Miksi liikunnan pitää nyt sitten taas olla ryppyotsaisesti oikeaa HIKI-liikuntaa?
Miksei kaikki liikunta ja hyötyliikunta kelpaa liikunnaksi?
Taas niin, että otsa hiessä ryppyotsaisesti suoritettu liikunta on sitä kuntoa kohottavaa ja kaikki muu vain kevyttä puuhastelua josta ei ole mitään hyötyä.
Kiitos vaan mutta mä pidän mieluummin tuon kevyen puuhastelun ja hyötyliikunnan ja jätän hampaat irvessä ponnistelun niille, joita se kiihottaa.
Kommentit (48)
Ja koska olen ahdistukseen ja masennukseen taipuvainen, lisään aina kunnon liikunnan määrää pahan olon nostaessa päätään sekä myös pms-aikaan.
Mielestäni parasta ahdistukseen on ohjattu liikunta tai ystävän kanssa lenkkeily, jolloin on pakko keskittyä esim. kuvioihin ja unohtaa hetkeksi synkät ajatukset.
Esimerkiksi seksi kuluttaa noin 300 kaloria tunnissa,eikä taatusti ole ryppyotsaista pakkopullaa :)
Ite jos menen vähän kävelemään, ei siitä jää oikeestaan mitään käteen. En nauti siitä taikka oe mitään muutakaan suurempaa tunnetta. Mutta se ei tarkota ettei joku muu vois saada siitä mielihyvää, itse en vaan saa.
Ei kaikki hikiliikunta oo mitään "hampaat irveessä" ja "otsa kurtussa" urheilua. Pitää vaan löytää se oikea laji, itselläni se on jalkapallo. Hikiliikunta on myös mun mieleen siksi, että tulokset huomaa melko nopeasti.
Itse en ainakaan pärjäisi ilman sitä, sillä kunnon lenkillä tai jumpalla (mieluiten tanssillisella) saa parhaiten nollattua päätä. Olen jäänyt täysin koukkuun endorfiiniryöppyihin :)
Sivutuotteena tulee sitten kiva kroppakin.
En tiedä mitä tuo ap horisee, että rääkkijumpasta tulee huono fiilis? Siitähän tulee paras fiilis! Spinning-tunnin jälkeen ulos salista hoippuessa on sellainen maailmanvalloittajaolo ja voittajafiilis, ettei mitään rajaa!
jos joskus muka on kauhea olo, ni ehkä just sillon suorituksen aikana. Mutta viimeistään sen suorituksen jälkeen tunne on aiva mahtava!
Millaiset suihkutilat teillä on töissä?
Minulle ainakin tulee ihan kunnolla hiki kun pyöräilen töihin (15 km) ja kyllä siinä ehtii hengästyäkin. Sama juttu kotimatkalla :) Ei hyötyliikuntakaan aina kevyttä hissuttelua ole.
Ja käytkö siis suihkussa sekä töihin päästyäsi että kotona? Jos hyötyliikunta on niin kevyttä, ettei koe tarvetta käydä suihkussa sen jälkeen niin sitten se on ainakin minulle liiankin kevyttä.
Lukollisessa pukukaapissa on hyvä säilyttää työvaatteet, ja kuivauskaapissa saa ulkoiluvaatteet kuivaksi. Hiustenkuivaajakin löytyy pukuhuoneesta.
Moni liikunnan vihaaja olisi liikunnan rakastaja jos sitä edes kerran elämässään neuvottaisiin liikkumaan oikein. Eli hitaasti aloittaen , ja vähitellen sykettä nostaen. Itse teen väsyneenä niin että aloitan lompsimalla ja laahustamlla ovesta ulos, 100 metriä menee hitaasti kävellen, sitten vähän lisää vauhtia normaali kävelyä muutama minuutti, sitten reippaasti kävelyä kun siltä tuntuu, ja sitten hölkkää pikku pätkä ja sitten taas takaisin kävelyyn ja käännös kotio päin. Oikeet urheilijatkin tekee kunnon lämmittelyn ja 5-15 minuutin jäähdyttelyn joka lenkillä. Ei ole yhtään paha lähtee väsyneenäkään, ei jää liian kuuma olo päälle eikä missään vaiheessa tunnu liian rasittavalta. Silti kunto nousee hyvin, 60% maksimisykkeestä parantaa eniten pitkäkestoista kuntoa ja rasvanpolttoKYKYÄ. (Suurempi teho polttaa kyllä enemmän rasvaa sillä kertaa).
Se on vaan niin että turha muodostaa mielipiteitä ja asenteita mistään jos ei ole kunnolla kokemusta ja tietoa. Pätee aika moneen asiaan.
Ja kyllä se pidemmän päälle parantaa elämän laatua se liikunta vaikka olisi muutenkin miten terve.
Ärsyttää tällasia asioita edes keskustella mutta joku oli jättäny tän sivun auki koneelle nin oli kommentoitava kun on näitä asioita parikyt vuotta harrastanu ja opiskellu.
ja latasin taas enkkapainot! Kyllä tekee hyvää :)
työmatkojen fillarointia tms kotihommia vielä yhtään minään.
ei tarvitse suorittaa hampaat irvessä, kun on hyvä kunto ja siitä tulee hyvä mieli ja kroppa.
ymmärrän, että huonokuntoisen hampaat menee irveen.