Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teen tässä tämän vuoden lomamatka suunnitelmia.

Vierailija
02.01.2012 |

Nyt on varattuna jo viikon matkan Kreikka ja Bulgaria.

Marras-joulukuussa suunnitelmissa Teneriffa.

Joka vuosi on pakko päästä ainakin kerran Rhodokselle. Ja nyt kierrämme Bulgarian lomakohteita kohde kerrallaan.

Espanjan kohteet oli vain 2 joissa käydään ja toinen tuli ja käytyä viime vuonna.

Nyt pohdin mitä ottaisi seuraavaksi kohdemaaksi.

Ja ei missään tapauksessa tule olemaan noi kaukomaat. Eikä muuten edes Egypti.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kiersimme Kroatiaa pyörillä 2 viikkoa, lapset olivat aivan innoissaan.

Vierailija
2/25 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Saksaan tai Itävaltaan. Tai vaikka Ruotsiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaukokohteet on meidän perheen suosikkeja ja lyhyemmille lomille mienen mielelläni Egyptiin.

Vierailija
4/25 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kiersimme Kroatiaa pyörillä 2 viikkoa, lapset olivat aivan innoissaan.

Kiitos. ap.

Vierailija
5/25 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Saksaan tai Itävaltaan. Tai vaikka Ruotsiin.

Ihan rantalomia. Löhölomia 2 aikuiselle.

kiitos. ap.

Vierailija
6/25 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap.

Vierailija
7/25 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaukokohteet on meidän perheen suosikkeja ja lyhyemmille lomille mienen mielelläni Egyptiin.

Siellä on jo tuttuja. Viime vuonna kävimme siellä useamman kerran.

Bulgaria on varman auringon paikka.

Kiitos. ap.

Vierailija
8/25 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. ap.

Vierailija
9/25 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin Rooma jo nähty. Kiitos. ap.

Vierailija
10/25 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-Ranska (Nizza jne.), Portugali, Kreeta, Korfu, Sisilia...

Etelä-Eurooppahan on täynnä lentomatkan päässä olevia mielenkiintoisia kohteita.

Vierailija
11/25 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmikuussa Gambiaan 10 päiväksi, huhtikuussa Pietarissa pitkä viikonloppu, kesäkuussa Rodoksella viikko, heinäkuussa 3 vkoa talo vuokralla Kroatiassa.

Marraskuussa joku pitkä viikonloppureissu suht. lähelle, kohde päätetään vasta lähempänä.

Vierailija
12/25 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-Ranska (Nizza jne.), Portugali, Kreeta, Korfu, Sisilia... Etelä-Eurooppahan on täynnä lentomatkan päässä olevia mielenkiintoisia kohteita.

Hieman rajoitteita tuo matkustusaika. Eli tuo marras-joulukuu jonne haetaan uusia tuulia:)

Tosin sitä voisi ottaa kesän kolmanneksi kohteeksi, jonkun muun. Tai odottaa, että tuo Bulgaria on käyty läpi.

Rodos on meille sellainen, että koemme tulleemme kotiin aina, kun sinne menemme.

Sitä ei mikään muu paikka tee. Ne on sitten vain lomia. Kiitos. ap.

Vierailija
13/25 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmikuussa Gambiaan 10 päiväksi, huhtikuussa Pietarissa pitkä viikonloppu, kesäkuussa Rodoksella viikko, heinäkuussa 3 vkoa talo vuokralla Kroatiassa.

Marraskuussa joku pitkä viikonloppureissu suht. lähelle, kohde päätetään vasta lähempänä.

Me olemme pienituloinen lapsiperhe, jossa toinen vanhemmista on työttömänä ja muutenkin olemme molemmat matalapalkka-aloilla. Kun kituuttaa asuntolainaa, ei ole varaa matkustaa minnekään Ruotsia ja Tallinnaa kauemmaksi. Ja turha sanoa että säästäkää. Säästetään suoli pitkällä että saadaan edes laina maksettua joten matkustamiset jäävät meille vain haaveeksi. Mutta olisi silti ihana päästä jonnekin etelän aurinkoon! Olen kerran elämässäni ollut Kanarialla Teneriffalla ja siellä oli ihanaa!

terveisin, köyhä

Vierailija
14/25 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meillä 4- ja 6- vuotiaat lapset ja olemme ihastuneet Savoon. Eli taas heinäkuun puolivälissä olemme viikon tiiviisti Savolaisia ihmettelemässä. Kevättalvella tehdään yksi kaupunkiloma, tällä kertaa suuntana Oslo, syyskuussa sitten Nizza. Alkukesän suunta on joko Lefkas tai Kos, Kreikkaan kuitenkin.

Mielestäni 4-6 - päivää kotimaassa on virkistävää. Tavallisesti mieheni ravaa kyllä koko suomen vuoden aikana puku päällä ja hotelleissa yöpyen. Mutta silti auto-loma on erilainen ja hänkin haluaa viettää kesällä aikaa myös kotimaata kierrellen.

Juhannuksen jälkeen mies käy vielä kavereiden kanssa Torniojoella lohta pyytämässä viikon verran. Minä käyn ruskalomalla sitten Levillä "pyörähtämässä".

Vierailija
15/25 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin aiemmin aina tehtiin ulkomaanmatkoja, mutta nyt ollaankin todettu, että ihan täältä kotisuomesta löytyy vaikka kuinka paljon upeita paikkoja vielä moneksi vuodeksi käytäväksi. Loppupeleissä tulee vieläpä halvemmaksi, kun ei tartte maksaa kalliita lentoja.

Vierailija
16/25 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheessämme on 2 aikuista (työssäkäyviä) ja nelivuotias tyttäremme.

Vuoden matkasuunnitelmat ovat seuraavat:

- tammikuussa 1 vko Egyptissä all inclusivessa (varattu jo alkusyksystä)

- huhtikuussa 2 yötä Lappeenrannassa uudessa Holiday Club Saimaassa

- kesällä 2 reissua: 4-5 päivää Kööpenhaminassa kaupunkilomalla, lisäksi joku rantaloma, jonka kohde vielä päättämättä

- syksy avoinna, ehkäpä Pietariin tai johonkin kaupunkipaikkaan aikuismatkalle

Vierailija
17/25 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin olemme lapsiperhe, tulot keskitasoa. Otamme halpalennot Eurooppaan (n. 300 € m-p) sekä talvella että kesällä, vuokraamme auton (n. 300 €) ja vuokraamme talon tai huoneiston (500-800 €) tai olemme muutamassa eri paikoissa lyhyempiä pätkiä. Joskus otamme jonkun tarjouspakettimatkan jonnekin, mutta itse räätälöimällä pääsee tosi edullisesti.

Vierailija
18/25 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin aiemmin aina tehtiin ulkomaanmatkoja, mutta nyt ollaankin todettu, että ihan täältä kotisuomesta löytyy vaikka kuinka paljon upeita paikkoja vielä moneksi vuodeksi käytäväksi. Loppupeleissä tulee vieläpä halvemmaksi, kun ei tartte maksaa kalliita lentoja.

Kyllä mä mielummin olen lämpimässä pari viikkoa kuin seison Kuopion torilla vesisateessa.

Vierailija
19/25 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulot on hyvät molemmilla, nettotulot miehellä ja minulla yhteensä 6500/kk.

Matkustaminen on meille suurin rahareikä, mutta toki aina katsotaan ja vertaillaan lentojen, hotellien jne. hintoja. Olemme nelihenkinen perhe, eikä matkat meillekään mitään läpihuutojuttuja rahallisesti ole, vaan säästötilille menee joka kuukausi rahaa tietty summa, ja lisäksi jätetään kotimaassa sitten jotain hankkimatta.

Tiedän kyllä teidän tilanteenne, koska itsekin ollaan samassa oltu, kun itse opiskelin ja mies ei ollut vielä saanut koulutusta vastaavaa työtä. Lähialueet tulivat tutuiksi ja tietysti ilman lapsia oli reppumatkailu paljon helpompaa.

Lapsille lyhyetkin matkat lähelle on ihan yhtä suuria elämyksiä kuin kalliit kaukomatkatkin. Meillä ei minun lapsuudessani ollut varaa matkustaa Tukholmaa kauemmaksi, enkä silti koe jääneeni mistään paitsi.

Vierailija
20/25 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin olemme lapsiperhe, tulot keskitasoa. Otamme halpalennot Eurooppaan (n. 300 € m-p) sekä talvella että kesällä, vuokraamme auton (n. 300 €) ja vuokraamme talon tai huoneiston (500-800 €) tai olemme muutamassa eri paikoissa lyhyempiä pätkiä. Joskus otamme jonkun tarjouspakettimatkan jonnekin, mutta itse räätälöimällä pääsee tosi edullisesti.

Olen kyllä koittanut itse katsoa netistä halpoja hintoja, mut kun rahat ei riitä niin ne ei riitä.

terveisin köyhä ylempää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme