Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt riitti - aion kieltää lapseni karppikaverin vierailut iltapäivisin!

Vierailija
09.01.2012 |

Ihan vaan yksinkertaisesti siitä syystä, että lapsen ruokkiminen kolmena iltapäivän ja iltana tulee vaan niin älyttömän kalliiksi. Kyseessä on reilun kokoinen ala-asteikäinen poika, joka ei syö leipää, pastaa, riisiä tai muroja.

Kaikki katoaa kaapeista, joka on syötävää, mutta poika luulee, että voi syödä. Munat, pähkinät, makkarat, jugurtit, leikkeleet, juustot ja mitään halvempaa ei voi syödä, kuten vaan vaikka pari voikkaria.

Olin tähän asti iloinen, että pojallani on iltapäivisin kiva kaveri, nyt minun on todettava, että minulla ei ole varaa rahoittaa hänen syömisiään. Pojat ovat myös heillä, mutta meillä enimmäkseen, koska meillä on jostain syystä kivempaa.

Miten ilmoitan tämän lapsille?

t. keskituloinen yh, joka haluaisi tehdä muutakin, kuin syöttää naapurin poikaa rahoillaan.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
42/52 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalle on neljäsluokkalainen, 160 senttinen pyöreä poika, joka käy jalkapalloharkoissa 3 kertaa viikossa ja pelaa pari matsia viikonloppuisin. Kalleen mahtuu jääkaapillinen ruokaa! En aio omistautua Kallen syöttämiseen. En aio vääntää munia, enkä ostaa sille lauantaimakkaraa kaappia täyteen.

Aion ilmoittaa Kallelle, että meiltä saa syödä sitä ja tätä. Samaa kuin poikani syö! Ja erikoisruuat loppui nyt. Jos Kallelle ei kelpaa, se on voi voi.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun minusta Kallen olisi hyvä syödä kasvavan lapsen ruokaa ja Kallen äidin mielestä Kallen pitäisi syödä partaäijää ja raavasta lihaa ja voita ja kermaa. Minä taas olen ihan eri koulukunnan ihmisiä, enkä aio omaa kultaani sairastuttaa kyseenalaisilla ruokavalioilla....

ap

P.s. Vähän sama kuin selittäisi uskiksille, miksi haluamme vapaaehtoisesti helvettiin ;-)

Vierailija
44/52 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaukseni: Se poika syö kylässä urakalla, kun se ei saa kotonaan syödä kunnolla eli joutuu siellä olemaan laihiksella karppivanhempien takia.

Lasten pakottaminen ja opettaminen karppaukseen on muutenkin...

Mielestäni se lapsi voisi syödä ihan normaalia ruokaa, ei hän siihen kuole (pikemminkin päinvastoin) eikä hänen tarvitse kappivanhemmilleen kertoa siitä.

Vierailija
45/52 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, että miksi ihmeessä aloittajan pitäisi alkaa laittamaan mitään erikoisruokia tuolle "Kallelle!??

Itse en todellakaan alkaisi kaupassa miettimään, että mitähän se Kalle haluaisi syödä.

Pojalle ilmoitat mitä hän saa syödä välipalaksi ja jos ei kelpaa niin olkoon syömättä tai menkööt kotiinsa karppaamaan.

Itse ihan piruttain jemmaisin kaiken karppiruoan pois, ettei pojalle jäisi vaihtoehtoja.

Vierailija
46/52 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ihan piruttain jemmaisin kaiken karppiruoan pois, ettei pojalle jäisi vaihtoehtoja.

Ja kasvissyöjille sitten esille pelkkää lihaa ja makkaraa. Keep up the good work!

Vierailija
47/52 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni se lapsi voisi syödä ihan normaalia ruokaa, ei hän siihen kuole (pikemminkin päinvastoin) eikä hänen tarvitse kappivanhemmilleen kertoa siitä.

Normaali ei ole sama kuin terveellinen ruoka. Ihme suvaitsematonta sakkia täällä tänään linjoilla.

Vierailija
48/52 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun minusta Kallen olisi hyvä syödä kasvavan lapsen ruokaa ja Kallen äidin mielestä Kallen pitäisi syödä partaäijää ja raavasta lihaa ja voita ja kermaa. Minä taas olen ihan eri koulukunnan ihmisiä, enkä aio omaa kultaani sairastuttaa kyseenalaisilla ruokavalioilla....

ap

P.s. Vähän sama kuin selittäisi uskiksille, miksi haluamme vapaaehtoisesti helvettiin ;-)

Siis pointti olikin se, että miksei voi keskustella siitä, että meidän perheessä välipalana on tätä ja tätä. Ei niin, että lähdetään arvostelemaan toisen tapaa kasvattaa. Vaan ratkaistaan tämä "välipalaongelma" jollakin tavalla. Vanhemmathan ei välttämättä ole edes ymmärtänyt, että tässä on joku ongelma. Ehkä jopa mielellään antaisivat eväät mukaan.

Vierailija
49/52 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku on vaikka kasvissyöjä.

Miksi ihmeessä vaivaisin omaa päätäni toisten lasten syömisistä?

Vierailija
50/52 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi juma, että ei minkäänlaista rotia kyläpaikassa. Kotona Kallella ei ole edes nälkä, teillä sit näköjään on lupa syödä kaikki mahdollinen.

Katsos kun Kallella on sellainen syömissairaus, siksi hän söisi kaiken mitä kaapeista löytyy. Edelleen vaikka ei ole nälkä.

Hyväkarppaus mitä kotona harrastetaan on saanut painoa jo alemmaksi. Teiltä tullessaan kalle on ihan väsynyt ja turvonnut. Älä anna sen syödä niin paljoa, Riittää yksi muna ja pari juustoviipaletta ja tomskuja ja kurkkua. Vettä kyytipojaksi.

Kun tulet töistä ja laitat aterian, ihan sama ateria kuin pojallesi, mutta kallelle vaan enemmän kasviksia perunoiden ja makaroonin tilalle. Liha, kalaa ja kanaa ihan saman verran.

Sun pitää vähän katsoa poikani perään, niin mäkin katson sun poikas perään. Sehän on muuten meillä KOKO ajan vessassa suihkauttelemassa meidän vessan raikastaa!!!! Ostakaa joskus suihkepullo sille mukaan tänne, kun kuluu niin järjettömän nopeaan. Raukka vaan hokee kun vien sen teille kotiin, että Tahdon Kallen vessaan,

Vierailija
51/52 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin syö koulun jälkeen ensin kotonaan, sitten vasta kylästelemään.

Vierailija
52/52 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ruoat/leivät valmiiksi, joita saavat syödä. Muu on sitten off-limits. Jos haluaa jotain muuta, niin kotiin syömään kunnolla.

Jos pojan ruokahuolto on sinulla, niin perhe voisi osallistua kuluihin.