Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksityisyys ja salaisuus parisuhteessa

Vierailija
08.01.2012 |

Hei,Mitä eroa on mielestänne yksityisyydellä ja salaisuudella parisuhteesa? Voiko olla yksityisasioita ilman, että on salaisuuksia ja salailua?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei pysty luottamaan toiseen, on kysyttävä itseltä onko tämä toinen ihminen minulle sopiva tai oikea.

Vierailija
2/36 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli siis se toinen ei ole lainkaan sopiva, jos häneen ei pysty luottamaan. Joko epäily on osuva, tai sitten elämäntapanne, persoonallisuutenne tai arvonne eivät kohtaa sillä tavalla, että luottamus syntyisi.

Vainoharhaisuus on asia erikseen, mutta intuitio on hyvin usein oikeassa siinä, että jokin asia ei ole kunnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä ei voisi mies nähdä!

Käsilaukku on vaan taskua suurempi paikka säilyttää tavaraa: ei mitään ihmeellistä sielläkään.

Päiväkirjaan kirjoitan samat mitä puhun miehelle.

Kone on yhteinen, pankkitili yhteinen.

Olen puhunut miehelleni ystävien asioita. Kaikki ei häntä kyllä edes kiinnosta.

On hienoa... toivottavasti olet kertonut ystävillesi että olet epäluotettava ja juoruat heidän asiansa eteenpäin.

Vierailija
4/36 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja salaisuuksia, niitä on exillä ollut ihan liikaa veloista naissuhteisiin.

Jos tämä ei miehelle kelpais, saa ihan vapaasti etsiä toisen. Mun ei tartte sietää mitään salaisuuksia, jos en tahdo.

Vierailija
5/36 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaisuutta salailee se, jolla salaisuus on.

Yksityisyyttä taas ylläpitää se toinen, joka ei mene penkomaan muiden asioita.

Salaisuus on yksipuolisesti luotu, yksityisyys taas molemminpuolinen sopimus.

Näin ainakin länsimaisessa kulttuurissa.

Vierailija
6/36 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hienoa... toivottavasti olet kertonut ystävillesi että olet epäluotettava ja juoruat heidän asiansa eteenpäin.

että kaikki asiat menee sitten tarvittaessa eteenpäin. Että ihan vaan tiedoksi heille.

Vierailija
7/36 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taskut, laskut, kännykät, tietokoneet, kassit niin silloin on jotakin pielessä ja pahasti.

Vierailija
8/36 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taskut, laskut, kännykät, tietokoneet, kassit niin silloin on jotakin pielessä ja pahasti.

mutta vastaavasti ei ole myös mitään tarvetta kaivella miehen taskuja tai muita. Ei tulisi mieleenkään esim tonkia toisen puhelinta.

Vierailija
9/36 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on niin paljon salattavaa, että pitää puolisolta salailla taskut, laskut, kännykät, tietokoneet, kassit niin silloin on jotakin pielessä ja pahasti.

Käsittämätöntä ettei ihmiset tajua mikä ero on sillä että on salaisuuksia, ja sillä että on jonkunlainen yksityisyys ja oma tila...

Jotakin on pielessä ja pahasti jos puolison pitää saada tutkia laukut, taskut ja kännykät. Aika usein se, joka vaatii "avoimuutta" ja kaiken aikaa epäilee ja syyllistää toista pettämisestä, onkin itse se jonka pusseissa ei ole ihan puhtaat jauhot.

Vierailija
10/36 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alueita, joille EI saa mennä parisuhteessa on kyllä todella outoa.

Vierailija
11/36 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsyä, niin jotakin on todella pahasti vialla, ja jotakin salattavaakin on. Sanon tämän vaikka en ole mitään noista koskaan tonkinut.

- taskut

- lompakko

- käsilaukku

- päiväkirja ja muistivihot

- tietokone

- kirjeet ja posti muutenkin

- puhelin

- ystävien asiat (niitä ei kuulu kertoa puolisolle)

Salaisuus ja salailu on sellaista, joka paljastuessaan aiheuttaisi todella suurta mielipahaa, olisi epärehellistä, olisi puolison mielestä pettämistä.

Yksityisyys ja salaaminen on minusta kaksi eri asiaa. Meillä on ihan luonnollisesti näin että nämä seikat ovat yksityisiä. En varsinaisesti suuttuisi, jos mies nyt katsoisi laukkuuni, mutta en ymmärrä miksi hän niin tekisi.

Toisen kunnioittaminen on mielestäni myös tässä suuressa osassa; Kunnioitan puolisoani ihmisenä, jolla saa myös olla ajatuksia joita hän ei tuo esiin, kuten minullakin.

Vierailija
12/36 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikki asiat menee sitten tarvittaessa eteenpäin. Että ihan vaan tiedoksi heille.

Omassa suhteessa tämä on juuri ongelma. Puoliso mököttää, kun en kerro sisarusten tai kavereiden parisuhde yms. kuvioita suoraan hänelle. Ei ole kysymys minun yksityisyydestä vaan kavereiden. Ihmisillä on tarve tilittää omia asioita, ilman että ne menee kiertoon. Tosin vaikea on omiakaan asioita kertoa puolisolle, kun hän on sitä mieltä, että kaiken saa kertoa eteen päin.

Vierailija
13/36 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vastaavasti ei ole myös mitään tarvetta kaivella miehen taskuja tai muita. Ei tulisi mieleenkään esim tonkia toisen puhelinta.

se aika äkkiä tulee mieleen, jos jostain syystä alkaa epäilyttää miehen toimet. Kuka on niin tyhmä, että jää vuosikausiksi odottelemaan, että petturuus tulee jotain muuta kautta ilmi. Mutta tietty, eihän se prosessi ole pitkä, sitä kaivetaan, toinen jää kiinni, ja sitten erotaan.

Ja seuraavalla kerralla ei edes oteta miestä, jonka puhelimeen ei saa koskea.. Jos on yhtään järkeä.

Vierailija
14/36 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkia vanhoja viestejään, kun ei ole sitä ennen tehnyt, in homma menossa vituiksi.

Vierailija
15/36 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se aika äkkiä tulee mieleen, jos jostain syystä alkaa epäilyttää miehen toimet. Kuka on niin tyhmä, että jää vuosikausiksi odottelemaan, että petturuus tulee jotain muuta kautta ilmi. Mutta tietty, eihän se prosessi ole pitkä, sitä kaivetaan, toinen jää kiinni, ja sitten erotaan. Ja seuraavalla kerralla ei edes oteta miestä, jonka puhelimeen ei saa koskea.. Jos on yhtään järkeä.

Jos luottamus on mennyt erotaan, ei kai siihen enää todisteita tarvita?

En ole pettänyt, mutta minulle puhelin/ sähköposti ovat ykistyisiä. Viestin lähettäjän on tiedettävä, ettei sitä lue kukaan muu kuin se, jolle se on tarkoitettu. Minuun siis pitää pysytyä luottamaan muutkin kuin vain vaimoni.

Sinulle en ehkä kelpaisi, muttet sinäkään minulle.

Mies

Vierailija
16/36 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se aika äkkiä tulee mieleen, jos jostain syystä alkaa epäilyttää miehen toimet. Kuka on niin tyhmä, että jää vuosikausiksi odottelemaan, että petturuus tulee jotain muuta kautta ilmi. Mutta tietty, eihän se prosessi ole pitkä, sitä kaivetaan, toinen jää kiinni, ja sitten erotaan.

Ja seuraavalla kerralla ei edes oteta miestä, jonka puhelimeen ei saa koskea.. Jos on yhtään järkeä.

joten ei minulla ole mitään syytä koskea hänen puhelimeensa. Ei kai sitä nyt varmuuden vuoksi pidä ratsata :-D

Vierailija
17/36 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä silloin tehdään? Odotellaan epätietoisuudessa vuosia toidisteita vai mitä?

Vierailija
18/36 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä silloin tehdään? Odotellaan epätietoisuudessa vuosia toidisteita vai mitä?

tuossa tilanteessa ollut.

Vierailija
19/36 |
10.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se aika äkkiä tulee mieleen, jos jostain syystä alkaa epäilyttää miehen toimet. Kuka on niin tyhmä, että jää vuosikausiksi odottelemaan, että petturuus tulee jotain muuta kautta ilmi. Mutta tietty, eihän se prosessi ole pitkä, sitä kaivetaan, toinen jää kiinni, ja sitten erotaan. Ja seuraavalla kerralla ei edes oteta miestä, jonka puhelimeen ei saa koskea.. Jos on yhtään järkeä.

Jos luottamus on mennyt erotaan, ei kai siihen enää todisteita tarvita?

En ole pettänyt, mutta minulle puhelin/ sähköposti ovat ykistyisiä. Viestin lähettäjän on tiedettävä, ettei sitä lue kukaan muu kuin se, jolle se on tarkoitettu. Minuun siis pitää pysytyä luottamaan muutkin kuin vain vaimoni.

Sinulle en ehkä kelpaisi, muttet sinäkään minulle.

Mies

Mä taidan muutenkin olla liian vanha sulle, kun mä olen varttunut sinä aikana kun perheessä oli vain yksi puhelin, johon kaikki vastasivat.

Ja jopa kännykät ovat olleet yhteisiä meillä, lähettäjästä jo näki kelle viesti on, joten sen saattoi jättää lukematta, tai lukea toisen pyytäessä ääneen..

En ihan rikkoisi perhettä ihan luottamuksen puutteen takia, kyllä todisteet olis tarpeen. Tosin nykytilanteessa saattaisinpa lähteä justiin kävelemään, jos mies kieltäytyisi antamasta puhelintaan, ehkäpä se riittäisi todisteeksi.

Vierailija
20/36 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo oman akkani intuitio oli, että olen salaillut jotain. No kyllähän hän urkki feisbuukkini läpi. Ei löytnyt mitään. Sitten kehtasi vielä intuitioida, että mulla on jotain peliä kaverin häiden morsiusneidon kanssa (olin bestman.) Tällaisen intuition jälkeen mun arvostus akkaani kohtaan on laskenut todella paljon. Jos minä en ole häntä pettänyt ja jatkuvasti intuitioidaan päin metsiä, niin en koe että minuun luotettaisiin. Suhde alkaa rakoilla aika pahasti pikkuhiljaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi