Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teille, jotka käytätte e-pillereitä useita liuskoja peräkkäin

Vierailija
06.01.2012 |

Onnistuuko joku useamman liuskan käyttämisellä oikeasti välttymään vuodoilta?

Itselläni nyt eka liuska Yasmineita takana, ja aloitin suoraan toisen liuskan sillä kuvitelmalla, että vuoto tulisi vasta pilleritauon aikana. Käytin pari päivää uutta liuskaa ja jo alkoi erittäin runsas vuoto - äkillisesti. Enpä muista milloin olisi näin runsasta vuotoa ollut, isoja hyytymiäkin jatkuvasti.

Onko jollakulla vastaavaa kokemusta? Vai eikö nämäkään pillerit vaan minulle sovi. Jouduin jo luopumaan Mirenasta 7 kk:n käytön jälkeen jatkuvien tiputteluiden ja ihon kunnon radikaalin huononemisen vuoksi. Kallis oli sekin kokeilu :-(

Mitähän kokeilisi sitten seuraavaksi... Alkaa huumori olla vähissä.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja "kuukautismigreenin" vuoksi 4 laattaa putkeen. Mutta kyllä piti kropan totutella tähän ensin. Aluksi pystyin hädin tuskin syömään 2 laattaa, kun alkoi hirveä vatsan turvottelu ja tihkuttaminen. Mutta pikkuhiljaa kroppa tottuu, ja nyt tosiaan pystyn syömään 4 laattaa ja sitten on pakko pitää tauko, tavoitteena olisi 1-2 kuukautiset vuodessa, koska migreenikohtaukset ovat todella hirvittäviä kuukautisten aikana, vaikka minulla on estolääkitys.

Vierailija
2/35 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä erittyy hormonit tasaisemmin. Renkaan käyttöohjeessa sanotaan ettei haittaa, jos se jääkin vahingossa 4 vkoksi vaikka tarkoitus on pitää vaan 3 vkoa ja sitten tauko. Ajattelin, että eihän se rengas tiedä onko jäänyt vahingossa vai tarkoituksella ja pidin aina 4 vkoa ja sitten toisen renkaan perään 4 vkoa eli menkat 9 vkon välein. Ei tiputellut ja kuukautiskivutkin laimenivat todella paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syön harmonetteja useimmiten 4-6 liuskaa putkeen, gynen määräyksestä koska minulla on endometrioosi ja kuukautiset ovat helvettiä. Ei ole välivuotoja ollut koskaan ja kuukautiskivut pysyvät hallinnassa sen pari kertaa vuodessa kun annan niiden tulla.

Vierailija
4/35 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku täällä sanoi että ovat kovia hormooni paukkuja?

Aika jännä sinänsä että itelle ne määrättiin ekoiks pillereiks jo 16-vuotiaana?!?! Sen tirdän että aika vanha merkkihän se on, ja lääkärissä sanoivat että yleensä aknesta/iho-oireista kärsiville määrätään. Itelläni ei ole ollut ikinä mitään ongelmia ihonkanssa ja ei myöskään pillereiden suhteen.

Syön aina 2 laattaa putkeen ja no broblem :)

Syöny jo 6 vuotta.

Vierailija
5/35 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku täällä sanoi että ovat kovia hormooni paukkuja?

Aika jännä sinänsä että itelle ne määrättiin ekoiks pillereiks jo 16-vuotiaana?!?! Sen tirdän että aika vanha merkkihän se on, ja lääkärissä sanoivat että yleensä aknesta/iho-oireista kärsiville määrätään. Itelläni ei ole ollut ikinä mitään ongelmia ihonkanssa ja ei myöskään pillereiden suhteen.

Syön aina 2 laattaa putkeen ja no broblem :)

Syöny jo 6 vuotta.

Lisään vielä että ennen pillereitä menkat oli pitkät ja kivut todella kovat (7-8pv ja kivut niin kovat ettei liikkumaan pystynyt)

Pillereiden jälkeen kivut läks melkein kokonaan ja menkkojen kesto siinä 4 pv :)

Vierailija
6/35 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marvelonilla ei ole koskaan ollut mitään ylimääräisiä vuotoja, olen syönyt kuutisen vuotta niitä nyt. Ja syön aina useamman laatan putkeen, koska tyhjennysvuodot (ja luomuna ollessa menkat) tekevät niin järjettömän kipeää. Endometrioosia kun on, pillerit hieman hillitsevät kipua niin en vapaaehtoisesti tyhjennysvuotoa ota joka kuukausi. Jos joku hinnoista kyseli niin puolen vuoden satsi on noin 50e, maahantuojasta riippuen. Olisiko kolme kuukautta sitten 30e suunnilleen? Otan aina vähintään puolen vuoden pillerit, ihan sillä kun niitä oli vuosi sitten keväällä mahdoton saada jonkun valmistajan hankaluuden vuoksi.

Vierailija
7/35 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ollut markkinoilla niin kauan, ja sillä on niin valtavasti käyttäjiä, että jos sillä olisi enemmän sivuvaikutuksia kuin matahormonisilla pillereillä, niin ne olisivat varsin hyvin selvillä.

Vierailija
8/35 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen raskauksia söin aina 3 liuskaa putkeen. eikä ollut mitään välivuotoja tai tiputteluja. nyt raskauksien ja imetyksien jälkeen aloitin uudelleen ja ekat 3 liuskaa otin niin että pidin aina sen tauon välissä ja nyt otan 2 liuskaa putkeen. ei ole ollut mitään tiputteluja.

varmaan joskus kevät puolella kun kroppa on kunnolla tottunut niin aloitan ottamaan sen 3 liuskaa putkeen

Vierailija
9/35 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jotain 40+ euroa 3 kk:lta. En pidä tuota isona rahana, lasten hankkiminen se vasta rahaa vaativaa on. Yhdistelmäehkäisyvalmisteesta sain veritulpan ja se se vasta kallista oli, kun lääkitys siihen oli puoli vuotta ja lääkekorvauskatto oli jotain melkein 700 euroa ja vasta sen jälkeen sai lääkkeet 3 euron könttähintaan.

Vierailija
10/35 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cypretyl 7e/3kk \o/

Vierailija
11/35 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nykyisin Cilest ja syön 2 tai 3 liuskaa putkeen. Ei välivuotoja ja varsinainen vuoto tosi niukkaa. Aiemmin ennen pillereitä ja myös Femodenin kanssa mulla oli runsasta vuotoa + välivuotoja säännöllisesti.

Vierailija
12/35 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ainakaan minulla. Pikemminkin tuntui, että niiden kanssa oli koko ajan jotain vuotoja, söi liuskoja putkeen tai piti taukoja. Syön nykyään Diane Novaa, eikä sen kanssa ole mitään vastaavia ongelmia.

Mä olen myös tosi skeptinen pillereiden ehkäisytehon kanssa, jos vuotoja tulee ja menee ihan miten sattuu. Pillerit ei silloin ole varmat, koska niiden hormonimäärä on selvästi omalle elimistölle liian alhainen.

Vierailija
13/35 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän Femodenia, eikä tule kuukautisia ennen kuin lopettaa käytön. Yleensä olen syönyt kaksi liuskaa ja sitten ottanut kuukautiset. Joskus taisi tulla vähän tipouttelua, kun söin kolme liuskaaperä jälkeen.

(Meinasin kirjoittaa, että kolme liuskaa kerralla. Kuinkahan monta näsäviisasta vaustausta olisin saanut?)

Vierailija
14/35 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin ennen raskauksia ja imetyksiä, ja sopi minulle hyvin. Nyt sitä en vain saa enää. Ilmeisesti jo ikäkin sen tekee (35+).

Eli täytynee keksiä joku muu valmiste kuin vanha kunnon hormonipaukku Diane Nova.

ap

Vierailija
15/35 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja söin aina kaks liuskaa putkeen gynekologin suosituksesta. Yhtä kertaa lukuun ottamatta menkat alkoi aina normaalisti ja säännöllisesti sen kahden liuskan jälkeen, ilman välivuotoja. Yhden kerran sattui välivuoto toisen liuskan puolessa välissä, jolloin lopetin sillä erää sen liuskan syömisen, annoin menkkojen tulla ja jatkoin taas niiden jälkeen seuraavat 1 ½ liuskaa jolloin sain tasattua rytmin normaalilleen eli 2 liuskaa peräkkäin.

Vierailija
16/35 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minipillereitä.Ei pidetä taukoa vaan hetio uusi liuska perään. Olen syönyt useamman vuoden ja menkat tulevat noin 3-4 kk välein ja ovat normaalit. Mulla noi pillerit vei kovat kuukautiskivut ja laski verenpaineen normaaliksi. lisäksi iho tuli hyväksi. Olen enemmän kuin tyytyväinen näihin ehkäisypillereihin.

Vierailija
17/35 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kropan ensin tottua yasmineen ennenkuin alat syömään niitä liuskoja putkeen, ei ihme et kroppas ihan sekaisin! :(

Vierailija
18/35 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytössä minullakin ja ihan gynen vinkistä söin 4-6 liuskaakin putkeen. Hyvin toimi minulla se.

Vierailija
19/35 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytössä samat pillerit, ja syön aina vähintään kaksi liuskaa putkeen. Kolmannen levyn loppupuolella saattaa toisinaan tulla pientä tiputtelua, mutta yleensä sitten pidänkin tauon heti.

Toisilla tulee tiputtelua herkemmin kuin toisilla, mutta näin yleisesti kaksi levyä pitäisi pystyä syömään putkeen.

Käytän Femodenia, eikä tule kuukautisia ennen kuin lopettaa käytön. Yleensä olen syönyt kaksi liuskaa ja sitten ottanut kuukautiset. Joskus taisi tulla vähän tipouttelua, kun söin kolme liuskaaperä jälkeen.

(Meinasin kirjoittaa, että kolme liuskaa kerralla. Kuinkahan monta näsäviisasta vaustausta olisin saanut?)

Vierailija
20/35 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja syön 2-3 liuskaa putkeen. Kun ekan kerran kokeilin vetää kaksi putkeen, alkoi n. viikon sisään toisen laatan aloituksesta vuoto (ihan kunnon vuoto, niinkun menkat) ja kesti sen kuukauden, kunnet pidin välivuodon ja aloitin uuden. Lääkäri sanoi, että ei vain onnistu kaikilla, ja painolla voi olla tekemistä sen kanssa, että hormoniteho ei ole riittävä pitämään vuotoa poissa (mä 174/80), pitkään sen jälkeen vedin vain yhtä laattaa, mutta nyt olen pari vuotta vetänyt onnistuneesti 2-3 laattaa putkeen aina, ilman vuotoja. En tiedä mikä on muuttunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä