Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Myymälävarkaudesta kiinnijäänti.

Vierailija
08.04.2012 |

Mulle kävi eilen pelkoni toteen ja jäin kiinni myymälävarkaudesta. Olen parin vuoden ajan näpistellyt tavarataloista mm. meikkejä ja vaatteita. Siitä on jäänyt ikäänkuin kierre päälle. Lapsiperheessä rahat on tiukalla ja oon tällä tavoin "säästänyt" ja saanut vähän luxusta omaan eloon.

Paheeni on ollut oma salaisuus, eikä edes mieheni tiedä siitä. Pelkäänkin nyt, miten hän suhtautuu. Mikä on oikea tapa kertoa sakoista ja tunnustaa toilailut. En kaipaa moraalista piikittelyä vaan kanssasisarten kokemuksia. Miten olette onnistuneet lopettamaan näpistelynne, vai jatkuiko kiinnijäämisen jälkeen. Pienet sakkoni kyllä kestän, mut en toiste halua vartijan taluttavan ihmisten katseiden alla koppiin. Paras varmaan koettaa lopettaa.

Kommentit (183)

Vierailija
1/183 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
2/183 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole se paras kannustin lopettamaan tuollainen hupi?

Et varmaan haluaisi lastesi harrastavan tuollaista?

Minusta oli maailman kamalalin asia, kun vanha isäni jäi kiinni siitä, että lisäsi omanan punnitsimisen jälkeen kaupassa pussiin. Talutettiin kanssa takahuoneeseen.

Ei ollut rahasta kiinni, vaan ihan tavasta. Napsii myös karkkeja irtokarkkilaatikoista. Minusta se on todella alentavaa käytöstä. Onneksi jäi kiinni, ehkä oppi. Hän on jo 80v !!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/183 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kleptomaniaa? terapia vois auttaa

Vierailija
4/183 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kleptomaniaa? terapia vois auttaa

Ei ole kleptomaniaa. Ihan "tarpeeseen" varastelin. Kauhea pelko, mutta ei pakkomaisuutta.

Vierailija
5/183 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastelin itsekin vuosia sitten meikkejä ja vaatteita. Myymäläetsivä yhytti mut, ja poliisilta sain sit parinsadan sakot. Tilanne oli niin nolo, etten sen jälkeen ole uskaltanut edes ajatella näpistäväni. Tunnustin miehelleni, joka ei hyväksynyt tekojani, mutta antoi anteeksi. Puhu ja ole rehellinen, kyllä se helpottaa.

Vierailija
6/183 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo jääny kiinni. Kannustan silti sua rehellisyyteen. Anna mennä. Ei miehes pure. Rakkaus auttaa jaksamaan.

Vierailija
7/183 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole siis kleptomaniaa, mutta kysyt kuitenkin neuvoja miten lopettaa kierre, joka on jäänyt "vähän päälle"... Sitä kutsutaan ongelmaksi nimeltä kleptomania. Tätini on sellainen. Ei parane, koska ei myönnä ongelmaa.

Vierailija
8/183 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole siis kleptomaniaa, mutta kysyt kuitenkin neuvoja miten lopettaa kierre, joka on jäänyt "vähän päälle"... Sitä kutsutaan ongelmaksi nimeltä kleptomania.

Kleptomania on sairaus. Mulla ei ole pakonomaista tarvetta varastaa, vaan olen tottunut saamaan sillä tapaa "extraa" elämään. Siitä luopuminen on vaikeampaa kuin varastamisesta. Se on ongelma. Toki halvemmat meikit ja kirpputorit täytyy ottaa käyttöön. Jos mulla ois ollu rahaa tarpeeks, en ois varastanu.

Vierailija
9/183 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole siis kleptomaniaa, mutta kysyt kuitenkin neuvoja miten lopettaa kierre, joka on jäänyt "vähän päälle"... Sitä kutsutaan ongelmaksi nimeltä kleptomania.

Kleptomania on sairaus. Mulla ei ole pakonomaista tarvetta varastaa, vaan olen tottunut saamaan sillä tapaa "extraa" elämään. Siitä luopuminen on vaikeampaa kuin varastamisesta. Se on ongelma. Toki halvemmat meikit ja kirpputorit täytyy ottaa käyttöön. Jos mulla ois ollu rahaa tarpeeks, en ois varastanu.

Niin, ei ongelmaa... Lopetatko heti vai huomenna?

Vierailija
10/183 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kyllä myönsi ongelman, mut kleptomaniaa toi ei oo. Kulutustottumuksista on kyse. Kirppikset auttaa kyllä vaatelöytöihin. Käytä alet hyväksesi. Kulje useammin lapsesi tai miehesi kanssa kaupassa; kirjoituksestas saa kuvan, et pöllit vaan tykönäsi.

Totuttele vähempään ja laske budjettia tarkemmin. Yksi myymälävarkaus ei vaikuta tulevaisuuteen juuri mitenkään, joten pääset kyllä yli. Voimia ja tsemiä!

Vierailija
11/183 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska varastaa :) Kulutustottumuksia voi olla monenlaisia, mutta varastamisen ei pidä kuulua ihmisen elämään.

Aloittaja kyllä myönsi ongelman, mut kleptomaniaa toi ei oo. Kulutustottumuksista on kyse. Kirppikset auttaa kyllä vaatelöytöihin. Käytä alet hyväksesi. Kulje useammin lapsesi tai miehesi kanssa kaupassa; kirjoituksestas saa kuvan, et pöllit vaan tykönäsi.

Totuttele vähempään ja laske budjettia tarkemmin. Yksi myymälävarkaus ei vaikuta tulevaisuuteen juuri mitenkään, joten pääset kyllä yli. Voimia ja tsemiä!

Vierailija
12/183 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sotketa kleptomaniaa tähän. Kleptomaani varastaa hallitsemattomasta ja pakonomaisesta varastamisen tarpeesta. Yleensä vielä itselleen täysin tarpeetonta tavaraa. Ottakaa asiasta selvää, ennenkuin diagnosoitte.

Vierailija
13/183 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä pari keskustelukäyntiä ammattilaisella voisi antaa keinoja varastelun lopettamiseen, oli kysymys sitten varsinaisesta kleptomaniasta tai jostain muusta. Tärkeää on, että suhtaudut itsekin asiaan vakavasti ja olet motivoitunut.

Tiedän itsekin, ettei vähävaraisena eläminen ole aina herkkua, mutta siihen on sopeuduttava kulutustottumuksia muuttamalla. Varastaminen ei ole käynyt mielessäkään. Löytyy elämään mielekästä sisältöä myös vähillä rahoilla, jos on mielikuvitusta ja joustavuutta.

Vierailija
14/183 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kleptomaani varastaa vaikka ei olisi "tarvetta" eli pihistää tavaroita vaikka olisi miljoonia tilillä ja varaa maksaa niistä.

AP:n ongelma on se, että hän elää yli varojensa. Kannattaa miettiä mitä iloa siitä on että pöllii Lancomen ripsarin ja saa "luksusta elämäänsä", jos ei rahaa ole muuhun niin ostat tarjouksesta Maybelinen tm. ripsarin.

Kannattaa katsoa peiliin ja hokea että "olen varas, olen varas, olen varas" niin kauan että sen todella ymmärrät. Vie myös roskiin KAIKKI varastamasi tavarat, et säilytä niitä yhtään. Jatkossa sama juttu: jos jotain varastat samantien viet sen roskiin. Jos et saa varastamisesta "iloa" etkä "hyötyä" niin se helppo lopettaa. Jos taas aina vaan sorrut ottamaan jotakin ja nautit siitä saamastasi "ilosta" =käytät tavaraa kierre vaan jatkuu ja jatkuu.

Vierailija
15/183 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimääräinen rangaistus näpistyksestä oli erään lähteen mukaan 15 kpl päiväsakkoja.

Rikosrekisteriin ei tule merkintää, kun kyseessä on sakkoteko.

Ei ole mitään syytä lopettaa ;-)

- Kanssasisar

Oletko ajatellu omaa kiinnijääntiäsi?

Vierailija
16/183 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miettinyt mitä myymälävarkaat saa rangaistukseksi? Tuleeko tieto rikosrekisteriin ja paljonko on sakko, jos ap sellaisen sait?

Vierailija
17/183 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistää kyllä vihaksi tuollaiset pummit. "Vähän luksusta elämään", ihan tarpeeseen varastan meikkejä. Just joo. Ja muut sitten onnellisesti maksavat teidän kaupoille tekemät tappiot saatana. Jokusen sataa miljoonaa joka vuosi häviää kaupoilta tuollaisten idioottien taskuihin.

Ruoan pöllimisen joten kuten ymmärrän, jos oikeati on hätä, mutta toisaalta meillähän on sossu olemassa...

Vierailija
18/183 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näkisi jonkun kirjekuoren, valehtelisin että siinä on ylinopeussakko tms.

Vierailija
19/183 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miettinyt mitä myymälävarkaat saa rangaistukseksi? Tuleeko tieto rikosrekisteriin ja paljonko on sakko, jos ap sellaisen sait?

Mä sain hameen ja topin varastamisesta 8 päiväsakkoa, eli yhteensä 160e. Vaatteiden arvo n. 70e, joten näpistyksenä meni. En ole lopettanut. Kiinnijäänti on niin hemmetin harvinaista, ettei pienet sakot tunnu.

Vierailija
20/183 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näpistäminen on niin helppoa, ettei ole tosikaan. Tänääb lähti mekko ja juhlasukkikset illan bileisiin :) Kerran oon kiinni jääny, mut olen reilusti voitolla.

Miten te jotkut kiinnijääneet voitte suhtautua asiaan noin kevyesti? Eikö kiinnijääminen vaikuttanut mitenkään? Minä jäin kiinni kun vein vahingossa tuotteen kassalinjan yli ja poliisit haki kaupasta, kirjoitinkin siitä tänne jo aikaisemmin (viesti nro 18). Olen vieläkin asian vuoksi aivan kamalan ahdistunut, enkä tiedä miten siitä ikinä selviän. Sakot kestän, vaikka ne epäoikeudenmukaiset olivatkin, mutta poliisien kirjoihin joutumista ja sitä, että vartijoiden mukaan en "rikokseni" vuoksi koskaan saa töitä, en kestä. Vartijoiden haukkuminenkin ja kehotus mennä tutkituttamaan pää oli sietämätöntä, kun kyseessä oli vahinko! Miten voitte jatkaa varastelua kiinnijäämisen jälkeen. Itselle oli tuo poliisin kyytiin joutuminen kyllä todella traumaattinen kokemus. Lisäksi minua seurataan nyt tässä kaupassa, sillä olen saanut siellä nyt aina vartijan perään, joka kyttää koko kauppareissun ajan. Saavatpahan ainakin oikeat varkaat siellä sitten olla rauhassa.

Ja oletteko kiinnijääneet saaneet töitä ja päässeet läpi turvallisuusselvityksestä, jos sellainen on teille tehty. Tämä huolettaa eniten, etten koskaan saisi töitä enää. :(