^^^Pitkään tuhdanneiden TALVI^^^
Kommentit (146)
Sofi: Onhan tää turhauttavaa syödä kun ei mitään tapahdu. Seuraava clomi kierto on neljäs ja kolmella mennään taas. Olen jo niin asennoitunut siihen ettei taaskaan mitään tapahdu. Jos olisi seuranta ultrissa edes jotain positiivista näkynyt niin olisi odotukset vähän erit.
Nippe: Tuplasti Onnea! =) En ole tainnut onnitella kun olen täältä poissa jonkun aikaa ollut.
Täällä siis tätiä odotellaan alkavan. Tulisi se viikonloppu jo!
No eipä tietenkään yllättänyt. Ja itkutkin itkin jo etukäteen.
Nippe ja Sofi: kiitos vyöhyketerapiakokemuksista. Täytynee kokeilla sitäkin.
Ja Nipelle isosti onnea siitä huiskeesta. Nauti siitä nyt ihan oikein superkovasti! Kuten varmasti teetkin.
Sofi: Nega siis tuli. Tosin tätiä ei näy, mutta johtuu lugeista. Nega on ihan selvä ja varma. Oon ollu aina ilonen siitä, että edes täti on vieraillut aina tarkan säännöllisesti (vaikka hiton huonoissa väleissä tätsyn kanssa ollaankin). Mutta nyt tosiaan ekaa kertaa venyy kierto pidemmäksi. Toivottavasti ei kuitenkaan kovin paljoa.
Ja tosiaan yritysaika on jo luvattoman pitkä. Taidetaan olla tämänkin ketjun pisimpään tuhdanneita. Meriitti sekin.
Tätiä odotellessa
Sara
Moi vaan kaikki, kiva nähdä näin paljon viestejä.
Mäntänen, pidän peukkuja, eihän sitä koskaan tiedä. Kesätyttö, samoin sulle, ainahan ihmeitä voi tapahtua.
Sara, kurja juttu tuo nega. Olet sitkeästi jaksanut jatkaa yritystä, tsemppiä.
Mukava kuulla Sofi, että teillä edetään. Meikäläinenkin on pitkästä aikaa flunssassa, osaan taas arvostaa terveenä oloa paremmin. Nuorempi herra toi pöpön tarhastaan, muuten päivähoito on alkanut rullata kivasti.
Omaa napaa. En saanut nyt muuta kuin tuon Terolut-reseptin, mahtaako siinä olla kolmen kuukauden annos, en ole vielä käynyt apteekissa. En nyt ota niitä vielä tähän kiertoon. Piti niin pitää kaikin puolin taukoa, mutta pakkohan ovista on tikuttaa, saa edes jotain plussia. :)
Arveluttaa hieman tuo terolut, kun se on synteettinen valmiste. Mulle voi tulla laskimokipuja sen myötä, aina ehkäisypillereiden kanssa on ollut hakemista, että löytää sopivat pitoisuudet. Niitä en siksi olekaan käyttänyt enää vuosiin, varmaan kymmeneen vuoteen. Mutta osaan kyllä tunnistaa merkit, niin voin sitten lopettaa heti terolutin käytön, jos kipuja tulee.
Olet Sofi aivan oikeassa, kun pohdit kuinka tarkkaan mun hoitoa on suunniteltu. Minusta vähän tuntuu, että kokeillaan sitä ja tätä. Lekurin kyllä pitäisi olla oikein pätevä, ja onhan hän nyt ultrannut mun kohtua ja munasarjoja niin moneen kertaan, että osaa kai pelkällä silmämääräisellä arviolla todeta, että ovulaatio on tulossa. Olen käynyt ultrassa aina kp10 tienoilla, vaikka ovis on vasta kp16-17. Siksi olen hieman epäluuloinen, että onko nyt varmaa, että munarakkula on hyvin kehittynyt ja ovulaatio kunnollinen. Olen kyllä tikuttanut ja saanut välillä hyvät ovisviivat, mutta silti.
No, oikeastaan epäilen, että mulla syynä huonoon raskautuvuuteen on meidän elämäntilanteesta johtuva stressi ja tämä yökukkuminen. Kun ne saisin mallilleen, niin kropan hormonikierto voisi olla parempi. Ehkä juuri vyöhyketerapia tai akupunktio voisivat auttaa jopa paremmin kuin hormonihoidot. Niin ja periaatteessa mulla ei olisi aikaa nakutella tänne näitä viestejä, mutta sallin itselleni tällaisen vertaistuen. Mukavaa kun olette olemassa. :)
Plussatuulia.
Ja meidän tiedot vielä:
TaigaQ kp14/24
Yritys alkanut kunnolla keväällä 2011, nyt yk12
Iät: 39/39
Lapset: pojat 06 ja 09
km 05
kevyet hoidot vähitellen aloitettu syksyllä 2011
Taas oli hurjana tullut viestiä, yritän parhaani mukaan ottaa kaikki huomioon, mutta lahopää kun olen niin pahoittelen jo etukäteen jos joku unohtuu :)
Nipellähän hienoja kuulumisia taas! Pregnylille olisi tohtorin mukaan joku vaihtoehtoinenkin, mutta ei kuulu kelakorvattaviin ja hintakin pompsahtaa tuonne viidenkympin kantturoille. Ei kuulemma ollut ihan normaalin näköinen reaktio, ja lääkäri sanoi, että seuraavalla kerralla joko pahenee reaktio tai sitten ei tule mitään.. Että kaipa se olisi sitten vaan uskallettava kokeilla :D Femareiden (kp 3-6 2tbl) ei ollut käytössä mitään muita, katotaan mitä ne keksii seuraavalle kierrolle..
Saralle pahoittelut negasta! Itse en ole piiitkään aikaan viitsinyt edes testejä ostaa kun niin pahaa aina tekee ne negat. Ja menkatkin aina alkanu säännöllisesti niin ei ole edes oikeastaan ollut tarvettakaan.. Nythän on asia taas erikseen kun on se verikoe kuun lopussa.. :( Onkos sulla millaisia hoitoja luvassa uudelle kierrolle?
TaigaQ:lle, plussaahan ne on ne ovisplussatkin ;) Toivottavasti sulle ei tule mitään oireita niistä teroluteista! Meillä myös vaikeuttaa molempien vuorotyö, itsekin saatan olla töissä useammankin vuorokauden putkeen.. Siinä sitten otolliset ajat jos sattuu vielä samaan aikaan, niin sehän on sitten that's it sillä kierrolla.
Sofilla alkaa sitten hormoonimylläys, joko sulla menkat oli alkanut?
Mites even laita oli? Joko uusi kierto ja hoidot alkaneet?
Katkalle pahoittelut, ettette pääse julkiselle puolelle.. Onko muuten tietoa kuinka pitkään niitä hoitoja saa julkisen piikkiin? Olen ymmärtänyt että 3 IVF tekee ja sit menis omaan piikkiin jatkot..
Täällä ei mitään oireita eikä muutakaan uutista :) Femareiden sivuvaikutukset alkaa vähän helpottamaan, eikä ole lainkaan niin ahdistunut olo kuin mitä viikko sitten. Muuten vaan hieman ärsyttää kun tuntuu et viikot menee odotellessa aina vaan seuraavaa etappia.. No eipä tässä muuta, torstai toivoa täynnä!
-M
Heippa kaikille!
TaigaQ, minäkin ovista ihan mielelläni tikuttelen, on tosiaan kiva saada edes jotain plussia...Onhan ne Terot ainakin hyvin yleisesti käytettyjä, toivotaan, ettei tule mitään oireita ja ennenkaikkea, että ne auttais onnelliseen lopputulokseen.
Mäntänen, en minäkään ennen lugeja r-testejä ostellut, mut nyt on ollut pakko, että tietää milloin pitää lopettaa kapseleitten laittaminen. Mutta on niitä negoja vaan aina niin kurja nähdä.
Toimiiko nuo Femarit vähän niin kuin clomit vai mikä hormooni/vaikutus on niissä kyseessä? Eivät ole ainakaan vielä itselle tuttuja.
Oma hoito jatkuu todennäköisesti samalla kaavalla kuin menneellä kierrolla eli clomit, pregnyl ja luget. Jos lääkäri ei ensi viikolla muuta määrää, niin näillä jatketaan vielä kaksi kiertoa. Sitten...ei tietoa...itketään.
Huomenna ainakin aloitan taas clomit.
Kertoilkaahan kuulumisia :)
Sara kp2/28
Elikkäs lääkärissä kävin eilen... Ultras ja totes ettei oo minkäännäköistä ovista tapahtumassa, vaikka kp oli 12, joten nyt ootellaan menkkoja (jälleen) ja sit alkaa clomit, eka kierto mennään pelkästään clomeilla ja sit seuraavaan kiertoon otetaan mukaan jotain muutakin...
Eli mulla ei ainakaan ollu hyötyä vyöhyketerapiasta tässä(kään) kierrossa... :( Vyöhyketerapiasta ootte muutenkin täällä kirjotellu, vyöhyketerapia pitäis auttaa tohon kiertoon ja tehä siitä säännöllisempi ja oviksesta pitäs tulla tehokkaampi. Kyllä mulla oli paikat niin pirun kipeenä, kun tulin kotiin. Mut mitäpä sitä ei tekis, jos on pieni mahis saada joskus se kolmas vauva tähän taloon...
Mäntänen kyseli tosta julkisen puolen hoidoista. Kaksi lasta on SE raja, jonka jälkeen eivät aloita hoitoja, ELLEI ole alkioita pakkasessa... No, meillähän ei ole, kun ei olla niin pitkälle ikinä päästy...
Kyllähän tuo yksityisellä käynti on parempi kuin tuol sairaalalla, mut maksun hetkellä hirvittää!
Noista terapianelijalkaisista... Meilläkin pyörii yksi sellainen jaloissa, tosin täyttää kohta jo kahdeksan vuotta! Ja kyllä vaan hän on aikamoinen terapeutti, sekä ittelle että pojille.
Nippelle oikein paljon onnea, tuplasti!
Nippe/Mäntänen, mä yritin tuota greippimehua sillon kun yritettiin tuota kuopusta, mut mä en vaan saanu alas sitä, niinpä oon sitten ottanu omenaviinietikkatabletteja (se etikka maistuu aivan hirveelle), foolihappoo ja kalkkia. Mut ei vielä ole siis tullut toivottuja tuloksia...
Sofi, itsekin olen sitä mieltä että "helposti" on pojat saaneet alkunsa, sitten kun on hoitoihin päästy... Mut silti olen niiiin monenmonta kertaa joutunut pettymään ja pettymään, ja monet itkut on itketty...
Saralle pahoittelut negasta!
No, joo eipä tänne muuta. Mä kuulin tänään että mun yksi ystäväni saa vauvan alkusyksystä ja olen hurjan onnellinen hänen puolestaan! Ihanaa kun edes joillakin onnistaa!
katka kp 13/37 (?)
tulipas toi nyt tyhmästi putkeen, kun jouduin sitä vähän säätämään, ei ensin suostunu tallentaan ja sit sain se tollain... Toivottavasti jaksatte lukea!
Moi vaan.
Mäntänen, millaisia oireita femarit aiheuttaa sulle? Itse olen ottanut niitä toistaiseksi pariin kiertoon kp 2-6 1tbl/pvä ja ensimmäisellä kerralla oli ekana päivänä "krapulainen" olo (höntti olo, lievää päänsärkyä ja kuvotusta ja kädet tärisi), sen jälkeen ei mitään. Toisella kerralla ei tullut oikeastaan mitään. Mulle siis femarit tuntuvat oikein hyvin sopivan, ne lisäävät limaa, seksihaluja ja ehkä vähän pidentävät kiertoakin.
Sara, femarit ovat itse asiassa rintasyöpälääke, joka vähentää estrogeenin (vai estradiolin) eritystä. Kun sitä otetaan lyhyt kuuri kierron alkuun eli estetään estrogeenin eritys, niin aivolisäke havahtuu tilanteeseen ja alkaa käskyttää munasarjoja (vai mistä se estrogeeni nyt erittyykään) toimimaan aktiivisemmin ja kuurin lopettamisen jälkeen estrogeenituotantoon tulee elimistön itse kehittämä piikki. Femarit ovat käsittääkseni hyvin yleisesti käytössä ja ne on ilman muuta tukilääkitystäkin todettu monasti auttavan raskautumisessa. Niiden käyttöön ei liity kovin vakavia sivuoireita ja raskaudet ovat yleensä olleet yksösraskauksia ja kehityshäiriöitä on ollut jopa vähemmän kuin normaaliraskauksissa. Näin lekuri on mulle kertonut. Femarista lääkkeenä kuten muistakin lääkkeistä löytyy tietoa www.laakeinfo.fi-sivustolla.
Katka, vyöhyketerapia kuulostaa aika samanlaiselta kuin akupunktio, ainakin perusidealtaan. Mun tuttu on saanut akupunktiosta apua. Mutta hän taisi käydä siellä kahdeksan kertaa n. 1krt/vko ja vasta kolmannen kerran jälkeen tuli toivottuja vaikutuksia. Hänellä stressi väheni, kuukautisvuoto lyheni muutamaan päivään ja kierto piteni usealla päivällä n. 27-28 päivään. Muutaman kuukauden kuluessa hän tuli raskaaksi.
No niin, tällä kertaa ei pahemmin omaa napa. Menen tästä tikuttamaan ovista, eilen oli jo haalea viiva.
Plussia plussia tytsyt
TaigaQ kp17/24 yk12
Katka: Vyöhyketerapia ei tehoa hetkessä, jos on paljon "korjattavaa" eli ts. kipeitä paikkoja. Kannattaa käydä ihan sarjana pidempään, koska elimistö tasautuu pikkuhiljaa... Mulla tulee ihan ikävä vyöhyketerapiaa, oli niin rentouttavaa...
Greippimehusta: En tiedä onko siitä oikeesti apua, mutta olin huomaavinani enemmän valkkaria/limaa ovista ennen. Mutta ainakin raskaaksi tulin siitä kierrosta. Sattumaa tai ei, olen pari kertaa ostanut aiemmin greippimehua ja oon saanu kaataa viemäriin sen pahan maun takia, tuntui että maistuu se jälkimaku ihan sapelle. No nyt sit otsin sen marraskuussa viimeisenä oljenkortena käyttöön ja kappas... Laimensin tosi paljo, siis varmaan desi mehua ja sit 4 desiä vettä tai join sen parissa erässä päivän mittaan vielä laimeempana. En ois kyllä uskonu saavani sitä ikinä alas, koska oon tosi herkkä enkä voi syödä mitään mikä maistuu pahalla oksentamatta...
Plussatuulia tänne kaikille!
Moikka ja tässä ihan omaa napaa. :)
Meikäläisellä oli niin hyvä ovis, että muutin alkuperäisiä suunnitelmiani mennä luomuna tämä kierto. Aloitin eilen terojen popsimisen, kuuri on alkaen 4pv ovisplussasta 10pv 2 tbl/pvä. Aloitin kyllä päivää etuajassa, kun ovisplussa oli vasta kp 16(17) ja mun kierto on ollut balttiarallaa 24 pv.
Tuntui paremmalta aloittaa jo nyt, koska jos terot toimii mulla heti, niin kierron pitäisi venyä 29-30 pv pitkäksi. Tai tietty raskautuminenkin voi onnistua. Saa nähdä. Sivuoireista, että vähän vetää pinnaa kireälle, toivottavasti ei pahemmin muita sivuoireita. Vähän ehkä päätä särkee ja väsyttää.
Plussatuulia
TaigaQ kp20/24 yk12
Hei!
Katka, maksut yksityisellä on tosiaan huimia. Ise en ole yhdestäkään ihan normi käynnistä (on aina sisältänyt ultran tai jotain muuta) alle satasella selvinnyt. Onneksi en ole minnekään summia ylös kirjannut. Ois pelottavaa nähdä loppusumma. Ja taas kohta ollaan menossa. :(
Katka/Nippe, greippimehusta...Sehän on hyvää! Hampaitten takia rajoitan juomista, muuten menis kyllä vaikka litra päivässä. Ja ei kai sitä muutenkan tolkuttomasti pidä hörppiä. Mutta tosiaan tykkään siitä ja tuntuu, että se vähentäisi myös makeannälkää.
Tähän vauva-asiaan silä ei kyllä ainakaan toistaiseksi ole itselläni mitään apua ollut, mutta Nipen kertoman jälkeen en ainakaan aio juomista lopettaa.
TaigaQ, kiitos tiedoista. Femarien idea on siis ymmärtääkseni sama kuin clomien; huijataan elimistä tuottamaan lisää estrogeenia. Ok.
Onnittelut hyvästä oviksesta. Jospa tämä olisi nyt SE kierto.
Mitäs muille kuuluu?
odotteleva sara kp 6/28 (kai)
On niin kylmä, ettei viitsi nenäänsä pistää pihalle, joten koneella on kiva istua..:)
Aloitetaanpa vaihteen vuoksi omasta navasta. Eilen siis alkoi menkat, eli se tarkoittaa, että procren pistetään 13.2. ja eka polikäynti on 27.2. ja siitä se sitten kunnolla alkaa..
Tuli taas opittua jotain uuttakin! Eli kun mä ton Procrenin pistän, niin se lamauttaa oman hormonitoiminnan niin, ettei ees menkkoja tule, maksimissaan pientä tiputtelua.. Eli positiivisimmassa tapauksessa meneillään olevat menkat on viimeiset piiiitkään aikaan, saahan sitä toivoa..;)
Nipelle onnea odotukseen ja hyviä vointeja!!!:)
Katka ja Mäntänen, mäkin oon sitä greippimehua useammassakin kierrossa litkinyt ja kyllä siihen tottuu, että saa sen lasillisen päivässä alas. Vaikkei siitä koskaan lempparia tullutkaan..:) Itselläni huomasin sellaisen vaikutuksen, että ns. ovislimat tuli merkittävästi reilumpina, eli simpoille paremmat "uiskentelualustat".. Mutta ei meilläkään siitä apua ollut..:/
Mäntänen, olikos sulla seurantaa niistä Femarien toiminnasta?? Vai ootko tikutellu kotona?
Onnittelut Taigaq hyvästä oviksesta!!! Vähän tyhmänä kysyn, että miten oli hyvä ovis, tarkoititko oikein vahvaa viivaa?:) Toivotaan kuiteskin, että nyt ehtii hyvin pesiytyä, kun tulossa pitempi kiertokin...:) Toivotaan parasta!!!
Ja vaikkei taigaq oliskaan sitä aikaa kirjoitella tänne, niin sittenhän se stressi olisi vielä suurempi, kun ei saisi purkautua tänne, eikös..;) Eli kirjoittele vain, menee sitä aikaa turhempaankin!!!:)
Ja vielä sellainen kysymys, että tuliko niistä teroluteista jotain oireita??
Harmi Katka, ettei mitään ovista oo näkyvissa..:( Toivotaan siis, että clomit auttaa asiaan!! Alkaako sulla ihan 1tabu päivässä annostuksella?? Tosiaan tuon yksityisen puoli verottaa kukkaroa ihan hirveästi, toiset valittaa että lapsen kasvatus on kallista, mun mielestä se on halpaa verrattua sen lapsen tekemiseen näillä keinoilla..:(
Sara, tosiaan taidatte olla pinon pisimpään yrittäneet.. Me tullaan heti kakkosena perässä, ei mikään kadehdittava kunnia tosiaan!!!
Kävitkö jo siellä lääkärillä, mitä sulle sanottiin, jatkuuko sama lääkecoctail??
Alkoikos kesätytöllä menkat?? Harmittavaa tosiaan, ettei tuo lääkitys sulle auta..:( Et sä saisi vaatien vaatimalla lääkäriä miettimään sulle mitään muuta keinoa?!..
JOko Eviksen uusi kierros on alussa, mennäänkö samoissa??:)
Olikohan jotain muuta, mitä piti muistaa.. Ei tuu mieleen...
JOten pirteitä pakkaspäiviä toivotellen,
Sofi
Sofi: Ei ole tätiä kuulunut. Eli ilman terolutia mun kierto on taas sitä 35-42 päivää näköjään. On tää niin turhaa taas. Mitään muuta nyt ei kuulema tehdä kun mulla yliopistolliseen aika huhtikuun alussa. Alkavat tuota endometrioosia tutkimaan mulla. Eli hukkaan menee aikaa. Kyllä tauko on paikallaan, saa vähän hengähtää :(
Olen ollut pikku kakkosissa ja sit tuolla kuukausi pinoissa. Viimeksi mainittu ei ihan istu enää.
Kakkosta siis yritetään. Minä 36v (kohta 37 kääk!), mies 32v. Esikoinen kohta 3 v. Toiselle on annettu mahdollisuus tulla 2010 marraskuusta alkaen. Nyt menossa kierto 14, tätiä odottelen. Tää kierto meni ohi huonon tuurin takia. Olen laskuejeni mukaan ollut kipeänä nyt kolmen peräkkäisen oviksen aikaa. Alkaa vituttaa aika rajusti ja porukka ympärillä tuntuu lisääntyvän ihan noin vaan. Esikoista tekemällä tehtiin 11 kiertoa, on luomu vauva, tutkimuksia oltiin just aloiteltu, mut kaikki verikokeet ja miehen sperma oli ok. Periaate päätös on tehty että kakkonen saa tulla luomuna, jos on tullakseen. Minä tosin mietin että mihen testosterooni tasot vois tsekkauttaa, kun jotain sen suunnan oireita (mun mielestä) mies ei vielä ole asiaan ottanut kantaa.
Mies olis tyytyväinen tähän pelkkään esikoiseen, mutta mulla on syvä kakkosen kaipuu ja vauvan kaipuu. Mitään pupuja ei olla, ovistestien avulla ajoitetaan puuhailuja, kaiken kaikkiaan taitaa olla näitä kirtoja jossa ei ole mitään tsäänsejä 4 yrittämisen suhteen.
Moi vaan kaikki.
Tervetuloa mukaan Vacsuli. Tarinasi kuulostaa varsin tutulta. Moni on tänne siirtynyt muista pinoista, itse kuulun samaan joukkoon. Meillä totisempaa yritystä "vasta" viime toukokuusta, hoidot olen aloitellut syyskuussa. Oma ongelma on syystä tai toisesta lyhentynyt luteaalivaihe, jota nyt yritetään pidentää terojen avulla. Femareita olen myös hieman kokeillut.
Kommenttia greippimehukeskusteluun, että minäkin sitä syksyllä kuukauden verran hörpin (minusta se on oikein hyvää), mutta sitten joku kertoi, että greippimehu voi lyhentää kiertoa. Ja koska juuri se on ollut ongelmani, niin mehu sitten jäi. Kokeilin myös maca-jauhetta, mutta jotenkin oudoksun sitä, onko se varmasti turvallista ja puhdasta. Maku on myös jotenkin tunkkainen. Söin sitä ehkä viikon verran, enkä huomannut mitään seksuaalista aktiivisuutta lisäävää vaikutusta.
Jotkut kai syövät vielä gojimarjokin, esim. Ruohenjuuresta löytyy. Meikäläinen mustikka on muistaakseni ihan superfoodia ja marjat muutenkin. Terveellinen ruokavalio, etenkin tuoreet kasvikset, ovat hyvästä raskausyrityksessä.
Sara, parin ekan käynnin jälkeen minäkin lopetin laskujen ynnäämisen. Tosiaan vähintään satku palaa joka kerta, kun käy yksityisellä.
Kesätyttö, harmi kun joudut odottamaan. Toisaalta, jos vain pystyt, niin ota tämä tauko kunnolla, älä käy liikaa täällä pinossa, vaan yritä ajatella jotain ihan muuta. Nyt on talvikin parhaimmillaan, jos esim. hiihto innostaisi. Itse olen ainakin ihan fiiliksissä, kun pääsee ladulle.
Sofi, hyvä ovis tuntui monella tavalla. Limaa oli runsaasti, viiva oli vahva (tai ehkä aavistuksen vaaleampi kuin kontrolliviiva, mutta selkeästi tummempi kuin muina päivinä) ja ennen kaikkea oli halukas olo. Niin viriiliksi en ole tuntenut itseäni aikoihin. Ei tuntunut yhtään vauvayritykseltä.
Terojen vaikutuksesta, että ekana päivänä oli ärtyisyyttä ja pientä päänsärkyä, sen jälkeen ei ole ollut. Ehkä jos on pitkään syömättä, niin tulee vähän höntimpi olo kuin ennen. Muutoin ei mitään erityistä, kuten etukäteen pelkäämiäni säärikipuja tai aknea yms. Nyt on viisi päivää takana ja viisi edessä. Vielä ei ole tuntemuksia, että täti olisi tulossa kylään.
Plussatuulia puuh!
TaigaQ kp23/24 yk12
Kiitos TaigaQ.
Toi esikko on vilkas ja tosi tehokas ehkäisy keino, kun on päikkäritkin jättämässä vissiin pois. Lisätään yhtälöön väsyttävä työ, ei paljon romantiikka kuki.
Kiertojen lyhentyminen olis jopa toivottvaa. Tästä kierrosta tulee pitkä. Tylsää!!! Mulla vaihtelee 29-36pv.
Olen kokeillut homeopatiaa tuossa ennen joulua. En tiedä oliko mihinkään mitään vaikutusta. Kovasti kiinnostaa akupunktio kokemukset jos jollain on.
-Vacsu 27/29-36, yk14
Minä olen ollut vähän laiska kirjoittamaan tänne. Ja on ollut hieman vaikeuksia kirjautua näille sivuille, katsotaas minkä nimimerkin tämä nyt minulle antaa..
Tervetuloa uudet, Vacsuli ja Katka! :) Kummankin nimimerkit kuulostavat tutuilta, mutta en valitettavasti muista muuta, pahoittelen.
Lyhyesti kuulumisia: Koko loppuvuosi ja tämä alkuvuosi on ollut niin kiireinen etten ole ehtinyt sinne ivf:ään minne piti mennä jossain vaiheessa. On noita lasten kuskailuja ja oma fysioterapia selän takia ym. ym. ettei vaan ole aika riittänyt (eikä jaksanut). Ja joulun jälkeen on mennyt vähän alamaissa kun kuulin yhden meidän tutun poistuneen joukostamme ja hautajaisiakin vietimme. Joten on ollut aika raskasta.. :( Ja viime kierrossa ovisplussa tuli myöhemmin mitä yleensä, eli ilmeisesti stressi alkaa vaikuttaa myös kroppaan. :-/ Ja tässä kierrossa kuukautiskivut olivat rajut jo pari päivää ennen menkkojen alkua ja kuukautiset ovat olleet epätavallisen runsaat. Ja mikä outoa, niin alaselkäkivut tulivat myös mukaan tässä kierrossa menkkakipujen myötä mitä yleensä ei minulla ole ollut, oliskohan ollut varhainen keskenmneo tms.?? :-0 Mutta todella väsynyt olen ollut näiden kipujen kanssa. :/ Ollaan siis yritetty ihan perinteiseen tapaan yrittäen osua oviksen ajankohtaan, mutta nyt alkaa todella tämän kalenteriin tuijottelu kyllästyttää..!! (ja se ettei meinaa löytyä aikaa edes oviksen hyödyntämiselle). :/ No, ehkä tässä yritetään vielä jonkin aikaa ihan näin "luomusti". Uusille tiedoksi, että yritystä on ollut jo neljä vuotta ja minulla on endometrioosi (ikää 37v.). Miehen siittiöt on tutkittu viime syksynä ja ne olivat kunnossa ja minullakin muuten kaikki ok (ovis tapahtuu jne.), mutta on vaan tämä endometrioosi mikä häiritsee loppukiertoa. Ja varmaan tuo ikäkin alkaa vaikuttaaa asiaan.
Mutta kovasti tsemppiä kaikille!! :) Palailen taas jossain vaiheessa kertomaan mitä kuuluu.
Kp 2/n.28
Voisiko joku päivittää sen tiedon, että miehen siittiöt tutkittiin syksyllä 2011 ja ne olivat ok. Kiitos. :))
Moi kaikki!
Sofi, toivotaan ettei tätiä näy enää piiitkään aikaan.
Vacsuli, tervetuloa. Tosiaan lapset on aika tehokkaita ehkäsykeinoja...Sekä pienet, että isommatkin. Ei voi harrastella missä vaan ja millon vaan :)
2pojanäiti, minullakin kirjautumisessa on ollu ongelmia. Mikä lie mättää...
ON: Lääkärissä taas käyty (reilut sata euroa taas kevyempi olo) ja samoilla aineksilla jatketaan. Nyt oli se edellisellä kerralla löydetty kysta kadonnut, mutta olinpahan saanut uuden tilalle. Nyt toiselle puolelle :(
Tultiin lääärin kanssa siihen tulokseen, että clomit taitaa minulle noita kystia aiheuttaa.
Mutta oli siellä onneksi follejakin kehittymässä.
Nyt ovista vaan odottelen.
Mukavaa viikonloppua!
Sara
Sofi: Tänään mies pääsi myös todistamaan mahassa tapahtuvaa huisketta. Eli molemmat oli tosi eloisan oloisia ja mies kysyikin jo, että onko ne yhtä vilkkaita sit synnyttyään...
Nippe + tuplat 10+6
Plussaonnea kaikille!