Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voxra masennukseen?

Vierailija
31.03.2012 |

Onko auttanut ketään?

Bupropioni lisää dopamiinintuotantoa, ja dopamiini aiheuttaa mielihyvän kokemuksia, piristää ja lisää energiaa! Kaipaisin vähän keromuksia kokemuksista, millaiset sivuvaikutukset?

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta huimausta ym paljon Ja lääke vaihtui escitalopram aktavikseen, joka tosi hyvä.

Vierailija
2/88 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

unettomuus,päänsärky,suun kuivuminen, maha/suolikanavan häiriöt kuten pahoinvointi ja oksentelu.

Fimean sivuilla:

http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humspc/4/11439714.pdf

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parina ekana päivänä sivuvaikutuksia. Huimausta, pahoinvointia, valonarkuutta. Rööki maistui hassulta. Sit meni ohi, eikä sen jälkeen ole tullut mitään negatiivisia. Mutta eipä kyllä erityisen mielihyvänkään kokemuksia eikä pirteyttä, ihan normaalia oloa ilman masennussyöveriä. Ei tee zombiksi, kuten aiemmat lääkkeet. Jees mömmö! Tätä minä syön! :D

Vierailija
4/88 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon syönyt voxraa nyt reilun kuukauden tarkkaavaisuutta parantamaan. Tarkkaavaisuus ja keskittymiskyky on lisääntynyt räjähdysmäisesti. Saatan keskittyä johonkin niin intensiivisesti, että ärsyynnyn keskeytyksistä. Ärtymys on muutenkin sivuvsikutuksenA, olen toisinaan kuin ******* ammuttu karhu ja saan raivopuuskia, jotka laantuvat yhtä nopeaa kun ovat alkaneetkin. Tunne-elämä tuntuu myös latistuneelta... Pitää keskustella lääkärin kanssa annostuksesta, jos ei tästä tasaannu.

Vierailija
5/88 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin joskus Voxraa ja kädet alko tärräämään ihan hulluna. Se loppui sitten siihen.

Vierailija
6/88 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Masennus" voi pitää sisällään suunnilleen mitä tahansa oireita maan ja taivaan väliltä. Ensin pitäisi tietää masennuksen laatu, mikä sen aiheuttaa ja sitten löytyy lista suositeltavista lääkkeistä, joita voisi siihen kokeilla. Koska kunkin erilaisen masennuslajin sisällä eri oireet johtuvat tarkemmin katsottuna eri asioista, on mahdollista valita jo valmiiksi se sopivin lääke listatuista katsomalla mihin oireisiin tai aivoalueisiin kyseinen lääke tarkalleen vaikuttaa. Jos englanti sujuu, niin kannattaa hankkia tämä: (isbn) 978 0425198445. Jos oireiden perimmäinen syy olisi ADD, sitten myös 978 0425269978.

Bupropioni (kuten Voxra) sopii osalle niitä, joilla on ADD-tyyppistä masentuneisuutta ja ahdistuneisuutta. Yleensä se ei riitä yksinään, vaan tarvitaan joku toinen lääke rinnalle stimulantiksi.

Vierailija
7/88 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aivan huippu. Paranin tällä hyvin pahasta ja sitkeästä masennuksesta, eikä ollut sivuvaikutuksia.

Vierailija
8/88 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 15:40"]

On aivan huippu. Paranin tällä hyvin pahasta ja sitkeästä masennuksesta, eikä ollut sivuvaikutuksia.

[/quote]

Se taas ei kerro mitään siitä, sopiiko se jollekin toiselle. Hyvä että sopi sinulle.

Vierailija
9/88 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän yli viikon syöny voxraa ja jaksan kyllä paremmin! Huimaa välillä ja tänään sanoin jotain mitä en ollenkaan edes miettinyt sanovani. Toistin hölmönä toisen ihmisen lauseen ihan asiaankuulumattomassa yhteydessä. En tajua miksi!

Vierailija
10/88 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä muita joille määrätty ADD:n hoitoon..?

Vierailija
11/88 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voxra 150mg kokeilussa ADD:n hoitoon. Ekat pvät ok, sain jopa asioita hoidettua mut nyt alkanut kiukuttaan ja masentamaan pirusti Eikä mikään kiinnosta. 

Näitä ei aiemmin ollu todellakaan näin isoisa mittakaavoissa. Pelottaa että lääke jonka pitäs auttaa ahdistukseen ja keskittymiseen luokin uusia ongelmia kuten itsetuhoisuus-ajatuksia o.O mitähän nyt..

Vierailija
12/88 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin aikoinani kaksi viikkoa ja oli paras kokelimistani masennuslääkkeistä. Mutta sittea alkoivat silmät kutiamaan. Allerginen reaktio. Harmi!!

Vierailija
13/88 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon syönyt Voxraa nyt noin 2 1/2 viikkoa.Univaikeuksia,päänsärkyä ja masennuksen pahenemista tullut.Välillä ollut joku hyväkin päivä,mutta nyt taas viime päivät huonoja.Milloinkahan vois odottaa olon paranemista ?

Vierailija
14/88 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko vielä lisää Voxran käyttäjiä? Nyt syönyt 3 viikkoa ja masennus taas pahempana,viime viikolla oli jo aika hyviä päiviä.Kaipaisin rohkaisua ja tsemppiä,että jaksaisin vielä odottaa hyviä vaikutuksia tästä lääkkeestä...

Vierailija
15/88 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kirjoittaa melkein oodin Voxralle. Olen syönyt nyt kaksi kuukautta, ja piristävä vaikutus alkoi tuntua jo viikon sisällä. Ei juuri mitään aloitusoireita tai sivuvaikutuksia, vähän vain kuivaa suuta ja lievää huimausta ekoina päivinä. Olen Voxralla paljon virkeämpi ja iloisempi, ja myös ahdistus on vähentynyt. On energiaa liikkua ja touhuta. 

Joku tässä mainitsi ärtyneisyyden - no, mä oli ärtynyt ilman Voxraa, mutta nyt tuntuu taas kuin olisin oma iloinen itseni. Toisin kuin ssri, ei ole vaikuttanut myöskään libidoon millään lailla. Paitsi että ehkä haluttaa enemmän. (Tämähän on Voxran vaiettu sivuvaikutus: panetus)

Vierailija
16/88 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans Voxra toimii, oon saanut toimintakykyni takaisin. Koska se on piristävä, niin suositellaan otettavaksi aamulla. Illalla jos ottaa, menee yöunet.

Vierailija
17/88 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 11:56"]

Mulla kans Voxra toimii, oon saanut toimintakykyni takaisin. Koska se on piristävä, niin suositellaan otettavaksi aamulla. Illalla jos ottaa, menee yöunet.

[/quote]

Mua Voxra jonkin verran valvottaa, vaikka aamulla otankin. Mutta olen luonnostani vähäuninen ja kun Voxra on piriste, niin sitten nukutaan 4-5 tuntia yössä, joskus enemmän. Mutta muuten on niin hyvä lääke, että en pois vaihtaisi. Kyllä sitä vähemmälläkin unella tulee toimeen. Ja on siis vain 150mg.

Ainakin jaksan aina nousta ylös ja mennä uloskin, kun ssri:llä monesti meni koko päivä sängyssä apaattisena. 

Vierailija
18/88 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaat kaksi viikkoa Voxraa syöty. Yhä vielä on huimausta ja omituista epätodellista oloa. En nuku oikeastaan lainkaan. Ahdistus on lisääntynyt ja ekan viikon itkin melkein koko ajan. Sais alkaa vaikuttamaan jo pian! Mutta lääkärikin sanoui, että siinä voi mennä useampi viikko :( 

Ruoka ei myöskään maistu. Pakolla syön vähän leipää. 

Vierailija
19/88 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain palstalla sanottiin, että Voxralla voi mennä jopa KUUSI VIIKKOA että vaikutus alkaa toimia! Miten sinne asti kestää? 

Mulla on myös Voxra aika lailla viimeinen mahdollisuus. Kaikki muut on melkein kokeiltu. Seuraavaksi sitten sähköshokkeja jos ei Voxrakaan auta. Siis kolmas Voxra-viikko menossa. Itsetuhoiset ajatukset vain lisääntyy ja olen tosi levoton. 

Vierailija
20/88 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös ummetusta. Vatsa kovalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi