Lapseni saa 4 ateriaa päivässä.
2 lämmintä ruokaa ja välipalan ja iltapalan.
mitä mieltä?
Kommentit (36)
Aamupala (joka on tosin aika olematon useimmiten), lounas, päivällinen, mahd. välipala ja iltapala. Eli 4-5 ateriaa päivässä
päiväruoka 12.30 välipala 15.00 iltaruoka 18.00 ja iltapala 20.00
ettei syö aamupalaa?
en edes tarjoa sitä, kun sitten ei maistu päiväruoka..
Muuten en mitään mieltä. Minun lapsuudenkodissani syötiin aamupala, päiväruoka ja iltakahvilla jotain makeaa. Välipalaa sai ottaa jos halusi ja joskus ehkä iltapalaa. Jos kasvaa normaalisti niin ihan jees.
Tosin vauva saa vielä rintaa ja se usein korvaa välipalan.
Aamupalan tarjoan aina, vaikka se ei läheskään aina uppoa, mutta on se muutamakin lusikallinen tyhjää parempi. Illemmalla sitten kyllä ruoka maistuu ihan hyvin.
hän syö aamupalan jos tarjotaan. mutta sitten ei maistu päiväruoka.. ja itse aamuisin usein makoilen tuonne kahteentoista asti ja sitten laitan samantien ruuan.
aamiainen on erittäin tärkeä lapselle.
aamiainen on erittäin tärkeä lapselle.
tarvitsee energiansa juuri aamupalasta jos saa muuten riittävästi ruokaa?kyllä hän todella energinen lapsi on.
hän syö aamupalan jos tarjotaan. mutta sitten ei maistu päiväruoka.. ja itse aamuisin usein makoilen tuonne kahteentoista asti ja sitten laitan samantien ruuan.
milloin ulkoilette
Ei kait se aamupalaa syö jos ei ole tottunut siihen. Jos sinä kerran makaat klo12 asti.
jota taaperona käskettiin syöttämään tiheämmin - mieluusti 6-8krt/vrk. Lopputuloksena oli yhä vähemmän syövä lapsi ja stressaantuneet vanhemmat. Lopulta "uskalsin" toimia kuten parhaaksi näin ja ruokailut vähennettiin neljään: aamupala, lounas, päivällinen ja iltapala. Lapsen ruokahalu kasvoi ja muutenkin kasvu parani/paino nousi. Jouduimme jatkuvasti käymään kasvukontrolleissa; en siellä koskaan kertonut että lapsi syö vain 4rkt/vrk, kun kerran olivat kasvuun tyytyväisiä. Eli summa summarum - lapset ovat erilaisia. Pienikasvuinenkaan ei välttämättä tarvitse useammin ruokaa - tärkeämpää on se mitä saa menemään ja se, että lapsi oppii tunnistamaan myös nälän tunteen. Nykyään em. lapsi on kaikkiruokainen ja syö erittäin hyvin - mutta on edelleen pienikokoinen.
Aamupala, lounas, välipala ja päivällinen. Päivällisen syömme niin myöhään (18.30), että iltapala on turha.
lounas 11
välipala 14
päivällinen 17
iltapala 20
Lapsi syö kovalla ruokahalulla ja aina on nälkä. Tosin olen huomannut että ruokahalu vaihtelee kasvupyrähdysten mukaan.
Ihan varmasti maistuu sitten lounaskin.
milloin ulkoilette
lounaan jälkeen on ulkoilua 1-2h sen jälkeen välipala ja päiväunet.
Ei kait se aamupalaa syö jos ei ole tottunut siihen. Jos sinä kerran makaat klo12 asti.
lapsi herää vaihtelevasti, joskus klo 8 joskus klo 10. riippuu vähän onko nukkunut päiväunet edellisenä päivänä..
Mä en saa mahdutettua välipalaa päivään millään, joten neljällä aterialla meilläkin mennään. Aamupala 10, lounas 13 (päikkärit), päivällinen 16.30/17, iltapala 20.30.