Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiireinen hoitaja täällä terve.

Vierailija
02.01.2012 |

Teenpä ihan oman aloituksen kertoakseni, että kyllä minä työpäivän aikana kerkiän pariinkin otteeseen haaveilla istumisesta. Mulle kuuluu, kuten kaikilla aloilla lakisääteiset tauot. Aion siis ihan sodella pitää päivän aikana 1-2 5 min. kahvitaukoa ja yhden 20 min ruokatauon. Taukojen aikana ISTUN. Ja jos tauolla ollessani joku soittaa kelloa, että pitäisi vessaan päästä, niin joutuu odottamaan että taukoni on ohi. Käytän sen jälkeen tai siivoan vaippaan tulleen tavaran. En myöskään avusta ketään vessaan pyynnöistä huolimatta enää sen jälkeen kun työaikani on päättynyt ja kävelen kohti ulko-ovea. Kaikki muu aika töissä olen potilaiden käytettävissä ja annan aikaani mahdollisimman tasapuolisesti ja tarpeiden mukaan. Että näin.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole ilkeä, sanon vain miten asiat on, ja miten edellä kirjoittavat hoitajat puhuvat: se omaisen käytös ja varsinkin tyly sellainen tuskin lisääkään sitä iloa hoitaa sitä potilasta, kun tämän hoitoon ei kuitenkaan olla tyytyväisiä.. että tiedoksi sinulle. toivottavasti osaat arvostaa.

t.nro 29

Vierailija
42/50 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kaupungilla tien toisella puolella joku liukastuu eikä pääse itse nousemaan niin Ap:lta ei varmastikaan heru apua, koska hän ei ole töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on samanlaisia kuin sinä. Hammasta purren ja välillä päässä virsiä laulellen, ettei vahingossakaan sano mitä ajattelee.

Vierailija
44/50 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kaupungilla tien toisella puolella joku liukastuu eikä pääse itse nousemaan niin Ap:lta ei varmastikaan heru apua, koska hän ei ole töissä.

Vai oletko sitä mieltä, että kun esim siivooja pääsee töistä klo 15 ja hän menee lähikauppaan kotimatkallaan, mutta huomaa kaupan tuulikaapin olevan kuraisen, hänen on alettava sitä siivoamaan?? On ihan eri juttu auttaa kadulla kaatunutta, kuin tehdä työpaikalla rajat sille, ettei jää työajan jälkeen enää töihin? Ja mites vakuutus? Korvaako vakuutus, jos jäät työajan jälkeen viemään jotain asukasta paskalle ja loukkaat siirrossa selkäsi?

Vierailija
45/50 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa, vittuilu ei ole välttämättä se järkevin tapa toimia. Mutta kun on saanut kuulla tarpeeksi haukkuja omasta itsestään ( mm. ulkonäkö, paino, nimi, oletetut elintavat, älykkyys yms.) niin jossain menee raja. Potilaat katsovat, että heillä on oikeus vaatia hoitajilta sitä ja tätä ja jos et suostu, joudut perustelemaan ja puolustautumaan. Joillain potilailla on suorastaan hyökkäävä asenne. Lisäksi saat kuunnella haukut mitkä kuuluisivat esimiehellesi tai kunnan päättäjille.

Erona muuhun asiakaspalveluun on se, että potilaan kanssa joutuu oikeasti olemaan paljon. Kassalla hymyilet ja vittumainen asiakas on poistunut parissa minuutissa. Hoitajana joudut kestämään samaa idioottia tuntukausia, ehkä päiviä tai jopa viikkoja tai kuukausia.

Vierailija
46/50 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

totta, että omat tunteet on piilotettava. On kuitenkin eri asia olla asiakkaan kanssa sen viiden minuutin puhelun ajan tekemisissä ja kuunnella se vihainen purkaus rikkinäisestä autosta. Potilaita kuitenkin hoidetaan 24/7, jotkut ovat sairaalassa pitkiäkin aikoja, jopa vuoden, puhumattakaan vanhainkodeista, joissa useimmiten ollaan koko loppuikä, eli mahdollisesti jopa 10 vuotta. Siinä kyllä rauhallisemmankin hoitsun pinna katkeaa, jos vuodenkin kuuntelet niitä aiheettomia valituksia joka päivä ja joka asiasta. (enkä nyt väitä, etteikö koskaan voisi olla valittamisen aihetta, niinkuin jo totesin, mekin olemme vain ihmisiä ja erehdyksiä sattuu, mutta jos parhaasi yrität etkä koskaan onnistu miellyttämään potilasta/omaista niin kyllä se vähän luonnon päälle ottaa).

t.35

Vierailija
47/50 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se mene niin että HOITOALALLA esim terveyskeskuksissa ruokatunti on palkallinen eli TYÖAIKAA ja silloin hoitajalla on velvollisuus vastata kutsuihin ja hälyttimiin, muusta voi saada varoituksen tai jopa syytteen. Meillä ainakin.

Jos ruokatunti on palkaton, kutsuihin ei tarvitse vastata

Vierailija
48/50 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta työpaikalta ei ainakaan saa poistua omille asioilleen, joten kaipa se periaatteessa työaikaa on. ja onhan niihin kelloihin vastattava jos kukaan muu ei vastaa ja vaikka ruoka on lautasella. Mentäväkin on jos ei asia voi mitenkään odottaa. Esim. jonkun pissalle pyyntö tai kipulääkeasia voi varmaan odottaa sen 20 min jos ei nyt just järki lähde tai ripulit ole tulossa paineella housuihin. Ei sitä itsekään pääse siltä seisomalta aina vessaan!

Lisäksi me usein teemme kierron juuri ennen omaa taukoamme. Kysymme, onko nyt jotain tarpeita (vessa, kipulääke, vesilasi, jotain kysyttävää...) ja jos ei ole, niin kyllä mun mielestäni silloin se pissahätäkään ei voi 20 minuutissa kasvaa mitenkään sietämättömäksi YLEENSÄ etteikö se voisi odottaa sen verran, että hoitajakin saa sen ruokansa syödä rauhassa ja lämpimänä (lämmittämättä sitä viittä kertaa mikrossa uudelleen).

Vierailija
49/50 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

35:lle sanoisin, että suurin osa meistä hoitajista

on samanlaisia kuin sinä. Hammasta purren ja välillä päässä virsiä laulellen, ettei vahingossakaan sano mitä ajattelee.

En minä hammasta purrut, koska töissä oli työminäni jota loukkaukset eivät koskettaneet.

Fokukseni oli siinä, että hoidan hommani mahdollisimman hyvin. Aina se ei tietenkään onnistunut, koska ihmisenä saatoin joskus vaikka unohtaa hoitaa jonkin asian. Silloin todennäköisesti asiakkaalta tuli kitkerää palautetta, mikä oli ihan ymmärretävää. Tapana oli, että myönsin virheeni suoraan, pyysin anteeksi ja korjasin asian jos se oli mahdollista.

Joskus töpeksijä saattoi olla joku toinen, esimerkiksi vaikka kollega jolta oli pinna palanut. Sellaisessakin tilanteeessa pyrin auttamaan mahdollisimman tehokkaasti. Annoin myös toimintaohjeita asiakkaalle, ettei hänelle aiheutuisi lisää haittaa tai vahinkoa.

Tähän liittyen olisi yksi uusi kyssäri.

Sitä olen ihmetellyt, jos sairaalassa/terveyskeskuksessa on jotain töppäilty, niin miksi ihmessä henkilökunta pyrkii aina kaikin mahdollisin keinoin kiistämään ja peittelemään asian? Miksei mitään, edes ilmeistäkään virhettä voida myöntää? Miksei koskaan pyydetä mitään anteeksi - korkeintaan "pahoitellaan asiakkaan ikävää tunnetta"?

T: 14 / 35

Vierailija
50/50 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastin vahingossa numerosi

T: 14/33

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi