Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysyin hyvältä ystävältäni mökkiä vuokralle hiihtolomaksi.

Vierailija
05.01.2012 |

Olen itse majoittanut kyseistä kaveria meillä ilmaiseksi, tarjonnut ruoat jne. Joo, mökin hinta viikolle on 900€, ilmeisesti kaverialennuksella :D aivan uskomatonta hommaa, tässä sen näkee mitä palkaksi saa omasta ystävällisyydestä.

Kommentit (156)

Vierailija
21/156 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tosiaan mökki olisi muuten tyhjillään, olisin vain iloinen, että luotettava kaveri olisi pitämässä mökistä huolta. Ei kavereilta peritä vuokraa.. jos siis ei muutenkaan oltaisi vuokraamassa mökkiä kenellekään.

Ahne kaveri ja varmaan tuleva entinen kaveri.

Jos kerran mökki tyhjillään, itse kyllä päästäisin ihan pelkkiä kuluja vastaan tai jopa ilman omalle mökilleni. Eihän siinä itseltä olisi mitään pois, saisi vaan hyvän mielen kaverille. Eri asia tietenkin olisi, jos mökille olisi ihan oikea maksava vuokralainen tulossa.

Vierailija
22/156 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaverinsa yksinomaiseen käyttöön eikä vain "majoittanut" tätä joksikin aikaa nurkkiinsa (kuten kai jokainen ihminen välillä ystävilleen tekee), hänellä voisi nyt olla jotakin motkottamista, muuten ei. Mökki on sen kaliiberin "lainatavara" ettei sitä noin vain vippailla jokaiselle kysyjälle (ja niitähän todistetusti riittää). Niinhän sitä sanotaan, että mökin ja pakettiauton omistajalla on aina eniten kavereita :).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/156 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaverinsa yksinomaiseen käyttöön eikä vain "majoittanut" tätä joksikin aikaa nurkkiinsa (kuten kai jokainen ihminen välillä ystävilleen tekee), hänellä voisi nyt olla jotakin motkottamista, muuten ei. Mökki on sen kaliiberin "lainatavara" ettei sitä noin vain vippailla jokaiselle kysyjälle (ja niitähän todistetusti riittää). Niinhän sitä sanotaan, että mökin ja pakettiauton omistajalla on aina eniten kavereita :).

oma huone käytössä ja sapuskat kannettu nenän eteen, kuskailtu pitkin nähtävyyksiä jne. Olen kysynyt mökkiä VUOKRALLE, en ole pyytänyt päästä sinne ilmaiseksi.

t.ap

Vierailija
24/156 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon aikana perheeltä kuluu aika paljon vettä ja polttopuita. Lisäksi jos mökki on vain nollalämmöillä, niin mökin lämmitys (jos siis on sähköt) 20-asteiseksi on aika iso kulu.

Lisäksi kuluu vessapaperia, talouspaperia, mausteita, koska tuskin vuokraaja itse kaikkia mausteita mukanaan rahtaa. Ja aina siinä on lasten kanssa se riski että jotakin hajoaa.

Minulla ei ole mökkiä. Enkä sitä haluakaan enkä sellaiselle mene, mutta kunhan kommentoin.

Vierailija
25/156 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon aikana perheeltä kuluu aika paljon vettä ja polttopuita. Lisäksi jos mökki on vain nollalämmöillä, niin mökin lämmitys (jos siis on sähköt) 20-asteiseksi on aika iso kulu. Lisäksi kuluu vessapaperia, talouspaperia, mausteita, koska tuskin vuokraaja itse kaikkia mausteita mukanaan rahtaa. Ja aina siinä on lasten kanssa se riski että jotakin hajoaa. Minulla ei ole mökkiä. Enkä sitä haluakaan enkä sellaiselle mene, mutta kunhan kommentoin.

Emme käytä mökin omistajan papereita jne.

t.ap

Vierailija
26/156 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma huone käytössä ja sapuskat kannettu nenän eteen, kuskailtu pitkin nähtävyyksiä jne. Olen kysynyt mökkiä VUOKRALLE, en ole pyytänyt päästä sinne ilmaiseksi.

t.ap

Että mitä nyt ap valitat. 900€ on halpa hinta mökin vuokrasta. Itsepähän halusit mökin VUOKRATA.

Vierailija
27/156 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ystävällisyys ole sitä, että olet ystävällinen ja sitten vaaditkin tilalle palveluksia.

Sinuna ap sanoisin kaverille, että ai, se on noin kallis, no me tullaankin sitten teille kylään...

Vierailija
28/156 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu iaka paljon siitä.

Vierailija
29/156 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma huone käytössä ja sapuskat kannettu nenän eteen, kuskailtu pitkin nähtävyyksiä jne. Olen kysynyt mökkiä VUOKRALLE, en ole pyytänyt päästä sinne ilmaiseksi. t.ap

Että mitä nyt ap valitat. 900€ on halpa hinta mökin vuokrasta. Itsepähän halusit mökin VUOKRATA.

maksaa kaverille mökin käytöstä ja kaveri on ahneuksissaan ladannut älyttömän summan pöytään. En menisi tuolle mökille vaan enpä majoittaisi kaveriakaan enää ilmaiseksi.

Vierailija
30/156 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lainaan mökkiä ihan _ilmaiseksi_ ystäville, no problem.

Vierailija
31/156 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahtavaa seuraa etta hanen vierailunsa sinun kotonasi ovat hanen mielestaan olleet suosionosoitus sinulle. Ja oletkin varmaan tarjonnut ystavalle taysihoitoa ihan mielellasi, mutta valitettavasti teidan ystavyys taitaa olla vahan yhdensuuntaista. Ilmeisesti asut paikassa joka kiinnostaa 'turisteja' joten ystavissa tulee aina olemaan noita jotka kayttavat kotiasi hotellina ystavyyden varjolla.

Itse ilmoittaisin kylla kaverille etta sorry, vuokra on niin kallis etta ei kiitos talla kertaa, ja mainitsisin myos siita etta pahoitit mielesi tasta hinnasta koska olet itse aina mielihyvin majoittanut ja kestinnyt ystavaasi ilman etta han on osallistunut kuluihin.

Tietty jos olet itsekin perheinesi aikaisemmin viettanyt viikkoja ystavan kotona taysihoidossa, silloin juttu on vahan eri. Mutta sain viestistasi sen kasityksen etta nama visiitit on olleet yksipuolisia.

Vierailija
32/156 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit vähän verrata sitten siihen. Mutta tässä asiassa olen ystäväsi puolella. Jos olisit vuokralle pyytänyt sellaiseen aikaan kun ei ole muita saatavilla ja silloin olis 900 e vuokra niin kova olis. Mutta sesonkikausina on rahatehtävä niillä mökeillä, jos aikoo niillä mitään tienata.

Vierailija
33/156 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun otat vieraan kotiisi, sinä olet siellä pitämässä huolta siitä, että kaikki sujuu. Mökillä vieras on omin nokkineen ja joko osaa tai sitten ei osaa käyttää mökkiä niin että vahinkoja ei synny.

Enkä minä nyt puhu mistään rällästysbileiden järjestämisestä ja siihen liittyvästä paikkojen hajottamisesta, vaikka tähänkin olen tormännyt, vaan ihan siitä, että esim meidän mökillä on paljon tulisijoja, joita väärin käyttämällä saa helposti savustettua pilalle koko mökin kalustuksen, poltettua koko talon tai tapettua itsensä - vaikka ne siis ovat täysin kunnossa, mutta se pitäää tietää, miten niitä kuuluu käyttää, montako pesällistä poltetaan, miten kylmän mökin lämmitys aloitetaan ja mistä pinosta puita otetaan jne.. Siellä on myös kaivo, jonka pumpun eräs mökinlainaaja kerran tietämättömyyttään laski tyhjäksi siemenvedestä ja sitä pitikin sitten ahertaa uudestaan toimintaan monta päivää putkimiehen kanssa. Samaan syssyyn kun lakivat sen pumpun tyhjäksi, tyhjeni tietysti myös lämminvesivaraaja, mutta sitä eivät tajunneet sammuttaa. TUhannen euron varaaja meni paskasksi, mutta nämä vain narisivat minulle kun kahtena viimeisenä päivänä ei enää ollut lämmintä vettä muuta kuin puulämmitteisessä padassa. SIllä niiden lapset eivät onneksi kovin pahasti polttaneet itseään. Lisäksi niiden perheen äiti oli työntänyt terveyssiteensä kompostivessaan. Niitä oli sitten kiva sieltä erotella kun muut jätteet oli nätisti muuttuneet mullaksi mutta ne siteet oli vielä seuraavana kesänä ihan tunnistettavia...

Vaikka meidän mökki olisi täysin käyttämätön, mä en enää päästä sinne ilman vahtia kuin harvoja valittuja, joiden VARMASTI tiedän osaavan mökkiä käyttää.

Vierailija
34/156 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotainhan kaverisikin on mökistään maksanut, joten varmasti tuo 900 euroa on ihan ok hinta.

Vierailija
35/156 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän sitä sanotaan, että mökin ja pakettiauton omistajalla on aina eniten kavereita :).

Mukaan voi lisätä kuomullisen peräkärryn :D

Mutta jos olisin itse vieraillut pitkiä aikoja kaverini:n vieraana (eikä toisinpäin), olisin itse vain iloinen, jos kaveri haluaisi käyttää tyhjlään olevaa mökkiäni. Olettaen siis, että luotan, että paikka pysyy kunnossa ms. Tasaisi tilejä, vaikkei niitä vierailuja euron kuvat silimissä ole tehtykään.

Vierailija
36/156 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saaristossa mökkiyrittäjä vuokraa rantamökkiä 1500-2000 euroa viikko. Ja aika harva viikko on sellainen, ettei vuokraajia olisi.

Mökillä juokseva vesi, sähköt, astian- ja vaatteidenpesukone, suihku, mikro, jne. Ja autolla pääsee perille. Tosin tien vieressä.

Meidän mökki on isompi, rauhallisemmassa paikassa, paljon isompi tontti ja pidempi rantaviiva. Mutta avrustelutaso sama. Jos sitä vuokraisimme, olisi viikon hinta varmaan 3000 euroa ainakin.

Mutta ei ole aietta vuorata. Kylään voidaan viikonlopuksi kutsua, ei koko viikoksi, koska halutaan mökillä rentoutua.

Ja kaikki kaverit/sukulaiset/tuttavat ei ymmärrä, että jos kaikki tutut kutsumme kerran kesässä yöksi tai pariksi mökille, niin meillä ei olisi juurikaan sellaista lomapäivää, jonka saisimme mökillä rauhassa oman perheen kesken viettää.

Vierailija
37/156 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikana kun emme itse sitä tarvitsisi emmekä olisi sitä vuokraamassa, niin laskisin mitä kuluja siitä minulle syntyisi ja laittaisin ehkä pienehkön summan vielä siihen päälle, että se varmasti kattaisi kaikki kustannukset ja se siitä.

Jos toisaalta olisin saanut samaiselta ystävältä majapaikan ja syötävää ym. niin en välttämättä ottaisi mitään maksuksi.

Vastavuoroisuus ja auttaminen näyttää kuitenkin olevan suurelle osalle ihmisiä vieraita asioita...

Vierailija
38/156 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikana kun emme itse sitä tarvitsisi emmekä olisi sitä vuokraamassa, niin laskisin mitä kuluja siitä minulle syntyisi ja laittaisin ehkä pienehkön summan vielä siihen päälle, että se varmasti kattaisi kaikki kustannukset ja se siitä.

Jos toisaalta olisin saanut samaiselta ystävältä majapaikan ja syötävää ym. niin en välttämättä ottaisi mitään maksuksi.

Vastavuoroisuus ja auttaminen näyttää kuitenkin olevan suurelle osalle ihmisiä vieraita asioita...

Ap:n ystävä ilmeisesti vuokraa, koska ap osasi sitä vuokralle pyytää. Se on silloin täysin eriasia. Jos on mökki, joka on säännöllisesti vuokrakäytössä kuin mökki jota ei ikinä vuokrata ulkopuolisille.

Vierailija
39/156 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikana kun emme itse sitä tarvitsisi emmekä olisi sitä vuokraamassa, niin laskisin mitä kuluja siitä minulle syntyisi ja laittaisin ehkä pienehkön summan vielä siihen päälle, että se varmasti kattaisi kaikki kustannukset ja se siitä. Jos toisaalta olisin saanut samaiselta ystävältä majapaikan ja syötävää ym. niin en välttämättä ottaisi mitään maksuksi. Vastavuoroisuus ja auttaminen näyttää kuitenkin olevan suurelle osalle ihmisiä vieraita asioita...

Ap:n ystävä ilmeisesti vuokraa, koska ap osasi sitä vuokralle pyytää. Se on silloin täysin eriasia. Jos on mökki, joka on säännöllisesti vuokrakäytössä kuin mökki jota ei ikinä vuokrata ulkopuolisille.

Hän sanoi, että mökki olisi tyhjillään ko. aikana. 900 on ystävähinnaksi paljon, oli vuokramökki tai ei. Tuskin nyt kuitenkaan puhutaan mistään luksusmökistä Lapin keskuksessa. Vai?

Vierailija
40/156 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun otat vieraan kotiisi, sinä olet siellä pitämässä huolta siitä, että kaikki sujuu. Mökillä vieras on omin nokkineen ja joko osaa tai sitten ei osaa käyttää mökkiä niin että vahinkoja ei synny.

Enkä minä nyt puhu mistään rällästysbileiden järjestämisestä ja siihen liittyvästä paikkojen hajottamisesta, vaikka tähänkin olen tormännyt, vaan ihan siitä, että esim meidän mökillä on paljon tulisijoja, joita väärin käyttämällä saa helposti savustettua pilalle koko mökin kalustuksen, poltettua koko talon tai tapettua itsensä - vaikka ne siis ovat täysin kunnossa, mutta se pitäää tietää, miten niitä kuuluu käyttää, montako pesällistä poltetaan, miten kylmän mökin lämmitys aloitetaan ja mistä pinosta puita otetaan jne.. Siellä on myös kaivo, jonka pumpun eräs mökinlainaaja kerran tietämättömyyttään laski tyhjäksi siemenvedestä ja sitä pitikin sitten ahertaa uudestaan toimintaan monta päivää putkimiehen kanssa. Samaan syssyyn kun lakivat sen pumpun tyhjäksi, tyhjeni tietysti myös lämminvesivaraaja, mutta sitä eivät tajunneet sammuttaa. TUhannen euron varaaja meni paskasksi, mutta nämä vain narisivat minulle kun kahtena viimeisenä päivänä ei enää ollut lämmintä vettä muuta kuin puulämmitteisessä padassa. SIllä niiden lapset eivät onneksi kovin pahasti polttaneet itseään. Lisäksi niiden perheen äiti oli työntänyt terveyssiteensä kompostivessaan. Niitä oli sitten kiva sieltä erotella kun muut jätteet oli nätisti muuttuneet mullaksi mutta ne siteet oli vielä seuraavana kesänä ihan tunnistettavia...

Vaikka meidän mökki olisi täysin käyttämätön, mä en enää päästä sinne ilman vahtia kuin harvoja valittuja, joiden VARMASTI tiedän osaavan mökkiä käyttää.

Meillä mökillä on miehen yrityksen vuoksi erilaisia ilmanvaihto- ja lämmityslaitekokeiluja. Niitä pitää osata käyttää. Kytkeä oikea vehje oikeaan aikaan päälle jne.

Porakaivon pumppu pitää osata laittaa päälle - ja muistaa lähtiessä sammuttaa.

Grillissä, veneessä, jne kaikissa omat niksinsä ja juttunsa. On vaan pari sukulaisperhettä jotka uskaltaisin mökille päästää vahtimatta ja voisin luottaa, että osaisivat hoitaa asiat.

Mä olisin monen tuttavan tapauksessa niin vainoharhainen, että pakko olisi vierailun jälkeen käydä tarkistamassa, onko sähköt kytketty pois, ovi lukossa, jne. Ovat niin huolettomia, että voivat oman kotiovensakin jättää lukitsematta...

Ja juuri tuo, että jos jotain menee rikki, niin kiva alkaa sitten kaverilta niitä korvauksia peräämään. Yksi tuttava lainasi meiltä autoa. Lapset oli potkineet takapenkin ihan kuraiseksi ja kamalaksi. Lattiat täynnä karkkipapereita ja tahmaisia karkkeja. Ja kaiken huipuksi lommo puskurissa. Oli peruuttanut päin aitaa.

Laitettiin tuosta puskurista lasku kaverille. Hän kauhisteli, ettei voi niin paljon maksaa. Lupasi maksaa vähitellen. 2 v mennyt, senttiäkään ei ole saatu ja välit viilenneet.