvia katseita kaikilta täälläpäin, mutta en ajatellut asian menevän näin pitkälle...

Tyttöni on saanut paljon kavereita, aloitti viime syksynä ensimmäisen luokan :) Tytölläni oli viime viikonloppuna kaverisynttärit, jonne tyttö pyysi viisi parasta ystäväänsä luokaltaan. Askarreltiin yhdessä kutsukortit ja tyttö antoi ne kavereilleen. Leivoimme yhdessä erilaisia terveellisiä herkkuja synttäreille, ettei lapset ihan hirveässä sokerihumalassa lähde kotiin. Käytiin ostamassa tyttärelle kaunis mekkokin... Yksikään kaveri ei saapunut paikalle, olisittepa nähneet tyttäreni ilmeen... Hän meni niin surullisena yöunille, itki vähän ennen nukkumaanmenoa... Sydämeni särkyi. Vain yhden lapsen äiti soitti ja ilmoitti, ettei heidän lapsi pääse, kun on kipeenä. Muut eivät ilmoittaneet. Olenhan minä hyvin nuori 7-vuotiaan äidiksi, mutta ei siitä voi tytärtäni syyttää. Näinkö te tosiaan käyttäydytte? Miksi? Muutanko toiselle paikkakunnalle ja valehtelen ikäni? Minulla on niin paska olo tyttöni puolesta :(

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ite ala-asteella todella epäsuosittu, mutta synttäreillä se näkyi vasta joskus 5-6-luokan aikoihin. Ainakin kolmannelle luokalle asti kaikki kynnelle kykenivät myös tulivat. Karkki, limsa ja kakku kun olivat arvossaan.

Ei kai tuo voi väärinkäsityskään olla jos yksi on ilmottautunut että ei tule?

Jotain todella kummaa tuossa nyt kyllä on. Sanoisin että kannattaa kysyä kutsuttujen vanhemmilta ihan suoraan että kuinka näin on päässyt käymään?

Jos vaikka saisitte vielä yhteistuumin järjestettyä lapselle yllätysjuhlat?

Vierailija
22/59 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole kavereita, naapurit supattelevat, lapset eivät saa tulla tyttösi lähelle, vanhemmat pakenevat... ei kukaan kevein perustein tuollaista tee. Kerropas vähän tarkemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin nähdä sieluni silmin sitä odottamisen jännitystä, sitä vaivaa minkä olette synttäreiden eteen nähneet ja se valtava pettymys, kun kello on jo niin paljon, että ketään ei tule edes myöhässä enää. Ihan hirveää ja kiroan ne äidit alimpaan helvettiin, joiden syy tämä kaikki on!! Jos mun tyttö saa synttärikutsun, niin ihan taatusti menee sinne synttäreille pienen lahjan kera ja pitää siellä hauskaa. Sairauden ymmärrän, mut se ettei sit edes ilmoita. Iso halaus lapsellesi ja iso hali myös sulle.

Hän olisi varmasti ollut illan kaunein lapsi uudessa mekossaan..

Vierailija
24/59 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika on syntynyt vuoden alussa, ja jätettiin hyvissä ajoin ennen joulua kaikille kavereille kutsut. Vietiin kotipostilaatikoihin, joten ihan varmasti meni perille. Ja laitettiin numero että ilmoitathan jos et pääse. No sit luultiin että kavereita olisi tulossa 8 kun kukaan ei soittanut, ja 2 tuli. Kaikki leikit yms oli suunniteltu että porukkaa on enemmän. Ihmiset piti omia loppiaiskyläilyjään tärkeämpinä, mutta olisi tosiaan ollut kiva jos olisi ilmoittaneet. Poika sanoi että ei nää kyl mitkään synttärit ole kun on noin vähän vieraita. Enkä ole teiniäiti..

Vierailija
25/59 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sen verran olen täällä palstaillit, että tiedän että noin voi käydä. Vähän väliä joku harmittelee kun synttäreille ei ole tullut ketään. kutsuun kannattaa aina laittaa vastausta pyydetään!

Vierailija
26/59 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tuntuu kamalalta kun lapsen sydän särkyy.

Muistan, miten mekin kerran odotimme synttärivieraita, joista ensimmäinenkin tuli puoli tuntia myöhässä. Lapsi katseli kelloa ja odotti ikkunassa ja minä pidättelin itkua. Onneksi muutama vieras sentään tuli. Synttäreiden järjestäminen oli pojaltani tosi rohkea teko silloin ja ajattelin, että jos kukaan ei tule ei hän toivu siitä ikinä.

Muuttakaa pois.. saatte uuden elämän ja isommalla paikkakunnalla on muutenkin vähemmän uutta auringon alla.

Vierailija
27/59 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole kavereita, naapurit supattelevat, lapset eivät saa tulla tyttösi lähelle, vanhemmat pakenevat... ei kukaan kevein perustein tuollaista tee. Kerropas vähän tarkemmin.

Runsas alkoholin käyttö, toimeentulotuella eläminen, erikoinen ulkonäkö (tatuoinnit, lävistykset yms.) tai joku muu syy voi olla taustalla, jos vanhemmat eivät esim. uskalla päästää lapsiaan kylään.

Joka tapauksessa ikävä asia lapsellenne. Toivottavasti hän unohtaa asian pian, eikä kuvittele itsessään olevan jotain vikaa.

Vierailija
28/59 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset suunnittelevat yleensä pitkiin viikonloppuihin kaikenlaista touhua ja reissua. Kannattaisi jatkossa varmistaa ainakin lähimmiltä kavereiden vanhemmilta sopiiko suunniteltu ajankohta vieraille ennen kutsujen virallista antamista.

Vierailija
29/59 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"saada keskustelua aikaiseksi"...

Vierailija
30/59 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se ikä ei näy teidän naamasta. Heti kun saat sen lapsen, vanhenet 10 vuotta. Ei kukaan tule edes ajatelleeksi, että olet teiniäiti, vaan ihmiset luulevat sinua 30-vuotiaaksi. Usko ihan huviksesi.

Vierailija
31/59 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tyttöni on 4v eikä voittanut viime viikolla(kaan) lotossa! Kamalaa syrjintää tällainen äidin iän perusteella syrjintä!

Vierailija
32/59 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo olet kyllä tosi nuori äiti, minkä takia edes hankit lapsen niin nuorena?

Mutta on tuo kyllä tosi kurjaa lapsen kannalta,;( mutta vaikutat ainaskin hyvin huolehtivalta ja kypsältä äidiltä, jotkut aikuiset vaan on niin sini silmäisiä, kai te teitte sit jotain kivaa lapsen kanssa sinä päivänä jos ei synttärit onnistuneet?

Vierailija
33/59 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sun tyttö meni 6v iässä kouluun?"

tälle sanoisin, että aika harva viitsii pitää synttäreitä esim. joulun välipäivinä tai juuri ennen joulua. ELi jos lapsi on syntynyt joulukuun lopulla on aivan luonnollista pitää synttärit tammikuun puolella.

Vierailija
34/59 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan millään jaksa uskoa, että äidin nuori ikä olisi ainoa syy kieltää lasta tulemaan luoksenne. Yksikään tuntemistani äideistä ei toimisi noin. Jätät ehkä jotakin kertomatta?

Vierailija
35/59 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyhäpäivien lähellä ei kannata juhlia järjestää. Poikani tulevat synttärit olisi pääsiäisenä ja siirrän synttäreitä viikolla. Poika ei olisi siirtoa halunnut, mutta selitin ettei pääsiäisenä taatusti tule kaikki kaverit.

Vierailija
36/59 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tässä(kään) asiassa sun ikäs ei vaikuta asiaan.

vaan lähinnä mihin aikaan juhlat olivat ja minä päivänä.

Vierailija
37/59 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan käske lapsiani menemään tai menemättä jättämään kekenkään synttäreille. Lapset itse valitsevat synttärit joille menevät ja tähän asti ovat halunneet mennä aivan kaikille. On kyllä vaikea uskoa, että sinun iällä olisi mitään tekemistä asian kanssa! Ehkä syy on joku muu, miksi lapset eivät tulleet.

Vierailija
38/59 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurin osa ollut joululomatouhuissa, esim. eri puolella Suomea! ;)

Vierailija
39/59 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se ikä ei näy teidän naamasta. Heti kun saat sen lapsen, vanhenet 10 vuotta. Ei kukaan tule edes ajatelleeksi, että olet teiniäiti, vaan ihmiset luulevat sinua 30-vuotiaaksi. Usko ihan huviksesi.

Mua luullaan aina vähintään 6v nuoremmaksi. Kun olin 23v minua luultiin 16-vuotiaaksi. Olen 30v ja minua luullaan 24-vuotiaaksi tai nuoremmaksi. Esikoinen on 12v. Paperitkin kysytään aina!

Kyllä siinä on ihmisillä uskomista kun kerron esikoisen iän. Ensimmäinen kysymys kuuluukin: miten nuorena sä olet oikein lapses saanut?

Vierailija
40/59 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolloin juhlat pitäisi

ap kandee ennen lasten joululomaa viettää juhlat, tai sitten kunnolla koulun taas alettua.

ja ikä ei ole syy, ei varmasti ole

nyky vanhemmat on vaan niin itsekkäitä suurin osan.

mekin kutsuttiin lapsia juhliin, jotka kodin ulkopuolella, ja kutsuun merkittiin pyyntö ilmoittaa tiettyyn päivään mennessä osallistuuko lapsi vai ei

nooo.. 50 % lutsutuista ei ilmottanut...muuta heistä sitten ilmoitteli yks juhlaa edeltävänä iltamyöhänä, yks juhla AAMUNA :(

ja mulla oli juhlat lapselle paikassa, jonne piti ilmoittaa montako tulee, varata tarjottavat, liput sun muut..

ja takuu varmasti kaikki ymmärtää asian.

eli lapset saa niin paljon kutsuja, eikä enää innosta, vanhemmat kiireisiä, ei inosta....

ikävää lapsen puolesta, pahalta minustakin tuntui, kun lapseni kysyi päivttiäin onko xxx ilmoittanut tulekkooo...jne eli odotti ja jänniti tuleeko ketään...

onneksi on useampi kaveri ,joiden vanhemmaat tunnen, ja he ilmoittivat heti osallistumisensa.

koulukavereiden vanhempia en kaikkia tunne

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä