Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 22v, 7v tyttöni kaverisynttäreille ei tullut yksikään kutsuttu koulukaveri :(

Vierailija
09.01.2012 |

Olen saanut tyttäreni 15-vuotiaana. Olen edelleen samaisen poikaystäväni kanssa, kuin olen aina ollut. Eli tytön isän kanssa. Olen aina saanut halveksuvia katseita kaikilta täälläpäin, mutta en ajatellut asian menevän näin pitkälle...

Tyttöni on saanut paljon kavereita, aloitti viime syksynä ensimmäisen luokan :) Tytölläni oli viime viikonloppuna kaverisynttärit, jonne tyttö pyysi viisi parasta ystäväänsä luokaltaan. Askarreltiin yhdessä kutsukortit ja tyttö antoi ne kavereilleen. Leivoimme yhdessä erilaisia terveellisiä herkkuja synttäreille, ettei lapset ihan hirveässä sokerihumalassa lähde kotiin. Käytiin ostamassa tyttärelle kaunis mekkokin... Yksikään kaveri ei saapunut paikalle, olisittepa nähneet tyttäreni ilmeen... Hän meni niin surullisena yöunille, itki vähän ennen nukkumaanmenoa... Sydämeni särkyi. Vain yhden lapsen äiti soitti ja ilmoitti, ettei heidän lapsi pääse, kun on kipeenä. Muut eivät ilmoittaneet. Olenhan minä hyvin nuori 7-vuotiaan äidiksi, mutta ei siitä voi tytärtäni syyttää. Näinkö te tosiaan käyttäydytte? Miksi? Muutanko toiselle paikkakunnalle ja valehtelen ikäni? Minulla on niin paska olo tyttöni puolesta :(

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanaton =(

17v äidiksi tullut

Vierailija
2/59 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain EXTRAKIVAA?

surullista. ajattelen lapsen surua kyseisessä tilanteessa, niin kyyneleethän tässä tulee:(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa tuo sinuun liittyy. Monille käynyt noin. Nykyään synttäreillä ei ole arvoa. TOsi ikävä juttu kuitenkin teille.

Vierailija
4/59 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon nurkkakuntaisuutta ja kaikki tietää kaikkien asiat?

Entisenä pikkupaikkakuntalaisena ja nykyisenä stadilaisena, mä lähtisin pois. Maalla kaikki erikoinen on tuomittavaa ja sen hinnan tulee tyttäresi maksamaan. Stadissa kaikki erikoinen on vain normaalia elämää ja sattumaa elämän sekametelisopassa.

Olen NIIN pahoillani tyttäresi puolesta. Jos kyseessä olisi ollut minun lapseni, tottakai hän olisi tullut!

Mieti muuttoa! Tyttäresi ei kasva leimattuna.

Vierailija
5/59 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ei ainakaan ole aavistustakaan lasteni luokkakavereiden vanhempien iästä - ei sillä, että olisi ikinä kiinnostanutkaan. Viime viikolla vein yhden lapsistani juhliin vaikka sankarin vanhempia en ollut aikaisemmin koskaan edes nähnyt. Joten en oikein usko ikääsi syyksi, eiköhän "syy" ole ihan vain ja ainoastaan lapsessasi. Moukkamaista toki on olla ilmoittamasta esteestä saapua juhliin... mutta sehän onkin jo aivan eri asia.

Vierailija
6/59 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en välttämättä usko, että asialla on mitään tekemistä sinun ikäsi kanssa. Meille on käynyt lähes samalla tavalla (kutsutuista tuli vain 1, vaikka kukaan ei ollut ilmoittanut ettei pääse). Ja minä olen sentään 3-kymppinen :)

Ihmiset on vaan hölmöjä ja itsekkäitä; ei viitsitä ilmoittaa kun ajatellaan, että katotaan tuleeko kutsu parempiin bileisiin.

Vierailija
7/59 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät että syy on sinun ikäsi? Olitko laittanut vastauspyynnön kutsuun? Laitoitteko kutsut ajoissa? Tosi kurjaa kyllä lapselle...

Vierailija
8/59 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisivat edes ilmoittaneet etukäteen, etteivät tule niin olisit tiennyt järjestää muuta mukavaa ohjelmaa tytölle. Ikäviä ihmisiä!

Vierailija
9/59 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ollut, ei voi etukäteen tietää, kuka on tulossa.

Hirveän huonokäytöksisiä vanhempia, jos eivät ole ilmoittaneet estettä etukäteen. Mikäli ekaluokkalainen on muistanut näyttää kutsun kotonaan!

Olen itse ekaluokkalaiseni noin nelikymppisenä saanut, mutta voin vakuuttaa, että lapseni ei jätä menemättä kaverisynttäreille kaverin vanhempien iän takia. Valitettavasti haiskahtaa pahasti provolta.

Vierailija
10/59 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdin juuri täyttää 17v kun esikoinen syntyi. Mutta mitään tollaista ei ole koettu...

Vierailija
11/59 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko perhe pulkkamäkeen.Olen itse niin herkkä ihminen, että itkettää pelkästään tänne kirjoittaminen :( Tyttö sanoi pulkassa istuessaan niin surkeana, että "Äiti mä haluun kotiin" mutta isänsä sitten sai piristettyä tyttöä. Illalla kuitenkin suru nousi vielä pintaan. Tytöllä ei ole kavereita meidän pihalla, ei ole koskaan ollutkaan. Naapurit supattelee meistä minkä kerkeää. Lapset eivät saa tulla tyttömme lähelle, vanhemmat pakenevat lapsineen pihalta kun tulemme paikalle. Käymme kuitenkin vähän matkan päässä kotoamme puistossa, missä tytöllä on ystäviä. Piti silti kieltää kaverisynttäritkin... Tyttöni luokkakaverit eivät asu pihallamme. Pelkään, että pienen tyttöni mieli vaurioituu..

ap

Vierailija
12/59 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan kutsuissa varmasti yhteystietosi ja pyyntö ilmoittaa esteesta (pelkkä puhelinnumerokin kyllä mielestäni riittää, mutta laitan aina varmuuden vuoksi tuon pyynnönkin).

Sellainenkin kävi mielessä, että ei kaverien tulemattomuus nyt välttämättä juuri sinun iästäsi riippunut. Joskus käy vain huono tuuri, esim. on joku suosittu harrastus tiettynä ajankohtana. Tosin yleensä nyt sentään valtaosa muistaa ilmoittaa, ellei pääse. Kannattaa melkein etukäteen selvitellä esim. parin parhaan kaverin vanhemmilta sopivaa ajankohtaa.

Vierailija
13/59 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat joskus liian töykeitä toisilleen tahattomasti tai tahallisesti...

Olitko antanut kutsut ajoissa ?

Vierailija
14/59 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ei ainakaan ole aavistustakaan lasteni luokkakavereiden vanhempien iästä - ei sillä, että olisi ikinä kiinnostanutkaan. Viime viikolla vein yhden lapsistani juhliin vaikka sankarin vanhempia en ollut aikaisemmin koskaan edes nähnyt. Joten en oikein usko ikääsi syyksi, eiköhän "syy" ole ihan vain ja ainoastaan lapsessasi. Moukkamaista toki on olla ilmoittamasta esteestä saapua juhliin... mutta sehän onkin jo aivan eri asia.

ja meidän luokalla oli jotain toimintaa vanhempienkin kesken, joten ainakin oma äitini tiesi kaikkien äidit ja isät aika tarkkaan. Varmaan olisi oikein ihmetelty, jos jollain olisi ollut hyvin nuori äiti. AP, muuta isompaan kaupunkiin.

Vierailija
15/59 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma, ettei syy ollut lähinnä ajankohdassa? Tuon ikäiset voivat myös unohtaa näyttää kutsua kotona... Omille 9-vuotis synttäreilleni (80-luvulla) ei kanssa pääsyt kukaan, mutta kyseessä oli puhtaasti huono ajankohta.

Vierailija
16/59 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin vieraiden olisi pitänyt ilmoittaa etteivät pääse, mutta ikävä kyllä läheskään kaikilla ei ole homma hallussa.

Surullista lapsesi takia. :( Keksikää yhdessä jotain tosi kivaa ja kutsukaa vaikka kavereita yksittäin kylään. Ja ensi kerralla kannattaa kutsua puolet enemmän vieraita, niin osa varmasti pääsee tulemaan.

Vierailija
17/59 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en minäkään usko sen liittyvän sinuun tai ikääsi.

Ihmisillä on paljon tekemistä, ja ajattelevat jonkun muun silti menevän synttäreille, ettei haittaa jos juuri me ei mennä. Ikävää silti kun eivät ilmoittaneet!

Vierailija
18/59 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minäkään en oikein usko, että kyse on iästäsi. Tuskin muut vanhemmat edes tietävät, minkä ikäinen olet? Oli syy mikä tahansa, niin todella kurjaahan tuo on enkä ymmärrä tuollaista moukkamaista käytöstä ettei edes ilmoiteta!!

T. 34-vuotiaana esikoisensa saanut äiti

Vierailija
19/59 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin sain lapseni teininä ja tyttöni synttäreille on aina tulleet kutsutut.

Vierailija
20/59 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän oli juuri piiitkä joululoma ja tänään eka koulupäivä. Johan jouluhässäköissä on kutsu unohtunut, jos kutsu tuli ennen jouua ja juhla oli tänään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi