Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni saa 4 ateriaa päivässä.

Vierailija
03.01.2012 |

2 lämmintä ruokaa ja välipalan ja iltapalan.

mitä mieltä?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi herää vaihtelevasti, joskus klo 8 joskus klo 10. riippuu vähän onko nukkunut päiväunet edellisenä päivänä..

mitä lapsi tekee sillä aikaa kun itse nukut klo 12:een?

Vierailija
22/36 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi herää vaihtelevasti, joskus klo 8 joskus klo 10. riippuu vähän onko nukkunut päiväunet edellisenä päivänä..

leikkii tai lukee kirjoja. viihtyy tosi hyvin itekseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kamala valitus, kun yksi uskaltaa elää eri rytmissä kuin Virallinen Lapsiperheen Elämänrytmi!

Jos lapsi herää vasta kymmeneltä, niin ei siinä enää isoja aamupaloja kannata syödä tai lounas on vasta pitkällä iltapäivän puolella ja joku muu ateria jää väkisin pois.

Meillä on vähän aamuvirkumpi lapsi ja herätään koko perhe jo klo 7, aamupala kuuluu meillä sen vuoksi päivärutiineihin,

Vierailija
24/36 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kamala valitus, kun yksi uskaltaa elää eri rytmissä kuin Virallinen Lapsiperheen Elämänrytmi!

Jos lapsi herää vasta kymmeneltä, niin ei siinä enää isoja aamupaloja kannata syödä tai lounas on vasta pitkällä iltapäivän puolella ja joku muu ateria jää väkisin pois.

Meillä on vähän aamuvirkumpi lapsi ja herätään koko perhe jo klo 7, aamupala kuuluu meillä sen vuoksi päivärutiineihin,

yksinään sillä välin kun äiti makoilee :)

Minkä ikäinen lapsi olikaan? Alle 3v?

En itse ainakaan yksin kehtaisi tunteja antaa pyöriä. Ties mitä keksii.

Vierailija
25/36 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin 1v syö yleensä 4 ateriaa päivässä joista 1-3 syö kunnolla mahan täyteen. Menee vähän kausittain miten haluaa syödä, ja olen totuttautunut siihen, ettei kannata tyrkyttää liian usein tai liikaa kerralla.

Mullekin on joskus 11kk iän paikkeilla kauheasti toitotettu että pitäisi syöttää 5 kertaa päivässä ja samoin oli painostusta johonkin tiettyyn nukkumisrytmiin. Parhaiten on mennyt kun ollaan toimittu niin kuin meille tuntuu milloinkin parhaalta. Ei sitä lasta kuitenkaan voi pakottaa syömään tai nukkumaan silloin kun joku käskee.

Ihan totta muuten tuo, että jos lapsi nukkuu aamulla pitkään niin ei siihen päivään vaan mitenkään saa mahdutettua kaikkia viittä ateriaa. Itse olen kyllä aina antanut aamupalaksi puuroa vaikka lapsi herää monesti 9-10 aikaan, olen mieltänyt että puuro on niin terveellinen päivän aloitus mutta se nyt vaan on oma näkemykseni. Tietty kokonaisuus on tärkein, ettei mitään jää ruokavaliosta puuttumaan.

Vierailija
26/36 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksinään sillä välin kun äiti makoilee :)

Minkä ikäinen lapsi olikaan? Alle 3v?

En itse ainakaan yksin kehtaisi tunteja antaa pyöriä. Ties mitä keksii.

lapsi on 5v.

Vierailija
27/36 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikkii tai lukee kirjoja. viihtyy tosi hyvin itekseen.

Vierailija
28/36 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei millään mahdu viittä ateriaa päivään.

Vierailija
29/36 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori mutta mun pipo kiristää sen verran että tää ei mun mielestä ole oikein. Ymmärrän jos lapsikin nukkuu pitkään niin sitten syödään yhdessä kun heräillään, mutta antaa nyt lapsen tyhjin mahoin touhuta tuntikausia... eioo oikein.

Ei meilläkään lapsi tule pyytämään aamiaista, mutta aina syö innolla kun saan puuron eteen.

Vierailija
30/36 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori mutta mun pipo kiristää sen verran että tää ei mun mielestä ole oikein. Ymmärrän jos lapsikin nukkuu pitkään niin sitten syödään yhdessä kun heräillään, mutta antaa nyt lapsen tyhjin mahoin touhuta tuntikausia... eioo oikein.

Mitä haittaa siitä on jos on tyhjin mahoin? ei hän valita nälkäänsä. ja silloin kun hänellä on nälkä niin silloin kyllä sen sanoo.

Vierailija
31/36 |
03.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala, lounas, päivällinen ja iltapala.

Vierailija
32/36 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
33/36 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala klo 7, lounas n. 10.30-11, välipala n. klo 14 ja illallinen klo 18. Lapset menevät nukkumaan iästä riippuen klo 19-20, joten iltapala ei edes maistuisi heti ruoan perään. Toki sitä saavat, jos ovat nälkäisiä. Samoin eskarilainen ja välillä koululainenkin saattaa syödä välipalaa jo heti kotiin tultuaan klo 13 ja uudelleen yhdessä muiden kanssa.

Vierailija
34/36 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamiainen, lounas, välipala, iltaruoka.

Lapsi on ikäisekseen pitkä, hoikka muttei laiha.

Vierailija
35/36 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamiainen, lounas, päivällinen ja iltapala. Kuopus varsinkin tahtoo nukkua niin pitkät päiväunet, että välipala-aika on mennyt ohi eikä ole yhtään nälkäinen herätessään. Tällöin tarjoan usein päivällisen hieman totuttua aikaisemmin 16:30. Hyvin kasvaa, on mukavan pehmeä ja hyväntuulinen lapsi.

Ollaan mieheni kanssa molemmat harvakseltaan syöviä, 2-3 kertaa vuorokaudessa ja ainakin tuo pienempi lapsi vaikuttaisi olevan samanlainen. Esikoinen syö kyllä yleensä mielellään sen 5 kertaa päivässä.

Vierailija
36/36 |
05.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala, lounas, päivällinen ja iltapala. Välipalaa en ole pystynyt tunkemaan mihinkään, kun pienempänä nukkuivat monen tunnin päiväunet ja nytkin lounaan ja päivällisen väli on vain noin 4 h, niin en ehdi siinä välissä tarjoilla välipalaa.

Ap:n jutussa mua ihmtetyttää aamupalan puuttuminen, se on mun mielestä tärkeä ateria. Eihän kaikille lapsille aina maistu heti aamusta hyvin, mutta mun mielestä on tärkeää syödä tai edes tarjota jotain. Ja kun oppii syömään aamusta, niin usein jopa kaipaa aamupalaa.

Päiväkoti- ja koulupäivinä meidän lapset syövät myös välipalan, kun lounas (ja herästyskin) on niin aikaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä