Eikö miehet viihdy kotona? Miksi?
Pakko kysyä kun on tullut eteen mies joka ei viihdy aloillaan ollenkaan. Pitäisi olla kuulemma tekemistä eikä vain olemista. Minusta se on hiukan outoa kun itse viihdyn kotona, keksin vaikka mitä tekemistä, maalaan, viljelen, harrastan musiikkia, rakastan hyvää ruokaa & sen laittamista, saunomista, dekkareita, sarjoja jne. Tykkään tehdä kaikkea tuollaista kivaa kotona. Mut mies ei keksi mitään muuta kuin tv. Tai sit pitää lähteä kavereiden kanssa sinne ja tänne ja olla menossa jatkuvasti
Pakko kysyä te, joiden miehet viihtyy kotona, niin mitä ne tekee siellä? Harrastaako jotain? Lukee? Nikkaroi ehkä jotain? Oikeasti kiinnostaisi kuulla mitä ns. Normaalit miehet jotka viihtyy kotona, niin mitä tekemistä he itselleen keksivät?
Ex mies ei myöskään tehnyt ikinä mitään, hänellä oli 2 vaihdetta: 1. Baari ja kaverit 2. Sohva ja tv. Aamusta iltaan (työtön oli silloin) tv päällä. Ja yölläkin tv päällä. Se oli ahdistavaa! Mä mieluummin kuuntelin sit kuulokkeilla musiikkia tms ja tein omia juttujani. Suhde päättyi, ei sureta se.
Kommentit (44)
Minua kiinnostaa myös!
Miesystäväni ei viihdy kotona yhtään, emme asu yhdessä, vaan etäsuhde. Aina viikonloppuisin kun tavataan, pitäis olla johonkin menossa ja minua se jo stressaa. Välillä olisi työviikon päätteeksi kivva vaan käpertyä hänen kainaloon ja vaikka katsoa sitä telkkaa..
En ymmärrä miksi se mies ei saa viihtyä kotonaan sohvalla. Miksi sen pitäisi koko ajan puuhailla jotain? Jos sua kiinnostaa pakkomielteinen puuhailu, älä odota että muita kiinnostaa.
Ymmärsit nyt väärin, tiedänhän minä että sellainenkin mieslajike on olemassa joka viihtyy kotona ja keksii tekemistä. Minä vain nyt kysyn et mitä nää ns. Normaalit miehet oikeesti tekee?
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi se mies ei saa viihtyä kotonaan sohvalla. Miksi sen pitäisi koko ajan puuhailla jotain? Jos sua kiinnostaa pakkomielteinen puuhailu, älä odota että muita kiinnostaa.
Siis mies saa viihtyä sohvalla ei se ole issue, vaan siunaus jopa jos mieluummin sohvalla kuin baarissa. Mut siis vähän tylsää sekin jos ei tosiaan sit mitään tee. Lähtien kotityöt, mutta että jotain muutakin keksisi
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsit nyt väärin, tiedänhän minä että sellainenkin mieslajike on olemassa joka viihtyy kotona ja keksii tekemistä. Minä vain nyt kysyn et mitä nää ns. Normaalit miehet oikeesti tekee?
Miksi pitää keksiä tekemistä? Mieheni tekee kotitöitä, hoitaa kissat ja kasvit. Sen jälkeen katsoo telkkua. Jos tarvii laittaa vaikka naula seinään, tekee sen. Ei se keksi tekemistä. Eikä sen tarvitse. Ei tarvitse olla mikään sekopäinen duracel-pupu.
Feel you! Meillä myös etäsuhde, asumme eri paikkakunnilla, mut sit pitäis just kauheasti jossain mennä kun näkee. Eikä vaan olla. Viettää aikaa kotoisasti kotoillen. Keräillen voimia seuraavaan viikkoon ym. Jutellen jne. Sohvamököttäjä mies oli myös aika hiljainen kaveri ei juuri keskustellut ja se oli tylsää!
Mun mies on aina kotona! Etätöissä kotona. Lenkillä käy tunnin päivässä. Voi, kun välillä lähtis vaikka viikonloppureissuun, mutta tämä tapahtuu maks 2 kotona vuodessa. Olis joskus ihana olla viikonloppu yksin, kun lapsetkin jo omillaan.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on aina kotona! Etätöissä kotona. Lenkillä käy tunnin päivässä. Voi, kun välillä lähtis vaikka viikonloppureissuun, mutta tämä tapahtuu maks 2 kotona vuodessa. Olis joskus ihana olla viikonloppu yksin, kun lapsetkin jo omillaan.
Niin ja mun mies lukee, kattoo dokkareita, kesällä puuhastelee ulkona, talvella lähinnä lumityöt. Kotitöihin osallistuu hyvin. Hyvä mies kaikin puolin, vaikkei missään käykään.
Kun mies menee, tekee ja harrastaa, seurauksena on hirveää valitusta. Kun mies on kotona sohvalla ja relaa, on seurauksena kauheaa valitusta sohvalla olemisesta. Kyllä jumalauta on vaikeaa.
Miehenä mä en tykkää asettua kotiin hyvinä päivinä. Tuntuu niin jämähtäneeltä ololta olla kotona. Päiväkin tuntuu rikkaammalta, kun pystyy irtaantua kotoolta.
Aika monet pelaa vaikka pleikkaria tms. Videopelejä. Yhden ystävän mies tykkää tehdä halkoja, pihatöitä, pelata palloa ja leikkiä/ touhuta lapsen kanssa. Lieköhän hän harvinaisuus?
Kotona viihdyn parhaiten. Treenailen, pelaan videopelejä, joskus katson teeveetä, hengaillen jossain sohvalla ja rentoudun. En jaksa yhtään luuhata jossain ulkona.
Siivoaa, järjestelee, lukee, rakentelee, soittaa pianoa...
Vierailija kirjoitti:
Aika monet pelaa vaikka pleikkaria tms. Videopelejä. Yhden ystävän mies tykkää tehdä halkoja, pihatöitä, pelata palloa ja leikkiä/ touhuta lapsen kanssa. Lieköhän hän harvinaisuus?
No ei, vaan aivan tavanomainen mies.
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaa myös!
Miesystäväni ei viihdy kotona yhtään, emme asu yhdessä, vaan etäsuhde.
Aina viikonloppuisin kun tavataan, pitäis olla johonkin menossa ja minua se jo stressaa. Välillä olisi työviikon päätteeksi kivva vaan käpertyä hänen kainaloon ja vaikka katsoa sitä telkkaa..
Eihän tuo OLE mikään suhde. Panosuhde ja kaverisuhde.
Lähinnä ehkä et luontaisesti kotona viihtyvä mies, mitä hän tekee? Ei täs ollu idea et tarvii keksiä tekemistä. Enemmän ihmettelin kun tää yksi mies ei lainkaan pysty olemaan aloillaan kotona vaan hänen on pakko keksiä tekemistä tai kuolee siihen paikkaan tylsyyteen. Itse arvostaisin miestä joka nimenomaan viihtyy kotona eikä tarvitse hoploppia ja hulluna äksöniä ja virikkeitä voidakseen olla siellä kotona. Vaikea vissiin nyt kysymyksen asettelu.. rautalangasta: toiveena olisi kotona viihtyvä mies. Joka ei kuitenkaan vain apaattisena makaa sohvalla 7pv viikossa.
Mulla on kokemusta ex suhteissa ns normi miehistä. Yhden intohimo oli musiikki eli hän tykkäsi miksailla biisejään ja soitella kitaraa ym. Suhde toimi hyvin vaikka kotityöt kaatoi mun hoidettavakseni. Meillä oli yhteistä tekemistä myös, kumpikaan ei käynyt baareissa jne. Toinen myös, hän viihtyi omien kädentaito juttujensa parissa, kotona. Me myös matkisteltiin ja käytiin ulkona, yhdessä, välillä. Kulttuuria ja sen sellaista.
Mutta tämä ihmetyttää et kun täl viimeisellä exällä ei ollu mitään mielenkiintoa mihinkään paitsi sohvaan ja tää nykyinen tapailu tyyppi ei pysty olemaan kotona lainkaan vaan kova tarve ihmisten ilmoille joka viikonloppu. Ap
Olen mies, joka viihtyy hyvin kotona. Kaksi pidempää parisuhdetta takana, joten jaetaan nyt kokemusta tästäkin perspektiivistä. Pihallakin tulee oltua paljon, mutta vain kesäisin.
Kotona katson dokkareita, joskus myös sarjoja. Luen paljon artikkeleja, esseitä ja mielipidekirjoituksia. Somessa en ole koskaan ollut. Toisinaan pelaan jotain vanhoja strategiapelejä. Touhuan kattien kanssa ja häröilen tekoälysovelluksilla. Televisiota minulla ei ole ikinä ollut. Monet varmaan näkevät, mikä tässä on kumppaneita risonut: harrastukseni ovat sellaisia, että monia niistä ei tehdä kumppanin tai ystävien kanssa. He eivät ole olleet yhtä hyviä keksimään itselleen tekemistä ja sitten on kitkaa, kun yhdellä on kivaa ja toisella on tylsää.
Tämmöisen miehen minäkin haluan! Jolle se kotona oleminen ei ole issue vaan ihan perus asia. Ja sieltä voi toki käydä sit vaikka lenkillä, töissä, harrastuksessa jne. Mut et koti on ns base camp. Paikka jossa oleminen on se pohjakin suhteelle eikä niin et pitää keksimällä keksiä jotain spesiaalia jotta viihtyisi siellä. Tai et just ei yhtään osaa viihdyttää itseään jos naisellaan esim on jotain mihin hän keskittyy siellä kotona. Ap
Minä pysyn kotona. Ei ole jalkoja joilla liikkua.
Mä en ymmärrä näitä yleistyksiä, kun sinä olet törmännyt tuollaiseen, niin oletat muidenkin oletat sellaisia olevan.