Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

:' ( lapsellamme epäillään MBD:tä

Vierailija
11.11.2005 |

minulla on todella syyllinen olo.voikohan tämä liittyä odotuksen aikaiseen alkoholin käyttöön?n.5 olutta viikossa?tyttö vasta 4v todella paha olo minulla,voiko se johtua niistä juomisista :' ' ' ((

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun ei tarkoita mitään muuta kuin pientä aivojen toimintahäiriötä tms.

Jos olet ryypännyt raskaana ollessasi niin saat oikeasti syyttää osittain itseäsi. Pienikin määrä alkoholia kun voi vaurioittaa lasta, ja suomessa kyllä se tieto alkoholin haitoista on ihan yleisesti saatavilla.

Vierailija
2/17 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä tuo 5 olutta vkossa sinänsä kuulosta pahalta, varsinkaan jos ne ottanut eri aikoihin. jos se oli " se" sairaus minkä nimeä en muista, mutta johtuu äitin päihteiden käytöstä, niin niiden lasten kasvoissahan on tietyt piirteet...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttö on nyt 7 vuotias.

Koskaan en oo kehdannu kellekkään sanoa että näin kävi, en neuvolassa enkä missään, arvaa onko huono omatunto nyt kun tytöllä on alkanut ilmenee oireita.

Älä välitä, sille asialle ei voi enää mitään :(

Vierailija
4/17 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim oppimisvaikeuksia, keskittymisvaikeuksia, hahmotushäiriröita jne, eli oireita joista käytetään yleisnimitystä MBD(Minimal Brain Disfunction)

Vierailija
5/17 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diagnoosina sitä ei juurikaan käytetä, niihin diagnooseihin tulee näitä nykyään tunnetumpia, esim ADD,ADHD,FAE, asperger jne

Vierailija
6/17 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

voiko olla että lääkärin epäilykset väärin.tyttö kyllä kömpelö ja vilkas,ei keskity mihinkään,onko tämä minun syytäni :(( pelottaa kertoa miehelleni,joka hyvin tiukka lasten hoidon ja muun suhteen.ap

Vierailija
7/17 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

voiko olla että lääkärin epäilykset väärin.tyttö kyllä kömpelö ja vilkas,ei keskity mihinkään,onko tämä minun syytäni :(( pelottaa kertoa miehelleni,joka hyvin tiukka lasten hoidon ja muun suhteen.ap

Vierailija
8/17 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin voidaan selvittää mistä jokin oireyhtymä johtuu. Raskauden aikaisella vähäiselläkin alkoholinkäytöllä voi olla merkitystä - tai sitten ei. Tunnen useankin absolutistin joiden lapsilla on vastaavanlaisia ongelmia. Älä etsi syytä sen enempää itsestäsi tai omasta suvustasi kuin miehestäsikään.

Mahdollinen MBD (tai muu tarkempi diagnoosi) ei ole mikään elinkautistuomio. Se ei myöskään ole mikään sinua kohdannut rangaistus. Lapsesi mahdollisesti tarvitsee joissain asioissa ja tietynlaista tukea ja on vain hyvä jos tämä erityistuen tarve huomataan mahdollisimman ajoissa. Älä suotta ryve itsesyytöksissä, tee sen sijaan kaikkesi että lapsellasi on kaikki mahdollisuudet kerhittyä omaksi ainutlaatuiseksi itsekseen!

Voimia-

Vierailija
9/17 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meidän tyttö on nyt 7 vuotias.

Koskaan en oo kehdannu kellekkään sanoa että näin kävi, en neuvolassa enkä missään, arvaa onko huono omatunto nyt kun tytöllä on alkanut ilmenee oireita.

Älä välitä, sille asialle ei voi enää mitään :(

Siskoni piikitti heroiinia alkuraskaudessa, vauva vasta 9kk

Vierailija
10/17 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kans vedin piriä puoleen väliin raskautta kun en tiennyt odottavani, tyttö kohta 5v, aika villi toisinaan mutta osaa käyttäytyä hyvinkin halutessaan ja keskittyä..

Vierailija
11/17 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan olla ihan liian maalainen, kun en tollasta tiedä...

Vierailija
12/17 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle lääkäri sano että ihan hyvin voi ottaa lasin viiniä tai olutta joskus.

Nykysin tosi monella lapsella on jotain noita kirjainyhdistelmiä, ja kuitenkin ihan toimintakykysiä ihmisiä ovat. Välillä tuntuu että kaikki tavallisesta vähänkin erilainen luokitellaan sairaudeksi. Entisvanhaan ehkä erilaisuutta karsastettiin, nykyisin ollaan hyväksyvinään mutta kuitenkin luokitellaan sairaudeksi. Ehkä niissa normaalin kriteereissä ois vähän tarkastamisen varaa, sen verran monella on nykysin noita eri asteiseksi luokiteltavia psyykkisiä ongelmia.

Minä ajattelen että jos se mahdollinen MBD jostain nauttimastasi johtuu niin ehkä ilmansaasteista, ruokien torjunta- ja lisäaineista, ylipäänsä meidän ympärillä leijuvasta kemikaalikoktailista.

Vierailija
13/17 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kohtuukäytön mallimaassa Ranskassa syntyy fas ja fae- lapsia väkilukuun suhteutettuna yli 50% enemmän kuin pohjoismaissa.

Vierailija
14/17 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei alkoholi lapseen niin vaikuta kuin luullaan. Mä vedin joka viikonloppu kännit ku odotin, mut en tienny et olin paksuna. Sain tietää vast 7 kuulla. Meijän muksu ihan normaali 1 ja puol vuotias.

Vierailija
15/17 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mulle lääkäri sano että ihan hyvin voi ottaa lasin viiniä tai olutta joskus.

Vierailija
16/17 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei edes tutkimusten alkuvaiheessa. Joten ap. on luultavimmin tietämätön provo, joka vain haluaa tappelun aiheesta alkoholin (kohtuu)käyttö raskauden aikana.

Vierailija
17/17 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuka hullu haluaa juoda odotusaikana mitään, kait sen 40viikkoa ihminen kärsii olla juomatta? Itse ei olisi tullut odotusaikana mieleenkään....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi